Therapeut en psychiater iets geven aan eind behandeling

29-11-2021 10:43 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de afgelopen jaren heb ik aardig wat therapie gevolgd en ik ben bij mijn huidige therapeut en psychiater zo'n 2 jaar in behandeling. Over ongeveer 2 weken heb ik een laatste (evaluatie)gesprek met mijn therapeut en psychiater. Nu zat ik te denken om beide dames iets kleins te geven, maar nu twijfel ik. Is het gek om iets te geven? En zo nee, wat geef je dan?
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Knuddestudder schreef:
30-11-2021 02:04
Ik vind daar zonder verdere context niks van, behalve dat dat niet het onderwerp van dit topic is. In dit topic gaat het over cadeautjes van cliënten aan behandelaars, als dank na afloop van een traject.

Ah lekker makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
De ene praktijk zal strikter zijn in het naleven van regels dan de ander. Waar ik werk zijn ze wel ietwat doorgeslagen. In de door de werknemer ondertekende arbeidsovereenkomst staat expliciet vermeld dat bij be-eindiging van een behandelovereenkomst niets aanvaard mag worden. (Ook om belangenverstrengeling te voorkomen in de toekomst). Mocht je toch een attentie krijgen, dan moet je dat melden bij het bestuur.
Bij deze praktijk zijn ze heel strikt en houden ze zich tot na de komma bezig met wet en ethiek.

Voor de duidelijkheid: dit zijn niet mijn regels.
Ik vind het genanter om een doos Merci te weigeren en uit te leggen, dat dat eigenlijk niet mag. Daarom gaf ik bij TO aan: hou het klein.

Los van de coronaregels mogen wij bij afscheid niet meer aanbieden dan een ferme handdruk. Een omhelzing o.i.d. is ook een NO GO.

Voor de duidelijkheid: dit zijn niet mijn regels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven