Stalking; hij houdt niet op
woensdag 20 augustus 2025 om 14:29
Een paar maanden geleden hier ook al een topic geplaatst;
psyche/stalking-en-narcisme/list_messag ... #p35806438
Opzich is het vrij rustig. Alleen hij belt niet meer aan. Maar wel regelmatig voor mijn huis fietsen en dom zwaaien. Of gedag zeggen als ik hem tegen kom en willen praten.
De buren heb ik al ingelicht.
Maar ik vind het erg irritant worden.
Nu is hij er achter gekomen waar mijn zusje woont. Laatst fietstte hij voor mijn huis langs op een avond. Een half uur later krijg ik een appje van mijn zusje; weet je wie hier langs fietsste? Ja die man. Maar mijn zusje zat in auto met vriend en gingen weg. Maar die man zag dat en toen is hij gekeerd en weg gefietst.
En vandaag ook. Er was rommelmarkt en ging ik even kijken omdst zusje en mijn nichtje en moeder er ook zaten. Ik bleef niet lang. Ik was nog niet zolang weg of mijn zusje appte die man was hier. Kort praten en ging toen weg.
Later belde mijn zusje mij dat die man haar achtervolgde. Mijn zusje ging even naar haar huis en pakte de fiets van mijn moeder maar daar stond hij ook. Maar hij fietsste haar achterns en vroeg; heb je een vriend? Later zei hij je bent een mooie vrouw, misschien kan ik iets voor je betekenen. Hij is op sex uit met zusje. Maar mijn zusje vond het eng.
Op dat moment was ik echt boos en dacht laat haar met rust. Maar toen zag ik hem weer voor mijn huis fietsen.
Ik vind het best irritant worden. Ik noteer alles wanneer ik hem zie maar het is een openbare weg. Maar zodra hij op mijn pad komt mag ik de politie bellen.
Destijds was ik wel een beetje bang omdst de politie toen ook een stopgesprek wou doen met hem maar ik heb dat toen afgewezen.
Nu heb ik zoiets van; hij houdt niet op? Ik zal wel laten zien dat ik niet bang ben. Ik heb destijd wel vaak gezegd anders bel ik de politie maar hij voelt en weet dat ik dat waarschijnlijk niet durf of dat ik bang ben. En waarschijnlijk denkt, ze zegt maar wat, ze doet het toch niet.
Maar ik weet ook dat hij erg boos kan worden en dst het ksn escaleren.
Hebben jullie tips/advies hier mee om te gaan?
psyche/stalking-en-narcisme/list_messag ... #p35806438
Opzich is het vrij rustig. Alleen hij belt niet meer aan. Maar wel regelmatig voor mijn huis fietsen en dom zwaaien. Of gedag zeggen als ik hem tegen kom en willen praten.
De buren heb ik al ingelicht.
Maar ik vind het erg irritant worden.
Nu is hij er achter gekomen waar mijn zusje woont. Laatst fietstte hij voor mijn huis langs op een avond. Een half uur later krijg ik een appje van mijn zusje; weet je wie hier langs fietsste? Ja die man. Maar mijn zusje zat in auto met vriend en gingen weg. Maar die man zag dat en toen is hij gekeerd en weg gefietst.
En vandaag ook. Er was rommelmarkt en ging ik even kijken omdst zusje en mijn nichtje en moeder er ook zaten. Ik bleef niet lang. Ik was nog niet zolang weg of mijn zusje appte die man was hier. Kort praten en ging toen weg.
Later belde mijn zusje mij dat die man haar achtervolgde. Mijn zusje ging even naar haar huis en pakte de fiets van mijn moeder maar daar stond hij ook. Maar hij fietsste haar achterns en vroeg; heb je een vriend? Later zei hij je bent een mooie vrouw, misschien kan ik iets voor je betekenen. Hij is op sex uit met zusje. Maar mijn zusje vond het eng.
Op dat moment was ik echt boos en dacht laat haar met rust. Maar toen zag ik hem weer voor mijn huis fietsen.
Ik vind het best irritant worden. Ik noteer alles wanneer ik hem zie maar het is een openbare weg. Maar zodra hij op mijn pad komt mag ik de politie bellen.
Destijds was ik wel een beetje bang omdst de politie toen ook een stopgesprek wou doen met hem maar ik heb dat toen afgewezen.
Nu heb ik zoiets van; hij houdt niet op? Ik zal wel laten zien dat ik niet bang ben. Ik heb destijd wel vaak gezegd anders bel ik de politie maar hij voelt en weet dat ik dat waarschijnlijk niet durf of dat ik bang ben. En waarschijnlijk denkt, ze zegt maar wat, ze doet het toch niet.
Maar ik weet ook dat hij erg boos kan worden en dst het ksn escaleren.
Hebben jullie tips/advies hier mee om te gaan?
donderdag 21 augustus 2025 om 11:29
Je laat je behoorlijk in de tang nemen door deze griezel, én je zusje en straks mogelijk ook je vriendinnen. Deze gast stopt niet zomaar, waarom zou hij ook? Hij heeft dikke lol en schat in dat jij toch niks doet.
Laat dit niet uitkomen en laat de politie op hem los. Desnoods vraag je een tijdje in een blijf van mijn lijf huis aan
Laat dit niet uitkomen en laat de politie op hem los. Desnoods vraag je een tijdje in een blijf van mijn lijf huis aan
donderdag 21 augustus 2025 om 12:45
Ik gun TO een veilige plek, maar ze heeft geen enkele recht op een plekje in opvang hoorgonniegijsje schreef: ↑21-08-2025 11:29Je laat je behoorlijk in de tang nemen door deze griezel, én je zusje en straks mogelijk ook je vriendinnen. Deze gast stopt niet zomaar, waarom zou hij ook? Hij heeft dikke lol en schat in dat jij toch niks doet.
donderdag 21 augustus 2025 om 13:40
Maar door geen concrete actie te ondernemen en angst te laten regeren kom je hier niet uit. Je moet naar de politie gaan.Paulowna schreef: ↑20-08-2025 21:04Ja dat was ook mijn eerste gedachte... er gebeurt zoveel in de wereld. Maar die gedachte al maakt mij soms beangstigend.
Ik stel het steeds uit, omdat er toch nof ergens angst is maar ook bang ben dat als jk de politie ben en ze gaan naar hem toe dat het uit de hand gaat lopen en mij wat gaat aan doen.
Maar ik heb vaker gedreigd met de politie waardoor hij ook gingen en hij nu vast denkt dat doet ze toch niet

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in