Ouders helpen?

15-12-2010 12:21 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
anoniem_102261 wijzigde dit bericht op 10-03-2016 13:38
Reden: opgelost
% gewijzigd
Wat je wel kan doen is je ouders uitnodigen om bij jou te komen. Willen zij dit niet, pech gehad maar laat je ook niet overhalen om dan naar hun te gaan als zij dat voorstellen.
Dankjewel Bosaapje en de rest natuurlijk ook!

Afstand nemen zou inderdaad het beste zijn. Diep van binnen weet ik ook wel dat mijn ouders nooit zullen veranderen.

Dan blijft alleen afstand nemen over. Maar lastig is het zeker.

Het doet me goed dat jullie hier de tijd nemen om mijn berichten te lezen en te antwoorden!!
Ik herken veel van wat je schrijft, Vrolijkster. Ik heb inmiddels geen contact meer met mijn ouders, omdat ik weet dat ze niet veranderen.

Is er een mogelijkheid dat jouw broertjes naar jou toe komen?
@ Artemis. Wat vervelend dat het zo ver heeft moeten komen :O

Mijn broertjes kunnen ook naar mij toe komen, dat is geen probleem. Dan heb ik tenminste quality-time met mijn broertjes.
.
Bosaapje..

Wat fijn dat je moeder in de loop der jaren milder is geworden.

Ik kan eigenlijk totaal geen respect voor mijn ouders opbrengen. Er zijn zoveel dingen gebeurt, ze hebben in mijn ogen zoveel dingen verkeerd gedaan, en daar is het helpen in de zin van koken, wassen maar een heel klein gedeelte van.

Het is heel fijn dat je broer en zus ook heel veel herkenden.

Mijn broertjes die denken net als ik niet al te positief over mijn ogen, en dat is heel fijn inderdaad.
Eerlijk gezged geloof ik er geen snars van. Ik ben even oud, dan laat je een 'snotneus' niet je zaken regelen.
Een beetje helpen is prima,

maar gezien alle verhalen hier, speelt in deze dus blijkbaar je verleden heel erg mee.

ik denk dat het eerst zaak is om op een bepaalde manier emotioneel los te komen van je ouders en voor je eigen geluk te gaan.

Ik heb een vermoeden dat ze niet gaan veranderen, maar dat wik niet zeggen dat jij niet kan veranderen he.

Als ze dit een probleem vinden moet dat hun probleem zijn, niet het jouwe.

Maar ik begrijp dat er veel gebeurd is in het verleden, en dat dat dus erg moeilijk zal zijn.

Misschien een gesprek aangaan met een professioneel iemand om je hierbij te ondersteunen?
Die tijd dat ik totaal geen respect voor mijn ouders had herken ik wel.

Ik vond ze gemeen, manipulatief en was ontzettend kwaad op ze. Nu nog wel eens hoor maar gelukkig maar zelden.

Ik heb wel hulp gezocht want anders had ik het echt niet gered.

Als mijn moeder weer eens manipuleerd zeg ik letterlijk: nu moet je ophouden en dan weet ze verdraaid goed wat ze gedaan heeft.
Inthehard, sommige ouders vinden het erg makkelijk om "rotwerkjes" op hun kinderen af te schuiven....

Nu ga ik van de genieten.

Sterkte Vrolijkst
Heel moeilijk. Sommige dingen wel herkenbaar. Eigenlijk word je nog steeds vernederd/ geestelijk mishandeld.

Ze willen je het gevoel geven dat jij fout zit en het heel normaal is om je ouders nog heel veel te helpen als ze het nog gewoon zelf kunnen. Dat is absoluut niet zo!! Als je daar komt even helpen met afwassen e.d. of als ze ziek zijn, is normaal!

Het pijnlijke is dat ze hoogstwaarschijnlijk nooit zullen zeggen dat ze trots op je zijn of het goed doet. Ook al maak je 24 uur schoon. En dat ligt niet aan jou, maar aan je ouders!!

Ik denk dat het beste is om buiten de deur met je broertjes af te spreken en als je daar op bezoek bent blijven zitten of minimaal doen. Als ze er wat van zeggen, zeg je dat je op visite bent enz.

Maar goed, het is makkelijk praten. Heel moeilijk, want het zijn toch je ouders. Sterkte ermee!
Toen ik de topictitel las, dacht ik: natuurlijk! Maar toen ik je OP en later ook je berichten las denk ik: nee, zeker niet.

Probeer je ouders wat vaker bij jou te laten komen, zodat er meer evenwicht ontstaat. Als je altijd naar je ouders gaat, lijkt het voor hen misschien soms alsof je er nog half inwoond. Als ze ook bij jou op bezoek komen, ontstaat er misschien meer gelijkheid.

Verder zou ik ook je broers bij jou uitnodigen of met hen een tijd afspreken dat je naar hun toekomt. Dus niet zomaar komen aanwaaien. Je bent dan echt met een "reden" op bezoek. En dan kun je dus geen huishoudelijke taken doen. Tuurlijk, je kan best eens drinken inschenken voor iedereen of de tafel afruimen, maar de rest is aan hunzelf.

Ik zou ook de duur van de bezoeken beperkt houden.

En vervolgens gewoon niet meer doen, wat ze ook zeggen. Ze zijn nu ook niet tevreden, dus trots krijg je er ze niet mee. Als je het blijft doen zullen ze je grens ook niet accepteren.
Jak, ik word er gewoon akelig van.

Ja, dat vind ik echt.
Ow, dit is dus echt serieus? Mijn god, niet te geloven!!!! TO, hoe oud ben je zelf?! Als mensen/ ouders manipuleren, wees je bewust ervan dat je het zelf ook laat gebeuren! Ouders van in de 40 waar verder niks mis mee is moeten hun eigen zaakjes regelen!

Vergeet niet: Ze gaan totaan de grens die jij zelf stelt.

( Grrrr.... ik zou ze t liefst een schop onder hun ho* gaan geven. Als ik zie hoe puberzoon hier af en toe zn mond opentrekt.... Bij een topic als dit denk ik 'Manneke, je weet niet hoe goed je het hebt!!!)
Arme meid. Zijn je ouders van een bepaald geloof ofzo? Ikzelf ben 40 (en een hippe relaxte jonge moeder volgens mijn pubers van 15 en 16), maar zoals jij het schrijft lijken jouw ouders qua gedrag en gedachten al 70+!! Op die leeftijd kan ik me voorstellen dat je je ouders wel helpt met wat huishoiudelijke klusjes en hun financien. Loop je nog in de hulpverlening (al blij dat ze je hebben kunnen helpen) gooi het daar dan eens in de groep hoe je dit aan kan pakken. Het is een belachelijke situatie! Laat je niet gek maken en kom hier maar lekker spuien, dan zal je zien dat jij niet gek bent.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Fame, ik realiseer me net dat ik nog ouder dan haar ouders ben...

Ik moet er niet aan denken dat ik meiden minder dan jongens vindt. Niet alleen omdat ik het zelf mee heb gemaakt en weet hoe erg het is maar ik kan het me gewoon niet voorstellen anno 2010

Ik heb intussen ook 2 volwassen zoons en zij kunnen koken, wassen, poetsen en vinden het heel normaal.
quote:bosaapje schreef op 15 december 2010 @ 22:20:

Fame, ik realiseer me net dat ik nog ouder dan haar ouders ben...

Ik moet er niet aan denken dat ik meiden minder dan jongens vindt. Niet alleen omdat ik het zelf mee heb gemaakt en weet hoe erg het is maar ik kan het me gewoon niet voorstellen anno 2010

Ik heb intussen ook 2 volwassen zoons en zij kunnen koken, wassen, poetsen en vinden het heel normaal.Helemaal eens, maarre, zorgen jouw zoons nu ook voor jouw eten, jouw was en jouw financien? Neet toch?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:intheheart schreef op 15 december 2010 @ 14:42:

Vergeet niet: Ze gaan totaan de grens die jij zelf stelt.

Niet lelijk of beledigend bedoeld, maar bovenstaande zin geeft aan dat je er zelf absoluut geen ervaring mee hebt om zulke ouders te hebben. Want dit soort ouders gaan structureel over elke grens die een kind aangeeft.

Ik ben blij voor jou dat je er geen ervaring mee hebt, hoor, begrijp me niet verkeerd, maar het is zo makkelijk gezegd en in gezonde relaties ook waar. Maar dit is geen gezonde relatie.
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven