Oververmoeid/ burn out

28-10-2020 17:15 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan me helpen? Ik weet niet meer wat ik moet doen.
Vanmiddag een uur zitten huilen.
Werk, kindje, huis, tuin, corona, mallotige mondkapjesplicht, eenzaamheid is me allemaal teveel.
Ik heb in juni een intake gehad bij een psych maar die kan nog niet aangeven wanneer ik aan de beurt ben. Ik weet t niet meer.
Ook nu branden de tranen achter mn ogen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er ook leuke dingen die je in je eentje kunt doen? Kan moeilijk zijn te bedenken, ik was dat vlak voor en tijdens mijn burnout helemaal kwijt. Het was pas tijdens een beetje in de tuin werken dat ik dacht 'oh ja, dít vond ik inderdaad leuk'.... Nu geef jij aan dat tuin niet een hobby is ;) maar misschien tekenen, breien, haken, lezen (boek of tijdschrift) met een kop thee of koffie erbij, wandelen .... In elk geval iets waar je even in op kunt gaan en de rest kunt vergeten...

Mijn goede voornemen voor dit jaar was ook meer een netwerk opbouwen hier in de buurt (ik woon ook ver van familie en zo goed als al mijn vrienden) maar daar heeft corona ook bij mij een dikke vette streep doorheen gezet, dus ook wat dat betreft snap ik je. Ik bedenk dan maar dat dat voor veel meer mensen geldt momenteel....
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Hoop dat je snel terecht kunt bij de psych...
:rose:
Alle reacties Link kopieren
Kun je therapie uit eigen zak betalen? Of voor een deel?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
tuin is juist wel mn hobby maar ik kan er sinds de zomer geen energie voor vinden. ook mn kamerplanten lijden onder mn gebrek aan energie en motivatie.

Net soep gegeten en een grote pannenkoek. Ik blij want dochter heeft groente binnen en zij blij want ze wou graag een pannenkoek eten.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
28-10-2020 19:15
Kun je therapie uit eigen zak betalen? Of voor een deel?
Dat ook. Ik heb mijn therapie ook niet vergoed gekregen, maar is een van de beste uitgaven van m'n leven geweest....
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Apatura. Je komt depressief over.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in 2016 mijn verzekering uitgebreid in november/december en ben toen gestalttherapie gaan volgen. Dat heeft erg geholpen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
wil gewoon weer alles recht gaan zien.
Er wordt overal zoveel gehamerd op wat je moet. gezond eten, genoeg bewegen, huishouden: 't is een kwestie van bijhouden' onkruid in de tuin idem. Ik wil sparen voor vanalles, wil er zijn voor mn dochter,
Mn lijf werkt niet mee. in een jaar tijd 5kg aangekomen doordat ik meer ben gaan drinken en snaaien.
voel me bijna schuldig als ik veel geld uitgeef (fitbit smartwatch gekocht maar wil er eigenlijk geen geld voor van mn spaar halen. Wil een nieuwe fiets en een wasdroger want mn was staat nu in de woonkamer.
wil / moet sparen voor onderhoud aan mn huis.
ik weet sommige dingen amper hoe t moet, bang om miskopen te doen of te veel geld uit te geven aan iets
verlofdagen gaan grotendeels op aan mn dochter, dagen voor mezelf heb ik amper. als ik avond weg wil voor sport, moet ik altijd oppas regelen (en betalen) of ik moet het voor mn nachtdiensten doen.

Ik vind t gewoon allemaal niet leuk meer

ik ga morgen een preventief gesprek aanvragen bij een bedrijfsarts

Ik hoop dat mn wintersport komend voorjaar wel door kan gaan maar ook daar heb ik een hard hoofd in nu oostenrijk weer oranje is. en dat was eigenlijk mijn uitzicht om de winter door te komen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
momenteel ben ik ook bezig met een dame van care for women ivm pms klachten enzo
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een vangnet?
Kan je dochter ergens logeren een weekendje?
Alle reacties Link kopieren
Nop, dochter gaat vrijdag naar haar vader omdat ik dan 2 middag en 2 nachtdiensten heb. Na mn nachtdiensten is ze weer hier.
Ik werk 5 ploegendienst. eigenlijk is ze altijd bij mij als ik vrij ben of ochtenddiensten heb.

maar dat betekend dus ook in vakanties. de 3 dagen vrij die ik had terwijl ze met haar vader weg was (rest was ik aan t werk) heb ik op de bank en in bed doorgebracht. Terwijl ik toen eigenlijk offertes voor zonnepanelen door wou nemen en van de tuin genieten enzo.
maar t lukt niet meer. na 2 weken thuis en 1 week kamperen (idee was leuk, bleek vermoeiende kutcamping te zijn)
Volgend jaar weer meer budget en weer mee op een 1 ouder vakantie. Dat is een heel stuk fijner.
en ik hoop dus in maart een singles reis.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
t leven lijkt me zo relaxed met een parttime baan, ouderschapsverlof en een partner.
Been there, done that, got the T-shirt.
Apatura schreef:
28-10-2020 21:28
t leven lijkt me zo relaxed met een parttime baan, ouderschapsverlof en een partner.
Zo lang is jouw scheiding toch niet geleden?

Ik vind het verdrietig om te lezen dat jij jezelf een optie voelt. Geloof me, voor jouw dochter ben je nooit een optie, maar altijd eerste en beste keus.

En als je in de buurt van 010 woont dan wil ik best een keer een kop koffie met je drinken. Corona proof ;)
Alle reacties Link kopieren
Dank je gatekeeper, ben er wel geboren maar behoorlijk eind opgeschoven nu.
Mn dochter is mn alles. even lachen giebelen en stoeien en straks slaapt ze lekker naast me.

Ik ben nu 3 jaar gescheiden. we hebben toen nog een half jaar in t zelfde huis gewoond. Dus nu ruim 2 jaar mijn eigen huis. Dat is ook gewoon lastig. Ik ben wel handig maar heb geen ervaring met slecht geisoleerde jaren 60 huizen, scheve afdakjes en verzakkende schuttingen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Misschien nog niet helemaal je draai gevonden en nu met corona wordt dat nog extra versterkt natuurlijk.

Ik weet alleen een oplossing voor je schutting. Eruit trekken en een haag neerzetten.
Alle reacties Link kopieren
helaas is de schutting niet zo simpel. Dan wist ik t idd wel. :proud: (Steunt een afdak op)

Ik heb juist op t oog alles voor elkaar. coouderschap loopt, geen ruzie, fijne gastouder, goed betaalde baan net autootje. Achtertuin verbouwd, nieuwe keuken, 2 vakanties in de planning.
Men zegt dat ik trots op mezelf mag zijn.
maar die zien niet die bult tassen en dozen kinderkleding waar ik niet vanaf kom
of juist wel t onkruid in de voortuin. buuf toen ik vroeg of ze kon helpen met de perkje tussen ons in (2 volwassenen en een volwassen dochter wonen daar) 'je werkt toch ploegendienst, dan heb je toch hartstikke veel vrije tijd'
Blijkbaar heb ik dat want ik hang iedere avond op de bank, doe geen zak.
maar t lukt me niet meer. ik ben op.

en nu ga ik slapen, half 6 gaat mn wekker. :bigkiss: tnx voor t lezen en de adviezen
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Kun je je dochter niet een dagje extra naar de opvang doen? Zodat je even niks hoeft en uit kunt staan.

Ik lees dat je veel wilt doen en dat maalt door je hoofd. Probeer ding voor ding te doen. Schrijf op wat je wilt doen en stel een realistische deadline.

Ik denk juist door de ploegendienst dat het voor buitenstaanders lijkt alsof je veel thuis bent maar die zien niet dat je weg bent als hun slapen. Ploegendienst is ook heel intensief.

Je mag me altijd pb sturen als je even je hart wilt luchten ik herken veel van jou en ik zit nu ook thuis omdat het me teveel werd. Ik heb wel een partner zonder lijkt het me helemaal zwaar. Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Dit misschien wel de stress van jaren die eruit komt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees vooral dat je de lat heel hoog legt voor jezelf en allerlei dingen had willen doen, die dan niet lukken. Ik hoop dat je snel terecht kunt bij je huisarts. Misschien kun je in de tussentijd vieren wat je wel doet. Je zorgt goed voor je dochter en je werkt. Dat is toch al prima? Niet alles hoeft tegelijk en nu.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Schrijf idd op wat je allemaal zou willen/(moeten) doen, zowel de grote als de hele kleine dingen. En wees dan tevreden als je gewoon 1 dingetje af kan strepen. Niet alles hoeft allemaal nu.

Het leven is al druk genoeg, zeker als je er grotendeels alleen voor staat.
Onkruid plukken kan ook een leuk momentje samen met je kind zijn. Zeker als even het zonnetje schijnt. En zie het dan niet als een moeten (het hoeft ook niet af), maar als een leuke activiteit samen. Kleine stapjes...
Alle reacties Link kopieren
Hoi TO,

Allereerst even een knuffel. Het is pittig, en dan nog die klote Corona erbovenop, dat helpt absoluut niet mee.
Ik lees verschillende dingen die je aan wil pakken:
- zorg en tijd voor jezelf
- werk, wat druk is maar ook belangrijk om mee te draaiien met iets nieuws
- sociale contacten, onbegrip van buren en zusje, graag nieuwe mensen willen leren kennen
- huis en tuin op orde.

Dat is veel en ik denk dat het niet allemaal tegelijk kan en hoeft.
Mijn advies zou zijn, begin bij jezelf, als jij je beter voelt straal je dat uit, zie je dingen positiever en kun je ook beter voor anderen zorgen.
Kan je een dag vrij nemen, zondr kind, en alles opschrijven wat je anders wil, bedenken wat het meeste prio heeft?
en dan stap voor stap elke dag iets aanpakken. Kleine stapjes:
- 1 m2 onkruidvrij maken ipv de hele tuin meteen
- 15 minuten je hobby doen
- Een wandeling/fetstocht maken met je dochter (gezellig en heb je gelijk je begweging).
- en elke dag: maak een dankbaarheidlijst. Wat ging goed? Waar ben je trots op. Ook hier weer kleine zaken benoemen.
Ik ben een paar jaar gaan starten met het maken van zo'n lijstje op aanraden van mijn psycholoog. Met frisse tegenzin, want ik was niet overtuigd van het nut. Maar man, wat had ik me vergist, het heeft echt enorm geholpen. Hoop dat dat voor jou ook geldt.

En verder: ik lees veel 'moeten' . Kan je dat vervangen door willen? Dan voelt het gelijk al lichter (overigens: zeer herkenbaar voor mij, dat moeten).

Tot slot: denk niet dat het gras bij de buren of bij anderen groener is. Mensen met een relatie kunnen alles wat gedaan moet worden inderdaad verdelen, maar een relatie op zich vraagt ook om moeite en soms hard werken.
Bovendien heeft het ook geen zin om te bedenken dat anderen het beter of makkelijker hebbn - JOU helpt die wetenschap/veronderstelling niet.

Heel veel sterkte en wees lief voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Apatura, ik herken veel...
Mijn moeder, ook gescheiden, gaf aan dat hij haar alles er uit kwam na een jaar of twee/ drie. De eerste tijd na de scheiding is een soort van overleven, daarna lijk je het op orde te hebben eh dan BAM slaat het in ofzo. Met tijd voor jezelf kom je er niet, maar het is wel fijn om te hebben. Probeer verder niet teveel van jezelf te vragen. Ja, er moet nog veel gebeuren, maar dat hoeft niet nú. Sterkte TO :hug:
Alle reacties Link kopieren
Mn dagen duren lang.
T is wel makkelijker ritme houden als je verplicht thuis moet zijn.

Afgelopen vrijdag een maatschappelijke organisatie hier benaderd en een andere psych. Mn huidige sta ik al sinds begin van de zomer op de wachtlijst.

Bedrijfsarts is ook ingeschakeld.

Nog 3 dagen quarantaine
Been there, done that, got the T-shirt.
hai Apatura,

moeilijk zo voor je zeg..

Hebben ze je enig tijdspad gegeven hoeveel tijd er tussen intake en behandeling zit? zit je bij grote organisatie?
Hier beetje zelfde situatie maar kreeg uiteindelijk wel een spoed verwijzing, mede doordat ik alleen de zorg voor jonge kinderen heb.
Je kan altijd even je huisarts wat laten bemiddelen, of eventueel je verzekering.
Ik heb zelf ook gekeken naar psycholoog die ik zelf zou betalen, maar dat werd toch echt te duur.
Ik zit nu heel fijn bij S-ggz

Waar woon je? ik in Den Haag je mag altijd Pb doen!

sterkte iig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven