Te veel tijd op internet

29-12-2010 17:02 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

misschien dat jullie het herkennen... ik vind van mezelf dat ik veel te veel tijd besteed aan het surfen op internet. Ik vind het gewoon zo verslavend, kan met gemak een hele dag vullen met informatie zoeken op google, berichtjes lezen op fora, uitzendingen en documentaires terugkijken.

Die computer blijft trekken. Als ik hem aanzet en een dag vrij heb, weet ik dat ik gewoon de hele dag erachter zit.

En het voelt ook gewoon heel goed, lekker surfen op het net, even niet denken aan van alles en nog wat, lekker datgene zoeken waar je meer over wil lezen etc.

Het is dubbel, want ik voel me fijn bij het surfen maar aan de andere kant vind ik het ook zonde van mijn tijd.

Waarmee vullen jullie je tijd in? Wat dus niet te maken heeft met internet? En hoe krijg je jezelf zo ver dat je de computer gewoon uitzet nadat je de standaard dingen gedaan hebt (zoals mails lezen etc)?
Ik besteed ook vrij veel tijd aan het proberen een foto te maken via de webcam waar de poes en ik samen op staan. Hij wil niet op de foto. Dus dan doe ik net of de laptop gewoon schuin staat. Webcam zit ingebouwd bovenaan. Poes tuint niet meer in een losse webcam. Op en af schoot, tikken en ophouden, kleine gesprekken, je bent zo een uur verder. Het is nog niet gelukt.
HOERA! Ik ben niet de enige kansloze internetjunk op VIVA!

Ik ben zomers gewoon véél minder online, dan zit ik weer lekker te paard, fiets, op het strand en in het bos.
quote:Juf_achterbak schreef op 29 december 2010 @ 17:33:

Ik zit onder mijn laptop, de tv staat aan. Onderwijl ben ik ook aan het koken, het wassen en lees ik de post.

Tja, het enige vervelende is dat ik teveel koop....Zet je hem dan als een tentje opengeklapt op?
Ik ben ook verslaafd....zit als ik thuis ben de hele dag op farmville,viva,neopets,hyves(willekeurige volgorde en tijd wat ik er aan besteed).

Wil ook vaker een boek pakken of een film kijken maar vind internetten nu gewoon leuker.
quote:Nastik schreef op 29 december 2010 @ 18:28:

[...]

Zet je hem dan als een tentje opengeklapt op? Hoezo, hij staat op mijn schoot, dan zit ik er toch onder
Zeer herkenbaar, vroeger keek ik TV, nu internet ik.

Ik zou een cursus Chinees kunnen doen, mijn muren kunnen schilderen, mijn katten kunstjes kunnen leren, babysokjes kunnen breien, kunstwerkjes van theezakjes kunnen maken en meer van dat moois, maar ik forum liever .
quote:Juf_achterbak schreef op 29 december 2010 @ 18:38:

[...]

Hoezo, hij staat op mijn schoot, dan zit ik er toch onder Je hebt gelijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven