Somberheid

18-11-2019 02:27 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Ik zal hier mijn verhaal delen. Hopelijk zijn er mensen die (deels) herkennen wat ik mee maak.

Ik zal beginnen met wat achtergrond informatie.. Ik heb al jaren last van hypochondrie en dat keert jaarlijks rond deze periode terug. Dit jaar lijk ik de hypochondrie over te slaan, maar:

Sinds ongeveer een maand is mijn relatie voorbij. De relatie duurde 6.5 jaar, het was mijn eigen keuze om deze te beëindigen. Dat voelt als een juiste en goede beslissing, dus ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft.

De laatste tijd ben ik in ieder geval nogal somber, prikkelbaar, onzeker en zelfs wat labiel. Ik vul van alles in voor andere mensen, denk daarbij vooral dat ze opeens negatief over me denken. Dit zonder dat daarvoor eigenlijk aanleiding is. In mijn hoofd gaat dit een heel eigen leven lijden en ik kan met regelmaat nergens anders aan denken.

Daarnaast heb ik wat moeite me te motiveren voor het huishouden, inclusief boodschappen doen etc.. Ik werk nog wel gewoon. Ik werkte altijd met veel plezier, maar nu merk ik dat ik soms toch ook met tegenzin ga. Ook is mijn eetlust sterk afgenomen. Ik eet een aantal boterhammen per dag, maar daar moet ik me echt toe zetten.

Misschien is dit gewoon een 'dipje', maar ik maak mezelf zo nu en dan helemaal gek met die negatieve gedachten.

Iemand tips/ervaringen? Alles is welkom!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je er goed aan doet om naar je huisarts te gaan.
En aangeven dat je niet lekker in je vel zit
Slecht of weinig eten kan leiden tot meer onrust in je lijf en meer piekeren. Dus zorg als eerste dat je beter gaat eten. Eventueel met hulp van de huisarts/diëtist.
Alle reacties Link kopieren
Maak een afspraak bij de huisarts, misschien heb je ondersteuning nodig.

Goede voeding, goed slapen, meer bewegen kunnen je vaak ook helpen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt voor mij als een normale rouwreactie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal! Vannacht heb ik redelijk geslapen. Ik merk wel dat wanneer ik wakker word, ik het liefst nog 'even' door wil slapen.

Ik heb geprobeerd een afspraak te maken bij de dokter, maar dat kan alleen tussen 08:00 en 10:30.. was te laat dus. Morgen vervolg.
Ik hoop dat het je vandaag lukt om een afspraak te maken. :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven