Oververmoeid zijn

19-10-2021 13:33 39 berichten
/
anoniem_407724 wijzigde dit bericht op 21-10-2021 19:07
0.00% gewijzigd
Vivamensje schreef:
19-10-2021 13:57
Ja tuurlijk, de gepeste is schuldig. Denk je dat je bericht helpt? Ik denk dat je het alleen maar erger maakt.
Ja, ik denk dat dat bericht wel helpt. Niemand zegt dat de gepeste de schuldige is.
Maar een bedrijfscultuur pas jij niet even eigenhandig aan. Dan kun je beter verder kijken naar iets dat wel bij je past.
Ik denk dat ik moet toevoegen dat ik overspannen ben, ergens weet ik het ook wel. Ken geen geluiden meer aan en knijp dan ook mn oren dicht doordat de geluiden door merg en been gaan. Weet je wat het alleen is, als je toegeeft hieraan, ken je niet meer aan je doelen werken en als ik dat niet meer kan of doe, word ik alleen maar nog depressiever. Daarom wacht ik er liever mee allemaal en blijf ik volhouden. Ik wil niet weer in die put belanden en heb al bij de laatste uitval mezelf beloofd nooit meer weer hierin te belanden. Ik ben nog n jonge twintiger die in de bloei van haar leven hoort te zijn, maar t enige wat ik doe is overleven en t erge van alles is dat t automatisch gaat. Ik kan niet genieten van het leven. Het is of werken en studeren of helemaal niets. Ik ben best wel een saai persoon van mezelf dus vind ook niks leuk. Heb wel hobby’s, maar momenteel allemaal geen behoefte aan ook. Soms spreek ik ook mensen en dan verklaren ze me voor gek doordat ik niet alles als een vrijgezel uit t leven haal. Ik date niet, spreek niet af met vrienden, zie er dagelijks als slons uit. Heb er allemaal geen energie of zin voor.
Noia schreef:
19-10-2021 15:27
Ja, ik denk dat dat bericht wel helpt. Niemand zegt dat de gepeste de schuldige is.
Maar een bedrijfscultuur pas jij niet even eigenhandig aan. Dan kun je beter verder kijken naar iets dat wel bij je past.
Dat snap ik wel, ben ondertussen ook al aan t rondkijken voor iets anders, maar ergens ben ik bang dat je hier altijd wel tegen aan blijft kijken overal waar je komt. T tis gwn slikken.
Normaliter deed t me nooit iets hoor, heb heel mn leven lang gewerkt en welis vaker dit meegemaakt maar toen deed t me niets.
Er speelt veel bij jou.

Is even een week rusten een optie? Kijken wat dat mentaal en fysiek doet?

Laat je bloed prikken bij de dokter, ijzer, suiker (ivm dorst), magnesium enz.

Traject bij de psych loopt al. Vanuit daar ook weer verder kijken.

Geef jezelf rust.
lienxs schreef:
19-10-2021 15:32
Dat snap ik wel, ben ondertussen ook al aan t rondkijken voor iets anders, maar ergens ben ik bang dat je hier altijd wel tegen aan blijft kijken overal waar je komt. T tis gwn slikken.
Normaliter deed t me nooit iets hoor, heb heel mn leven lang gewerkt en welis vaker dit meegemaakt maar toen deed t me niets.
Hoelang is 'heel mn leven' eigenlijk precies?
Je spelling doet namelijk suggereren dat je waarschijnlijk na het begin van de jaren '90 bent geboren (wat 'heel mn leven' een heel ander verhaal maakt dan wanneer je nu aan je tweede studie bezig bent en ruim 45-plus bent).
ludwina schreef:
19-10-2021 15:47
Hoelang is 'heel mn leven' eigenlijk precies?
Je spelling doet namelijk suggereren dat je waarschijnlijk na het begin van de jaren '90 bent geboren (wat 'heel mn leven' een heel ander verhaal maakt dan wanneer je nu aan je tweede studie bezig bent en ruim 45-plus bent).
Verkeerde woordgebruik denk
10 jaar nu
Daarnaast merk ik dat t niet bij alle banen zo t geval is geweest en ook bij dit bedrijf lopen er genoeg die niet eens kijken naar je kleurtje en je ook zo behandelen en dat is erg fijn.
Is werkelijk waar zo irritant als er constant gevraagd word naar je afkomst en dan van oordelen afgaan dat we bekrompen zijn en niet veel mogen. Sommige collega’s interesseren het niet eens en ken je een babbel mee voeren. Ik merk dat ik juist door die vragen en woordkeuze me meer anders ga voelen.
Alle reacties Link kopieren
lienxs schreef:
19-10-2021 15:29
Ik denk dat ik moet toevoegen dat ik overspannen ben, ergens weet ik het ook wel.

Is dit gediagnosticeerd of is dit je eigen invulling?

En als dit zo is, wat maakt dat je gewoon door wil gaan? Wat denk je ermee te bereiken?
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
19-10-2021 14:38
Dat is altijd een goed advies! Volgens internet ga je altijd dood of ben je op zijn minst ernstig ziek.
Ja precies, je maakt jezelf helemaal gek dan.
Alle reacties Link kopieren
Lieverd, als je auto rijdt en er gaat een motorlampje aan. Wat doe je dan, doorrijden want hem aan de kant zetten is opgeven?

Wat gebeurt er met de auto als je het lampje negeert? Komt het dan vanzelf goed?

Er is maar één jij, en zo te lezen heb je al wat lampjes genegeerd.
Alle reacties Link kopieren
Zo snel mogelijk naar de arbeidsarts!
Alle reacties Link kopieren
Mijn eigen ervaring is dat een depressie en burnout niet heel veel hoeven te verschillen. Dat je huisarts dus aan een depressie denkt en jij meer aan een burnout. Doet er niet zoveel toe.

Ook te behandeling is naar mijn ervaring niet echt verschillend.

Nogmaals dit is mijn persoonlijke ervaring.

Ik zou weer naar de huisarts gaan en vragen, wat als het een depressie is (mee gaan in de diagnose van de arts) wat zijn dan de stappen die ik kan volgen.

Je kunt ook aangeven dat jij meer denkt aan een burnout en wat dan de stappen zijn.

Je kan de arts nogmaals vragen of al het medische uitgesloten is.

Naast de huisarts is inderdaad een afspraak maken met de bedrijfsarts belangrijk.

Je kunt in overleg met je huisarts ook samen tot de conclusie komen, dat je je ziek moet melden. Of je kan zelf tot die conclusie komen. Als jij jezelf te ziek voelt, meld je je ziek.

Mijn persoonlijke ervaring was, dat ik pas een gesprek bedrijfsarts kreeg toen ik me ziek melde. Voor de ziekmelding was een afspraak niet mogelijk (moet wel kunnen officiël, naar niet elke werkgever houdt zich hier aan)
Alle reacties Link kopieren
Oow, en depressie en burnout kunnen hele nare lichamelijke klachten geven.

Dat wist ik eerder ook niet. Maar je kunt echt lichamelijk uitgeput zijn. En alles doet dan pijn.

Het zijn signalen van je lijf, stop, neem rust, luister naar mij.
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
19-10-2021 18:23
Oow, en depressie en burnout kunnen hele nare lichamelijke klachten geven.

Dat wist ik eerder ook niet. Maar je kunt echt lichamelijk uitgeput zijn. En alles doet dan pijn.

Het zijn signalen van je lijf, stop, neem rust, luister naar mij.
Absoluut!!! Mijn man had de eerste weken van zijn burn out een continue hartslag van 120 ofzo.. gewoon echt helemaal in de kreukels
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt inderdaad als jezelf te zwaar belasten, misschien in combinatie met niet goed eten. Ik zou je ziek melden om een weekje tot rust te komen en professionele hulp zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven