Pluk de dag (deel 3)

09-02-2019 11:18 3906 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor degenen die mij nog niet kennen: ik ben AnnA, 38 en moeder van 2 kinderen van 8 en 9.
3 jaar geleden waren ik en mijn kinderen 3 jaar jonger :), was ik druk bezig met het opbouwen van een carrière en hadden man en ik net ons eerste huis gekocht. En toen... was ik die vrouw die naar de dokter ging. Meteen 'voor de zekerheid' doorgestuurd naar het ziekenhuis, waar het gezicht van de echomeneer genoeg verried om mijn man te bellen (die voor werk in het buitenland zat) om terug naar Nederland te komen. En inderdaad. Binnen een week sloot de diagnose zich: ik had uitgezaaide darmkanker, het grootste probleem was een uitzaaiing van 30 cm op mijn lever en als ik niets zou doen zou ik binnen 6 maanden letterlijk dood neervallen. Oef. Als ik wel iets zou doen zou ik misschien nog 2 jaar leven. nogmaals oef.
Inmiddels zijn we een aantal chemo's, ruim 2 jaar ( :yes: ) en 2 topics verder. En ik ben er nog!
Afgelopen week is duidelijk geworden dat 'dit het is'. Ik moet niet wachten tot ik me weer beter voel, ik moet niet wachten tot de chemokuur is afgelopen en dan wat leuks gaan doen. Ik moet het nu doen.
Aangezien de titel van het vorige topic (op naar 2019) inmiddels achterhaald en gehaald is, leek dit me een mooi moment voor een nieuw topic. Een topic waarin ik iedereen die het wil lezen ga vervelen over kwaaltjes en huilbuien, maar ook 1 die een stok achter de deur is om elke dag op te schrijven wat ik die dag voor leuks heb gedaan.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Frans, wat een verdriet...je schrijft net zo bijzonder als je zus... vind het "fijn" om te lezen dat ze zelf zeker wist dat ze er klaar mee was. Zelf kunnen beslissen. Hartverscheurend, dat wel. Word er als buitenstaander al heel droevig van...
Alle reacties Link kopieren Quote
Gecondoleerd Frans en familie.

Vaak aan Anna gedacht, wat een bijzonder mens. En bijzonder hoe een 'vreemde' met woorden op een scherm je hart kan raken.

Wat een bijzonder groot verlies.

Sterkte iedereen.
I wanna live my life with the volume full!
Lieve, lieve Frans, familie en naasten,

Wat mooi om je bericht hier te lezen. En wat mogen we ontzettend dankbaar zijn dat je de tijd en de moeite neemt om ons nog op de hoogte te houden. Dat we nog een beetje mee mogen in deze reis. Dankjewel daarvoor.

Anna was een geweldig voorbeeld, maar ze heeft het niet van een vreemde. Wat zal het een warm en mooi afscheid zijn. Veel sterkte nog aan iedereen.

:hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Toen Anna de diagnose kreeg.heb ik op haar topic geschreven
Las Anna nog bij Pink op het topic .maar kon haar topic niet meer terug vinden. En dacht min of meer dat ze nog lange tijd te leven had. Zo.n positieve vrouw.
En nu lees ik dat ze overleden is. 😢bijna tegelijk met de man van Pink.
De laatste keer dat ik n berichtje van haar las bij Pink.vertelde ze dat ze door het mee lezen en schrijven.er steeds aan moest denken dat haar man over n tijdje in dezelfde situatie zou zitten dan Pink .
En nu is het dan al zo ver.😢
Lieve dappere Anna.lieve man kinderen en naaste familie.heel veel sterkte met dit verlies.
Koester de mooie herinneringen .aan deze bijzondere vrouw.
Veel liefs Chris.❤️
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag Anna :redrose:

Gecondoleerd en heel veel sterkte met dit immense verdriet voor de kinderen, haar partner, de familie, haar vrienden en iedereen die Anna lief had.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk aan jullie :redrose:
Don't waste your time or time will waste you.
Heel veel sterkte voor iedereen die van Anna hield❤🎈
En Frans, ik kan je bijna niet uitleggen hoe bijzonder jouw updates zijn.
Dank je wel daarvoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag lieve Anna.

Veel sterkte voor jullie, nabestaanden en trouwe lezers hier.

Pas recent heb ik gelezen over hoe deze dame elke dag plukte ondanks alles. Daar heb ik bewondering voor.

Toevallig kwam bij mij een nummer voorbij, ik vond het wel bij Anna en haar verhalen passen.
Nobody feels any pain
Tonight as I stand inside the rain
Everybody knows that baby's got new clothes

But lately I see her ribbons and her bows
Have fallen from her curls

She takes just like a woman
Yes, and she makes love just like a woman
Oh, and she aches just like a woman
But she breaks just like a little girl
https://www.youtube.com/watch?v=eh-PMHmd00o

Ik wens jullie een goed afscheid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel veel sterkte voor de naasten en geliefden van Anna en ook voor de mensen op het forum!

Zal woensdag extra aan haar denken.

Heb van haar zoiets waardevols mogen leren (de kleine momenten proberen te plukken), denk daar dagelijks aan.
Hoi Frans, hoe gaat het met je?
Is alles geregeld voor woensdag?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk aan jullie :redrose: :heart:
A butterfly lights beside us like a sunbeam
And for a brief moment its glory
and beauty belong to our world
But then it flies again
And though we wish it could have stayed…
We feel lucky to have seen it.

🦋😘
Frans en familie, heel veel sterkte woensdag en voor de tijd erna :rose:

Afbeelding
anoniem_36795 wijzigde dit bericht op 13-08-2019 12:24
2.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieve Frans,
Ik heb je al een aantal keer gesproken. Was niet meer op Viva geweest.
Nu veel terug gelezen. En ook jouw tekst.
Tranen biggelen over mijn wangen :hug: :hug:
Hier wordt ook aan jullie gedacht. Veel sterkte lieve Frans en familie. :redrose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook hier wordt aan jullie gedacht.
Anna, lieve familie van Anna... :redrose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterkte morgen voor Frans en familie :rose: :hug:
Heel veel sterkte morgen voor iedereen die dichtbij Anna staat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieve Frans, wat een bijzondere woorden schrijf je. Wat mooi dat je ons verteld hebt over de laatste dagen van Anna.. Het afscheid van haar jongens, van jullie.. wat hartverscheurend om te lezen. Erg waardevol dat ze op het eind helder genoeg geweest is dat op haar eigen manier te doen. Zo te lezen, heeft ze ook deze laatste taak volmaakt uitgevoerd. Eindeloos respect.

Ik hoop dat alle tranen die wij hier allemaal samen over onze wangen hebben stromen, minder door jullie gehuild hoeven worden. :hug:

Ik heb dit weekend een mooi schrift gekocht. Daar ga ik mijn plukmomenten in opschrijven.

Ik wens voor jullie de mooist denkbare uitvaart morgen. In gedachten ben ik aanwezig. Heel veel sterkte. Ook voor daarna..
Familie van Anna, er wordt aan jullie gedacht :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Elke dag open ik dit topic. In de meeste topic die zo lang lopen lees ik niet alle reacties, maar hier wel.
Samen in liefde voor AnnA.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het zo fijn dat dit topic Nog steeds bovenaan staat. Dank jullie wel!

Wij zijn druk met het regelen van de dienst. Met de eerste uitvaartmevrouw waren wat strubbelingen en een aantal dingen die niet zo lekker liepen. We hebben nu niemand anders en dat is fijn. De dienst hebben we geschreven nu. Ik ga proberen om de dienst helemaal te doen. Hoewel mijn zusje bang was dat er geen sprekers zouden zijn, zijn die er toch natuurlijk :P .
We hebben muziek uitgezocht en allemaal mooie foto's om te laten zien tijdens de muziek.
Ze was thuis opgebaard, maar is vandaag overgebracht naar het rouwcentrum. De koeling had zo hard gewerkt dat hij vastgevroren zat aan de kist. Anna hield altijd al van ijs :P . Alle bloemen zijn al met haar mee. Morgen komt zij ons ophalen, ik ga bij haar in de auto en de rest van de familie komt er in volgauto's achteraan.
Ik ben benieuwd hoe het morgen is. Vreemd om dit allemaal zo te organiseren. Anna had het zo leuk gevonden! Het is net of we nu een verrassingsfeestje (ivm crematie even goed op de dubbele r letten ;-D ) voor haar organiseren. Maar dan zonder dat zij komt... :|
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Sterkte morgen :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel veel sterkte morgen Frans en familie!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven