Overspannen en weet het niet meer

22-10-2025 07:24 28 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De titel zegt het al… ik ben overspannen…

Al langere tijd sta ik onder grote stress,

Meerdere familieleden die heel dichtbij staan ernstig ziek, mijn (bijna volwassen) zoon heeft medische en psychische problemen waardoor mijn partner en ik voortdurend voor hem aan het zorgen zijn en voor hem moeten denken.

Mijn moeder krijgt binnenkort een risicovolle operatie (ze heeft zelfs een euthanasie plan gemaakt)
Al langere tijd zijn er spanningen op het werk. Zelf heb ik ptss en krijg schematherapie en emdr maar dit staat even on hold omdat ik vooral mijn best moet doen om overeind te blijven staan om de dag door te komen.
Daarnaast heb ik ocd die momenteel alleen maar toe neemt (alsof alles wat ik de afgelopen jaren therapie heb geleerd weer vervaagt)

Ik slik al enige tijd alprozalam tegen chronische hyperventilatie en dit werkt momenteel niet meer. De hyperventilatie en paniekaanvallen komen er gewoon doorheen, terwijl ik het afgelopen jaar geen paniekaanvallen meer had, nu weer dagelijks.

Ik ben op, zo ontzettend moe, alle spieren in mijn lijf doen pijn. Vannacht heb ik een uur wakker gelegen, zo ontzettend moe maar dan toch niet kunnen slapen door hyperventilatie en druk op de borst.

Mijn huisarts zegt meld je een paar weken ziek, hij wil me niets anders voorschrijven zodat ik de dag goed door kan komen en kan blijven functioneren. Mijn psycholoog zegt normaal ben ik niet van het advies geven om ziek te melden, maar in jouw geval zou ik het begrijpen.

Maar ik durf niet, ik wil het zo graag goed doen, bewijzen dat het goed gaat, dat ik het onder controle heb. Ik hoop dat als ik gewoon door ga ik het weer onder controle krijg.
Ik voel me een aansteller en ben bang voor de reactie van mijn leidinggevende.
Ziekmelden gaat niet zomaar en we hebben een strenge bedrijfsarts. Bovendien heb ik het gevoel dat ik me moet bewijzen naar mijn werk toe.

Ik ben zo moe en radeloos hoe ik uit deze situatie moet komen.
Dankjewel voor al jullie tips en adviezen. Ik heb mij sinds vorige week ziekgemeld. Ik heb er nog steeds een dubbel gevoel bij, vooral schuldgevoel maar ervaar aan de andere kant fysiek wel iets meer rust. Ik heb nog geen gesprek met de bedrijfsarts, maar dat zal vast niet lang duren en vind ik ook best spannend.
Mrs_S schreef:
01-11-2025 22:44
Dankjewel voor al jullie tips en adviezen. Ik heb mij sinds vorige week ziekgemeld. Ik heb er nog steeds een dubbel gevoel bij, vooral schuldgevoel maar ervaar aan de andere kant fysiek wel iets meer rust. Ik heb nog geen gesprek met de bedrijfsarts, maar dat zal vast niet lang duren en vind ik ook best spannend.
Heel goed dat je je ziekgemeld hebt. Ik hoop dat het schuldgevoel zal wegebben, zodat je je energie volledig op jezelf en je naasten kan richten :hug:
Goed dat je je ziek hebt gemeld. Lastig dat je zo'n sterk schuldgevoel hebt.
Wees lief voor jezelf en neem jezelf ook serieus. Beterschap.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven