superonzeker na horoscoop

27-11-2012 17:00 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, de meeste van jullie zullen me voor gek gaan verklaren... Maar ik ben ontzettend onzeker over mijn jaarhoroscoop 2013. Het is begonnen met een kaartje van een goede vriend die een persoonlijke voorspelling deed met tarotkaarten. De tekst van het kaartje vond ik echter zo negatief dat ik me heb laten 'verleiden' om op internet allerlei jaarhoroscopen voor 2013 uit te gaan pluizen. Voor mijzelf en voor mijn vriend.

Vette ellende.

Ik ben schorpioen en hij is maagd en ik zie alleen maar verdoemenis die op onze relatie afkomt.

De stress neemt echt enorm toe, alsook verslaving tot nog meer horoscopen en gedoe.

Mogelijk ben ik wat vatbaarder omdat ik sinds een maand medicatie aan het afbouwen ben (AD) .

Wie kan me helpen om me weer een beetje met beide benen op de grond te zetten?
In dit soort gevallen is een self fulfilling prophecy van toepassing. Als jij maar genoeg gelooft in alle ellende, heb je grotere kans dat de voorspelling ook uitkomt.

Misschien kun je nog eens opzoeken wat je horoscopen zeiden over 2011 en 2012 en wat daarvan terecht is gekomen

En praat hierover met je vriend. Een gewaarschuwd stel telt voor 2, misschien kun je zo de ellende en verdoemenis voorblijven of beter doorstaan, mocht die er toch komen.

In elk geval heb je met horoscopen, ook persoonlijke, vaak meerdere uitleggen en dan nog 50% kans dat het uitkomt, wel of niet.

Oftewel, zoek meer opwekkende literatuur!
Later is nu
Zijn al je vorige horoscopen tot op de letter uitgekomen? Ik neem aan van niet... Waarom maak je je dan zo'n zorgen over deze horoscoop?
...
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Oh dat ken ik! Mijn vriend en ik zouden als water en vuur moeten zijn! Ik ben een rasechte Ram en die knallen er heeel erg hard in. Mijn man is als sterrenbeeld een stille afwachtende en die zou dat binnen de korste keren niet handelen. Ik zou, als Ram, volledig op hem zijn uitgekeken vanwege zijn "saaiheid" in de ogen van een Ram....

Uhhuh... straks zijn we 4 jaar bij elkaar en inmiddels getrouwd!

Bij vorige vriendjes zou het allemaal koek en ei moeten zijn overigens... eeehhhh zij zijn EXEN... dusseeeh.. niet doen, die horoscopen letterlijk interpreteren!
Iedereen weet toch dat je horoscopen niet serieus moet nemen hopelijk. Pak jezelf bij elkaar en kijk gewoon wat er gebeurt.
En nu wel heel benieuwd welke kaart die vriend trok.
Ja, ik weet hoe erg dit allemaal klinkt... Het valt me van mezelf ook tegen dat ik me er door mee laat slepen. Bah.

Ik ben de laatste paar weken (denk door afbouw van medicatie) wat gevoeliger en meer onzeker over dingen en lijk te zoeken naar een bepaalde zekerheid. Alleen dat leidt alleen maar tot onzekerheid met de horoscopen.
Het Rad van Fortuin is de tarotkaart.
quote:louba schreef op 27 november 2012 @ 17:08:

Oh dat ken ik! Mijn vriend en ik zouden als water en vuur moeten zijn! Ik ben een rasechte Ram en die knallen er heeel erg hard in. Mijn man is een stille afwachtende en die zou dat binnen de korste keren niet handelen. Ik zou, als Ram, volledig op hem zijn uitgekeken vanwege zijn "saaiheid" in de ogen van een Ram....

Uhhuh... straks zijn we 4 jaar bij elkaar en inmiddels getrouwd!

Ik ook! Ik ben een zeer emotionele en gevoelige Vissen. Mijn vriend een vurige en dominante Leeuw. Zou de mix 'from hell' zijn als je de horoscopen gelooft.

Veertien jaar samen inmiddels...
Ze hebben ook voorspeld dat de wereld vergaat in 2012....
quote:moestuintje schreef op 27 november 2012 @ 17:10:

Het Rad van Fortuin is de tarotkaart.Wat is daar negatief aan dan? Dit is bij uitstek de kaart waarbij je situaties die op je pad komen naar je eigen hand kunt zetten.
Ja, als je zo gaat redeneren, komen de voorspellingen uit. Niet omdat de voorspellingen 'juist' zijn, maar omdat je het zelf aantrekt door je focus op de uitkomst.

Als je merkt dat je zo vatbaar bent voor voorspellingen, tarotkaartleggingen, horoscopen etc... bescherm jezelf dan en blijf er ver bij vandaan.
Ik heb even voor je in mijn nimmer-teleurstellende-glazen bol gekeken en die zegt dat alles goed komt en dat 2013, hoewel het 13 bevat, voor jou juist geen ongeluk brengt.

Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 27 november 2012 @ 17:14:

Ik heb even voor je in mijn nimmer-teleurstellende-glazen bol gekeken en die zegt dat alles goed komt en dat 2013, hoewel het 13 bevat, voor jou juist geen ongeluk brengt.

[afbeelding]

NAAAAAH, kijk es aan TO! Eind goed al goed!
quote:Daydream schreef op 27 november 2012 @ 17:11:

Ze hebben ook voorspeld dat de wereld vergaat in 2012....

21-12-2012

Het moet nog komen.. Ben benieuwd )
Dilemma: zal ik wachten met Kerstcadeaus kopen tot na die datum?
quote:blijhoofd schreef op 27 november 2012 @ 17:16:

[...]

21-12-2012

Het moet nog komen.. Ben benieuwd )En dan gaan de energiebedrijven even 10 minuten de stroom van het net gooien... gewoon, omdat het kan...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou nog even wachten met die kado's...

Oi, echt erg!

Alvast superbedankt dat jullie zo goed reageren!!!!!
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 27 november 2012 @ 17:17:

Dilemma: zal ik wachten met Kerstcadeaus kopen tot na die datum?Ik heb m'n vakantiedagen gepland staan voor begin december
Schat er bestaat ook zoiets als een weersvoorspelling en dat kunnen ze nog ondersteunen door grafieken enz. maar ook dat is zo onbetrouwbaar als de pest. Stoppen met die horoscopen ik zou het afgelopen jaar een gigantisch financiele meevaller krijgen volgens mijn horoscoop en de fiscus zei van niet. 3 x raden wie er gelijk kreeg.
quote:himalaya schreef op 27 november 2012 @ 17:17:

[...]

En dan gaan de energiebedrijven even 10 minuten de stroom van het net gooien... gewoon, omdat het kan...
quote:moestuintje schreef op 27 november 2012 @ 17:00:

Ik ben schorpioen en hij is maagd en ik zie alleen maar verdoemenis die op onze relatie afkomt.

Ik kan wel zeggen dat je er niet in moet geloven maar als je dat toch al doet... Schorpioen zijn is vragen om problemen. :-) Ik heb nog nooit een horoscoop van een schorpioen gelezen die ging over een rustige, stabiele relatie en happily ever after. Het is allemaal intense gevoelens, gevaarlijke relaties en heftige seksualiteit wat de klok staat. Dat is het standaardpraatje voor de schorpioen. Net als er in het standaardpraatje voor de Ram altijd iets staat over impulsiviteit, gauw vervelen en actie. En voor de maagd altijd iets over pietje precies zijn. Ik kan die horoscopen van 2014 en 15 ook alvast voor je uitschrijven, als je wilt?

Rad van Fortuin is geen slechte kaart, zou ik me geen zorgen over maken. Lees anders deze uitleg: http://learntarot.com/maj10.htm
Het rad van fortuin is een kaart die net zoals in het echte leven op de kermis, voor winst kan zorgen en je inleg kwijt.

Er wordt nogal eens vanuit gegaan dat het allemaal zo geweldig is met het rad, maar je kunt winnen en verliezen en je wordt met de kaart er op gewezen daar rekening mee te houden.
quote:Cateautje schreef op 27 november 2012 @ 17:24:

Het rad van fortuin is een kaart die net zoals in het echte leven op de kermis, voor winst kan zorgen en je inleg kwijt.

Er wordt nogal eens vanuit gegaan dat het allemaal zo geweldig is met het rad, maar je kunt winnen en verliezen en je wordt met de kaart er op gewezen daar rekening mee te houden.En dus ook de kaart waarbij je de keuze hebt om niet te gaan gokken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven