Terug bij af en zelfs nog verder..

13-04-2011 01:48 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Sowieso kun je direct bij je huisarts medicatie krijgen voor angstaanvallen, bijvoorbeeld anti-depressiva. Dat gaat al meer dan de helft schelen. De rest kan je in verdere therapie oplossen. Als je psycholoog het te druk heeft, zoek je een ander.

En vraag een verwijsbrief van de huisarts naar bijvoorbeeld GGZ of PsyQ, daar kunnen ze je laten testen op ADD, maar houd rekening met een wachttijd van 4 maanden, en vervolgens ook nog eens 3 maanden testen...
Je angstaanvallen kunnen ook door je vitamine B12 tekort komen, daar zou ik dus eerst wat aan gaan doen ipv aan de therapie en de AD te gaan.
Hou een ding voor ogen: Je hebt niet gefaald!!!

Dat het ff niet wil is niet erg. Je hebt een psych waar je terecht kan, ga rustig met hem/haar praten en laat de huisarts dat testje doen. Komt goed allemaal
Zou het ook hyperventilatie kunnen zijn?
En zo is het toevallig ook nog eens een keer

Ik vind je heel sterk. En heel krachtig dat je je problemen hebt aangepakt.

Misschien voelt het alsof je niets bereikt hebt, maar dat is zeker niet zo. Je zit nu met problemen, maar je hebt meteen plannen gemaakt om ze aan te pakken. Ook daar mag je heel trots op zijn.

Natuurlijk wil je het liefste dat alles in één keer goed is, helaas werkt persoonlijke groei niet zo. Dus heel veel sterkte en hou voor ogen wat je wel al bereikt hebt!
Beste j_adore,

Je hebt zeker niet gefaald! Je bent juist heel goed bezig en een terugval is heel normaal. Een groot percentage van de mensen die bepaalde psychische klachten hebben gehad, krijgen op een gegeven moment een terugval. Voor de 1 is dit heftiger dan voor de ander. Zo te lezen, heb jij het nu weer erg zwaar..

Een mindfullness training zou zeker op zijn plaats zijn. Wat voor soort therapie krijg je bij je huidige psych? Heb je al eens Cognitieve Gedragstherapie gehad? Hierbij leer je anders te denken, waardoor je je vanzelf anders gaat voelen en gedragen. Een erg praktische vorm van therapie die geschikt is voor de angsten en gepieker die je beschrijft.

Sterkte!
.
Ik had geen gewenningsperiode, het werkte meteen (AD Sertraline). En het haalt wel de scherpe randjes ervan af waardoor je wel weer kan functioneren...
Cognitieve therapie heeft mij goed geholpen, ik heb dan geen last van angstaanvallen maar wel van depressiviteit, van kleins af aan al, en ik heb ervan geleerd om negatieve gedachten om te kunnen zetten naar positieve, gaat niet altijd even makkelijk maar het lukt me steeds beter en verder is het voor mij een kwestie van acceptatie dat het iets is wat bij me hoort. En als laatste, je moet het niet zien als falen, je bent toch goed bezig, probeer daar naar te kijken! soms heb je een terugval maar dat betekent niet dat al je werk voor niets is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven