Spreek me moed in..........vliegangst

04-01-2008 10:30 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ja ik ben zo'n geit die bang is om te vliegen.

Vanmiddag MOET ik dus weer zo'n vliegtuig in.

Een weekend Stockholm.

Weten dat het de veiligste manier van reizen is doe ik.

Maar het blijft G%#$%@^&#%$domme maar door mijn hoofd spoken dat het ook fout kan gaan.

Help, even heel graag een super peptalk!
Welnee, laat je niet bangmaken, een xanax icm met een flinke borrel, en dan ben je nergens meer bang voor.

Ik heb trouwens geen vliegangst ,integendeel, ik vlieg veel liever dan dat ik een eind met de auto moet.
Geen bijzonderheden
quote:kattija schreef op 08 januari 2008 @ 12:02:

Die neut in combinatie met pillen mag toch niet?

Tenminste dat staat er altijd op het potje.

Ik heb het eens na gevraagd bij de huisarts en deze vertelde me dat de combinatie van pillen en drank soms wel eens heel naar kan uitpakken in de lucht door het druk verschil.

Sommigen kregen er zelfs paniek aanvallen van! Zei ze mij.Nee hoor, werkt prima. Je kunt ook enkel alcohol of enkel xanax zoals yasmijn zegt nemen. Beter pillen misschien, aangezien het niet zo tof is om dronken in een vliegtuig te zijn natuurlijk. Laatst nam ik gewoon een half flesje wijn, was ook goed genoeg.
Ik zat een lange tijd geleden voor het eerst in een vliegtuig. Ik vind het machtig mooi, en ik heb geen vliegangst. Maar ik houd er niet zo van als mensen praten over vliegrampen als het vliegtuig door turbulentie een beetje schokt.

Ik denk overigens dat de kans om betrokken raken bij een auto-ongeluk vele malen groter is dan bij een vliegtuig-ongeluk.
World of Warcraft: Legion
Hi there,

De op is al lang weer terug, maar toch even schrijven voor de mensen die ook bang zijn.

Ik was ook super super bang (na een beetje een gekke take off ergens in China) en het belette me ook echt om te vliegen. Het goede nieuws is dus dat je het wel kunt overwinnen.

Dit is wat bij mij werkt: ontspanningsoefeningen (tijdens en voor de vlucht) en daarnaast heb ik op internet geleerd hoe een vliegtuig werkt. Nu weet ik dat het niet in het niets 'hangt', maar dat het eigenlijk gedragen wordt door lucht. En weten wat turbulentie is en wat het doet is ook heel fijn.

Google maar eens op 'captain Stacey, fear of flying'. Hij is een piloot en legt precies uit (met filmpjes enzo) hoe die vliegtuigen vliegen, wat je tegen de angst kunt doen, wat de statistieken zijn enzo. Er zijn ook een aantal handige print outs die je mee kunt nemen. En het is allemaal gratis en ze sturen je ook geen spam toe ofzo.

Het was zo'n overwinning, de eerste keer vliegen. Nu ga ik waarschijnlijk over een paar dagen naar Bangkok.
captain stacey is ook mijn goeroe....
ik heb ook vliegangst en ga eind maart naar tenerife.Zag ik net dat het vluchtnummer voor de terugvlucht ab1313 is!! Mijn man heeft al aangeboden om maar iemand anders mee te nemen......
Hey Floep!!!!!!!!!!

Ik ben er nog steeds hoor!!!!!!!!!!!! Haha.

Doe als ik een paar pillen achterover werken en zweven en slapen.

Komt goed.

Lees dit topic nog maar eens door.

Hele fijne tips gehad door hele fijne mensen.

Succes!!!!
quote:kattija schreef op 06 februari 2008 @ 12:08:

Hey Floep!!!!!!!!!!

Ik ben er nog steeds hoor!!!!!!!!!!!! Haha.

Doe als ik een paar pillen achterover werken en zweven en slapen.

Komt goed.

Lees dit topic nog maar eens door.

Hele fijne tips gehad door hele fijne mensen.

Succes!!!!

Ha! Toch pilletjes? Welke?

Moet over een maandje ook weer, wel paar keer overstap, maar de xanax heb ik al. Al ben ik wel voor een groot deel ove rmijn angst heen, vooral door de pillen.
Voor de korte vlucht had ik Oxazepam 10 mg.

2 stuks met een tusenpoze van een uur.

Dan ben je wel redelijk rustig hoor.

Voor de lange reis naar mexico heb ik een dormicum gehad.

Ik moest gewoon slapen van mezelf.
O god... oud topic, maar het beschreef het beste wat ik ook voel

Ik moet woensdag het vliegtuig in naar Londen, en ik slaap er al bijna een week slecht door. Het zou heeel fijn zijn als jullie me een beetje moed in zouden kunnen praten! (denk aan: je zit maar een half uur in de lucht! Als je je ogen dichtdoet merk je niks! etc.)..

Brrr...
even googelen op fear of flying en doe de online cursus van captain stacy. Het helpt echt!
Oke... ga ik doen Hoop dat het nog zin heeft, maar ik zou het toch wel fijn vinden om vannacht in ieder geval nog een béétje te slapen...
Hoi! Even een tip voor vliegangst:

EFT schijnt bij dit soort angsten erg goed te helpen

(even googlen!).
EMDR helpt beter maar EFT kun je inderdaad makkelijk zelf doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven