Pms

22-08-2019 21:15 17 berichten
Ik gooi hm onder psyche waar daar heb ik in de twee weken voor menstruatie het meest last van.
Piekeren, down voelen, heel slecht slapen, erg prikkelbaar.
Ik eet verder gezond.
Ik beweeg genoeg, slik al jaren antidepressiva.
De pil reageer ik erg slecht op.
Ik ben ondertussen zover dat ze m'n eierstokken mogen verwijderen.

Iemand nog meer tips?
Heb je al therapie geprobeerd? Mijn klachten zijn niet helemaal weg, maar wel een stuk afgenomen en ik kan een hoop ook wat beter relativeren
Alle reacties Link kopieren
Dan kom je dus acuut in de overgang, die dan daardoor extra heftig is, kan ik je uit ervaring vertellen. Ook geen lolletje, en het zal niet meevallen een gyn te vinden die dat wil doen.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
Ik zal je vertellen zelfs met pilgebruik heb ik last van PMS.
Pure chocolade eten.
Alle reacties Link kopieren
Hardlopen
Alle reacties Link kopieren
Teunisbloemolie in die 2 weken!
Helpt bij mij goed! Heb nu alleen nog maar de paar dagen voor mijn menstruatie een paar slechtere dagen, maar stukken minder erg.
En relativeren idd.
Rust inbouwen.

Pms is geen pretje...
Hier lukte het mezelf niet om het zomaar te gaan relativeren, ik had daar echt hulp bij nodig. Vooral ook om erachter te komen wat me nou zo triggerde waardoor ik me vaak aangevallen voelde of inderdaad ging piekeren.Vaak is het meer dan alleen de hormonen,maar liggen er ook een hoop gevoeligheden nog uit het verleden.
Alle reacties Link kopieren
Agnus castus (bij Holland & barret) en magnesium citraat.
I wanna live my life with the volume full!
Zo herkenbaar. Ik heb ook verschrikkelijke borst en rugpijn twee weken voorafgaand. Maar mentaal i het rotst inderdaad. Het enige wat bij mij helpt is teunisbloemolie van een winkel die vroeger de tuinen heette ;). Ik gebruik daarnaast ook plantaardige omega 3. Alles aan 1 stuk door blijven slikken werkt het beste.
Bedankt voor alle reacties !!
Teunisbloemolie had ik vaker gehoord idd en therapie laatst over gelezen.
Maar dat helpt dus echt wel?!
Alle reacties Link kopieren
7 dagen voordat de pilstrip op is, merk ik al dat ik zwaardere borsten heb, anderhalf kilo zwaarder ben op de weegschaal, nog meer zin heb in chocola, en dan mijn lontje steeds korter wordt..
Alle reacties Link kopieren
DIM schijnt ook voor veel vrouwen te helpen.

Ik heb vanalles geprobeerd (PMDD): extra bewegen, gezond eten (altijd al): teunisbloemolie, Magnesium, Maca, Ashwaganda, tijdelijke verhoging van antidepressivum (allemaal onvoldoende effect) en nu dus de pil sinds enkele dagen. Ben heel benieuwd! Er is trouwens ook een ander topic over hier, misschien heb je daar ook wat aan.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig ben ik ook recent met DIM gestart na dat eeuwige geworstel met PMS. Ik heb er absoluut veel baat bij en lees er ook veel lovende reviews over.

Ik moet zeggen dat ik in het begin wel veel bijwerkingen had. Lichamelijk, maar ook mentaal. Nu inmiddels geen last meer van.
Alle reacties Link kopieren
Mth85 schreef:
23-08-2019 18:23
Bedankt voor alle reacties !!
Teunisbloemolie had ik vaker gehoord idd en therapie laatst over gelezen.
Maar dat helpt dus echt wel?!
Teunisbloemolie hielp bij mij niks hoor, en ik had hele dure.
Ik denk dat je beter DIM kunt kopen dan. (wel prijzig)
Alle reacties Link kopieren
Teunisbloemolie deed bij mij ook niks. Magnesium gebruik ik hoe dan ook al, maar doet niks tegen mijn PMS. Pil ben ik mee gestopt, daarna ging het een jaar aanzienlijk beter. Daarna begon de hel weer en toen gestart met DIM.
Alle reacties Link kopieren
Wat is DIM?
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Is een supplement. Weet niet of ik hier links mag plaatsen, maar Google er maar eens op in combinatie met PMS.

Ik merk de afgelopen maand dat ik in z’n totaliteit wat stabieler ben, energieker, dus niet alleen in de week voor mijn menstruatie heb ik er tot nu toe baat bij gehad.

Gebruik het nu iets meer dan een maand. Benieuwd wat het op de langere termijn doet. Geloof dat het na 2 maanden pas optimaal werkt, weet alleen niet meer waar ik dat gelezen heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven