Stap voor stap: kleine plannen, grootse toekomst

21-07-2009 16:28 2152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, speciaal voor Moonlight, IrisH en de anderen die Iry's topic een beetje vervuilden met onze plannen en kleine minisuccesjes

Uiteraard voor iedereen bedoeld, niet enkel bovengenoemde.

Waar het om draait? In een dal zitten, lusteloos zijn en eruit willen komen. Over ineens teveel doen en dan weer inzakken. Over faalangst. Je mislukt voelen. Maar ineens beseffen dat je, als je elke dag een klein stapje zet, je doel ook wel bereikt. Carpe diem, en globale plannen. Doelen hebben, maar bewust niet teveel doelen in 1 keer en geen onmogelijke deadlines creeeren.

Dus gooi je stappenplan neer, je wensen, hoe je dat wil bereiken, adviseer en motiveer elkaar, er is plaats om te lachen, te huilen, voor succes en mislukking.

Was getekend: een succesvolle mislukkeling
Nee morgen heb ik andere dingen en vandaag heb ik tijd om op te ruimen.

Ja vaag, die scharrel. Ik bedacht later: hij staat gewoon in MSN en daar zegt hij ook al drie jaar niks. Als hij met Facebook ook niet overgaat tot iets zeggen, gooi ik hem er weer uit. Misschien wil hij gewoon mijn fotootje tussen zijn vrienden hebben.... ja daaaaag!

Hoop dat je je foon nog vindt, IBI. Vermoedelijk staan ook alle belangrijke nummers erin...
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ibi, die scharrel is een beetje een lang verhaal. Het is niet echt een SV geweest.

We kenden elkaar al langer, tijdens het studeren. Ik vond het een leuke jongen, hij was altijd bezet (lange relaties) dus ik heb er nooit bij stilgestaan verder.

Op een gegeven moment, mijn therapie was na een maand of 8 eindelijk afgelopen, gewone leven weer begonnen, waren we op een feest. Ik had al gehoord dat zijn vriendin bij hem weg was. We bleken elkaar erg leuk te vinden en ik ben blijven slapen.

Dat is nog een aantal keer gebeurd. Ik was zelf nog niet toe aan een relatie, nog teveel dingen te verwerken. Hij was nog teveel met zijn ex bezig. We hebben bijna 1,5 jaar contact gehad denk ik, met goede sex. Op een gegeven moment leek het mij tijd elkaar beter te leren kennen (we zagen elkaar eens in de twee maanden ongeveer, op feestjes, altijd bij vienden. Ben één keer bij hem thuis geweest) en stelde ik voor eens wat te gaan drinken zonder al die vrienden erbij.

Nou nee dat moest niet en ik moest vooral niet denken dat er meer achter zat dan alleen sex, blabla, want sex was ik erg goed in maar verder deelden we niks, blabla.

Dat heeft me pijn gedaan. Er heeft niet eens meer een goed gesprek plaatsgevonden, de hele conversatie heeft plaatsgevonden in het gangetje in huis van een vriend, die toen al lag te slapen (dus het moest nog fluisterend ook)

Ik ben hem nog eens tegengekomen met carnaval en mijn hele carnaval was verpest (niet alleen door hem... maar alles bij elkaar)

Dus dat is het verhaal van de scharrel

LA, ik kan niet verhuizen als ik nog geen nieuwe woonruimte heb. Snap je?

Ik ga eerst naar buitenland en dan vanuit daar of als ik terug ben op zoek naar woonruimte. Dat heb je niet 1-2-3 in de stad waar ik wil.

LA, ik hoop dat je een leuke dag hebt vandaag. Ik vind het leuk dat je nu iets meer over jezelf vertelt, want dat mis ik eigenlijk een beetje. (ik zeg het maar eerlijk). Je adviezen zijn goedbedoeld, dat weet ik, maar soms denk ik: wie is dat dan, die mij adviezen geeft?

We weten zo weinig over je... of ben je bang herkend te worden op het forum?

(Of ik moet ergens gruwelijk overheen gelezen hebben hoor... in dat geval neem ik mijn woorden terug)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Nee das zeker niet netjes gegaan Moon. Jammer dat het dan zo moet. Ik bedoel je vroeg hem toch niet ten huwelijk ofzo?

Telefoon nog niet gevonden. Gaat me idd. om nummers en om bereikbaar te zijn. De diverse GGZ instellingen hebben alleen dat nummer van mij en nu zal ik ook gebeld kunnen worden ivm. dat huis.

Hij ligt niet in de auto, niet in de was, niet tussen het luchtbed of slaapzak (die heb ik net pas naar boven gebracht en extra gecontroleerd.) Ben op zich wel lekker bezig hier. Was aangezet, beetje opruimen en alvast wat stofzuigen, keuken wat ordenen, katten eten gegeven, vuilniszak verschoont enz enz.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Eigenlijk baal ik wel van mezelf dat ik het nu niet gestructureerd doe. Overal in huis heb ik nu iets gedaan maar daardoor is het nergens nog echt netjes snappen jullie? Overal net iets minder erg dan eerst. Terwijl ik wel al veel gedaan heb.

Ach, misschien zeur ik nu.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Haha Ibi, ik herken het precies hoor.

Bij mij is het nooit compleet netjes. Als het op zijn netst is ligt er ergens nog wel een stapel troep waarvan ik niet weet wat ik ermee moet.

En waar ik nu zit is het eigenlijk nog nooit netjes geweest. Het is een hele kunst om al mijn spullen er te bewaren, en dingen klaar te hebben liggen voor gebruik, en tussendoor ook nog te slapen, tandenpoetsen, e.d.

Om over de rest van het huis maar te zwijgen, mijn ouders kunnen het gewoon niet, opruimen.

Ja raar he, van die vent. Nee geen haar op mijn hoofd die hem ter huwelijk zou vragen.

Terwijl hij wel een keer langs wilde komen omdat hij in de buurt was, wetende dat ik bij mijn ouders woonde (toen ook al tijdelijk) en dat hij die dus zou ontmoeten.

(gelukkig kreeg ik dat bericht te laat, ik moest hem niet bij mijn ouders hebben)

En bij hem thuis was ook best knus, die ene keer, samen boodschappen doen, koken, eten, daarna pas naar bed. Ik bedoel: als het alleen om de sex ging had ik wel een hamburger gehaald onderweg, dan had dat knusse er niet bij gehoeven.

Hij verweet me dat we niks gedeeld hadden, maar ik dacht; Wanneer had je dat dan gewild? Toch niet stomdronken op een feestje met alle vrienden er omheen. Overigens weten die vrienden grotendeels wel wat ik heb meegemaakt (opname etc) hem heb ik het nooit verteld omdat ik de kans niet kreeg, naar mijn idee (daarom wilde ik dus wat gaan afspreken buiten een feestje).

Misschien weet hij het wel van anderen, dat zou kunnen, maar iig niet van mijzelf.

Hij zoekt het maar uit. Als hij geen contact opneemt dan gooi ik hem weer uit Facebook. Misschien na die bruiloft. Voel me te goed om puur als fotootje op zijn site te staan. "Vriendjes" maar dat zijn we niet. Nooit geweest i.m.o.
He verdomme... nu ben ik gewoon weer kwaad op die gast. Das toch zonde van mijn zaterdag?
Das zeker zonde. Als het je onrust en boosheid geeft gewoon alsnog wissen die gast.
Ja ik ga zo even buiten mijn frustratie eruit lopen of fietsen.

Het is ook een beetje raar dat ik gisteravond die uitnodiging geaccepteerd heb en nu al kwaad ben dat ik verder niks hoor. Kan hem nog een week de kans geven.

t Is meer omdat ik die beelden nu weer opgerakeld heb dat ik weer boos ben.

Ik zit eigenlijk alleen met die bruiloft, verder heb ik alle reden om het contact op nul te laten staan.
.
Hm, ik herinner me wel je topic. Ergens, vaag. Ik zal hem nog eens opzoeken.

Ja het valt me op dat je veel met ons mee denkt maar wij kunnen nauwelijks iets persoonlijks tegen jou zeggen, want we weten zou weinig.

Correctie: Ik kan weinig persoonlijks tegen jou zeggen, want ik weet zo weinig (voor jezelf praten Moon).

Ik heb rond mijn 17e, 18e zo'n gevoel gehad van: geen idee wie ik ben... Heb ik toen wel aan gewerkt.

Maar schrijf gewoon eens op wat je gedaan hebt, de afwas of je sokken aangetrokken, het hoeft niets groots te zijn hoor, kan heel simpel zijn. Hele dag in bed liggen mag je ook vermelden (maar dan eigenlijk in het andere topic, hahahaha )

Ik heb een stuk gefietst en ben wat rustiger nu. Ik was zo gefrustreerd van bepaalde dingen. Had een vriend geSMSt vanmorgen dat hij nog iets moest mailen... zit ik later op hyves, had hij woensdag al een bericht per hyves gestuurd.

Wat ben ik dan weer ongeduldig en wat kijk ik slecht.

Het was heel mooi buiten. Nog steeds eigenlijk. Mooi herfstweer. Ben naar het meer gefietst, daar nog klein stukje geklommen (mooie heuvel) en lekker staan kijken naar de kunstwerken van Moeder Natuur. Zou ik vaker moeten doen.
.
hmm jammer cursus zit al vol, heb gemaild of er weer een nieuwe komt
Dat lijkt me ook zo handig zo'n cursus! Vriend kan niks zegt ie dus we vragen altijd een goede vriend of hij wil helpen klussen. Zou me ook stoer voelen als ik zelf iets heb gefixt!

Goed geslapen LA?
';.
Jeetje das wel vroeg. Ga je dan vanmiddag nog slapwn of red je het wel de hele dag?

Net de poesjes ingesmeerd met antivlo spul, het zijn nu punkers haha
nee ik werk overdag dus ik kan niet tussendoor gaan slapen.

Het werken wordt er niet beter op:)

Maar dan ga ik 's avonds vroeg naar bed en slaap ik een beetje bij. Vandaag zit ik eigenlijk wel lekker in m'n vel. Heb net de was gedaan en een ontbijtje gemaakt en heb m'n hardloopkleren aangedaan, ga zo een poging wagen te sporten.

Misschien eerst even op de wii, dan word ik alvast een beetje warm

Ik vind het schatjes die katten van jou.
Ha die punk-poezen

Leuk, LA, om wat meer dagelijkse bezigheden te lezen

Stoer dat je een beetje hebt leren boren. Ik doe het eigenlijk nooit. Een vriendin van me kan goed boren (maar dat is ook een halve vent eigenlijk) en dat vind ik er wel stoer uitzien.

Volksuniversiteit heb je inderdaad in veel plaatsen. Grappig dat ze ook klus-cursussen hebben, dat wist ik niet.

Ik heb wel een goede dag. Denk dat ik straks even een stuk ga lopen, het is mooi weer. Gisteren een eind gefietst, was ook mooi, ik baalde dat ik geen fotocamera mee had. Misschien kan ik vandaag nog foto's maken. Gisteren was het heel rustig in het recreatiegebied, vandaag, zondag hoogstwaarschijnlijk niet, dat is wel jammer.
''
Jou dag klinkt ook niet slecht, LA.

Moet even iets kwijt... mijn broertje (oudste) was in gesprek met moeder en had het erover dat hij nog wel iets wilde studeren. Want hij wil leren hoe je mensen manipuleert.

Gatverdamme. Waarom is zo'n schepsel mijn broer? Echt... ik houd niet van zulke mensen.

En dan is het ook deels door zijn toedoen geweest dat ik in de pscychatrie opgenomen geweest ben. Ik kan dit niet zomaar naast me neerleggen.

Heb gezegd dat ik ook een studie wil doen. "Hoe voorkom ik dat ik mij laat manipuleren."

Ben echt benieuwd of broer en ik later nog contact zullen hebben. Eigenlijk mag ik hem gewoon niet.
Verder was mijn dag okee hoor. Heb niet opgeruimd, maar dat hoefde ook even niet, vond ik.

Heb wel de was gedaan. Vond een hele berg sokken onder mijn bed (vies)... en die zijn nu schoon
Ooh, ben lang in bad geweest en ben zo moe en loom nu. Had vanochtend een paar telefoontjes gepleegd (wat een stomme uitdrukking eigenlijk) en wat dingen geregeld, en geforumd.

Zou naar apotheek gaan vanmiddag maar ik denk dat ik t uitstel tot morgen. Even een dagje geen leuke kleren aan (trainingspak), niet mijn haar kammen, gewoon binnen bijven.

Heb nog 2 tabletjes dus ik kom de nacht wel door denk ik (dacht dat ik minder had)

Heerlijk loom en sloom. Dat is wat ik wil. Alle andere ideeen voor vandaag gaan ook even op de lange baan

Mijn weerstand is ook laag momenteel. Gisteren eens goed mijn keel geinspecteerd... mijn amandelen zijn hard aan het werk. Teken om wat gas terug te nemen. En vitamientjes te slikken.
Ik bedenk me nu dat ik Elynn al een tijdje mis. Lees je nog mee, Elynn?

(natuurlijk mis ik andere mensen ook... maar Elynn viel me nu ineens op)
lekkere broer moon, lijkt me echt een reden om een studie te gaan doen.... hoe reageerde je moeder dan?

Ik had gisteren idd een goede dag en vandaag nog steeds, ben wel een beetje happy. Op m'n werk ging het ook goed vandaag en ga zo bij iemand eten, zelfs daar heb ik zin in.

ben wel jaloers op je bad moon, die heb ik niet meer en dat mis ik wel. kon daar altijd uren inliggen met een goed boek
Dag dames,

Vandaag heb ik niets te vertellen, want ik verveel me, en daaruit kun je wel afleiden dat ik niet zoveel gedaan heb

Waarschijnlijk ga ik mijn AD iets afbouwen, dat is mijn idee en ik durf het aan, hopelijk verlicht dat de bijwerkingen maar blijven de goede effecten optimaal!

Dat was het weer, mijn saaie leventje...

*Wordt vervolgd*
Ik kan nog wel vertellen dat het afbouwen van mijn anti-psychoticum naast meer gevoel, ook meer interesse in het manvolk heeft opgeleverd hoe zou dat toch komen...

Iets met dopamineblokkades ofzo...

Ik weet niet wat me overkomt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven