Paranormale gebeurtenissen?

28-07-2010 09:14 88 berichten
Geen idee of dit het juiste topic is, maar zo niet dan hoor ik het wel.

Sinds september vorig jaar woon ik met mijn gezin in dit huis. Een oud huis, eind jaren 20.

We waren dolblij met de kans om deze woning te mogen bewonen!

Sinds enkele maanden gebeuren er echter "rare" dingen.

Steeds op ongeveer hetzelfde tijdstip. Eerst 's avonds. Zo tussen half 9 en half 10. Een lamp (die uit was) begon uit zichzelf te branden, om vervolgens aan en uit te gaan.

Ik vond dit eng. We hebben de stekker uit de lamp gehaald, en sindsdien is het niet meer gebeurd. (Tussentijds nog een keer de stekker er in gehad, toen begon hij ook 's ochtends tussen half 9 en half 10 te branden).

Nu de stekker er uit is doet de lamp niet meer raar.

Wel het speelgoed van mijn dochter. Steeds rond hetzelfde tijdstip. Inmiddels kunnen we bijna de klok gelijk zetten op kwart voor 9. Zowel 's ochtends als 's avonds begint speelgoed dat geluid maakt (maar waar wel even een knopje voor aangezet moet worden) uit zichzelf geluid te maken.

Dochter (bijna 2) was hier laatst een keer bij, en werd helemaal panisch. Sindsdien wil ze niet meer met het paardje spelen (Paardje van Little People boerderij begon uit zichzelf te hinniken).

Toen we hier net woonden, heeft dochter een hele lastige tijd gehad. Ze heeft 's nachts heel veel gekrijst (Huilen is niet het juiste woord).

Ik heb haar op een gegeven moment elke avond voor het slapen gaan verteld dat dit nu haar kamertje is, en dat ze dat tegen iedereen mag vertellen. Na een week ging het beter en nu slaapt ze gewoon goed.

Zelf heb ik af en toe een onprettig gevoel. Het gevoel bekeken te worden en kippenvel.

Ik weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet. Ik vind het zelf ergens heel erg eng. Ben op zoek naar een verklaring voor deze dingen, maar vind ze niet echt. Misschien heb ik te veel naar van die paranormale programma's op tv gekeken?

Of bestaat er meer? Maar....wat moet ik dan met deze gebeurtenissen? Moet ik het accepteren dat het bij ons nieuwe huis hoort? Of moet ik er wat mee doen? (Een collega adviseerde ons huis te laten "schoonmaken").
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof er wel in en als je het mij zou vragen is het van hogere hand. Maar wellicht kan iemand met een logische verklaring komen.
Draadje van lampje kapot, speelgoed gaat hier ook vaak aan zonder dat je er wat mee doet, is inherent aan dat goedkope spul.

Lijkt me normaal dat dochter wat overstuur is als je net verhuisd bent.

Kortom: niks aan de hand! Onzin.( En niet zo veel ogilvie kijken.)
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
hoi gonien

ik geloof ook wel in zulke dingen en ben er ook redelijk in thuis.

Misschien is er wel een logische verklaring ik weet het niet.

Maar wat je in iedergeval wel zelf kan doen zonder dat je iemand hoeft te laten komen om je huis te reinigen is in elke kamer van je huis wat salie wierrook branden.
Ik weet niet of er meer is tussen hemel en aarde, maar ik denk wel dat jij er sowieso al open voor staat daardoor wellicht dingen eerder opvat als zijnde paranormaal.

Je zegt dat je dochter bijna 2 is, en dat je een paar maanden geleden bent verhuisd. Dat zij in het begin heel veel moeite had in slaap te komen en alles bij elkaar gilde.

De ene moeder zou denken, net verhuisd, vreemde situatie, nog niet de leeftijd om het anders te uiten, dus dan zijn boze buien heel normaal. (ook extreem krijsen, welkom in de peuterpubertijd)

Jij verteld je kind van dan net 1.5 jaar of mischien nog jonger dat het nu háár kamertje is en dat ze dat aan iedereen mag vertellen..

Aj, daar schrik ik best van, dat kan toch niet!

Het lijkt wel of je er al vanuit gaat dat alles wat er gebeurt wordt veroorzaakt door paranormale zaken.

Lijkt mij gezonder om eerst even pas op de plaats te nemen en te relativeren en praktisch te denken. Ook in het belang van je dochter, straks maak je haar bang (aangezien dochterlief je gevoelens feilloos overneemt)
Nouschi, het is een hallogeen lampje (daar zit toch geen draadje in? beetje blond misschien).

En ik snap best dat speelgoed af en toe uit zichzelf geluid kan maken. Maar hoezo dan altijd op het zelfde tijdstip?

Lee, ik weet dat de laatste bewoonster en waarschijnlijk ook haar man in dit huis zijn overleden. Wat er hiervoor is gebeurd weet ik natuurlijk niet.

Wierook kan ik natuurlijk altijd proberen. Wie niet waagt...
p.s bijons beginnen ook weleens lampjes te branden of speelgoed geluid te maken, inderdaad losse draadjes of speelgoed dat net anders glijd dan het lag en daardoor op het aan knopje terecht komt etc.

Bij ons lijkt het ook altijd rond 'koffietijd'af te spelen, maar dat is net een moment dat je rustig op je gat zit en dat het gelid meteen opvalt (m.a.w. misschien gebeurt het ook wel overdag, maar merk je het dan niet)
Ik geloofde eerlijk gezegd niet zo in dat paranormale. Klopgeluiden en knipperende lampen: "Tuurlijk joh."

Allemaal zweverige bullshit. Tot dat.

's Avonds bij mijn vriend thuis in de huiskamer, hij in de keuken, zijn hond naast de bank. Het beestje doet zijn koppie omhoog en begint heel aandachtig te kijken/luisteren. Ik nieuwsgierig en kijk in de richting waarin hij kijkt en zie dat er een soort schaduw over de muur glijd. En dan wel op een plaats waar je geen schaduw verwacht omdat er geen lamp brand.

Schrok me helemaal de tyfus rot en zat verstijfd op de bank. Toen de schaduw weg was, ging de hond weer "slapen" en ik zat nog te trillen.

Mijn vriend gaf aan dat "hij" wel eens vaker langs komt, en dan de hond plaagt. Als ik hem weer eens zie moet ik gewoon even vriendelijk vragen of "hij" weg wil gaan.
Viva la vida
quote:gonien schreef op 28 juli 2010 @ 09:30:

Nouschi, het is een hallogeen lampje (daar zit toch geen draadje in? beetje blond misschien).

En ik snap best dat speelgoed af en toe uit zichzelf geluid kan maken. Maar hoezo dan altijd op het zelfde tijdstip?

Lee, ik weet dat de laatste bewoonster en waarschijnlijk ook haar man in dit huis zijn overleden. Wat er hiervoor is gebeurd weet ik natuurlijk niet.

Wierook kan ik natuurlijk altijd proberen. Wie niet waagt...Zit een snoer aan toch.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Schoonmaken dat huis. Koop witte salie, te koop in de betere 'new age' winkeltjes, of hoe dat ook heet. en steek het aan, zodat t gaat roken. Met de walm ga je je hele huis door. Het is geen standaard wierook, zoals stokjes of korrels, maar een soort gedroogd kruid.

Bovenaan beginnen, op zolder, ramen dicht doen.

Elke kamer met de klok mee doorlopen, totdat je bij de deur bent en dan de kamer verlaten, op naar de volgende kamer, zo verder totdat je bij je voordeur bent. Zet voordeur open en walm alles naar buiten.

Visualiseer continue dat je alles wat er niet thuishoort meeneemt met de walm naar buiten en zeg steeds een zin op, ik reinig dit huis en al het negatieve wat hier niet hoort gaat nu weg. Of verzin zelf een zin wat je prettig vindt.
Plukjepulk. Van op mijn dochter projecteren is geen sprake hoor. Dan neem je mijn woorden iets te heftig op.

Ik heb haar, juist omdat ze zo slecht sliep, verteld dat dit nu haar nieuwe kamertje is. Haar kamertje. En dat zij daar lekker mag gaan slapen. Ik heb daar verder niets groots van gemaakt door te vertellen over geesten of wat dan ook.

Nee, dit is jouw kamertje nu. Jij mag er lekker gaan slapen. En je mag aan iedereen trots vertellen dat dit nu jouw mooie kamer is. Niets meer, niets minder.

Ze was toen 14 maanden.

Nu bijna 2. Een leeftijd waarop kinderen vaak angsten hebben voor onverklaarbare dingen (in haar geval vogels, beestjes, of verzin het maar), dat is me bekend.

Maar goed. We zaten samen te spelen, en het paardje van haar LP boerderij begon te hinniken. Onverwacht, dus je schrikt even (verder was het stil in huis). Ik heb daar verder niet al te veel woorden aan vuil gemaakt.Gezegd dat er niks aan de hand was, en dat we gewoon lekker verder gaan spelen (wilde ze niet).

Het is niet zo dat ik van angst versteven in mijn huis zit. Ik vind de gebeurtenissen, en dan met name het feit dat het altijd om kwart voor 9 is (en daar hoor ik niemand over verder...), opmerkelijk.

En het feit dat ik me bekeken voel en kippenvel krijg (wat meestal in de badkamer is als dochter ruimschoots in bed ligt), daar voel ik me angstig bij. Het voelt gewoon niet prettig.
quote:nouschi schreef op 28 juli 2010 @ 09:36:

[...]

Zit een snoer aan toch.

Haha. Ja ok. Maar zou door bijvoorbeeld een draadbreukje een lamp spontaan gaan branden? En dat altijd op hetzelfde tijdstip?

Mijn vriend had al een verklaring over sterkte van de stroom, en dat dat op een bepaald moment van de dag sterker is, en dat dat het misschien zou verklaren. Misschien is dat ook wel zo.

Ik wil zo graag een verklaring!
JepJep, dan ga je uit van iets negatiefs. Maar zou het iets negatiefs zijn als er sprake is van iets paranormaals?
Ja je hebt gelijk, stom eigenlijk, ik ga er vanuit dat er iets zit waar je je niet prettig bij voelt, dus negatief. Maar het hoeft natuurlijk niets negatiefs te zijn. Paranormaal zie ik niet als negatief juist.

Wel als je je niet prettig voelt in je eigen omgeving.
Ik zeg ook niet dat jij je aanstelt oid.

zelf sta ik ook open voor alles, maar ik heb mezelf aangeleerd (juist doordat ik zelf ook bij elk flikkerend lampje een teken van m'n oma zag oid haha) om zaken eerst heel wetenschappelijk te benaderen en er een verklaring voor te vinden. (wat vind je man ervan, die van mij heeft altijd hele logische verklaringen als piekstroom enz. kan weleens lekker zijn zo'n nuchter tegenantwoord)

Als dat niet werkt en je nogsteeds ongemakkelijk voelt in je nieuwe huis, dan zal ik zeker verder kijken en doen wat je goed lijkt. (dus huis laten reinigen oid)

En het is wel duidelijk dat jij er erg mee zit.

Ik hoop dat je een oplossing vindt, want je huis moet een ontspannen en fijne plek zijn!
Ik zou ook even het huis reinigen met witte salie. Niet zozeer omdat er iets negatiefs hoeft te zijn maar meer omdat er wellicht een energie hangt die jij liever daar niet hebt. Waar jij last van hebt (en evt je dochter ook). Het kan in ieder geval nooit kwaad toch? Dan zeg je de zin op: als zoiets van Er is hier in huis alleen plaats voor positieve energie of iets anders. Verzin maar iets, maakt niet uit.

Ik reinig trouwens in elke kamer met de ramen open zodat die negatieve energie, of energie die je niet wilt, meteen weg gaat. Maar weet niet zeker of dat dus een standaard regel is ofzo.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
quote:Chica34 schreef op 28 juli 2010 @ 09:52:

Ik zou ook even het huis reinigen met witte salie. Niet zozeer omdat er iets negatiefs hoeft te zijn maar meer omdat er wellicht een energie hangt die jij liever daar niet hebt. Waar jij last van hebt (en evt je dochter ook). Het kan in ieder geval nooit kwaad toch? Dan zeg je de zin op: als zoiets van Er is hier in huis alleen plaats voor positieve energie of iets anders. Verzin maar iets, maakt niet uit.

Ik reinig trouwens in elke kamer met de ramen open zodat die negatieve energie, of energie die je niet wilt, meteen weg gaat. Maar weet niet zeker of dat dus een standaard regel is ofzo.Ik weet t eigenlijk ook niet. Ramen open of dicht. Zo is het mij 'geleerd', zodat alle energie in je circel blijft zitten terwijl je met de klok mee loopt en er niks kan 'ontsnappen' waardoor je circel weer wordt doorbroken... ofzo...
Ik heb ook zo'n lamp! Een staande halogeenlamp,met een dimmer.Als ik de dimmer op uit schuif gaat de lamp vaak vanzelf branden/knipperen.

Ik denk dat de dimmer kapot is.

En misschien heeft je vriend wel gelijk dat op sommige tijdstippen de stoom wat sterker is omdat er andere dingen uit gaan ofzo.

Ik zou me er niet te druk om maken.Vaak is er een logische verklaring.
Voordat je aan een reinigings-ritueel begint, zou ik eerst (laten) checken of het om iets goedaardigs- of iets kwaadaardigs gaat.

Mijn vriendin had een goedaardige entiteit in haar woning. Het bleek de geest van de vorige bewoonster te zijn; een jonge vrouw die op jonge leeftijd aan een hersenbloeding was overleden. Zij was nog niet klaar met leven en had nog even tijd nodig om "over de stappen". Goedaardig dus!
quote:JepJep schreef op 28 juli 2010 @ 09:56:

[...]

Ik weet t eigenlijk ook niet. Ramen open of dicht. Zo is het mij 'geleerd', zodat alle energie in je circel blijft zitten terwijl je met de klok mee loopt en er niks kan 'ontsnappen' waardoor je circel weer wordt doorbroken... ofzo...

Klinkt ook best logisch ja, nou ja, ik denk dat het niet zoveel uitmaakt. Heb ook geleerd dat je bij maskers in huis (ja die heb ik) extra stil moet blijven staan. Ook kun je kijken naar hoe de rook omhoog cirkelt. Gaat hij redelijk recht omhoog dan is het ok, gaat het erg onregelmatig (zonder dat je op de toch staat ) dan moet je er wat extra bij stil staan en wellicht nog eens terugkomen. En vooral stil blijven staan bij plekken waar je je dus niet lekker voelt.

En ach, werkt het niet dan werkt het niet, maar het werkte voor mij omdat ik me daarna gewoon al beter voelde. Dat is ook al heel wat waard volgens mij. Het placebo effect kan ook net genoeg zijn om je lekkerder te voelen.
Brrrr kippenvel hier. Ik zou het huis ook laten schoonmaken. Baat het niet schaadt het niet
Plukjepulk, nee je zegt niet dat ik me aanstel, maar ik wil niet de indruk wekken dat ik angsten op mijn dochter projecteer.

Dochter is een heel vrolijk, opgewekt peutermeisje met bijbehorend peutergedrag.

Dat van die piekstroom zei mijn vriend dus inderdaad ook. En dat vond ik een mooie verklaring. Maar toen begon het dus ook 's ochtends. Maar goed, dat kan ook een piek zijn.

Toen waren we van die rottige lamp af, begon het speelgoed een eigen leven te leden. Is toch opmerkelijk?

Ik ga gewoon door met leven, maar op het moment dat er weer iets in huis gebeurd dat ik niet kan verklaren dan sta ik daar bij stil, en vraag me af wat het kan zijn.

Zelf een huis gaan "reinigen" zou ik niet zo snel doen denk ik. Beetje bang dat ik dan meer kwaad dan goed doe ofzo.

Omdat ik dan toch toegeef aan het idee dat het iets paranormaals is, en/of omdat ik er misschien juist iets mee bereik dat ik niet wil bereiken.
quote:Bergje65 schreef op 28 juli 2010 @ 10:01:

Voordat je aan een reinigings-ritueel begint, zou ik eerst (laten) checken of het om iets goedaardigs- of iets kwaadaardigs gaat.

Mijn vriendin had een goedaardige entiteit in haar woning. Het bleek de geest van de vorige bewoonster te zijn; een jonge vrouw die op jonge leeftijd aan een hersenbloeding was overleden. Zij was nog niet klaar met leven en had nog even tijd nodig om "over de stappen". Goedaardig dus!

Het kan best goedaardig zijn dat geloof ik wel, maar als ik er last van heb dan vind ik dat te ver gaan. Dan wordt het dus tijd dat er iets gebeurd.

En ik vind het nogal een toer om iemand te vinden die kan aantonen of het echt om entiteit gaat of niet. Wie kun je vertrouwen? Wie is er goed? Hoe kom je aan zon iemand? Wat gaat het kosten enz enz enz.

Even witte salie branden is in eerste instantie een stuk makkelijker. En aangezien ik daar zeker in geloof, werkt het dus wel. Ik zou daar in ieder geval mee beginnen TO en verder gewoon blijven zoeken naar logische verklaringen hoor, want dat zou ook zomaar heel goed kunnen.
Ik denk piekstroom idd. Of dat er ergens in huis of bij de buren een apparaat aan gaat dat een magnetisch veld veroorzaakt of versterkt of zoiets. Ik heb geen verstand van stroom, maar ik geloof niet in dit soort spookverhalen.

Ik denk eerder bij een oud huis: laat de bedrading en groepenkast eens goed nakijken
quote:gonien schreef op 28 juli 2010 @ 10:02:

Plukjepulk, nee je zegt niet dat ik me aanstel, maar ik wil niet de indruk wekken dat ik angsten op mijn dochter projecteer.

Dochter is een heel vrolijk, opgewekt peutermeisje met bijbehorend peutergedrag.

Dat van die piekstroom zei mijn vriend dus inderdaad ook. En dat vond ik een mooie verklaring. Maar toen begon het dus ook 's ochtends. Maar goed, dat kan ook een piek zijn.

Toen waren we van die rottige lamp af, begon het speelgoed een eigen leven te leden. Is toch opmerkelijk?

Ik ga gewoon door met leven, maar op het moment dat er weer iets in huis gebeurd dat ik niet kan verklaren dan sta ik daar bij stil, en vraag me af wat het kan zijn.

Zelf een huis gaan "reinigen" zou ik niet zo snel doen denk ik. Beetje bang dat ik dan meer kwaad dan goed doe ofzo.

Omdat ik dan toch toegeef aan het idee dat het iets paranormaals is, en/of omdat ik er misschien juist iets mee bereik dat ik niet wil bereiken.

Dat kan niet met Salie TO. Echt niet, daar kun je echt niet iets fout mee doen. Probeer het gewoon eens.Of vraag het eens in een goede new age winkel. Daar kunnen ze je ook meer vertellen.

Is er onlangs wellicht iemand in je directe omgeving overleden? Iemand die je erg dierbaar was? Misschien een grapje van die persoon, even laten weten dat hij/zij er nog is door jou de stuipen op het lijf te jagen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven