Stap voor stap: kleine plannen, grootse toekomst

21-07-2009 16:28 2152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, speciaal voor Moonlight, IrisH en de anderen die Iry's topic een beetje vervuilden met onze plannen en kleine minisuccesjes

Uiteraard voor iedereen bedoeld, niet enkel bovengenoemde.

Waar het om draait? In een dal zitten, lusteloos zijn en eruit willen komen. Over ineens teveel doen en dan weer inzakken. Over faalangst. Je mislukt voelen. Maar ineens beseffen dat je, als je elke dag een klein stapje zet, je doel ook wel bereikt. Carpe diem, en globale plannen. Doelen hebben, maar bewust niet teveel doelen in 1 keer en geen onmogelijke deadlines creeeren.

Dus gooi je stappenplan neer, je wensen, hoe je dat wil bereiken, adviseer en motiveer elkaar, er is plaats om te lachen, te huilen, voor succes en mislukking.

Was getekend: een succesvolle mislukkeling
.
Ok ik heb hem door, dankje LA!

Ik was heel erg misselijk, sinds mijn verhoging vorige week weer erg last van. Verder had ik last van slapeloosheid, zweten, angstaanvallen en zelfs hallucinaties. Ik hoorde dingen die er niet waren en daar kreeg ik dan weer een paniekaanval van. En bij het idee dat ik een hallucinatie kon krijgen kreeg ik een paniekaanval. Lekkere vicieuze cirkel dus.

Nu alleen nog misselijk en extreem moe. Maar dat komt omdat ik aan het bijtanken ben. Ik moet er ook voor zorgen dat ik voldoende rust neem zoals nu dit weekend niks doen na de bruiloft. Hoeveel mg slik je nu LA?

Change of plans, ik blijf op het forum hangen want vriend gaat gamen. Maar niet te lang want ik wil ook de poezen nog even kammen. En met ze knuffelen.

Als jullie gek van mijn poezengelul worden, moeten jullie het zeggen he? Het is momenteel even the best thing in life maar ik kan me voorstellen dat jullie er moe van worden. Just say so!

Nope, buurvrouw is er dus weer andere plannen haha..
anoniem_77625 wijzigde dit bericht op 11-10-2009 19:30
Reden: toevoeging
% gewijzigd
@LA, nee die krant nergens gezien. En ik ga dat verder niet bewaren hoor, ik heb echt al genoeg rotzooi

(stel dat ik m zou hebben...)

Weekend was top. Heb niet gedronken en ben nog redelijk fit (zelfs op deze tijd van de dag.... fijn)

Had ook een erg leuke avond, hier in mijn hometown... stof tot nadenken :-)

Ibi, wat goed dat je weer werkt! Geeft het je voldoening?

Vervelend dat je nicht opgenomen is. Apart ook dat ze nu al weten hoe lang het moet duren. Maar wel fijn dat ze dan een beetje weet waar ze aan toe is. Bij mij was het elke week weer onduidelijk of ik echt niet weg mocht... slopend is dat.

Misschien kun je een kaart schrijven om te vertellen dat je aan haar denkt? Dat is niet zo'n beladen boodschap.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Deze ook maar weer even omhoog want ik heb nu wel genoeg gepost in het andere topic.

Zit ernstig te twijfelen of ik in de stad zal gaan eten vanavond. Het is met familie soms een kwelling voor me om die maaltijd uit te zitten.

Heb zo'n leuk weekend gehad, was eigenlijk zondagavond nog helemaal fit, toen ook nog een leuke zondagavond eraan vast geplakt.

Zonde van mijn positieve energie als ik dat hier weer laat verpesten.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
hee moon

sorry voor de late reactie, ben je er al uit waar je gaat eten?

fijn dat je zo'n leuk weekend hebt gehad!
Ik heb meegegeten. Had besloten het nog een kans te geven

Jongste broertje had gekookt (dat joch is echt geweldig). Oudste broer heeft er de helft van de tijd naast gestaan en commentaar staan leveren.

Goede taakverdeling...

We bidden hier altijd voor het eten. Of laat ik zeggen: we doen iets wat erop lijkt, handen samen ogen dicht en dan daarna weer open.

Heb vandaag gebeden of het gezellig mocht worden. En het is een beetje gelukt, het viel mee. En nu halen broers ijs.

(Je hoeft je nooit schuldig te voelen als je even niet reageert hoor LA. Ik schrijf hier gewoon dingen die ik kwijt wil. Fijn als het gelezen wordt maar het zijn geen wanhoopskreten of iets in die richting. Jij mag ook aan jezelf denken, je hoeft je niet verplicht te voelen om te forummen)
haha klinkt inderdaad als een goede taakverdeling.

Ik ben er ook erg goed in om kritiek te leveren op iemand anders tijdens het koken, en later baal ik daar dan weer van

Ben je zelf ook gelovig of alleen je familie?
laat maar even....
Dat mijn familie bidt voor het eten wil niet zeggen dat ze gelovig zijn

Ik ben er wel mee bezig, met geloof. Maar ben niet gelovig volgens bepaalde regels van de kerk, dat niet.
Morgen:

- pil regelen (móet echt)

- bieb regelen

Verder zie ik wel. Was al aan het kijken naar vliegtickets... leuk! t Is nog een hele sport om een goedkoop ticket te vinden.
Good morning!

Voel me best verrot op het moment. Te weinig geslapen, en niet heel vast. Hoop dat ik er vanavond in slaag op tijd naar bed te gaan en dan ook echt in slaap te vallen. En dan heeeeeeeel lang te slapen.

Waar ik wel trots op ben: 1 lorazepam gebruikt ipv 2, voor de nacht. Had eigenlijk om 10 uur nog wel een uitslaap-lorazepam gewild, maarja, dan verschuif ik wel echt mijn ritme.

(dat is de achterdeur uit! , zoals ze hier zeggen)

Moeder moet onverwacht werken dus ik heb toegezegd iig te koken vanavond. Verder heb ik mijn was van het weekend nog niet helemaal weggewerkt (niet dat ik zoveel meeneem op zo'n weekend hoor, maar 1 broek moet even apart van de rest)

Het is mooi weer hier, lekker zonnig.

En nog iets positiefs: Ik heb veel minder last van mijn darmen de laatste week. Zelfs op t weekend ging het goed (gelukkig maar want we hadden toilet op de kamer, niet op de gang) en ik heb best veel salade gehad daar. Soms kan ik daar niet goed tegen, nu heb ik het gewoon geprobeerd en het ging goed!
Straks even optutten en naar het winkelcentrum. Meestal ga ik gewoon zonder make-up, maar ik zie er echt niet florissant uit vandaag.
Hoi allemaal!

Al weer een tijdje niets geschreven... dat is een goed teken en het gaat dan ook super hier! Nooit gedacht dat ik me nog zo goed kon voelen. Ik ben nog steeds verbijsterd en dat zal nog wel lang zo blijven.
Iris... geweldig!!

Je geeft me hoop. Niet dat ik verder wanhopig was hoor Maar als jij het kunt... kan ik het misschien ook!
Ik heb vanmiddag boodschappen gedaan, naar bieb geweest (heb nogal wat boete... zonde!) en toen gekookt. Goulash.

Had alleen niet goed recept gelezen van tevoren, het moest 2 uur pruttelen en daar had ik overheen gelezen.

Gelukkig was ik in de winkel zo handig om niet de braadlappen te nemen waar op stond dat ze 3 uur moesten, ik heb iets simpelers genomen. Vond t wel lekker, het resultaat.

Straks nog even langs de huisarts om recept in de brievenbus te gooien. Kan ik wel lopend doen.
Ik had nog maar voor 1 dag efexor in huis. Gelukkig hadden ze het op voorraad bij de apotheek. Erg uniek want de originele hebben ze normaal niet.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Gelukkig IBI.

Ik heb eens op het totaal verkeerde moment zonder lorazepam gezeten. Kwam terug uit buitenland en t was bijna op. Had SPV-er nog gemaild of hij kon regelen dat t voor het weekend klaar lag, dan konden mijn ouders het ophalen.

Maar die vent is niet zo van t mailen en had niks gedaan.

Ik sliep gisteren voor twaalven, een unicum! Kan merken dat ik te weinig uitrust steeds. Veel korte nachten en overdag slaap ik niet.

Heb ook enorme kringen onder ogen. Bah... dat wil ik helemaal niet!
Lekker dan zo'n spv'er moon! Daar kan je echt van op aan.

Wel fijn dat je gisteren voor jouw doen op tijd sliep. Je bent natuurlijk ook enorm vaak wakker in de nachten. Vind het niet gek dat je kringen onder je ogen hebt.

Kan me voorstellen dat je dat niet wilt. Zeker omdat andere mensen het dan ook zien.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Nou dat vind ik niet zo erg, ik kan er make-up op smeren. Het is meer een teken dat ik niet op de goede weg zit... qua slapen. En daarom is het fijn dat ik nu wat beter sliep.

Tja... die SPV'er. Het is een beetje een chaoot maar zijn werk is ook enorm chaotisch. Allerlei crisisgevallen tussendoor, soms kwesties van leven of dood.

Ik kan me voorstellen dat zo'n mail er dan tussendoor glipt. Hij kon ook niet weten hoe hard ik die dingen nodig had (wist ik zelf ook nog niet toen ik mailde maar dag later was relatie uit). Ik ben uit gebrek aan lorazepam flink aan de zuip gegaan en dat was niet zo heel goed voor me....
Ohja, had ook nog wat van mijn moeders slaappillen genomen... toen heeft zij de SPV'er maar gebeld.

(ik had ook al gebeld maar nog niks gehoord)
Volgende keer zal ik in zo'n geval de maatschappelijk werkster benaderen, die is wat punctueler.

(en volgende keer zet ik mijn hele bericht in één post, hahaha)
Haha is een idee moon, denk telkens he alweer een bericht. En weer en weer.

Ja het is idd een zwaar beroep waar een hoop van af hangt. Niet zo handig idd slaapmedicatie en alcohol maar ja daar ben je zelf ook achter.
Nee die alcohol was in plaats van de slaapmedicatie. Omdat die dus op was.

Oh, de slaapmedicatie van mijn moeder... eh.... toen was de alcohol op denk ik

Ja, soms post ik en dan bedenk ik dat ik nog meer wil zeggen. Haha.

Ik ben blij met mijn SPV'er hoor, het is een relaxte vent die best wel door heeft hoe alles in elkaar steekt. Kan ook maatschappelijke discussies met hem voeren, over het nut van opname, dat soort dingen.

Die medicijnen.. het is gewoon niet gebruikelijk om dat via de mail via je SPV'er te regelen. Was meer voor mijn eigen gemak dat ik vanuit buitenland dat probeerde. Ipv locutorio zoeken, bellen voor 12 uur, nog een keer bellen omdat ze in gesprek zijn, apotheek bellen of het er echt ligt, ouders bellen of ze het willen halen, etc etc.

Ik dacht: ik stuur 1 mailtje.
Iris ga zo door!!!
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven