Paniek en angst

18-07-2020 19:34 352 berichten
Hoi Allemaal,

Ik ben nieuw hier en ik lees wel regelmatig mee hier op het forum. Nu heb ik sinds vorig weekend, nadat het jaren is weggeweest, weer last van angst/paniekaanvallen. Als ik ze heb is het echt heel heftig. Ik heb ook wel een periode achter de rug waarin veel gebeurd is dus het is niet zo heel gek dat het nu opspeelt. Ik ben bij de huisarts geweest en die heeft me iets kalmerends voorgeschreven om even de cirkel weer te doorbreken. Ik zou graag van lotgenoten horen hoe zij weer uit zo'n periode zijn gekomen. Zijn er mensen die dit herkennen? Ik weet met mijn verstand wel dat het over gaat maar als je er midden in zit lijkt het alsof het nooit meer over gaat. En dat maakt me nog het meest angstig

Hoor graag van jullie!

Elsbels
Hey Rammie, wat een strijd zeg voor je. Heeft je huisarts geen hulpmiddel voor je ? In de vorm van therapie en/ of medicatie. :rose:
Want het is wel moeilijk om hier zelf uit te kunnen komen als je er eenmaal zo middenin zit.
Ik ben antidepressiva gaan slikken toen ik 25 jaar was omdat ik iedere dag meerdere paniekaanvallen had en op den duur zo angstig was dat ik het liefst zo min mogelijk de deur uit ging .
Inmiddels is dat alweer 13 jaar geleden en heb ik wel stop pogingen gedaan en andere medicatie geprobeerd maar zal het altijd blijven slikken want die angst /paniek/ doemdenken/ piekeren zit gewoon echt in me.
Alle reacties Link kopieren
Eviva1983 schreef:
28-06-2021 18:23
Hey Rammie, wat een strijd zeg voor je. Heeft je huisarts geen hulpmiddel voor je ? In de vorm van therapie en/ of medicatie. :rose:
Want het is wel moeilijk om hier zelf uit te kunnen komen als je er eenmaal zo middenin zit.
Ik ben antidepressiva gaan slikken toen ik 25 jaar was omdat ik iedere dag meerdere paniekaanvallen had en op den duur zo angstig was dat ik het liefst zo min mogelijk de deur uit ging .
Inmiddels is dat alweer 13 jaar geleden en heb ik wel stop pogingen gedaan en andere medicatie geprobeerd maar zal het altijd blijven slikken want die angst /paniek/ doemdenken/ piekeren zit gewoon echt in me.
Wat lief dat je reageert💜. Dan weet jjj er indd ook alles van. Alles wat jij hebt,heb ik dus ook. Denk ook door extreme drukte icm perfectionisme..

Huisarts heeft ad aangeboden,maar zelfs te bang om in te nemen. Jij had ook hyperventilatie. Is dat over?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven