satieté
zondag 3 februari 2008 om 16:39
Ik heb van m'n huisarts voor mijn angst- en paniekmomenten Efexor voorgeschreven gekregen. Ben er nog niet mee begonnen (in overleg met de huisarts) maar heb 't in elk geval, zodat ik kan beginnen als ik wil. Er zijn echter zoveel bijwerkingen dat ik nog niet sta te trappelen... Nu las ik ergens wat over een natuurlijk product, genaamd Satieté. Dit maakt onder meer serotine aan, wat Anti-depressiva ook doen. Las zelfs verhalen dat mensen hun AD hebben afgebouwd met behulp van Satieté. Kent iemand op dit forum dit product?
zondag 3 februari 2008 om 17:34
zondag 3 februari 2008 om 18:30
Ik heb er geen ervaring mee, maar als je er op googelt, krijg je alleen reclamepagina's met teksten als "bevat een synergetisch mengsel van kruiden en aminozuren", "Het bevat wetenschappelijk gerespecteerde ingrediënten", " is effectief in de aanpak van vele gezondheidsproblemen van gewichtsverlies tot depressies".
Teksten die mooi en veelbelovend klinken, maar die meestal niets blijken te betekenen. Ik zou de verhalen dus niet geloven als ik jou was...
Teksten die mooi en veelbelovend klinken, maar die meestal niets blijken te betekenen. Ik zou de verhalen dus niet geloven als ik jou was...

zondag 3 februari 2008 om 18:58
Nee, ik ken het ook niet en het klinkt mij redelijk dodgy in de oren... "if it sounds too good to be true, it usually is....."
Nog even een opmerking: de bijwerkingen die in de bijsluiter van een medicijn genoemd staan zijn mogelijke bijwerkingen! Niet iedereen heeft er last van.
Waarom probeer je niet gewoon hoe het gaat, je kunt toch stoppen mocht je last van bijwerkingen krijgen?
Ik neem aan dat je toch ook klachten hebt waar je van af wil anders krijg je die medicatie toch niet? Of snap ik iets niet?
Nog even een opmerking: de bijwerkingen die in de bijsluiter van een medicijn genoemd staan zijn mogelijke bijwerkingen! Niet iedereen heeft er last van.
Waarom probeer je niet gewoon hoe het gaat, je kunt toch stoppen mocht je last van bijwerkingen krijgen?
Ik neem aan dat je toch ook klachten hebt waar je van af wil anders krijg je die medicatie toch niet? Of snap ik iets niet?
maandag 4 februari 2008 om 16:00
Klopt, ik kan er ook mee beginnen en de bijwerkingen afwachten. Ik krijg het alleen omdat ik specifiek niet meer auto durf te rijden door paniekklachten die ik tijdens het autorijden heb gehad. Omdat wij een eigen zaak hebben waar ik ook werk, hoef ik bijna nooit auto te rijden maar 't is wel knap lastig natuurlijk. Nietemin staat het met vreselijk tegen om aan de AD te gaan alleen om deze reden. En ik heb heel veel reacties gelezen van mensen die wel veel bijwerkingen hadden, waar het product niet bleek te werken, mensen die juist meer paniekklachten kregen en die achteraf heel veel bijwerkingen hadden tijdens het afbouwen. Daarom gaat mijn voorkeur uit naar iets waar ik die klachten in elk geval niet bij hoef te verwachten. Heb een paar reacties gelezen van mensen die Satiete gebruikten (sommigen zelfs om Efexor mee af te bouwen) en die daar heel veel baat bij hadden. Was nietemin nog wel benieuwd naar meer ervaringen van mensen.
woensdag 10 december 2008 om 14:40
En september, hoe gaat het inmiddels?
Zelf wel (goede) ervaring met efexor. Maar als jij het 'alleen' voor dat autorijden gaat gebruiken is het misschien een idee daar gedragstherapie voor te volgen. Dat soort angsten zijn namelijk vaak goed te behandelen en in korte tijd te verhelpen of te verbeteren.
Maar goed, misschien heb jij al therapie gevolgd?
Zelf wel (goede) ervaring met efexor. Maar als jij het 'alleen' voor dat autorijden gaat gebruiken is het misschien een idee daar gedragstherapie voor te volgen. Dat soort angsten zijn namelijk vaak goed te behandelen en in korte tijd te verhelpen of te verbeteren.
Maar goed, misschien heb jij al therapie gevolgd?
donderdag 11 juni 2009 om 21:24
quote:september69 schreef op 11 februari 2008 @ 11:46:
Ik heb Satiete besteld en ben er gisteren mee begonnen. Ik zal binnenkort m'n bevindingen op dit forum zetten. Voor wie erin geinteresseerd is!
het is al even geleden, maar ik wil gaan afbouwen met ad. ben erg nieuwsgierig of je baat had bij satieté.
groetjes
Ik heb Satiete besteld en ben er gisteren mee begonnen. Ik zal binnenkort m'n bevindingen op dit forum zetten. Voor wie erin geinteresseerd is!
het is al even geleden, maar ik wil gaan afbouwen met ad. ben erg nieuwsgierig of je baat had bij satieté.
groetjes
zondag 14 juni 2009 om 13:57
quote:september69 schreef op 04 februari 2008 @ 16:00:
Klopt, ik kan er ook mee beginnen en de bijwerkingen afwachten. Ik krijg het alleen omdat ik specifiek niet meer auto durf te rijden door paniekklachten die ik tijdens het autorijden heb gehad. Omdat wij een eigen zaak hebben waar ik ook werk, hoef ik bijna nooit auto te rijden maar 't is wel knap lastig natuurlijk. Nietemin staat het met vreselijk tegen om aan de AD te gaan alleen om deze reden. En ik heb heel veel reacties gelezen van mensen die wel veel bijwerkingen hadden, waar het product niet bleek te werken, mensen die juist meer paniekklachten kregen en die achteraf heel veel bijwerkingen hadden tijdens het afbouwen. Daarom gaat mijn voorkeur uit naar iets waar ik die klachten in elk geval niet bij hoef te verwachten. Heb een paar reacties gelezen van mensen die Satiete gebruikten (sommigen zelfs om Efexor mee af te bouwen) en die daar heel veel baat bij hadden. Was nietemin nog wel benieuwd naar meer ervaringen van mensen.Even een vraag: de meeste middelen tegen paniekstoornissen zoals prozac en seroxat, hebben als bijwerking ook dat je er suf van wordt en dus niet meer kunt autorijden. Hoe zit dat bij Efexor? Want jij zegt dat je het voor je rijangst krijgt. Ik zou dat even goed nakijken.
Klopt, ik kan er ook mee beginnen en de bijwerkingen afwachten. Ik krijg het alleen omdat ik specifiek niet meer auto durf te rijden door paniekklachten die ik tijdens het autorijden heb gehad. Omdat wij een eigen zaak hebben waar ik ook werk, hoef ik bijna nooit auto te rijden maar 't is wel knap lastig natuurlijk. Nietemin staat het met vreselijk tegen om aan de AD te gaan alleen om deze reden. En ik heb heel veel reacties gelezen van mensen die wel veel bijwerkingen hadden, waar het product niet bleek te werken, mensen die juist meer paniekklachten kregen en die achteraf heel veel bijwerkingen hadden tijdens het afbouwen. Daarom gaat mijn voorkeur uit naar iets waar ik die klachten in elk geval niet bij hoef te verwachten. Heb een paar reacties gelezen van mensen die Satiete gebruikten (sommigen zelfs om Efexor mee af te bouwen) en die daar heel veel baat bij hadden. Was nietemin nog wel benieuwd naar meer ervaringen van mensen.Even een vraag: de meeste middelen tegen paniekstoornissen zoals prozac en seroxat, hebben als bijwerking ook dat je er suf van wordt en dus niet meer kunt autorijden. Hoe zit dat bij Efexor? Want jij zegt dat je het voor je rijangst krijgt. Ik zou dat even goed nakijken.