Teleurstelling

19-07-2010 18:16 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ladies,

Ff een vraagje, ik worstel soms zo met mezelf omdat ik me vaak teleurgesteld voel in andere mensen, voorbeeld;

Zo was ik vrijdag jarig en het was echt reuzegezellig en mn liefste vriendinnen waren er maar bij het afscheid steekt het me dan toch een beetje dat niemand bedankt voor de drankjes (ik snap wel dat het normaal is dat de jarige die betaalt maar zelf zou ik altijd nog even bedanken daarvoor).

Een collega was ook uitgenodigd en had niks meer laten horen, vandaag feliciteerde ze me met een stom excuus dat ze niet was gekomen omdat ze niemand kende, dat snap ik wel maar ik vind het dan zo flauw dat ze niet even eerder terugmailt dat ze er niet bij is of iig even een sms om te feliciteren, ik ben dan echt teleurgesteld.

Nu weet ik dat ik misschien weerbaarder moet worden en er geen enrgie aan moet besteden, meeste mensen zijn gewoon niet heel erg attent maar toch merk ik dat ik hier regelmatig over pieker.

Herkenbaar?en wat doe je eraan?
Dolphin; helemaal waar, maar nu moet ik dat nog leren aanpakken!!
quote:stes27 schreef op 19 juli 2010 @ 19:04:

Dolphin; helemaal waar, maar nu moet ik dat nog leren aanpakken!!Dan heb ik misschien wel een goed filmpje voor je: Stop it
quote:stes27 schreef op 19 juli 2010 @ 19:03:

Wuiles; dat ik van andere mensen misschien veel bevestiging nodig heb op een avondje als dit om te weten dat ze het naar hun zin hadden. Doe altijd erg mn best het zo leuk mogelijk te maken voor iedereen en ben ook blij als het gezelig is en iedereen leuk met elkaar kletst maar het doet me altijd erg goed als mensen het me ook nog zeggen, dat heeft denk ik met die onzekerheid te maken....uhm...snap je?;)

Nee, eerlijk gezegd niet. Als je al teleurgesteld bent in je vrienden om de voorbeelden die je hebt genoemd dan vind ik je nogal hoog te paard zitten. Ik vind dat eerder een vorm van dwingelandij dan van onzekerheid. Onzekerheid zou zich in mijn optiek eerder uiten in de vraag of jouw vrienden de avond wel als gezellig hebben ervaren. Maar daar gaat het je niet om: jouw vrienden hebben niet voldaan aan jouw eisen en je wilt van ons weten of je hier minder energie aan zou moeten besteden omdat de meeste mensen nou eenmaal niet attent zijn. Tja...

Nogmaals: het verband met onzekerheid ontgaat me.
Dat kan, maar ik heb niet zo heel veel zin om het nog een keer uit te leggen
quote:nummerzoveel schreef op 19 juli 2010 @ 18:23:

Dit heeft niets met weerbaarheid te maken, maar alles met verwachtingen.

Jij bedankt voor drankjes en dus verwacht je dat van anderen ook. Waarom? Zijn goede manieren zo belangrijk dat jij daardoor na een leuke avond alsnog teleurgesteld moet worden?

En je collega idem dito. Een uitnodiging betekent toch niet dat je verplicht bent om daarop in te gaan? En wellicht feliciteert ze je vandaag pas omdat ze het liever persoonlijk doet dan per SMS?Helemaal mee eens. Goede post.
quote:stes27 schreef op 19 juli 2010 @ 19:09:

Dat kan, maar ik heb niet zo heel veel zin om het nog een keer uit te leggenHebben wij nu niet voldaan aan jouw verwachting dat we bij het woord 'onzeker' spontaan in de 'ahh gossie'-modus sprongen?
quote:Michelle; het was in de kroegJa dan had er in dat geval best een bedankje vanaf gekund. Maar als ze dat bij andere verjaardagen ook niet doen dan is dat nou eenmaal zo. Voor het overige eens met de rest; niet te zwaar aan tillen en vooral terugdenken aan het feit dat het een leuke avond was met je vrienden!
klopt Spinster, lig echt te huilen achter mn computer nu,neehoor, ik had het over vrienden niet over een onbekende, dat laat me volledig koel!Jammer dat ik dit soort reacties krijg van je, gelukkig ook nuttige reacties van andere leden, thanx daarvoor!
Ik denk dat je je verwachtingspatroon moet bijstellen.

Je kunt niet verwachten van mensen te doen zoals jij zou willen.

Misschien dat je daarom ook nu verdrietig bent?(omdat er hier niet gereageerd wordt zoals je had verwacht?)

Als je minder van anderen verwacht zul je ook minder teleurgesteld worden.
Hai Eefje,

Thanx voor je reactie!ben hier juist helemaal niet teleurgesteld, krijg juist veel reacties zoals ook die van jou waar ik wel veel aan heb!1 reactie waar ik niet zo veel mee kan maar ja, rotte appels heb je overal tussen denk ik dan maar!

Was gewoon op zoek naar mensen die dit gevoel soms ook overvalt en wat die dan doen in zo een situatie maar ben echt geen 'in de wereld teleurgesteld meisje'' haha!
Ik was vrijdag ook jarig en heb een beetje hetzelfde meegemaakt.

Ik vierde het thuis, maar wel met eten. Ik had op de uitnodiging gezet laat voor die en die datum even weten of je blijft eten. Iedereen had keurig iets laten weten, behalve één stel. Maar één van die twee heeft reuma ( best ernstig) en het is ( jammer genoeg, vind ik zelf) zo'n stel wat altijd samen komt. Of ze komen samen, of allebei niet. Dus ik dacht: nja oke, ze laten het afhangen van hoe ... zich vrijdag voelt. Kan ik inkomen.

Maar omdat ik er helemaal niks van gehoord had was ik er toch een beetje vanuit gegaan dat ze niet zouden komen of iig niet bleven eten.

Krijg ik vrijdagochtend opeens een krabbel met 'tot vanmiddag 'erin. Dus ik toch maar, licht in paniek, gesmst, of ze miss WEL bleven eten. Nee, bleven niet eten. Omdat ze niet bleven eten zouden ze wel wat eerder komen. Dua ik heb me gek gehaast om hapjes e.d. op tijd af te krijgen. Smsen ze een HALF UUR van te voren ( bel dan even...) dat ze toch niet komen omdat één van de twee moe was van een ochtendje vrijwilligerswerk. ( Dat was niet degene met reuma.) Dat vond ik ook een beetje... zwak.

Maar goed, ik ben ook niet op hun verjaardag geweest en toen belde ik ook een half uur van te voren af ( ik belde tenminste wel...) omdat de auto kapot was. Misschien was het wraak. :P

Ik vond het jammer, maar het kwam ook wel goed uit. :P Ik liep achter op schema.

Als je je feestje in de kroeg hebt gebvierd vind ik bedanken voor de drankjes, of in ieder geval voor de uitnodiging / het feestje toch ook wel normaal vinden. En een collega die niet op komt dagen zou ik ook irritant vinden. Hoe moeilijk is het om even te laten weten dat je niet komt? Ik vind dat niet zo zeer met attent te maken hebben, meer met beleefdheid.

één vriendin van mij was ook op vakantie. Zaterdag terug gekomen. Heb ik nu nog steeds niks van gehoord en dat is niet de eerste keer. Ik vind dat ook nogal jammer. Vooral omdat ze me nogal vaak laat weten dat ik toch echt haar beste vriendin ben. Leuk, maar laat dat dan ook blijken. Ik hoef geen bergen cadeaus, maar een telefoontje een dag later met: nog gefeliciteerd, leuke dag gehad? was leuk geweest. Nu is het al maandag en hoeft het eigenlijk al niet meer. (Tenzij er iets gebeurd is natuurlijk, maar ik heb niets bijzonders gehoord.)
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
quote:stes27 schreef op 19 juli 2010 @ 20:16:

Hai Eefje,

Thanx voor je reactie!ben hier juist helemaal niet teleurgesteld, krijg juist veel reacties zoals ook die van jou waar ik wel veel aan heb!1 reactie waar ik niet zo veel mee kan maar ja, rotte appels heb je overal tussen denk ik dan maar!

Was gewoon op zoek naar mensen die dit gevoel soms ook overvalt en wat die dan doen in zo een situatie maar ben echt geen 'in de wereld teleurgesteld meisje'' haha!

Ik reageerde vooral omdat ik het zo herken , maar dan van een aantal jaren geleden.

Omdat ik mijn vewachtingen heb bijgesteld en nu heel wat minder teleurgesteld door het leven gaat.

Soms knaagt het heus wel.

zo'n gevoel las jij beschrijft over niet bedanken herken ik ook.

Alleen zijn het nu vlagen gedachtes en niet iets waar ik meezit .

Gelukkig loop je niet teleurgesteld door het leven

Maar voor mij is het wel een van mijn levenslessen geweest.

Ik kan niet verwachten van anderen dat ze zo met mij omgaan zoals ik met anderen.

Al heb ik natuurlijk wel mijn grenzen
Hey Re-ske!

Hehe, iemand die begrijpt wat mn punt is, wat een verademing;)

Gefeliciteerd trouwens!!
quote:stes27 schreef op 19 juli 2010 @ 20:16:

Hai Eefje,

Hiermee bevestig je hooguit mijn veronderstelling. Jammer dat je meent zo'n toon aan te moeten slaan.

Ik hou het hier verder voor gezien.
Eén van mijn vriendinnen is echt overattent.

Dat vind ik trouwens ook doodeng want ik weet dat ik niet zo attent ben als zij dus zal ik ergens onderweg teleurstellen (en met mij een heleboel anderen want ik ken niemand zo attent als zij is
Doei Wuiles!

Ps volgens mij lijken we wel op elkaar; jij bent meteen teleurgesteld en gaat er vanuit dat ik het over jou had!Fijne avond verder!
Dankje, jij ook. :P Misschien ligt het aan het sterrenbeeld. :P
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Hier is pas de eerste verjaardag van dochter gevierd. Geen idee of mensen bedankt hebben voor de taart, het lekkers en het drinken. Boeit me ook niet. Het feit dat iedereen heeft zitten lachen, sommige mensen om een tweede stuk taart vroegen (omdat ie wel erg goed gelukt was) vind ik al voldoende, blijkbaar heeft iedereen het naar dus de zin gehad. Inclusief de jarige. Dan is het toch goed? Misschien heeft niemand bedankt (nogmaals, ik weet dat niet eens meer), maar het was gezellig, en daar was het precies om te doen.
Ik heb er zelfs nog nooit over nagedacht of mensen me bedankt hebben als ik een feest gaf.

Echt nog nooit.

Als dat de dingen zijn die me wakker moeten houden....
Geen bijzonderheden
quote:stes27 schreef op 19 juli 2010 @ 20:29:

Doei Wuiles!

Ps volgens mij lijken we wel op elkaar; jij bent meteen teleurgesteld en gaat er vanuit dat ik het over jou had!Fijne avond verder!Ik kan een heel eind met je meegaan maar dit vind ik niet kunnen naar iemand die er tijd in steekt om jou een andere kant van de medaille te laten zien. Je vraagt hier om reacties, dus misschien krijg je ook reacties die niet helemaal in je straatje passen. Lees die ook vooral goed, misschien heb je er iets aan. Eigenlijk vind ik je nu onbeschoft naar Wuiles toe
quote:stes27 schreef op 19 juli 2010 @ 18:16:

Hallo ladies,

Nu weet ik dat ik misschien weerbaarder moet worden en er geen enrgie aan moet besteden, meeste mensen zijn gewoon niet heel erg attent maar toch merk ik dat ik hier regelmatig over pieker.

Herkenbaar?en wat doe je eraan?quote:stes27 schreef op 19 juli 2010 @ 20:16:

Hai Eefje,

Thanx voor je reactie!ben hier juist helemaal niet teleurgesteld, krijg juist veel reacties zoals ook die van jou waar ik wel veel aan heb! 1 reactie waar ik niet zo veel mee kan maar ja, rotte appels heb je overal tussen denk ik dan maar!

Was gewoon op zoek naar mensen die dit gevoel soms ook overvalt en wat die dan doen in zo een situatie maar ben echt geen 'in de wereld teleurgesteld meisje'' haha! met die weerbaarheid zit het volgens mij wel goed

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
eens met Roos, volgens mij heb je de assertiviteitstraining al gehad! Djeez.
Mss moet je ook gewoon zo reageren naar je vrienden, dat ze rotte appels zijn. Denk dat je dan je boodschap duidelijk overbrengt en volgend jaar niemand je hoeft te bedanken voor de drankjes.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
Goh, voor iemand die zichzelf zo zieligjes veels te lief vindt heb je een verrekt grote smoel. Misschien moet je die grote bek maar ff tegen je collega en vrienden opzetten, of durf je alleen hier?
quote:Kleintjecool schreef op 19 juli 2010 @ 20:39:

[...]

Ik kan een heel eind met je meegaan maar dit vind ik niet kunnen naar iemand die er tijd in steekt om jou een andere kant van de medaille te laten zien. Je vraagt hier om reacties, dus misschien krijg je ook reacties die niet helemaal in je straatje passen. Lees die ook vooral goed, misschien heb je er iets aan. Eigenlijk vind ik je nu onbeschoft naar Wuiles toeHuh? Begrijp ik het nou helemaal verkeerd of was haar reactie niet onbeschoft bedoeld? Zo las ik het niet in elk geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven