PMS, word er zo moe van.

17-02-2014 18:18 9 berichten
Ik vind mezelf even heel zielig, elke maand zit ik mezelf een hele week in de weg. Voor ik ongesteld word. Ik heb nu al twee dagen zin om mezelf tegen de grond te werpen, thuis of in het openbaar, en een potje hartverscheurend te gaan huilen. Ik zit vol doemgedachtes, wat als ik doodga, wat als anderen doodga, hele scenario's passeren de revue. Ben misselijk van het stressgevoel, met name als er iets is. Bijvoorbeeld mijn kat die niet lekker is. Mijn hoofd is er zo druk mee, de meest erge aandoeningen komen voorbij, voel me zo intens verdrietig. Kan niet meer relativeren. Ik wil huilen maar het lukt niet. Mijn ademhaling doet raar. Heb een kort lontje en zou graag iemand een klap willen verkopen. En dit dus elke maand.

Herkent iemand dit? Heeft iemand tips om het te verlichten?
Alle reacties Link kopieren
Sporten!

Je hebt geen zin, maar als je er eenmaal bent is het heerlijk om even niet bezig te zijn met je ellendige gevoel!

Ik kom er in ieder geval altijd een stuk vrolijker vandaan
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Meditatie in bad werkt erg goed voor mij. Badkamer donker maken, kaarsje aan, muziek waarmee ik flink kan janken en laten gaan die gedachten, letterlijk alles ff loslaten. Tot ik weer rustig in mijn vel zit en dan met koel water jezelf afspoelen. Voel ik me weer als herboren! Sporten werkt ook goed idd!
Hier waakt de enige echte Barones
Oh ik ken het. Een week vooraf begint het al. Mijn borsten voelen aan of ik zwanger ben, zo pijnlijk. Ik kom 4 kilo aan van het vocht en ben enorm geagiteerd en onrustig in mijn hoofd.

Op het hoogtepunt kan ik werkelijk staan stampvoeten als een klein kind en heb ik inderdaad de behoefte om wie dan ook een klap te verkopen.

Echt heel vervelend dit. De dag dat ik san weer ongesteld wordt klaart mijn humeur zienderogen op
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Herkenbaar:( soms al meer dan een week van te voren. Net een zwanger gevoel. Misselijk, buikpijn, depri, overal pijn. Heb van alles altijd geprobeerd. Ook van die homeopatische dingen. Niks helpt echt, behalve inderdaad sporten en een warm bad.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb wel eens gehoord dat hormooncreme goed zou kunnen helpen. Google is your friend. :-)
De Pil. Of een andere.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Oh wat een heerlijke herkenbaarheid... bij mij helpt het om het te accepteren van mezelf. Ik weet dat ik 1 week per maand niet te genieten ben, in een onzeker, jaloers, boos, negatief mens verander.. de geruststelling die ik heb is dat ik het drie weken niet ben Het helpt mij ook om het lekker te relativeren, en een beetje de draak met mezelf te steken.. en chips.. en slapen ;)
Ik bedoel progesteroncrème.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven