Stap voor stap: kleine plannen, grootse toekomst

21-07-2009 16:28 2152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, speciaal voor Moonlight, IrisH en de anderen die Iry's topic een beetje vervuilden met onze plannen en kleine minisuccesjes

Uiteraard voor iedereen bedoeld, niet enkel bovengenoemde.

Waar het om draait? In een dal zitten, lusteloos zijn en eruit willen komen. Over ineens teveel doen en dan weer inzakken. Over faalangst. Je mislukt voelen. Maar ineens beseffen dat je, als je elke dag een klein stapje zet, je doel ook wel bereikt. Carpe diem, en globale plannen. Doelen hebben, maar bewust niet teveel doelen in 1 keer en geen onmogelijke deadlines creeeren.

Dus gooi je stappenplan neer, je wensen, hoe je dat wil bereiken, adviseer en motiveer elkaar, er is plaats om te lachen, te huilen, voor succes en mislukking.

Was getekend: een succesvolle mislukkeling
He Ibi, nee helaas. Ons bed staat in de woonkamer (erg klein huisje) dus ik hoor knalgeluiden van het spelletje en metallica op de achtergrond. Dan is er ook nog licht. Nee, dat werkt niet.

Moon welterusten!

Ik ga nog even roken en dan toch maar weer zeggen dat zijn wekker al over 6,5 uur gaat. Wie weet werkt het als ik dat erbij zeg. Trusten!
Enne Ibi, verheug je je er op? Voel je je al iets beter? Ik hoop het wel voor je. Even lekker ontspannen in de sauna! Ga je voor mij even in het bubbelbad zitten? Me love bubbels!

En daarna heerlijk slapen in een fris en schoonruikend bed!

Zucht ik wil naar bed. Mijn bed is net verschoond dus dat ruikt ook heerlijk! Ok nu ga ik! Lees jullie morgen weer!
Waarom hebben alle depressieve nietskunners op het forum en IRL altijd wel een ondersteunende man en laat men mij altijd pleuren? Ik heb zoveel te bieden, ik snap er geen fuck van. Sorry maar dat vraag ik me af.
Digi, gaat het een beetje? LIefs van mij, al heb je daar helemaal niets aan. Iemand leest je, middenin de nacht.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ow echt choco, slaap jij in de woonkamer? Lijkt me idd. lastig als je niet kan slapen. Dan kun je nergens heen.

Ja heb er wel zin in! Heb wel erg slecht geslapen vannacht zo in mijn eentje.

Moet nog wel veel doen hier. Meer dan ik had verwacht, maar mijn vriendin is hier tussen 10 en half 11 dus ik heb nog ff.

Digi,

Wat klote dat je je zo voelt. Heel veel sterkte!

Ik denk dat ik zondag pas weer reageer. Goede dagen gewenst voor iedereen en een knuffel voor degene die hem willen of nodig hebben.

Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Dieg, ze sporen niet. Das de enige verklaring die ik kan bedenken.

Ik was voor 8 uur alweer wakker. Was wel even helemaal weg vannacht, in dromeland, zelfs zonder slaapmedicatie. Nog een pam genomen om uit te slapen maar dat ging niet meer. t Is wel een mooie ochtend hier dus t is niet erg verder

Geen last van mijn darmen tot nu toe! En dat na een barbecue, zo zie je maar: je weet het bij mij nooit.

Fijne dag!

(of een zo min mogelijke kutdag, voor degene waarop dat misschien van toepassing is)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Thanks Elmer en Ibi. Veel plezier vandaag voor allen.
quote:Verana schreef op 18 september 2009 @ 18:41:

[...]

Moonlight, dat klopt, ik maak ook een stap-voor-stap proces door. Ik ben er al een aantal jaren mee bezig, onder andere door middel van therapie. Maar vooral ook door het leven zelf leer ik veel, en kom ik steeds een stapje verder.

Op het moment speelt er lichamelijk ook het één en ander bij mij. Dit overvleugelt het psychische gedeelte op het moment. Er is namelijk een gezwel in mijn buik ontdekt, en ik zit nu in de medische molen om te ontdekken wat het is en wat eraan moet gebeuren. Ik heb er een topic over op de gezondheidspijler, dus mocht je geïnteresseerd zijn dan kun je er daar meer over lezen. Heb je daar geen zin in of geen energie voor, ook prima natuurlijk.

Ik lees al mee vanaf het begin van dit topic, en ik heb zelf ook veel aan jullie verhalen. Ik herken dingen, en het helpt mij ook bij mijn stap-voor-stap proces.

Ik vind jullie een stel dappere vrouwen bij elkaar! Ondanks slechte dagen en tegenslagen, lukt het jullie toch altijd om weer het positieve te gaan zien, weer dingen te ondernemen, en weer een nieuwe stap te maken. Respect!

Wat een lief compliment.

Tjee wat naar van dat gezwel. Volgens mij heb ik het topic gelezen toen het net geopend was. Lastig is dat he, lukt het je psychisch (eindelijk) de dingen op de rit te krijgen, komt er zoiets lichamelijks bij.

Ik ga daar even lezen en dan reageer ik daar waarschijnlijk verder op je.

Nogmaals veel plezier / succes / sterkte vandaag, voor iedereen hier.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ik heb maandag een date, leuk! Ga nu al denken wat ik aan zal trekken enzo. Weet nog niet. Heb wel zin om iets nieuws te kopen maar geen idee wanneer ik dat zal doen.

Op zaterdagmiddag hier de stad in is een ramp. Morgen alles dicht. Misschien maandag even, ik kijk wel.
quote:Moonlight82 schreef op 19 september 2009 @ 12:54:

[...]

Wat een lief compliment.

Tjee wat naar van dat gezwel. Volgens mij heb ik het topic gelezen toen het net geopend was. Lastig is dat he, lukt het je psychisch (eindelijk) de dingen op de rit te krijgen, komt er zoiets lichamelijks bij.

Ik ga daar even lezen en dan reageer ik daar waarschijnlijk verder op je.

Nogmaals veel plezier / succes / sterkte vandaag, voor iedereen hier.

Ja, dat is mij vaak door mijn hoofd gegaan de afgelopen week. Psychisch gaat het best goed, ik begin eindelijk een beetje een lichter leven te krijgen, en dan komt er ineens iets lichamelijks.

Tot nu toe heb ik altijd een prima lichamelijke gezondheid gehad, dus voor mij is dit ook compleet nieuw, dat er iets met mijn lijf aan de hand is. Al die onderzoeken zijn ook helemaal nieuw voor mij, ook nog nooit gehad.

Leuk dat jij maandag een date hebt! Misschien is het inderdaad handiger om maandagmiddag nieuwe kleding te kopen? Shoppen op zaterdag is inderdaad een ramp!
Moeilijk, als je voor het eerst iets lichamelijks mankeert. Enige voordeel is dat je voor lichamelijke klachten vaak meer begrip krijgt dan voor geestelijke klachten.

Verder is het gewoon heel naar, natuurlijk. Gaat er iemand met je mee naar de onderzoeken?

Ik heb voor mijn darmen een tijd lang onderzoek gehad, maar zat dan soms huilend in de bus terug (lompe artsen). Ik wil je niet bang maken hoor, maar soms is het fijn als er iemand mee kan.

Ja, zit te denken of ik iets nieuws kan kopen. t Is wel leuk om een jurkje aan te doen denk ik, maar heb alleen zomerjurkjes. Misschien idd maandagmiddag even kijken.
Ik werd vanochtend best vrolijk wakker voor mijn doen. Vriend is er natuurlijk en die heeft er niks aan als ik kutbuien heb.

Toen kwam het telefoontje van de ballonvaartmaatschappij. Vriendin en ik proberen al vanaf mei een ballonvaart te doen om onze vriendschap te vieren. Dit is al 2 x niet doorgegaan ivm het weer. Begrijpelijk maar steeds wel kut. Ze had me afgelopen donderdag nog gebeld hoe het ging maar ik zei dat we beter vandaag konden bellen om te kijken hoe het gaat. Donderdag had ik kutbuien en heb ook uitgelegd dat het wisselvallig is. Het hoge woord kwam eruit bij haar, ze was bang dat ik in paniek zou raken en gek zou gaan doen. Heb haar dus ook uitgelegd dat als ze dit echt dacht, we het misschien beter zouden kunnen verzetten tot het helemaal goed met me gaat. Nou ja, verzetten kon niet meer, daar was het te laat voor dus in het ergste geval zou ze met vriendje gaan (in ons hoofd van ach het wordt herfst, grote kans dat het niet doorgaat als het in de zomer als steeds niet doorging). Vanochtend dus het telefoontje dat het wel doorgaat vanavond. Ik vriendin dus bellen. Helemaal happy en excited! Ja maar nu heeft ze het al aan vriendje beloofd. Er zijn nog plekken over dus dat ik dan zelf maar kaartje moet kopen. En anders gaan we volgend jaar wel ergens, delen we de kosten.

Ik voel me dus weer kut hierdoor. Zij had mij dat kaartje kado gedaan en we zouden dit samen doen. Kaartje is btw 175 euro per persoon, erg dure grap dus. Nu gaat ze het met vriendje doen waar ze 2 maanden mee gaat. Leuk voor hem hoor maar het gaat toch goed vandaag? Snap haar best wel dat ze het eng vind met mij maar ik voel me echt wel beledigd en jaloers? Ik vind het een kutactie. Ze komt niet langs omdat ze het moeilijk vind me zo te zien, ze laat bijna niks horen en nu dit. Is dit wel vriendschap vraag ik me dan af? Ik zou tegen vriendje hebben gezegd luister, ik ga met vriendin en als je mee wil mag je een kaartje kopen. Dat was de afspraak.

Of denk ik nu weer negatief? Ik baal gewoon, gaat eindelijk die ballonvaart door en ik zit thuis. *gaat verder zitten mokken*
He Moon, fijn dat je geen last van je darmen hebt! Heb je genoten van het mooie weer vanochtend?

Verana, bah. Akelig, wens je veel sterkte en succes.

Dieg, je mag mijn vriend best wel eens lenen hoor. Heb vandaag een spelletje voor hem gekocht en gezegd dat ie nu het hele weekend vrolijk moet zijn. Da's ook erg.

En nu ff serieus, ik vind het knap dat je jezelf zo staande houd! Kijk naar wat je allemaal doet! Je gaat naar de uni, je hebt werk ernaast, je moet je huishouden runnen en aan jezelf werken. En dat allemaal alleen! Respect voor je Dieg! En uiteindelijk vind jij ook de ware hoor! Daar ben ik van overtuigd!
Ha Choco,

Nou ik heb eigenlijk vanochtend voornamelijk binnen gezeten. Wel zonde. Wel naar buiten gekeken hoor

Ja nog steeds geen last van darmen. Ik had een vermoeden dat het later nog wel zou komen, alsnog krampen, maar niks! Terwijl ik gisteren echt niet zo gezond gegeten heb. Halfzwart vlees, allerlei voer door elkaar, twee wijntjes (netjes he, twee maar ) en tenslotte nog iets wat ik even MOEST proeven. Aardige man - en enigszins zwakbegaafd volgens mij, als ik dat zo mag zeggen - had een heel verhaal dat hij zelf nectarinenogwat gemaakt had. Ik mocht het wel proeven, hij ging bakje en lepeltje halen (alles was net opgeruimd).

Mieeeeeeeeeerzoet was het. Hij vertellen hoe hij het gemaakt had, was echt suiker suiker en nog eens suiker (ik kan niet goed tegen suiker)

Maar het heeft vooralsnog geen schade aangericht.

Ik vind het raar, van die ballonvaart. Dat zijn vaak dingen waar je je op de grond druk om maakt, maar eenmaal in de lucht niet meer (heb vorig jaar een zweefvlucht gemaakt, vergelijkbaar denk ik). En dat jouw vriendin bepaalt dat jij daar niet toe in staat zou zijn. Best een rotstreek hoor, vind ik.

Was dat die ballonnenvriendin? (ik bedoel van dat kado laatst?) Die komt dus helemaal niet langs?

Ik vond t toen wel lief dat ze dat gestuurd had maar dit vind ik een rare actie (voor zover ik dat natuurlijk kan beoordelen op grond van wat ik hier lees). Zonde!

Dieg, je mag mijn date ook lenen hoor! Als je van achterlangs met een been op de bankleuning houdt (of waar hij het ook allemaal over had). Lama, das meer voor de sexpijlert
Ik ben gek op zoet!! Heerlijk!!

Ja, die van dat ballonnenbeest. Nee ze komt niet langs. Ze vind het te moeilijk om me zo te zien. Nou ja, kan me daar wel iets bij indenken maar vriendinnen horen er toch voor elkaar te zijn? Ik snap er niet veel van en dan dit. Kan ik me echt druk om maken.

Ik ga nu eerst ff kijken hoe het met Zwieber dr topic gaat hahahah..
Ja. Hier was het een beetje andersom, tijdens mijn eerste depressie. Mensen wilden wel langskomen maar ik wilde ze niet zien. Schaamde me te erg voor hoe ik erbij zat.

Beantwoordde mails niet, had telefoon tijden lang uit staan. Op een gegeven moment had een vriendin in paniek mijn ouders gebeld omdat ze me nergens kon bereiken, en zo kwam ze erachter dat ik daar zat (erg he... in goede doen zou ik dat nooit flikken). Soms legde ik zelfs de telefoon van mijn ouders ernaast om onbereikbaar te zijn (dit is een biecht, ik heb dat niet eerder verteld)

Maar als het andersom is, tja, apart. Ik zou ook niet weten of ik dat nog vriendschap zou noemen.

Ik mag niet meer in Zwieber haar topic, ben al geweest
Haha ik ook maar ik blijf op f5 drukken. Waarom?

Dus het is tijd om iets anders te gaan doen. Ik ga zo roken en dan weer breien. Lees je later en anders fijne avond!
Jij ook fijne avond. Ik was even wat tassen aan het leeghalen en opruimen. Gooi er soms steeds meer in zonder dat ik het er ooit weer uithaal.

Fijne avond. Wat ben je aan t breien?
weet niet wat ik van die vriendin moet denken hoor choco, klinkt mij alsof ze er allemaal geen zin meer in heeft. Slaat ook nergens op waar moet zij zin in hebben denk ik nu, pfff, als het al teveel gevraagd is af en toe even bij je vriending langs te gaan. Vaag allemaal, ik zou het niet echte vriendschap willlen noemen dan, dat is toch in goede en slechte tijden, dan ben je er voor elkaar. Die van mijn iig wel! Knuffel voor jou choco!!

had gister een goede dag, geen idee hoe dat kwam. Maar tegen de avond zakte het al weer als een kaartenhuis in. Ging wel mooi op tijd naar bed, helpt geen zak.Ben zoooo mega moe vandaag, kan geen zak voor elkaar krijgen. Zo kapot ben ik, pffff. Nog geprobeerd met man te praten daarstraks we gingen ff met kids buiten wandelen maar kan toch niets mijn strot uitkrijgen. Hij was al weer behoorlijk geirriteerd door hoe ik overkwam, vind zo jammer dat hij me gewoon niet ff laat, laat mij gewoon even wil ik wel gillen. Stom, bah. Moet het gewoon zeggen laat mij even...vind zo moeilijk. Ben blij als de therapie begint duurt mij allemaal te lang zo..

fijna avond nog iedereen...

XX
quote:Jofransy schreef op 18 september 2009 @ 12:43:

haha choco: ik begrijp je heel goed en vind je nog een topwijf haha, ik snap wel dat je hem niet kwijt wil.

Ik wil die van mij ook niet kwijt maar soms eigenlijk ook weer wel dan denk ik van als dit nou de steun is die je gaat krijgen in moeilijke tijden hoe moet dat dan gaan als er later nog meer moeilijke tijden gaan komen. Bedoel in ieders leven zal er nog voldoende gaan gebeuren en als hij dan altijd maar van mij verwacht om altijd te blijven lachen..nou dat zal voor mij niet gaan lukken.

Weet je hij hoeft niet perfect te zijn zoals jij ook zegt, sokken niet opruimen en doet niets in huishouden, is hier ook zo, het ergste is gewoon dat ik hem gewoon mis als stoere sterke man die me steunt en me begrijpt. Hij vind maar onzin dit allemaal mijn zogenaamde depressie, hij zegt als jij denkt dat het helpt moet je naar de psych gaan en dat is eigenlijk wat hij zegt meer niet. Ik ben al eerder bij een psycholoog geweest en daarom zegt hij dat het waarschijnlijk allemaal niet helpt want nu heb je toch weer een probleem. Vergeet hij wel even dat het destijds geen depressie was maar om andere zaken ging. Hij is gewoon anti psych, en vind dat je niet moet zeiken en zeuren maar lekker doorgaan en vooral kop in het zand steken.

En ik weet praten is enigste wat ons goed zou doen maarja dat is het zwakste onderdeel in onze relatie, hij geeft mij niet het gevoel dat ik kan praten want zodra ik begin verdraait hij de boel zo dat ik twijfel aan mijn eigen kijk en gezonde verstand op de dingen. Het is echt een lieve goeie vent alleen luisteren en zich inleven in een ander(mij vooral) kan hij dus absoluut niet, hij vind vooral dat je gewoon niet zo moet 'zeuren'.

moet zo weg, lees misschien morgen nog wel even hier op t forum.

fijne dag meiden xx

Dat lijkt me geen fijne relatie (sorry). Ik bedoel: ik zou het heel belangrijk vinden dat een partner wel met mijn depressies om zou kunnen gaan. Wellicht haakt op dat punt 95% af, dat zou goed kunnen, maar dan zoek ik verder naar de overige 5 %.

Wil hij niet zien dat depressie een ziekte is?
Zo zag ik het ook al Moon, het is een ziekte en niet iets waar je jezelf overheen kan zetten. Laat je niet op je kop zitten jofransy!

Nog steeds mijn ultralange sjaal. Heb nu zo'n 15 cm gebreid. Ben nog niet zo snel. En weer zit ik hier. Hoe zou dat dan komen dat die sjaal zo lang duurt? Kan me ook niet zo lang concentreren op die sjaal. Na elke pen word ik ongeduldig.

En van die vriendin. Ik laat het maar even bezinken. Ze wilde een hotelbon van me omdat ik er niks mee doe. In ruil zou ze met ons mee gaan naar de efteling omdat ik niet mag rijden.

Ben benieuwd. Wil zo graag naar de efteling, de kaartjes heb ik namelijk al..
moon:

Ik weet niet goed hoe hij denkt, of hij het als ziekte wil zien weet ik niet. Hij kijkt vooral naar de afgelopen 5 jaar althans dat zegt hij en dan zegt hij het is altijd kut geweest onze relatie. Dat vind ik dan heel erg, want de mooie tijden die vergeet hij even. Ik wist eerder ook niet dat ik dus steeds in depressieve periodes terecht kwam, ik dacht ik ben gewoon zo. Maar dat klopt niet want ik weet dat ik ook heel anders ben/kan zijn. Geloof dat dus vooral het verleden voor hem de veroorzaker is van hoe hij over de situatie nu denkt.

Ik vind hetzelfde als jij ik zou andersom er wel mee om kunnen gaan hoe moeilijk ook. Hij is gewoon geen prater, hij vind dat je dus niet te negatief moet zijn en gewoon vooruit kijken en dan komt alles goed. Kijk als het zo simpel was denk ik dan zat ik hier nu dus niet te typen hoe een zooi mijn leven nu is. Ik hoop dat als ik straks met die therapie start er ook iets of iemand is die hem kan duidelijk maken dat dit niet iets is waar ik wat aan kan doen, dat ik dus idd gewoon ziek ben. Ik zei hem ook al zoek eens op internet naar depressie en dan praat je vast anders met mij, maar dat doet hij toch niet. Vind zo moeilijk allemaal er wordt verwacht van mij dat ik een of ander perfect mens moet zijn maar ik heb geen idee met die gedachte om te gaan, bedoel waarom mag ik me nu gewoon niet zo voelen zoals ik me voel. Waarom accepteerd hij dit nu niet. Het liefst zou ik alleen zijn met mijn kindjes dan heb ik die last er niet bij dat ik voor hem moet lachen omdat hij vind dat ik niet mag huilen. Mijn hoofd loopt over van alles wat ik wel of niet zou moeten doen, hoe ik wel of niet moet zijn. Gek word je daarvan!
quote:chocolover schreef op 19 september 2009 @ 17:38:

En van die vriendin. Ik laat het maar even bezinken. Ze wilde een hotelbon van me omdat ik er niks mee doe. In ruil zou ze met ons mee gaan naar de efteling omdat ik niet mag rijden.

Ben benieuwd. Wil zo graag naar de efteling, de kaartjes heb ik namelijk al..

Ze wilde een hotelbon hebben omdat ze naar de efteling gaat rijden?

pffffffff... het zou mijn vriendin niet zijn, dat weet ik nu al!
Bah Jofransy wat vervelend.

Je zou juist wel moeten kunnen huilen. Als je alles binnen houdt los je niks op.

Ik huil ook niet veel en makkelijk, ik heb er ook niet echt een plekje voor, waar ik ongestoord zou kunnen huilen. Had laatst een mooie plek gevonden maar dat is bijna 3 uur rijden hier vandaan

Actiepunt: huilhoekje zoeken.

Volgens mij wordt je depressie alleen maar erger als je partner zo reageert. Dan komt de relatiestress er ook nog eens bovenop.

Kun je proberen af en toe even weg te gaan, even buiten te lopen ofzo? (als ik depressief ben moet ik er niet aan denken hoor, maar het is op zich wel gezond)

Weer dat taboe op depressie he. Als je partner zou weten hoeveel mensen er last van hebben nam hij het wellicht wel serieus. Bah.
Nee Moon, ze vroeg of ik die bon nog had en en er iets mee deed. Toen heb ik zelf voorgesteld dat ze hem mocht hebben in ruil dat ze met ons mee zou gaan. Nouja, met de vraag of ze het met vriend wilde bespreken (want ja die gaat dan natuurlijk ook meteen mee) en een datum zou willen prikken.

Misschien aso maar ik ben nu afhankelijk van mensen met auto's.

En ik wil zo graag naar de efteling! Heb die AH zegels gespaard terwijl ik nooit naar de AH ga en nu heb ik 2 bonnen en die moet ik voor 1 nov gebruiken anders heb ik 40 euro weggegooid. Ik durf dit gewoon niet aan vrienden te vragen want ik heb altijd alles zelf gedaan en nu ben ik afhankelijk. Dus ik dacht ik sla 2 vliegen in 1 klap.
anoniem_77625 wijzigde dit bericht op 19-09-2009 18:14
Reden: misschien iets beter geformuleerd zo
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven