Opbouw antidepressiva
woensdag 13 mei 2020 om 10:56
De titel zeg het al ik zit in de opbouw van een nieuw antidepressivum en man man wat een ellende .
De somberheid en angst nemen met de dag toe ipv af.
Nu weet ik dat dit er bij kan horen en dit krijg ik ook terug van mijn behandelaar.
Ik zoek dus geen medisch advies maar mensen die dit ook meegemaakt hebben en mij even een hart onder de riem kunnen steken dat het echt echt wel goed komt en dat het ik de tijd moet geven, enige wat ik nu wil namelijk is die klote medicijnen in de vuilnisbak kieperen
.
De somberheid en angst nemen met de dag toe ipv af.
Nu weet ik dat dit er bij kan horen en dit krijg ik ook terug van mijn behandelaar.
Ik zoek dus geen medisch advies maar mensen die dit ook meegemaakt hebben en mij even een hart onder de riem kunnen steken dat het echt echt wel goed komt en dat het ik de tijd moet geven, enige wat ik nu wil namelijk is die klote medicijnen in de vuilnisbak kieperen
dinsdag 19 mei 2020 om 23:22
Oh ja! Ik weet precies wat je bedoeld. Ik ben een aantal jaar geleden gestart met Citalopram. En man wat voelde ik me naar in het begin zeg! Inderdaad werden mijn klachten erger. Somber, moe en een gevoel van onveiligheid. Was heel raar. Mijn moeder (psychotherapeute) zei me door te zetten omdat het over zou gaan en ik dan pas echt baat zou hebben bij de medicatie. Ik heb doorgezet en het is inderdaad uiteindelijk goed gekomen. Zie deze rotperiode maar als investering.
Ik ga binnenkort overstappen op een ander antidepressivum. Ik vind het spannend omdat ik weet dat ik dan weer een periode met onttrekkingsverschijnselen en bijwerkingen krijg. Maar goed, ik heb nu de kennis dat het tijdelijk is en weer overgaat. Dus even door de zure appel heen bijten. Ik geef jou hetzelfde advies. Sterkte!
Ik ga binnenkort overstappen op een ander antidepressivum. Ik vind het spannend omdat ik weet dat ik dan weer een periode met onttrekkingsverschijnselen en bijwerkingen krijg. Maar goed, ik heb nu de kennis dat het tijdelijk is en weer overgaat. Dus even door de zure appel heen bijten. Ik geef jou hetzelfde advies. Sterkte!