Omgaan met onzekerheid.

21-05-2016 00:13 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had laatst een post geplaatst over bepaalde traumatische ervaringen en aangezien ik daar een aantal goede reacties op kreeg, wil ook een ander psyche probleem van mijn geven.

Ik ben erg onzeker in mezelf en vooral in hoe ik eruit zie. Ik heb me nooit in mijn leven aantrekkelijk gevonden voornamelijk doordat ik erg klein ben. Ik heb het gevoel dat ik hierdoor minder aantrekkelijk, minder serieus word genomen. Zeker hier in Nederland waar iedereen wel boven de 1.80 uit komt. Ik ben zelf net 1.69 voor een man van 23, dus ik voel me best wel het lachertje...

Het probleem is dat ik niet weet wanneer dit knagende gevoel in mijn geest is gedrongen. Ik haat het, want het geeft me het gevoel dat ik niet aantrekkelijk ben. En stiekem wil ik toch mezelf wel aantrekkelijk vindenn, ondanks alles wat er met me aan de hand is. Hoe doen jullie dit, omgaan met onzekerheden over je lichaam. Dingen die je onaantrekkelijk maken of minder vrouwlijk/mannelijk.
Ik heb je laatste post niet gelezen...Lengte maakt niets uit! Je aangetrokken voelen tot iemand is GELUKKIG voor iedereen anders.. blijf jezelf.. dan pas kun je iemand vinden die je gelukkig maakt
Aantrekkelijk zijn zit hem in je uitstraling. Zolang je niet in jezelf gelooft zal een ander ook niet in je geloven. En ik typ dit heel zelfverzekerd, maar dat ben ik niet. Maar het is wel waar. Als iemand jou voor het eerst ziet zien ze je als die kleine man, als ze doorkijken zien ze of een onzekere nietszeggende man die ook nog eens klein is, of ze zien je als die vriendelijke man, die grappige man, o ja, hij is wel klein ja. Maar wel vriendelijk/grappig.
Reactie verwijderd
Dus je bent onzeker over je lengte? Maar het is toch vrij zeker hoe lang je bent? Dus hoezo onzekerheid?

Oke je bedoelt natuurlijk dat je er niet blij mee bent, maar wat schiet je daar nu mee op? Je kan er weinig aan doen!

Zo kijk ik in ieder geval naar de dingen die ik minder mooi vind aan mijn lichaam. Ik kan er niks aan doen, dus ik maak me er niet druk om, en al helemaal niet om wat een ander ervan kan vinden. Het is wat het is, het hoort bij me en daarom is het prima zo. Als je jezelf accepteert zoals je bent, flaws and all, straal je iets heel anders uit en ziet men jouw 'gebrek' niet eens meer.

Persoonlijk vind ik onzekerheid veel onaantrekkelijker dan iets uiterlijks wat minder mooi is! Als je er maar verzorgd uitziet en blij bent met jezelf!

(en trouwens, 1.69 m valt heus mee hoor)
Merk dat ik er door de fouten qua zinsbouw e.d. aan twijfel of dit topic wel echt is. Maar toch een serieus antwoord.

Ik ken genoeg Nederlandse mannen die geen 1.80m zijn.

Het is onnodig om je onzeker te voelen over je lengte. Iemand die uitstraalt dat hij tevreden is met zichzelf, vind ik aantrekkelijk. Of hij nu 1.50m of 2.00m is, doet er voor mij niet toe. Dus werk aan je zelfvertrouwen. Als jij nl. niet tevreden bent met jezelf, zien anderen ook alleen de punten waar jij onzeker of ontevreden over bent. Ben je tevreden met jezelf, dan straal je dit uit en dat heeft een positief effect op hoe anderen jou zien.
Ken zat kleinere mannen met een leuk leven, genoeg poen, sociaal leven en mooie vrouwen naast zich. Je kan ook 1.80 zijn zonder uitstraling en dan eet je t ook niet.
l'amour de soi...belle la vie...
Er zijn best veel vrouwen die een bepaalde minimumlengte hoog op hun verlanglijstje hebben staan (meestal omdat ze zelf lang zijn) maar bij ook heel veel vrouwen staat lichaamslengte lager op hun verlanglijstje. Dat betekent dat je niet uit 3 miljard maar slechts uit 2 miljard vrouwen kan kiezen en wie weet gaan die andere 1 miljard wel overstag als ze zien hoe leuk en lief je bent.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Veel kleinere mannen gaan dat compenseren door te gaan trainen zodat ze door hun conditie een machtiger en krachtiger uitstraling krijgen. En inderdaad werkt dat omdat ze daardoor meer aanwezigheid krijgen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven