Tandarts

11-10-2018 13:20 37 berichten
Ik heb last van gebitsslijtage. Mijn tandarts wil facings plaatsen van porcelein. Voor de mooiigheid gaat het om meer facings dan nodig. Ik dacht zelf aan 3 facings en hij zegt dat 8 facings mooier zijn, omdat de facings dan minder opvallen of iets in die trant.

Mijn tandarts zei dat hij alles wil plaatsen tegen kostprijs. Ik heb mijn verzekering gebeld om te vragen wat er vergoed werd en als ik de rekening spreid over 2 jaar dan hoef ik nauwelijks bij te betalen. Ik heb het met de verzekering ook gehad over de kostprijs en dat klopte. Het bedrag is gewoon heel laag. Een vriendelijke tandarts dus.

Er zijn alleen 2 dingen die mij dwars zitten: ten eerste is hij vrij persoonlijk. Hij maakt opmerkingen over mijn uiterlijk en stelt vragen over een eventuele partner en ten tweede wil hij mij alleen inplannen vlak voor sluitingstijd.

Ik ben op dit gebied tamelijk naïef. Of blind is een beter woord. Maar zo alles bij elkaar krijg ik het gevoel dat hij meer van plan is dan alleen mijn tanden te zitten.

Wat denken jullie?
Ik zou het absoluut niet vertrouwen.
Tja, en dan in zo'n tandartsstoel.... Lampje dat zo in jouw gezicht schijnt. Het kan natuurlijk een stille wens van hem zijn hè. Jij zo'n beetje op je kop daar in die stoel, afgesleten puntjes, soort schijnwerper erop zodat hij alles goed ziet, groen lapje op jouw hoofd, tegen sluitingstijd zodat het buro van zijn assistente snel vrij is. Ik weet het niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
11-10-2018 14:30
Ik zet die man ook niet weg als een engerd.

Dat op het einde van de dag is echt vlak voor sluitingstijd. En dat vond ik juist raar. Ik had zelf niet gedacht aan wat Hamerhaai schreef.
nee joh, ik bedoelde niet dat jij dat deed, ik wilde alleen zeggen dat ik dat ook niet wilde doen. Punt is, ik lees je hier vaker en je komt eigenlijk gewoon over als een normaal denkend mens, op het moment dat normaal denkende mensen een onderbuik gevoel krijgen vind ik gewoon dat je dat serieus moet nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in mijn handen klappen met een tandarts die zo vriendelijk is om geen extra hoge kosten te berekenen. Je weet van jezelf je eigen grenzen, je hoeft tijdens de behandeling geen hele gesprekken te voeren omdat dat nou eenmaal onmogelijk is dus alleen maar te liggen en de behandeling te ondergaan. Eventueel kun je nog aangeven dat het eind van de middag je niet heel goed uitkomt en dat wat eerder jou beter uitkomt, dan licht hij wellicht toe waarom hij je juist later wil hebben. Dat het is vanwege uitlopen vind ik een hele redelijke verklaring.
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
11-10-2018 23:32
Enthousiast was hij wel. Hij zei ook dingen die mij nog niet waren opgevallen. Mijn voortanden staan iets naar binnen. Dat zal wel. En daarom heb ik er 4 boven nodig want dat is mooier. In de voortanden zit ook die verkleuring of slijtage. Onder heb ik 1 tand die net een beetje afwijkt van kleur. Ik weet niet of dat ook slijtage is.

Ik ga eerst zandstralen, dan bleken vervolgens een mal maken en daarna de facings laten zetten.

Het kan ook in november, maar ik wil een deel in januari doen. Dat is tenminste de tip die ik kreeg van mijn verzekering.
Waarom bleken als je facings laat zetten. Zit er dan toch onder?
Zou bleken niet genoeg zijn?

Dar is een goeie tip. Heb ik ook weleens gedaan. Uitsmeren over 2 jaar.
Ik heb nog nooit gebleekt.
Vond mijn tandarts niet nodig.
Noujazeg!
Ik weet niet hoe het dan uitvalt.
Jij wel?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Is dit toevallig een tandarts die Fred heet? Getinte man, ergens in de 50? Komt zomaar in me op hoor, de kans is minimaal natuurlijk dat hij dit is, maar ik moest eraan, omdat ik een keer bij deze man ben geweest toen hij waarnam voor mijn tandarts. Eerst kon hij het alleen maar hebben over mijn nieuwe iPhone, die ik in mijn hand had toen hij me binnenliet. Daar heeft hij het zeker 10 minuten over gehad voordat hij eens in mijn mond ging kijken. En zo waren er nog meer heel rare dingen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
11-10-2018 14:43
De tandarts zei tegen de assistente - die dus receptioniste is - om 17.30 en dat is de sluitingstijd zelf. De assistente heeft daar 17.20 van gemaakt. 10 minuten dus voor zandstralen. Wat op zich natuurlijk wel kan.

Mijn moeder is geen optie.
Ik kan een vriend vragen, maar ik denk dat hij mij dit sowieso afraadt.

Mijn praktijkuren zijn ook altijd een stuk korter dan waarmee ik adverteer. En de assistentes zijn dan al weg. Als zelfstandige ben ik niet gehouden aan werktijden, personeel wel ;-)

Mijn patiënten vinden het wel fijn dat ik wat langer door ga. Ik adverteer dit niet bewijst bij patiënten, want veel mensen willen zo laat mogelijk. Aansluitend boeken is geen probleem, maar ik ga er geen gatenkaas van maken. Misschien is de interne manier van communiceren wel dat 17:30 betekend einde van de middag door boeken. Dit gaat vaak in een soort "geheimtaal", patiënten kunnen soms heel snel dingen door hebben. ;-) Ik begin ook wel eens een half uur of uur eerder, of werk door de lunch heen. Net zoals meer vrienden van mij die als arts, fysio, advocaat, notaris, etc werken.

Als "oud wijf" heb ik gelukkig weinig tot geen last dat patiënten er meer achter zoeken dan gewoon een langere openingstijden. Als man met een jonge vrouwelijke patient moet je veel meer oppassen en worden dit soort actief vaak wel in twijfel getrokken. Jammer.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
florence13 schreef:
12-10-2018 07:24
nee joh, ik bedoelde niet dat jij dat deed, ik wilde alleen zeggen dat ik dat ook niet wilde doen. Punt is, ik lees je hier vaker en je komt eigenlijk gewoon over als een normaal denkend mens, op het moment dat normaal denkende mensen een onderbuik gevoel krijgen vind ik gewoon dat je dat serieus moet nemen.
Op dat moment voelde het vooral ongemakkelijk, maar was vooral omdat ik het tijdstip vreemd vond en zo alles bij elkaar kom ik dan op zoiets. Dat wil niet zeggen dat ik dat ook echt denk, maar ik wil er wel rekening mee houden.

De meest logische verklaring is dat hij de behandelkamer van de andere tandarts wil gebruiken. Die is zo op het oog net wat geavanceerder. Dat een behandeling uit kan lopen zal best, maar in dit geval lijkt mij geen reden.

Voor mij is het duidelijk nu.
Eslarealidad schreef:
12-10-2018 12:24
Waarom bleken als je facings laat zetten. Zit er dan toch onder?
Zou bleken niet genoeg zijn?

Dar is een goeie tip. Heb ik ook weleens gedaan. Uitsmeren over 2 jaar.
Ik heb nog nooit gebleekt.
Vond mijn tandarts niet nodig.
Noujazeg!
Ik weet niet hoe het dan uitvalt.
Jij wel?
Nee, bleken is meer een laveerzet.

Het kan geen kwaad verder.
groef schreef:
12-10-2018 03:40
Tja, en dan in zo'n tandartsstoel.... Lampje dat zo in jouw gezicht schijnt. Het kan natuurlijk een stille wens van hem zijn hè. Jij zo'n beetje op je kop daar in die stoel, afgesleten puntjes, soort schijnwerper erop zodat hij alles goed ziet, groen lapje op jouw hoofd, tegen sluitingstijd zodat het buro van zijn assistente snel vrij is. Ik weet het niet hoor.
Grapjas.

Een gynaecologenstoel is toch veel beter?
Yella78 schreef:
12-10-2018 12:52
Is dit toevallig een tandarts die Fred heet? Getinte man, ergens in de 50? Komt zomaar in me op hoor, de kans is minimaal natuurlijk dat hij dit is, maar ik moest eraan, omdat ik een keer bij deze man ben geweest toen hij waarnam voor mijn tandarts. Eerst kon hij het alleen maar hebben over mijn nieuwe iPhone, die ik in mijn hand had toen hij me binnenliet. Daar heeft hij het zeker 10 minuten over gehad voordat hij eens in mijn mond ging kijken. En zo waren er nog meer heel rare dingen.
Nee, hij heet geen Fred.
Mijn tandarts heeft het over van alles gehad. Het mondonderzoek duurde 3 minuten en ik ben daar toch wel een half uur geweest. Ook wel grappig op zich natuurlijk.

Welke rare dingen heb je verder meegemaakt?
safrat schreef:
12-10-2018 20:21
Nee, hij heet geen Fred.
Mijn tandarts heeft het over van alles gehad. Het mondonderzoek duurde 3 minuten en ik ben daar toch wel een half uur geweest. Ook wel grappig op zich natuurlijk.

Welke rare dingen heb je verder meegemaakt?
Dat je dat grappig vindt. Ik zou het knap irritant vinden om tien keer zoveel tijd door te brengen dan nodig. Ik kan mijn tijd dan echt wel beter besteden.
Bovenstaande zou trouwens alleen mijn wantrouwen doen toenemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven