Saaie vrienden hebben

07-09-2014 21:29 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Ik woon sinds enige tijd weer in Nederland, bij mijn ouders. Ik moet opnieuw op zoek naar werk, maar dat valt in deze tijd niet mee.

Ik ben vrijgezel en ik zou graag uit willen gaan en leuke meisjes willen ontmoeten. Toen ik nog in het buitenland woonde had ik een aantal vrienden en kennissen met wie ik vaak kon afspreken om naar een club te gaan, maar hier in Nederland heb ik alleen maar saaie vrienden.

Eén van die vrienden klaagt weleens dat hij 25 is en dat er weinig gebeurt op het gebied van meisjes, maar enige moeite om hier iets aan te veranderen wil hij niet doen. Als we uitgaan, dan zitten we meestal op een terrasje een biertje te drinken en als het dan 00:30 is vraagt hij of we kunnen gaan want het is zo laat.

Gister wezen "chillen" bij vrienden in Delft. Dat houdt in dat we met een biertje in de hand voor de zoveelste keer anekdotes ophalen en dat we naar saaie programma's op tv kijken... gaaaap.

Ik weet al welk advies er gaat volgen na een betoog als het bovenstaande: zoek nieuwe vrienden. Maar iedereen weet dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan. Vrienden kun je niet zomaar even ophalen in de supermarkt, vrienden krijg je door het lot. Vriendschap kun je nu eenmaal niet afdwingen.

Ik voel me hier rot door. Ik ben zo jong en de wereld zou aan mijn voeten moeten liggen, maar ik voel me opgesloten bij mijn ouders omdat 1. werk vinden heel lastig is en omdat 2. een leuk meisje tegenkomen heel lastig is met vrienden die enkel in de veilige comfortzone van een terrasje of een huiskamertje een pilsje willen drinken.
Wat vinden je ouders ervan dat je weer bij hen woont?

Lijkt me geen lolletje, vanuit alle vrijheid weer moeten aanpassen bij je ouders. En zij genoten van hun vrijheid, hebben ze weer die ontevreden zoon in huis.

Zolang je geen werk hebt, adviseer ik jou om flink je handen te laten wapperen bij hen. Schilder t huis, ga de tuin snoeien, was de auto, draai je eigen was! En loop je ouders niet, ik zeg NIET, voor de voeten.
je vriend wil geen moeite doen meisjes te vinden en jij wilt geen moeite doen nieuwe vrienden te vinden. en het verschil is....?
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
Ja, want in het clubleven en nachtleven ontstaan echt de meest duurzame relaties...

Ik heb flink wat hippe feesten afgestruind, eerst voor werk en later omdat ik gewoon uitgenodigd werd. maar eigenlijk vond ik er geen bal aan. Het draaide alleen maar om zien en gezien worden, veel Instagrammen hoe tof het wel niet was en brallen. Meest wilde taferelen om je heen (halve orgies onder champagen-douches), maar aan het einde van de dag waren maar weinig van die types echt heel gelukkig met hun leven - de coke ging ook flink rond. En zeker als het met een van hun even wat minder ging en iemand een paar weken feestjes oversloeg, dan lag diegene al snel buiten de groep. Als het met iemand wat minder ging, dan hoefde diegene echt niet iets van zijn feestmaatjes te verwachten.

Ik zou zeggen, koester de mensen met wie je op het terras zit en het leven bespreekt met een biertje. Voor mij persoonlijk is dat veel meer waard dan 'blending in with the cool crowd'
quote:nikonlover schreef op 07 september 2014 @ 21:38:

[...]

Ik weet niet hoe oud je bent, maar een 25-jarige knul wil ook weleens losgaan in een club en eventueel een meisje scoren ipv in een huiskamertje hangen met een biertje.

Ik heb het even aan de 29 jarige "knul" naast me gevraagd, en zijn letterlijke woorden: 'Los gaan in een club op die leeftijd? Ik zou er nog niet dood gevonden willen worden. Doe mij maar een leuke pub.' En meisjes "scoren" in een club is hem ongeacht de leeftijd nooit gebeurd, die kwam hij ergens anders tegen.

Dus eh, nee.
Wat bof je dat je ouders je weer in huis hebben genomen, terwijl je al 25 jaar bent. En dan zit je ook nog werkloos thuis. Ga wat doen joh. Vandaag langs de vrijwilligerscentrale.

Je hebt verschillende topics geopend de afgelopen zes weken. Het kwam allemaal op hetzelfde neer. Klagen over anderen.

De wereld zou aan je voeten moeten liggen? Wat verwacht je, dat jij the Great Gatsby bent en grote, drukbezochte feesten kan geven?

Word eens wakker.

En lees alle reacties op je vorige topics nog eens.
quote:nikonlover schreef op 07 september 2014 @ 23:31:

Ik denk dat het algemene probleem is dat mijn leven op dit moment niet is zoals ik het graag zou willen.

Het leven IS ook lang niet altijd makkelijk en leuk. En dingen gaan vaak niet zoals je zou willen... Zo gaat dat.

Dat geldt voor (bijna) iedereen hoor.

Kijk maar 's om je heen en luister maar eens goed naar verhalen van anderen....

Het kan een goede eerste stap zijn om je verwachtingen daarover wat bij te stellen.

Als je niet verwacht dat dingen altijd maar makkelijk en leuk etc... zijn, kijk je er heel anders tegenaan.

quote:nikonlover schreef op 07 september 2014 @ 23:31:

Natuurlijk ben ik de enige die dit kan veranderen,

Goed gezien!

En vandaag kun je beginnen om iets te ondernemen.

Iets ondernemen helpt vaak meer dan slachtoffer spelen...

Dus... heb je al een plan gemaakt voor vandaag?

En wat je vrienden betreft: wees blij met wat je hebt!

Vrienden afkraken zoals jij doet, is niet aardig en dat zijn ze ook niet waard!

Vrienden behandel je niet zo.

En als je zo graag naar een club wilt gaan en iets wilt doen wat "niet saai" (???) is, ga dan zelf.

Als anderen dat niet willen, is dat hun goed recht.

En jij hoeft je keuze om wel te gaan, niet te laten afhangen van wat anderen doen...
Ben je al langs het uitzendbureau geweest? Dat zou je sieren. Zeg tegen de intercedent dat je alles aanpakt.

- Daarmee toon je een actieve instelling.

- Je loopt overdag je ouders niet voor de voeten.

- Je krijgt werkritme.

- Je verdient je brood op een eerlijke manier.

- Op den duur kan je weer een woning voor jezelf bekostigen.

Je kan beter de hele dag schoenen inpakken dan je hand ophouden bij de regering of bij paps en mams.

Je hebt genoeg geklaagd voor het jaar 2014. Je klaag-quotum is reeds overschreden.

Zullen we het volgende afspreken. De eerstvolgende keer dat jij een topic opent op het VIVA-forum, spreek je alleen maar positief over je ouders, je broer, je vrienden en je werkgever.

Succes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven