Paniek door de herbelevingen - deel VI

30-08-2017 09:18 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Eind nov 2016 opende ik een topic in verband met paniek klachten, herbelevingen en veel angsten ten gevolge van meerdere trauma's wat zich uit in (c)PTSS.

Nu driekwart jaar later open ik met veel positieve, dankbare gevoelens deel 6.

Iedereen is altijd heel erg welkom om mee te schrijven!

Heel graag zelfs, voel je vrij, er schrijven zelfs mensen mee die maar één woord herkennen (.......) tot forummers die alles herkennen; wat je achtergrond en verhaal ook is, voel je welkom!
Onderstaand gedicht van Rumi (gedeeld dankzij EV) verwoordt dit welkom zijn prachtig:

Kom tot mij
Kom weerom
Wie je ook bent
Deze poort leidt niet naar schuld of schaamte
Zelf al deed je duizenden geloften
En verbrak ze alle
Duizend keer
Deze poort is voor ieder open
Kom gewoon weer
Kom zoals je bent


We hopen dat iedereen respecteert dat we het topic graag een veilige plek willen houden voor alle schrijvers en meelezers :heart:

Speciaal voor iedereen die al mee schrijft of meegeschreven heeft: bedankt voor de afgelopen tijd, voor dit nieuwe topic, voor jullie steun en woorden, jullie begrip, geduld en wijsheid, herkenning, humor en liefde die zelfs door het beeldscherm heen voelbaar is.

Dit topic betekent meer voor mij dan woorden duidelijk kunnen maken.

Als je al wat langer mee schrijft zijn de begrippen LV, ZH en MM je bekend, evenals de betekenis van iets omSnowen en ge-Pruttel.
Maar om het voor iedereen een fijn en leesbaar topic te houden hierbij een verklarende woordenlijst :lijstje: in tabelvorm:

begripbetekenis
LVLieve Vriendin
MMManmens
ZHZak Hooi
BVBeste Vriend
WWDWeggeWaaid Dakraam
OmSnoweniets wat eerst een negatieve lading voor je had veranderen in iets positiefs
GePruttelwoorden en activiteiten die je een vrolijk, fijn gevoel bezorgen
Plantjesdageen dag waarop het niet gaat. Je lichaam werkt niet en heeft liefdevolle berichtjes (via het topic of telefoon of irl), zelfzorg en mensen nodig
Mosdageen dag waarop je je minder dan een plant voelt. Je zit gevangen in een waas van angst en paniek, wat ervoor zorgt dat zelfs de meest basale lichaamsfuncties niet vanzelfsprekend zijn. Er is weinig tot geen taal, wat contact maken moeilijk maakt.
PTPittige Therapie. Zorg voor, tijdens en na een PT extra goed voor jezelf :hug: :heart:
ODS tekenOver De Streep teken. Een lief, warm, steunend gebaar voor iemand die dapper bezig is
DansenEen stapje vooruit, een stapje terug, het gaat niet om alleen maar vooruitgaan, je bent gewoon aan het dansen
Verdwalen in je hoofd Een verdedigingsstrategie van je hersenen waarbij je zaken anders waarneemt dan ze in werkelijkheid zijn.
Domino-effect 1. Dat moment waarop iets je nét teveel wordt en je hele kaartenhuis van zelfzorg, nieuwe inzichten, en nieuw gedrag instort zodat het voelt alsof je weer helemaal opnieuw moet beginnen. Zie ook 'dansen'.
2. Een woord/ervaring/gedachte/gevoel/persoon triggert jou, waarna een negatieve gedachte volgt. Deze wordt vervolgens weer gevolgd door nog een negatieve gedachte. En nog een. Dit gaat door tot je je helemaal overspoeld en wanhopig voelt, waardoor je niet in staat bent nog te relativeren.
nog leegnog leeg

De originele post is terug te lezen in deel 1, 2 en 3.
Al die topics lezen mag, maar is beslist niet verplicht, Kom maar gewoon binnenvallen wanneer je daar aan toe bent :)

Link naar deel 1:

psyche/paniek-door-de-herbelevingen/lis ... 5#25123775

Link naar deel 2:

psyche/paniek-door-de-herbelevingen-dee ... 9#25448419

Link naar deel 3:

psyche/paniek-door-de-herbelevingen-dee ... 9#25720379

Link naar deel 4:

psyche/paniek-door-de-herbelevingen-dee ... 9#26082179

Link naar deel 5:

psyche/paniek-door-de-herbelevingen-dee ... ges/376579
knuffelbeertjes wijzigde dit bericht op 07-03-2018 12:23
8.32% gewijzigd
I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
Alle reacties Link kopieren
@ Becoming me: ik wilde in mijn laatste bericht nog vragen hoe het met jou ging (lekker makkelijk gezegd achteraf, maar echt dus). Uiteindelijk niet gedaan dus, omdat ik woensdag niet echt een goede dag had en het bij een egopost heb gehouden. Maar ik was en ben dus wel benieuwd hoe het met je gaat, zeker nu kerst steeds dichterbij komt. Echt :hug: Dus ik hoop dat je kunt geloven dat er hier zeker mensen op je zitten te wachten. :redrose:

@ Sofie: ik lees heel veel mooie ontwikkelingen in jou! Ga zo door! :cheer2:

@ Hanke: :hug:

@ Tobbert: goed assertief bezig geweest! Ik hoop dat de fysio je van je klachten af kan helpen. Nu lekker weekend hoop ik?

@ Dana, Smallthings, Snow, EV: :hug: :hug: :hug: :hug:

@ Knuf: ik hoop dat alles goed met je gaat! Voel je niet verplicht wat te posten hoor, lees maar lekker mee en pak af en toe een knuffel! :hug:
imaginary_diva wijzigde dit bericht op 16-12-2017 17:27
Reden: typefoutje
0.40% gewijzigd
Je kunt niet meer worden dan jezelf.
Je kunt wel meer jezelf worden.
Alle reacties Link kopieren
Xx
knuffelbeertjes wijzigde dit bericht op 25-05-2018 14:05
0.00% gewijzigd
I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
Alle reacties Link kopieren
Zo blij dat je daar trots op bent. Ben megatrots op je lieve Knuff.

Dat wat jij uit jezelf bent gaan doen met de jongere versies van je heb ik met peut gedaan. Ik was er zelf niet opgekomen :-o
O Knuff :hug:
Wat weet je op een indringende manier de woorden te vinden die het verwerkingsproces waar je in zit, beschrijven.
Geen abracadabra voor mij, veel herkenning, maar vooral ook: echt jou.
Ik zie het je doen, dit gaat om Knuff, niet om mij of om anderen. Je zoekt je eigen manier en het is een prachtige manier. Ik kan alleen maar heel veel :hug: aan je geven en je vertellen dat ik je een ongelofelijk mooi mens vind. En ik ben trots op jou.
Heel trots.
:hug:
@Hanke, dat jij er niet zelf op gekomen was, is ook oké toch? Van jou vind ik het bijvoorbeeld heel gaaf dat je het idee van je psych hebt gevolgd. Daar ben ik dan weer trots op!
:hug:
Alle reacties Link kopieren
.
smallthings wijzigde dit bericht op 06-02-2018 18:13
99.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heel trots op je, Knuf.
Op iedereen hier trouwens, we zijn zo bezig met onze levens, en het is soms zo hard werken en vallen en weer opstaan....maar voor mij is vooral het troostende idee dat het niet meer alleen hoeft. Die kleine EV is heel, heel, heel lang alleen geweest en ook toen ze al groter was. Dat hoeft niet meer. Ik kan nu delen, als ik dat wil. Mijn keuze. Dat is fijn, het gevoel een keuze te hebben. Ik spreek mezelf nu ook vaker liefdevol(ler) toe na het inzicht van afgelopen dinsdag bij psych. Jazeker, ik doe er wat mee....
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
X
knuffelbeertjes wijzigde dit bericht op 17-01-2018 07:31
0.00% gewijzigd
I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
Alle reacties Link kopieren
Dank Knuf! :hug:

.
smallthings wijzigde dit bericht op 16-12-2017 17:23
97.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Xx
knuffelbeertjes wijzigde dit bericht op 25-05-2018 14:06
0.00% gewijzigd
I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
Alle reacties Link kopieren
Wat lief Knuf, heel erg bedankt. Dit helpt enorm. :hug:
smallthings wijzigde dit bericht op 17-12-2017 12:31
88.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Knuffel en Smallthings: :hug: :hug:

En Smallthings: boodschappen doen op een drukke zaterdagmiddag vind ik ook niet fijn. Ik was net ook even in de supermarkt en overal waar ik bij moest stonden karren of mensen en dan waren ze ook nog aan het vullen. Ahhh. Niks voor mij, blij toen ik weer weg was.
Je kunt niet meer worden dan jezelf.
Je kunt wel meer jezelf worden.
Alle reacties Link kopieren
Small, boodschappen doen op zaterdag is alleen leuk voor de winkeleigenaar, want die draait waarschijnlijk die dag de beste omzet van de week. Voor niemand anders is het leuk, en er zijn zat mensen die ook een uur over drie dingen kopen doen (zoeken in de winkel, leeg schap, iemand zoeken die voor je in het magazijn kan kijken, eeuwig in de rij bij de kassa). Dus ja, het mag best lastig zijn voor je. Heel normaal. Oh, en goed dat je geoefend hebt met delen hier!

Knuffel, goed je weer te lezen. Ik heb altijd veel aan je woorden, ook al weet ik niet altijd iets zinnigs terug te schrijven. Waarschijnlijk voel je je nu heel breekbaar, alsof je maar net kan voorkomen dat in 100.000 stukjes uit elkaar spat, maar ik lees ook een hele sterke vrouw die zich aan het bevrijden is van ballast en oude ketenen. Op haar manier. In haar tempo. Met de mensen om zich heen die zij om zich heen wil hebben. En da's heel knap. Tijdelijk niet werken, tja... jammer, maar het is maar even zo. Beter tijdelijk niet werken om aan jezelf te werken dan levenslang werken 'in dienst van' anderen (mn je ouders).

Hanke, precies voor dat soort dingen heb je nu een peut in de arm genomen: om je te helpen de dingen te vinden die goed voor je zijn, maar die je zelf (nog) niet gevonden hebt.

Nu nog even een voorraadje knuffels :hug :hug: :hug: :hug: :hug:
Alle reacties Link kopieren
.
smallthings wijzigde dit bericht op 06-02-2018 18:15
99.75% gewijzigd
Lieve allemaal (en met allemaal, bedoel ik allemaal, dus als je denkt dat ik je niet bedoel: ik bedoel je wél ;-D ),

@Smallthings: je maakt verstandige keuzes, voor jezelf en voor de mensen om je heen. Fijn om te lezen. :hug: En weet je, natuurlijk is het niet helemaal normaal hoe het boodschappen-doen is verlopen, maar ik lees dat dit ook niet je doel was. Je doel was om even het huis uit te zijn, even weg te zijn van wat lastig was, ter bescherming van je kinderen en van jouzelf. Dat doel is meer dan behaald, volgens mij. Dus boeien van die boodschappen!

@Becoming: ik lees nog niets van je en merk dat ik dit lastig vind, omdat ik niet goed weet wat je wilde bereiken met je vorige post. Ik heb meerdere reacties gezien waaruit blijkt dat je bijdrage heel welkom is. Ik ben benieuwd wat maakt dat je niet schrijft, of je geen woorden weet te vinden of toch vindt dat je hier geen ruimte mag innemen of een van de andere twintig redenen die ik in staat ben om te bedenken (daag me niet uit ;-D ).
Voor mij een heel goede oefening om dit 'bij jou' te laten, want dat is wat ik aan het leren ben. Maar omdat ik het nog aan het leren ben en ook aan het leren ben dat ik niet alles meteen hoef te kunnen: als je wilt en durft te delen, lees ik je graag. :hug:

[...]

Fijne avond!
:hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
anoniem_6527c72758b65 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 21:28
50.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Knap Sofie hoe jij oefent met jezelf op de eerste plaats te zetten.
Dat de eerste 25 plekken voor jezelf zijn en dat de ander pas op plaats 26 komt.
Daar kan ik echt nog iets van leren!

Bij mij blijft dit punt nog hangen in het wel weten, maar het nog niet kunnen doen.
Vanmiddag nog over gehad met man en een vriendin van hem met wie we gingen wandelen. Ik weet dat ik op mijn werk ook (eigenlijk vooral) aan mijn eigen welzijn moet denken, dus: af en toe pauze nemen (en eten en drinken!) en dan dus even niet met mijn leerlingen bezig zijn. Ik voel dit ook, want ik heb honger of ben uitgedroogd :facepalm:, maar ik doe het niet. Of: te lang doorwerken terwijl mijn uren er al lang en breed op zitten. Ik weet het en ik voel het (want: echt heel moe), maar ik ga dan toch nog door.

Nog één week werken en dan één week vakantie. Nog twee volledige dagen en één hele lange studiedag en een halve dag. Uiteindelijk zal het wel loslopen, maar ik zie altijd toch weer tegen die twee volledige dagen op.

Straks nog even kijken naar mijn lesvoorbereiding. Of zou ik het aandurven vandaag eens niets te doen? :idee:
Je kunt niet meer worden dan jezelf.
Je kunt wel meer jezelf worden.
Imaginary_Diva schreef:
17-12-2017 20:58
K[...]
Straks nog even kijken naar mijn lesvoorbereiding. Of zou ik het aandurven vandaag eens niets te doen? :idee:
:cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Ik vier vast dat jij dit durft.
Want dit durf je echt wel!
Luister maar goed naar het deel van jou wat dit super eng vindt en stel haar maar gerust. Je hebt vaak zulke lieve reacties voor anderen, dus misschien kun je die nu aan jezelf geven.
:hug:
Alle reacties Link kopieren
x
tobbert wijzigde dit bericht op 24-05-2018 21:06
0.00% gewijzigd
Dank voor je woorden Tobbie.

Wat je hier schrijft, geeft best wel wat inzicht in de manier waarop je voor jezelf vindt dat je de dingen 'moet' aanpakken.
Tobbert schreef:
17-12-2017 22:04
[...]
Sommige delen van mij vonden Tobbie op plaats 1 t/m 25 zetten trouwens een heel goed plan, maar die werden direct achter het stuur getrapt door andere deeltjes dat roept nog wat paniek op. Eerst maar eens zien dat ik op 1 kom. Dan kan ik daarna plaats 2 t/m 26 wel bepalen.
Is t misschien n idee om te proberen jezelf niet direct op plek 1 te lanceren, maar hier geleidelijk naar toe te werken? Dat je zeg maar eerst die 24ste plek bemachtigt en jezelf dan stapje voor stapje, sprongetje voor sprongetje, naar de eerste plek toe danst?
Tijdens het dansen goed blijven checken of alle delen Tobbert zich nog in dezelfde richting (willen) bewegen en als je merkt van niet:
Dit liefdevol samen met ze onderzoeken: zijn ze ergens bang voor, is er iets waarvoor ze je willen behoeden, of is het iets anders. En kun je ze dan bieden wat ze nodig hebben om wel met je mee te gaan (geruststelling, vriendelijke begrenzing, iets anders...)?

En als je tijdens het lezen van dit stukje van mij denkt: 'daar heb je die Sofie weer met al die deeltjes, daar kan ik helemaal niets mee' (dit is even een vriendelijke versie van wat je hier allemaal over zou kunnen denken ;-D ): je hoeft er helemaal niets mee.
:hug:
x
anoniem_348386 wijzigde dit bericht op 07-05-2018 21:13
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind boodschappen op een rustige ochtend momenteel al een hele uitdaging, zaterdag: respect!

Sofie mooi om te lezen!

Knuff deels wel herkenbaar, heel knap hoe je het allemaal doet :hug:

EV wat fijn van kerst en volgens mij ben jij ook echt heel goed bezig :hug:

Ook voor iedereen die ik niet genoemd heb dikke :hug: :hug:

Ik ben nogal aan het uitvallen momenteel. Heb vandaag tentamen, maar ben niet gegaan ik trek het niet. Donderdag nog één en die wil ik wel proberen, maar ook daarbij elke keer dat ik eraan ga willen slag de paniek toe.
Therapeute wil in januari opnieuw met EMDR starten en ik vind het doodeng. Heb uiteindelijk gevraagd of schoonzus me de eerste keer op wil halen zodat ik niet helemaal alleen ben.
Forever is a hell of a long time
Alle reacties Link kopieren
Ik durf nu bijna niet meer te reageren, maar ik ben dus niet gaan werken :facepalm: :facepalm:

Niks voorbereid (op papier), in m'n hoofd wist ik natuurlijk wel degelijk wat ik van plan was, maar ik voorzag zo veel stress als ik eenmaal op het werk was...
En niet alleen dit, maar maar er zouden ook nog een aantal extra dingen zijn vandaag, terwijl ik aan m'n lessen alleen al wel genoeg zou hebben.

Merkte het ook lichamelijk toen ik wakker werd vanmorgen, m'n zwakke plek.
Ziek ben ik niet, maar ik zag mezelf alweer de hele dag rennen en vliegen en niet m'n eigen belachelijk hoge doelen halen, dat ik dacht, nee vandaag maar niet. En ik voel me nu heel erg schuldig, want ik ben zo helemaal niet en ik kies zelden voor de makkelijke weg.

Ik weet nu wel wat het is: als ik weet (of denk) dat ik mijn eigen hoge standaard van minimaal 100% niet ga halen, krijg ik heel veel stress. Nu nog die hoge standaard zien kwijt te raken . Erg lastig als je zo perfectionistisch bent.

Vanmiddag alles voor morgen op papier zetten zodat ik tenminste wat houvast heb en dan maar zien hoe het loopt. Eén dag thuis is lang genoeg.
Je kunt niet meer worden dan jezelf.
Je kunt wel meer jezelf worden.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen even wat terug gelezen in het eerste topic.
Dan overvalt me toch wel een gevoel van dankbaarheid hoor.
Jullie hebben zulke mooie dingen geschreven steeds.
Ik vind dat echt super waardevol.
Sommigen vanaf de eerste week/maand, sommigen later,
allemaal even mooi, heel erg bedankt lieve allemaal :smooch:

Daarnaast klein beetje trots weer, op mezelf.
Al is dat doodeng om te ervaren, en hier (alweer) te schrijven :$

Ben nu gelukkig in staat om te reageren op jullie,
want dat wilde ik steeds erg graag,
maar er was nogal weinig ruimte in mijn hoofd.
Sowieso wilde het schrijven niet zo goed,
maar was dat even prima.
Niet te lang, want met schrijven heb ik nog een gevoel van controle;
dan weet ik tenminste zelf wat er gebeurt in mijn hoofd :$
En afgelopen weken was het meer dat mijn hoofd en lichaam samen aan het uitvogelen waren hoe ze over de huidige ontwikkelingen denken.
Zoals samen werken...
En dat blijkt dus meer een kwestie van gevoel, sensaties en zintuigen te zijn,
dan van mijn hoofd :$
Nou ja, misschien wat vaag, maar concreet betekende het weinig woorden,
veel dromen, etc.

Maar nu zijn er weer wat meer woorden, wat meer rust, wat minder enge behoeften, en wil toch graag nog even reageren :)

Small, fijn te lezen dat het je geholpen heeft, echt heel graag gedaan.
Fijn dat we elkaar hier zo kunnen helpen!

Diva, och, wat een lastige dag voor jou vandaag: je voelt je niet fit, en dan ook nog eens schuldig. Ik vind het juist heel verstandig van je, dat je thuis gebleven bent! Je weet heel goed waar het 'm in zit, maar het anders doen, dat is super moeilijk. Voor iedereen! Dat je nu thuis gebleven bent, vind ik alleen maar goed van je, want ziek is ziek toch, of dat nou koorts, oververmoeid, een gebroken arm, of wat dan ook is. En ook fijn dat je het durft te delen hier. Ik hoop dat je schuld gevoel plaats kan maken voor een ander gevoel; je zorgt goed voor jezelf, dat is nodig, je lichaam geeft niet voor niets deze signalen. Pas goed op jezelf lieve Diva. Als het morgen nog niet gaat, dan maak je hopelijk weer zo'n verstandige keuze :hug:

Oh ja, en je schrijft: de makkelijke weg. Volgens mij is werken voor jou makkelijker dan thuis blijven... Of lees ik dat verkeerd? Dus helemaal geen makkelijke weg. Een gezonde, want je luistert naar je oververmoeide lichaam. Maar dat ben je niet gewend, dus dat maakt het moeilijk. Echt niet makkelijk, super dapper juist!
Maar dit is slechts mijn bescheiden mening
Waar ik mezelf ook elk uur aan moet herinneren nu ik ziek thuis zit :cry: :$

Tobbie, bedankt voor je lieve, fijne woorden. Van nu, maar ook van afgelopen maanden. Je vindt zelf dan dat je misschien niet altijd wat terug te schrijven hebt, maar wat je schrijft, daar heb ik heel veel aan en waardeer ik zeer. Ik vind juist dat je hele fijne woorden schrijft. En je laatste berichtje richting mij slaat wel weer de spijker op z'n kop :$
Trouwens, ik sluit me aan bij alle complimentjes die je afgelopen dagen hebt kunnen lezen; super actie mbt de fysio!! :cheer2:

Sofie, wat een mooie post weer van jou gisteren. Zo mooi om te mogen lezen welke inzichten je opdoet, en hoe je ermee aan de slag gaat, elke keer weer. Ik heb er zelf ook veel aan, die 5 punten heb ik even opgeslagen :$ Komt wel erg overeen met wat ik oefen.
Vooral ook handig dat op nr 1 staat dat er geen haast is. Hmm... ik vind jouw geduld altijd zo knap haha, maar lees wel dat er ook een heel stuk ongeduld is. Hoop dat ik dat goed zeg zo hoor? Mijn peut geeft ruimte en erkenning aan beiden; fijn dat je zo graag wilt, alleen wel even in een realistisch tempo. Wel zo gezond. Zoiets..
En wat super mooi om te lezen over het samenwerken met je peut en lichaam (mag ik dat zo zeggen?). Als je er wel aan toe bent om over dat andere te delen, of dat nou vandaag of over een jaar is, dan lees ik je graag :) En zo niet, is dat ook prima, als het maar goed voelt voor jou :hug:

Sun, ook al zal het voor jou nu niet zo voelen, toch ben ik 'blij' dat je niet naar het tentamen bent vandaag. Je trekt het niet, dat is een duidelijk signaal dat je te moe bent, en zo'n tentamen dan helemaal niet handig is. Ik begrijp dat het anders voelt, maar echt, ik ben blij dat je niet gegaan bent :hug: Ik hoop zelfs heel erg dat je het dan een beetje rustig aan hebt kunnen doen vandaag... donderdag ook nog tentamen, hopelijk lukt het je daar ook een besluit in te nemen waar je achter kunt staan... Bijvoorbeeld wel gaan, maar dan al tevreden zijn dat je het geprobeerd hebt, ongeacht het resultaat. Of niet gaan, en dan weten dat er wel weer een volgende kans komt. Die tentamens lopen niet weg toch? Terwijl het zo belangrijk is dat jij het aan kan, en zo niet, dan heb je rust nodig :hug:

Dat de emdr nog zoveel angst oproept is heel begrijpelijk en herkenbaar. Super goed dat je je schoonzus gevraagd hebt! Het is een hele effectieve, maar ook pittige therapie, dus natuurlijk moet je dan niet alleen zijn. Mij is zelfs geadviseerd om niet zelf daarna aan het verkeer deel te nemen, heb jij daar ook iets over besproken met je peut?

Becomingme, pittig zeg, hoe je je vrijdag voelde :hug: Ben je het weekend een beetje doorgekomen? Ik lees je graag, als het je lukt iets te delen. Je bent wat mij betreft altijd welkom, en gelukkig lees ik dat van anderen ook, dus voel je vrij hier te schrijven.

Dana, is het je nog gelukt om na te vragen over die afspraak? Dat is ook moeilijk hoor! Maar wel de moeite waard, want jij bent die moeite waard :hug:

Pruttel, een beetje laat, maar toch nog: heel erg bedankt voor je tips over het scrubben. Ik had dat allemaal al bijna weggegooid, totdat ik jullie berichtjes erover las :$ Handschoen triggerde mij, scrub wist ik me geen raad mee, pff :$ Maar.. toen ik jullie en jou dus erover las, dacht ik: dat kan ik ooit wel een kans geven :) Maar daar is het nu nog wat te vroeg voor, want ik heb dan wel heel dapper zo'n boom vol kadootjes voor mezelf gekocht, ik heb er best wel moeite mee ze open te maken :$

Oh ja, ik las jullie over het boodschappen doen:
ik heb het plan om nooit meer naar een supermarkt te gaan als het druk is.
Misschien wel erg ambitieus hoor, maar ik vind het in elk geval een leuk streven :$
Dus :hug: voor degenen die dat wel doen/moeten/willen/kunnen,
ik doe het jullie niet (meer) na :hug:
(oké behalve als ik in een boze bui ben misschien, want dan heb ik, vind ik zelf, tenminste legitieme redenen nodig om iedereen stom te vinden, en dat lukt dan, want 'wie gaat er nou net NU naar de supermarkt terwijl ik rustig daar wil zijn??' ;-D )

En lieve Snow, fijn weer zo'n praktische tip, echt, dank je wel :) Ik wist dat van Google wel, maar dacht altijd dat er vast niks van zou kloppen.. Bijvoorbeeld deze maand kom ik geen winkels in, want het zal wel druk zijn. Houden ze daar ook rekening mee of is het een gemiddelde, weet jij dat? Ik heb maar zoiets van: ik zit wel goed, hier thuis als een kluizenaar maar ooit zal ik toch wel weer eens winkels in gaan (denk ik), dan is het wel handig als het ook echt klopt wat Google aangeeft (ik negeer even dat mijn hoofd vindt dat ik 'gewoon' altijd een winkel in moet kunnen).


Oh en Snow, bedankt ook voor het delen van het artikel! En wat je erbij schreef, over jezelf. Over die mist, zo mooi. Ik weet wel zeker dat je 'er wel komt.'
Wat mij betreft, zo te lezen, ben je zelfs al heel ver, ik vind het fijn het te lezen, dank je voor het delen :hug:

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Voor lieve EV, en Ernie, en Hanke,
en alle anderen, ik hoop dat ik niemand vergeet, dus ook 'gewoon' voor het voorraadje ;-D
:hug: :hug: :hug:
knuffelbeertjes wijzigde dit bericht op 17-01-2018 07:34
20.82% gewijzigd
I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed van je Sun, dat je dat aangegeven hebt aan je schoonzus. Ook weer heel begrijpelijk he? Bij emdr ga je niet terug denken aan dat je een keer geen fruit mee had naar school als kind of dat je 1 keer als laatste gekozen werd bij gym (als slechte voorbeelden, sorry, m’n hoofd werkt niet erg mee). Ik bedoel: het is nogal wat, het is trauma therapie. Dus logisch dat je daar tegenop ziet, en super dat je het bespreekbaar hebt gemaakt met je schoonzus :hug:

En ik lees je hier ook graag erover hoor. Helpt mij ook weer, dus dank je wel dat je dit wilt delen.
knuffelbeertjes wijzigde dit bericht op 18-12-2017 16:45
92.60% gewijzigd
I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
Alle reacties Link kopieren
Knuffelbeertjes schreef:
18-12-2017 15:25

Sun, ook al zal het voor jou nu niet zo voelen, toch ben ik 'blij' dat je niet naar het tentamen bent vandaag. Je trekt het niet, dat is een duidelijk signaal dat je te moe bent, en zo'n tentamen dan helemaal niet handig is. Ik begrijp dat het anders voelt, maar echt, ik ben blij dat je niet gegaan bent :hug: Ik hoop zelfs heel erg dat je het dan een beetje rustig aan hebt kunnen doen vandaag... donderdag ook nog tentamen, hopelijk lukt het je daar ook een besluit in te nemen waar je achter kunt staan... Bijvoorbeeld wel gaan, maar dan al tevreden zijn dat je het geprobeerd hebt, ongeacht het resultaat. Of niet gaan, en dan weten dat er wel weer een volgende kans komt. Die tentamens lopen niet weg toch? Terwijl het zo belangrijk is dat jij het aan kan, en zo niet, dan heb je rust nodig :hug:

Dat de emdr nog zoveel angst oproept is heel begrijpelijk en herkenbaar. Super goed dat je je schoonzus gevraagd hebt! Het is een hele effectieve, maar ook pittige therapie, dus natuurlijk moet je dan niet alleen zijn. Mij is zelfs geadviseerd om niet zelf daarna aan het verkeer deel te nemen, heb jij daar ook iets over besproken met je peut?
Ik ging met al bijna onderuit omdat ik las over wat m'n medestudenten van het tentamen hadden gevonden *schaam*

Ik heb er nog geen afspraken over gemaakt, maar de laatste keer was ik zo ontzettend afwezig dat het eigenlijk best gevaarlijk was. En de paniek omdat ik enorm overspoeld werd was op een gegeven moment zo wanhopig dat ik niet meer echt voor mezelf in kon staan. Vooral daarvoor ben ik nu zo enorm bang ook. Dat heb ik schoonzus ook verteld, ik ben heel blij dat ze bij me wil blijven in elk geval.
Forever is a hell of a long time

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven