Vakantie maar te moe
dinsdag 9 september 2025 om 12:53
Weet niet of dit bij ‘Reizen’ hoort of bij ‘Psyche’.
Ik heb vrij. Niet helemaal gepland, meer kwestie van tegen mijn grenzen aan lopen en besloten dat ik nu echt even pauze nodig heb.
Afgelopen tijd was niet makkelijk. Drie uitvaarten in de afgelopen vier weken plus hectische tijd op het werk met uitgevallen collega’s op de koop toe. Niet echt vakantie gehad. Nu ben ik moe. En in de rouw.
Ik wil bijkomen en goed voor mezelf zorgen maar ik weet even niet hoe. Ik weet niet meer zo goed wat ik leuk vind en waar ik zin in heb. Een vakantie boeken en inpakken lijkt zo’n gedoe. Misschien moet ik even op m’n tanden bijten en wordt het dan leuk. Maar ik bijt al zo lang op m’n tanden.
Wat is nou fijn om te doen als je moe bent? De chocola heb ik al op.
Ik hoop op tips en ik vrees nu al dat ik bij alles ‘ja maar’ denk.
Ik heb vrij. Niet helemaal gepland, meer kwestie van tegen mijn grenzen aan lopen en besloten dat ik nu echt even pauze nodig heb.
Afgelopen tijd was niet makkelijk. Drie uitvaarten in de afgelopen vier weken plus hectische tijd op het werk met uitgevallen collega’s op de koop toe. Niet echt vakantie gehad. Nu ben ik moe. En in de rouw.
Ik wil bijkomen en goed voor mezelf zorgen maar ik weet even niet hoe. Ik weet niet meer zo goed wat ik leuk vind en waar ik zin in heb. Een vakantie boeken en inpakken lijkt zo’n gedoe. Misschien moet ik even op m’n tanden bijten en wordt het dan leuk. Maar ik bijt al zo lang op m’n tanden.
Wat is nou fijn om te doen als je moe bent? De chocola heb ik al op.
Ik hoop op tips en ik vrees nu al dat ik bij alles ‘ja maar’ denk.
dinsdag 9 september 2025 om 12:57
dinsdag 9 september 2025 om 13:00
dinsdag 9 september 2025 om 13:03
Heel simpel, echt even helemaal niks!
Ik plan soms zo'n dag in als m'n kinderen t weekend weg zijn, dan ben ik echt even te moe.
Thuisbezorgd is prima voer voor zo'n moment en de overige boodschappen kunnen door Flink bezorgd worden.
Dus laat alles even, soms is het al vermoeiend genoeg om een vork uit de keuken te halen voor je net bezorgde warme lavacake
Sterkte!
Ik plan soms zo'n dag in als m'n kinderen t weekend weg zijn, dan ben ik echt even te moe.
Thuisbezorgd is prima voer voor zo'n moment en de overige boodschappen kunnen door Flink bezorgd worden.
Dus laat alles even, soms is het al vermoeiend genoeg om een vork uit de keuken te halen voor je net bezorgde warme lavacake

Sterkte!
dinsdag 9 september 2025 om 13:05
Wat dacht je van gewoon even helemaal niks doen? En daarmee bedoel ik niet viva-forummen of scrollen op je telefoon. Maar gewoon even helemaal niks? Het is heel goed voor je brein om je af en toe 'te vervelen'. Het klinkt alsof je brein dat even nodig heeft.
En wie weet komen de ideeën om weer wat te gaan doen dan vanzelf.
Oh, en schoonmaken werkt voor sommigen ook heel ontspannend.
En wie weet komen de ideeën om weer wat te gaan doen dan vanzelf.
Oh, en schoonmaken werkt voor sommigen ook heel ontspannend.
dinsdag 9 september 2025 om 13:06
dinsdag 9 september 2025 om 13:06
Je weet vast nog wel wat je leuk vindt als je wél genoeg energie zou hebben. Wat zijn je leukste vakanties van de afgelopen jaren waar je uitgerust en met veel energie van terugkwam? Doe dan iets waar al veel voor je geregeld is zodat je niet hoeft na te denken over dingen als slapen en eten. Misschien juist alleen maar lezen ergens onder een parasol of juist wandelen of fietsen?
Maar als je nu echt zonder energie zit, ben je dat ook misschien op een andere plek en dan kan je beter thuis opladen. Rouwen is ook het verdriet echt toelaten en niet vluchten wat een vakantie kan zijn. Aan de andere kant kan rouwen soms ook heel lang duren en ben je misschien met een paar weken thuis nog lang niet klaar.
Maar als je nu echt zonder energie zit, ben je dat ook misschien op een andere plek en dan kan je beter thuis opladen. Rouwen is ook het verdriet echt toelaten en niet vluchten wat een vakantie kan zijn. Aan de andere kant kan rouwen soms ook heel lang duren en ben je misschien met een paar weken thuis nog lang niet klaar.
dinsdag 9 september 2025 om 13:08
Herkenbaar wat je zegt! Ik moet wel zeggen (en ik weet niet hoe jouw leven eruit ziet als in, ben je single, kinderen etc) als ik thuis blijf kan ik nooit 100% ontspannen. En op vakantie hoeft niet heel ingewikkeld te zijn.
Vorige maand ben ik met een vriendin (maar had ook alleen gekund) naar een Nivon natuurvriendenhuis in Eerbeek Gelderland geweest. Het is een soort combi van hostel/zelfbedieningshotel/camping. Beetje bijzonder, gebaseerd op zelfvoorziening, er zijn 1p kamers en sanitair gedeeld op de gang. Heerlijk kneuterig in de natuur. Zo zijn er meer
Dus je zou ook dat kunnen overwegen, al is het maar voor een nachtje of 2. Dat je wel kunt slapen, lezen, wandelen, kleuren, whatever maar dat je ook weg bent van huis.
Veel succes!
Vorige maand ben ik met een vriendin (maar had ook alleen gekund) naar een Nivon natuurvriendenhuis in Eerbeek Gelderland geweest. Het is een soort combi van hostel/zelfbedieningshotel/camping. Beetje bijzonder, gebaseerd op zelfvoorziening, er zijn 1p kamers en sanitair gedeeld op de gang. Heerlijk kneuterig in de natuur. Zo zijn er meer

Veel succes!

dinsdag 9 september 2025 om 13:11
Kun je een reis boeken naar een all-in resort of een wellness?
Dat voor jou gezorgd wordt, maar ook dat je idd er even uit bent en niet depressief op de bank hangt
Frankly my dear, I don"t give a damn
dinsdag 9 september 2025 om 13:17
Dit inderdaadPioen00 schreef: ↑09-09-2025 13:06Je weet vast nog wel wat je leuk vindt als je wél genoeg energie zou hebben. Wat zijn je leukste vakanties van de afgelopen jaren waar je uitgerust en met veel energie van terugkwam? Doe dan iets waar al veel voor je geregeld is zodat je niet hoeft na te denken over dingen als slapen en eten. Misschien juist alleen maar lezen ergens onder een parasol of juist wandelen of fietsen?
En als je met een paar weken thuis nog niet uitgerouwd bent is dat ook niet erg
.
dinsdag 9 september 2025 om 13:22
Maar misschien is dat wel niet helemaal waar je vakantiedagen voor zijn. Ik zou ook overwegen of je je niet ziek moet melden als je nu niet eens in staat bent om van een vakantie te kunnen genieten en te ontspannen. Wat daar zijn ze voor.
dinsdag 9 september 2025 om 13:47
Herkenbaar, ik heb net zo'n vakantie achter de rug: vrij van werk, maar wel wat moeilijke omstandigheden waardoor er verdriet is, wat uitrusten en ontspannen bemoeilijkt.
Wat mij hielp:
- Accepteren dat het een moeilijke tijd is. Dat betekent dus dat ik het ook niet leuk hoef te hebben, want het is niet leuk. Vrije tijd, zeker als je het echt nodig hebt, kan druk geven dat je nu 'gelukkig/ontspannen' moet zijn want daar heb je immers een gebrek aan, maar het haalt druk van de ketel als je je realiseert dat je dat niet kan afdwingen.
- Dingen doen die mijn aandacht opzogen zonder dat ze erg inspannend waren. Wandelen met een podcast, fotograferen, puzzelen, makkelijke boeken lezen. Sporten kan ook lekker zijn, als je dat niet inzet om gevoelens te negeren en jezelf te pijnigen.
- Een bepaald ritme houden vond ik wel fijn, dus al sliep ik wel uit, ik had wel een vast ochtendritueel en ging ook niet te laat naar bed.
Ik had me ook voorgenomen om creatief bezig te zijn maar dat kon ik toch niet veel opbrengen.
Ik merkte ook dat ik mijn eigen verdriet makkelijker opzij kon duwen als een ander me nodig had. Dat is niet altijd goed misschien want daarin kun je doorslaan, maar het gaf wel een bron van betekenis en verbinding met anderen en dat was fijn.
Sterkte.
Wat mij hielp:
- Accepteren dat het een moeilijke tijd is. Dat betekent dus dat ik het ook niet leuk hoef te hebben, want het is niet leuk. Vrije tijd, zeker als je het echt nodig hebt, kan druk geven dat je nu 'gelukkig/ontspannen' moet zijn want daar heb je immers een gebrek aan, maar het haalt druk van de ketel als je je realiseert dat je dat niet kan afdwingen.
- Dingen doen die mijn aandacht opzogen zonder dat ze erg inspannend waren. Wandelen met een podcast, fotograferen, puzzelen, makkelijke boeken lezen. Sporten kan ook lekker zijn, als je dat niet inzet om gevoelens te negeren en jezelf te pijnigen.
- Een bepaald ritme houden vond ik wel fijn, dus al sliep ik wel uit, ik had wel een vast ochtendritueel en ging ook niet te laat naar bed.
Ik had me ook voorgenomen om creatief bezig te zijn maar dat kon ik toch niet veel opbrengen.
Ik merkte ook dat ik mijn eigen verdriet makkelijker opzij kon duwen als een ander me nodig had. Dat is niet altijd goed misschien want daarin kun je doorslaan, maar het gaf wel een bron van betekenis en verbinding met anderen en dat was fijn.
Sterkte.
This is an unacceptable timeline
dinsdag 9 september 2025 om 13:48
dinsdag 9 september 2025 om 14:12
Oh, ik herken die stress van het zelfstandig ondernemerschap. Knap dat je ondanks 'geen geld en werk blijft liggen' toch de knoop hebt doorgehakt jezelf even uit te roosteren! Nu de invulling nog, veel succes daarmeejorchugh_jor schreef: ↑09-09-2025 13:25Jojojo, ik ben eigen baas dus het maakt niet uit of ik het ‘ziek’ noem of ‘vakantie’. Ik krijg er in beide gevallen geen geld voor en het werk blijft liggen.
dinsdag 9 september 2025 om 14:20

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in