orde

20-11-2010 08:51 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn vriend heeft af en toe dat hij eerst orde wil hebben en huishouden enzo eerst klaar is,als dat niet lukt dan zit hij niet lekker in zijn vel.wat is dat eigenlijk,is daar een naam voor? hij is wel opgenomen geweest en bij hem manisch depressief vastgesteld,maar heeft dat hier mee te maken?
Hij houdt dus niet van rommel, zijn er heel veel van hoor. Ik geloof ook niet dat het een afwijking is of iets dergelijks. Ik heb familieleden zat die niet kunnen relaxen als er nog niet opgeruimd is. Ik heb er zelf geen last van , maar er zijn nu eenmaal mensen die van heel netjes houden.
Waarom wil je daar een etiketje op plakken? Ik vind een schoon en opgeruimd huis ook fijn en wil dat voor het weekend begint in orde hebben.
Aah smurfje daar ben je weer met een topic over je vriend.

Had dit niet in 1 van je vele andere topics gekunt?
Waarom wil je er zo graag een etiket opplakken? Ik voel me ook prettiger als het lekker opgeruimd en schoon is in huis.

Dat wil nog niet zeggen dat ik dus een afwijking heb. het lijkt me zelfs normaler dan in een chaos willen leven.

Maar ik weet ook van mensen die een chaos in hun hoofd hebben, ADHD bijvoorbeeld, dat die zich ook beter voelen bij structuur en orde in hun omgeving.
Dubbel
dan krijgt hij idd chaos, heeft dat met structuur te maken?
Hij is gewoon BO, Born Organised. Zou zeggen geniet ervan!
Eh, dat kan. Kan ook zijn dat hij met rommel minder goed kan ontspannen, zoals zoveel mensen. Maar wat maakt het uit dan?
maakt niks uit maar ik vroeg me alleen af of hij dan veel structuur nodig heeft ofzo
Ah, m'n moeder heeft dus gewoon een afwijking.
quote:smurfje251 schreef op 20 november 2010 @ 09:06:

dan krijgt hij idd chaos, heeft dat met structuur te maken?Ja chaos en structuur gaan niet echt samen, tenzij je structuur in de chaos aanbrengt maar dan is het geen chaos meer.
Djies, hoeveel topics kun je openen!
quote:isolde55 schreef op 20 november 2010 @ 09:13:

[...]

Ja chaos en structuur gaan niet echt samen, tenzij je structuur in de chaos aanbrengt maar dan is het geen chaos meer.

jawel, hoopjes chaos.

Heb ik op m'n bureau.
Oh, ik lees even mee, ik wil er ook nog wel een sticker bij.
quote:Paque_ schreef op 20 november 2010 @ 09:19:

Oh, ik lees even mee, ik wil er ook nog wel een sticker bij.
quote:smurfje251 schreef op 20 november 2010 @ 09:11:

maakt niks uit maar ik vroeg me alleen af of hij dan veel structuur nodig heeft ofzo

Waarschijnlijk niet structuur maar controle. Controle in tegenstelling tot chaos. Als je de noodzaak tot orde ver doortrekt, tot op een level dat het je leven beheerst zeg maar, dan kun je spreken van een dwangneurose / obsessief compulsieve stoornis.

Maar het hoeft natuurlijk helemaal niet problematisch te zijn. Ik zelf ruim, voordat ik me 's avonds ga ontspannen, ook altijd eventjes alles op, dat relaxed gewoon een stuk prettiger. Voor mij geldt vaak: een opgeruimde kamer is een opgeruimde geest. Als mijn huis 1 grote puinbak is moet je even aan me vragen of het wel goed met me gaat.
Smurfje, ik heb even bij je andere topics gekeken, maarre... Waarom dit topic? Is er iets gebeurd waardoor je bevestigd wil hebben dat zijn behoefte aan orde op een afwijking berust?

Moet zeggen dat je hele relatie vreselijk vaag klinkt. In mijn ogen is het ook geen relatie en laat jij je vreselijk gebruiken door deze man...
To,waarom al die topics over je vriend?

Wordt het niet eens tijd om met jezelf bezig te zijn?
Goh ik zou willen dat mijn vriend daar last van had...
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
quote:Iris27 schreef op 20 november 2010 @ 09:27:

Goh ik zou willen dat mijn vriend daar last van had...

Hahaha ja dat kan ook nog..

Ik zou wel eens willen dat mijn kinderen daar last van hadden..
Heb ik ook last van hoor.

Misschien hebben we wel last van dwangneuroses?

Jeetje,je vriend is gewoon netjes,en het zit toch ook lekkerder als het allemaal klaar is?

Ben echt geen poets,maar op zaterdagavond zit ik toch lekkerder als mijn hutje schoon is,en de wasjes gedaan en boodschappen in huis...........

Ben je zelf beter na al die weken ziek zijn?

En kan je al beter met je geld omgaan?
Dat noemen ze netjes. Dat is de naam er voor.
Het maakt niet uit hoe het genoemd word,waarschijnlijk komt smurfje toch niet meer reageren op dit topic,net als op haar andere topics.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven