Omdenk topic

26-09-2021 14:34 4 berichten
Titel zegt het al: hoe zet je je baalmoment om in iets positiefs? Heb je zelf de lichtpunten van een stomme situatie bedacht, en wil je het delen? Of kan iemand anders misschien een positieve gedachte bedenken bij jouw voorval? Hier kan je het kwijt.
TO trapt af: een vriend beloofde vandaag langs te komen. Lily-man is het hele weekend op pad, maar geen probleem. Ik maak het huis op orde, en overleg of hij ook wil mee-eten, want ik had eigenlijk allang op Lily-man gerekend.

Een uur van tevoren cancelt de vriend. Nu zit ik hier in mijn eentje, met veel te veel eten voor een persoon. Terwijl ik had gerekend op een gezellige middag. Een halve dag in touw geweest en dan zo’n anticlimax.

Mijn lichtpuntje hier is dat in ieder geval het huis aan kant is, en ik de hele middag zeeen van tijd heb om zelf iets leuks te doen. Maar toch voel ik me wat rot, wie beurt me op?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je er inmiddels uit bent en dat het meeviel. Ik vind dat er iets uitzonderlijks aan de hand moet zijn om een eetafspraak af te zeggen. Je weet immers dat die persoon er veel moeite en tijd voor uit moest trekken. Zelfs het omgooien van een planning is al vervelend. Ik zou behoorlijk boos worden. En zeker niet "geeft niks schat" zeggen. Hij moet echt door het stof en een gedetailleerde uitleg geven waarom de reden van afzeggen zo urgent was. Urgenter dan hij "ons" en "mij" vond.

Geen twijfel dat dit een hoge hobbel in onze relatie zou worden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Die vriend zit al een tijdje slecht in zijn vel, ik denk dat hij de energie niet meer kon opbrengen voor een lange autorit en dan minstens x uur hier zijn voor avondeten. En pas besefte dat hij zo lang hier zou zijn na zijn ‘ja’. Maar het voelt evengoed erg jammer, ik had liever op zijn laatst ‘s ochtends gehoord dat hij niet langskwam. En dan sowieso geen ja of hij blijft eten.

Heb uiteindelijk wel een paar leuke tv programma’s gekeken die ik volg, en lekker eten besteld. Het eten voor twee personen heb ik in de diepvries gemikt. Het scheelt dat ik nog net niet begonnen was de groenten te snijden, die houden het ook nog wel even uit. En ik had behalve een pak koekjes nog niks voor bij de koffie gehaald, dus dat kon ook niet bederven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven