Paranoide of echt ingebroken?

06-08-2012 22:14 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar maanden terug is er ingebroken in mijn auto. Niet heel schokkend aangezien mijn auto helaas wel vaker doelwit is. Maar sinds die tijd heb ik al twee keer gehad dat ik dacht dat er iemand in mijn auto is geweest zonder dat er braakschade was.

Het is nogal vreemd allemaal. Die eerste keer waarvan ik dus zeker weet dat er is ingebroken was er niets gestolen en leek alles nog normaal. Het rook alleen raar in mijn auto en er stonden besneeuwde voetstappen. Een dag later viel mijn slot uit mijn auto tijdens het rijden, dus hij was kennelijk wel beschadigd.

De tweede keer was het meer een gevoel dat er iemand in mijn auto was geweest en rook het vreemd. Ik had ook het idee dat er in mijn dashboardkastje was gerommeld en het binnenspiegeltje stond in een rare hoek. Vanochtend liep ik naar mijn auto en was de deur al van het slot. Nu vergeet ik hem wel vaker op slot te zetten dus dat vond ik niet raar. Toen ik instapte rook ik gelijk weer een vreemde geur. Wat ook raar was is dat de zonnekleppen zowel bij de bestuurderskant als bij de passagierskant naar beneden waren. Bij de passagierskant doe ik hem zelf nooit naar beneden en er heeft al een paar weken niemand in mijn auto gezeten. Bovendien was de laatste keer daarvoor dat ik auto reed 's nachts dus het lijkt me sterk dat ik met de zonnekleppen naar beneden heb gereden.

Word ik gek, of snuffelt er echt regelmatig iemand in mijn auto? En waarom doet iemand dit, er ligt niets in mijn auto van waarde. Bovendien ziet mijn auto er echt oud en roestig uit, het is niet echt een auto die nog iets op gaat brengen.
Misschien slaapt er iemand in? Sommige zwervers slapen graag in auto's.
Als je een oudere auto hebt passen er soms meerdere sleutels op, of 'hengelen' ze hem open. En dan wat Fladder zegt, misschien vindt iemand het een comfortabele slaapplaats.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hmmm ,er ligt wel een deken in mijn auto. Die maar eens even in de was gooien.
Ik denk niet dat je paranoïde bent. Plak eens een plakbandje over de deuropeningen, als het plakbandje weg is was er iemand anders in je auto.
Waarom twijfel je aan jezelf?
quote:achnein schreef op 06 augustus 2012 @ 22:21:

Ik denk niet dat je paranoïde bent. Plak eens een plakbandje over de deuropeningen, als het plakbandje weg is was er iemand anders in je auto.Dat is een hele slimme. Ga ik zeker even doen zo.
quote:achnein schreef op 06 augustus 2012 @ 22:21:

Plak eens een plakbandje over de deuropeningen, als het plakbandje weg is was er iemand anders in je auto.Of het heeft geregend en dan laat plakband gewoon los...
Zeg maar Spijker.
Heb je een peugeot? Die kunnen namelijk open door met een priem/schorevendraaien een klein gaatje te prikken naast het slot bij het bijrijdersportier. Zo was er bij mijn auto ingebroken, en de radio gestolen, terwijl er in eerste instantie geen braaksporen waren.
quote:frizzy schreef op 06 augustus 2012 @ 22:22:

Waarom twijfel je aan jezelf?Omdat er steeds geen braaksporen zijn (op 1 keer na) en er is ook nog niets gestolen. Het is meer en gevoel van het ruikt hier vreemd, en zo zag het er volgens mij niet uit de laatste keer dat ik hier zat.
quote:madamecannibale schreef op 06 augustus 2012 @ 22:24:

[...]

Omdat er steeds geen braaksporen zijn (op 1 keer na) en er is ook nog niets gestolen. Het is meer en gevoel van het ruikt hier vreemd, en zo zag het er volgens mij niet uit de laatste keer dat ik hier zat.Duidelijk toch?
Ik zou je auto een tijdje een paar straten verderop parkeren, hopelijk stopt het dan.
Zeg maar Spijker.
quote:fladder schreef op maandag 06 augustus 2012 22:16 Misschien slaapt er iemand in? Sommige zwervers slapen graag in auto's.Dit!
Of op een plek, waar het lijkt of je het gewoon verloren bent, een euro neerleggen. Op zitting van de stoel of zo.
Staat je auto 's ochtends nog wel steeds op dezelfde plek? Is er niet mee gereden (km stand controleren?)
quote:lilalinda schreef op 06 augustus 2012 @ 22:31:

Of op een plek, waar het lijkt of je het gewoon verloren bent, een euro neerleggen. Op zitting van de stoel of zo.

Er ligt geld in de auto, voor een parkeerautomaat.

Ik denk niet dat er mee is gereden. Hij staat onder mijn slaapkamerraam, en ik ga er vanuit dat ik het hoor als hij wordt gestart. Bovendien heb ik een extra slot om het stuur, wat er niet gemakkelijk af te slopen is. De slapende zwerver lijkt me eigenlijk de meest voor de hand liggende optie.
Ik zou gewoon 's nachts eens even uit het raam kijken of zelfs met een fikse zaklamp even de auto inschijnen. Wedden dat er iemand in ligt? Oh en ik zou de sloten vervangen.
Wat vervelend!

Ik was er zelf niet opgekomen dat er misschien een zwerver in heeft liggen pitten, maar ik denk dat dat waarschijnlijk het probleem is. Deken wassen? Nee joh, vol strooien met jeukpoeder...
Hmmm, probeer nu te deken als Miss Marple. Misschien dun laagje bloem oid op de stoelen, waar indruk in achterblijft?
Brrrr eng en vreemd idee...
1 januari 2000, echt in het centrum van Utrecht. Tref auto aan met grote puinhoop, etensverpakkingen, het leek wel of er een vuilniszak was opengetrokken. Inderdaad bijrijdersportier opengebroken. Slot niet gemaakt, want auto gaat bijna weg en woon veilig in een dorp. Wordt er bij een inbraakgolf weer ingebroken, dit keer de bestuurderskant. Terwijl de andere deur open was.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:lilalinda schreef op 06 augustus 2012 @ 22:47:

Hmmm, probeer nu te deken als Miss Marple. Misschien dun laagje bloem oid op de stoelen, waar indruk in achterblijft?

CSI VIVA , ik ben bang dat het wel een beetje een zooitje wordt met bloem.

Misschien kan ik er een briefje inleggen. Wil degene die in mijn auto woont zich bekend wil maken, in ruil voor mijn autodeken.
quote:Fame schreef op 06 augustus 2012 @ 22:50:

1 januari 2000, echt in het centrum van Utrecht. Tref auto aan met grote puinhoop, etensverpakkingen, het leek wel of er een vuilniszak was opengetrokken. Inderdaad bijrijdersportier opengebroken. Slot niet gemaakt, want auto gaat bijna weg en woon veilig in een dorp. Wordt er bij een inbraakgolf weer ingebroken, dit keer de bestuurderskant. Terwijl de andere deur open was. Haha dat was niet zo'n slimme inbreker.
Hang anders eens een kleine camera in je auto..

Misschien wel heel ver gedacht,maar gebruiken ze je auto toch niet als dealerplek??
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
quote:lichtbron schreef op 06 augustus 2012 @ 22:58:

Hang anders eens een kleine camera in je auto..

Misschien wel heel ver gedacht,maar gebruiken ze je auto toch niet als dealerplek??Dat is wel een beetje duur. Ik ga eerst plakband uitproberen. Als dat niet werkt ga ik een naar een cameratje kijken. Ik heb geen idee wat mijn auto 's nachts uitspookt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven