Vanmiddag hoor ik of ik dood ga - knuffel nodig

12-01-2017 10:32 3047 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dramatische titel (en dat voor mijn eerst geopende topic na 8 jaar meelezen), maar zo voel ik me nu even ook.

Vanmiddag heb ik een gesprek met de oncoloog. Na 4 maanden van intensieve chemotherapie is het nu alles of niets. Van te voren is er gezegd dat er een kans was van <10% dat er na de chemo geopereerd zou kunnen worden. Zo niet, heb ik waarschijnlijk nog 2 jaar te leven.

Gisteren de CT-scan gehad, vanmiddag volgt dus de uitslag.



Ik heb vanochtend brood gesmeerd, de kinderen naar school gebracht, me aangekleed zoals ik er uit zag voordat ik ziek werd (panty en jurkje ipv een joggingbroek en slobbertrui), en ik doe net alsof ik niet elk moment keihard kan gaan huilen. Ik ben bang dat als ik eenmaal begin ik niet meer kan stopppen.

Na het gesprek zal ik alle tranen weer opdrogen, en zodra ik de kinderen weer zie een glimlach opzetten en weer doen alsof alles normaal is.



Maar nu wil ik heel graag even virtueel uithuilen en een (virtuele) knuffel van krijgen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
tatlitatli schreef:
08-09-2017 10:01
Lees ik goed dat je oudste alleen moeilijkere werkjes krijgt als zijn reguliere werk af/goed is?
Dat is echt killing voor veel hb kinderen. Pluswerk hoort onvoorwaardelijk en voor het normale werk te worden gegeven, zodat de hersens 'aan' gaan. Daarna kan de meester kijken in hoeverre het reguliere werk uberhaupt nog moet worden aangeboden dmv een methodetoets aan de voorkant.

*sorry, vrij bemoeizuchtig*
Mijn kind krijgt het werk ingedikt en verrijkt. Ze maakt dus minder sommen dan de rest van de klas (minder herhaling) en kan zich dan op de interessantere opgaven storten.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het, heb daar ook al wat discussies over gehad op school. Punt is dat het duidelijk is dat hij slim is, dat hij met een aantal vakken (zoals rekenen) dat ook duidelijk laat zien, en daarvoor krijgt hij nu dus ook de moeilijkere stof aangeboden. Maar bv met taal en spelling, maakt hij ook best nog wel wat fouten. En dat is ook gewoon een kwestie van oefenen en doen. Dus zolang hij daarin niet laat zien dat hij het kan, krijgt hij daarin geen verrijking. Van oudste ben ik dan ook niet zeker of hij hb is.
Wat denk ik ook nog wel meespeelt is dat zijn kleine broertje op hetzelfde niveau zit en de hele tijd roept hoe makkelijk alles is, kan dus ook zijn dan hij dat gewoon overneemt. Vorig jaar had ik namelijk het gevoel dat hij het juist wel fijn vond dat alles een beetje makkelijk was. Dan was hij lekker snel klaar en kon daarna donald ducks gaan zitten lezen (dit herken ik erg van mezelf, maar dan met tina's lezen in de leeshoek). Dit 'ik doe gewoon helemaal niets' gedrag is echt nieuw. En dan ook echt helemaal niks, met gym doet hij dan ook niet mee. En met buitenspelen ook niet.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Het kan best zijn dat jouw kind in een paar dingen heel goed is en voor andere dingen hard moet werken. En juist dat harde werken doen HB kinderen vaak niet, omdat ze niet weten hoe dat moet, is immers nooit nodig. En juist dat doorzetten moeten ze leren. Maar ik kan me helemaal voorstellen dat jouw kind in een hele andere situatie zit dan een kind zonder zieke moeder. Ik hoop dat je snel hulp voor hem vindt!
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Pittig dagje gisteren weer zeg!
Wat betreft buurtteam... sluit me geheel bij je aan, vooral hier. Wat een dozen, zelf heb je veel meer kennis als ouder heb ik hier al gemerkt. Ze hebben geen oplossingen niks... Heb ze heel snel aan de kant geschoven, maar tja alles moet via buurtteam. Zelfs als je op school iets geregeld wilt hebben. Als ik de naam buurtteam al hoor gaan mijn haren overeind hahaha
Alle reacties Link kopieren
Heeft jouw oudste misschien een zieke moeder en een wat moeilijk broertje (dat ook nog eens net wat slimmer is dan hij) en is hij daarom bezig op school zijn eigen drama te maken? Misschien sla ik de plank helemaal mis hoor, maar het kwam ineens in me op.

Hoe is je met je energie nu Anna?
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat zoon bij rekenen de uitdaging krijgt die hij nodig heeft. Mijn zoon kan trouwens ook niet spellen, het is redelijk dramatisch zelfs ondanks dat hij zeer hb is. In de klas gebruiken ze de Staal methode en hij kent alle woord categorieën inclusief nummer en kleur uit z'n hoofd maar toepassen ho maar. Ik merk dat hij het meest leert van projectgericht werken aan een onderwerp dat hij zelf leuk vindt Misschien kan de meester daar iets mee, dat hij de taal/spelling lessen daarin verwerkt, bijvoorbeeld in presentatievorm of opstel.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Ik had net een heel verhaal getypt, maar dat was een 'ongeldige reactie' volgens viva en toen was alles weg....
Daarom nu alleen even een kort vraagje: iemand toevallig ervaring met dr Bosman in Utrecht? Ik vind zelf de website er wel erg gelukt uitzien en vol holle kreten staan, dus als iemand er geweest hoor ik graag of dat bevallen is of niet.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Ja hier ervaring met dr. Bosman. Je moet het treffen denk ik. Ze denken wel erg mee, maar al die afspraken en in het begin al die onderzoeken, daar raak je echt op van.

Helaas hebben ze voor kids onder de 10 weinig cursussen etc. Wij wilden graag PMT, maar dat bieden ze niet. En moesten dan naar Altrecht (lunetten). En daar super geholpen, ons kind kwam daar op de dagbehandeling. En dat heeft heel veel geholpen. En ook aandacht voor de ouders. Ze nemen je stap voor stap overal in mee. En dat heb je soms echt even nodig. Ging allemaal op een leuke manier, spelen met je kind etc.
Alle reacties Link kopieren
Altrecht heb ik via via ervaringen van gehoord en die waren wel positief. Is wel al weer even geleden.
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
Even genieten van de poezelige voetjes AnnA. En ze even lekker laten verwennen door man of pedicure!
Opvoedkundig kan ik je niets vertellen, maar jezelf zo goed mogelijk blijven verwennen en af en toe zo'n momentje hebben lijkt me opvoedkundig ook waardevol :)
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Ik merk dat ik het echt fijn vind om jullie ervaringen met bepaalde instanties te lezen, omdat ik soms echt door de bomen het bos niet meer zie en ik gewoon niet goed weet wat nu slim is om te doen.

Vrijdag was oudste gewoon weer echt enthousiast uit school gekomen, honderduit aan het vertellen over wat ze allemaal hebben gedaan. Gisteren was wegbrengen een drama, maar heeft hij daarna wel meegedaan en hij kwam heel vrolijk thuis. En vanochtend ging hij huppelend naar school.... Er is dus echt geen peil op te trekken. Ik denk dan: als jet het echt zo erg vindt en je zo verveeld, waarom is dat dan niet altijd? Dus ja, het idee dat hij gewoon een drama schopt om het drama schoppen en de aandacht was ook al bij mij opgekomen. Maar dan nog moeten we er natuurlijk iets mee.
@tatlitatli: bij ons hebben ze met ingang van dit schooljaar ook Staal. Vooral het luchtwoord (met de ch van scheetje) is hier erg favoriet! Vorig jaar had oudste al snel door dat in de oefening 'is dit met een g of met ch' je alleen maar hoefde te kijken of er in het woord op de plek waar de g/ch moest 1 of 2 puntjes stonden :facepalm:

Dit weekend hebben we zomaar zonder reden de kinderen uit logeren gebracht en heerlijk met z'n tweeën geweest. Was wel even fijn om tijd voor elkaar te hebben.
Gisteren stond echter de realiteit alweer voor de deur met honderden to do dingen: auto had lekke band, oudste moest sporten, biebboeken moesten terug.... Heb net maar een lijstje gemaakt van alles wat ik gisteren alweer vergeten was te doen :) .

Ik heb vannacht zo raar gedroomd, moet het even van me afschrijven hoor. Ik heb nog steeds een naar gevoel. Ik droomde dat ineens bleek dat die opgezette buik niet door de kanker kwam, maar dat ik zwanger was. Van een meisje. maar omdat chemo niet zo heel goed is voor babietjes, werd ze helemaal misvormd geboren en overleed ze vlak na de geboorte. Ze heette Anna :(
En ik weet dat het niet echt was, maar soms voelt een droom zo echt. Ik ben er gewoon nog steeds een beetje naar van. Ik ga me maar niet afvragen of deze droom nog een diepere betekenis heeft.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
:hug: voor die droom. Dat kan zo'n vervelend gevoel geven, ik heb dat ook weleens.

Wat betreft je oudste, misschien is (wat vaker) met hem praten over jouw ziekte en kleine broer (en dat die soms best lastig is) al genoeg. Is er misschien iets wat speciaal voor hem is en broer niet heeft, een sport of interesse ofzo, waar jij of man wat extra een op een aandacht aan kan besteden met hem? Denk dat zoiets erg kan werken. Wel heel fijn dat hij ook goede dagen heeft op school. Misschien was hij ook even vergeten dat dat ook mag, zeker als broer veel klaagt lijkt het soms misschien voor hem of het raar is om het wel leuk te hebben.
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
Nu ik er zo over nadenk denk ik eigenlijk dat oudste meer 1 op 1 aandacht krijgt dan de jongste. Jongste trekt zich vaak terug met een boek of zijn tablet, terwijl oudste het leuk vind om bv samen met man te programmeren of met mij te kleuren. Hij zoekt ons meer op dan jongste denk ik. Hoewel ik pas dacht dat jongste lekker aan het spelen was, en toen lag hij ineens op de bank te huilen dat nieieiemand met hem wilde spelen of een spelletje wilde doen. Ik: "heb je dat al gevraagd dan?". Jongste: "nee, hoezo?"
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Heftig, zo'n droom. Ik heb het ook weleens, een nare gebeurtenis in een droom die heel realistisch overkomt, ook al weet je dat het niet echt is en het ook niet kan. Kan ik nog een hele tijd een rotgevoel van hebben. En over diepere betekenissen, tja, je hebt nu eenmaal heel wat om te verwerken en dat doe je deels toch in je dromen.

Wel heel fijn dat jullie even wat tijd met z'n tweetjes hebben gehad. Daarna kan de realiteit van biebboeken en wasladingen je ineens wel weer een beetje overvallen, maar een pas op zijn plaats is desondanks toch heel lekker.

(Domme fout trouwens, bij die spellingopdracht. Had de redacteur er meteen uit moeten halen...)
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
AnnA_C schreef:
10-09-2017 16:09
Ik had net een heel verhaal getypt, maar dat was een 'ongeldige reactie' volgens viva en toen was alles weg....
Daarom nu alleen even een kort vraagje: iemand toevallig ervaring met dr Bosman in Utrecht? Ik vind zelf de website er wel erg gelukt uitzien en vol holle kreten staan, dus als iemand er geweest hoor ik graag of dat bevallen is of niet.
Ik klim toch maar uit de meeleesstand. Ik wil even zeggen dat ik je een mega-sterke vrouw vind. Ik heb zo enorm veel respect voor hoe jij je staande houdt in deze onmenselijke situatie! :hug:

En nu, om je vraag te beantwoorden: Dr Bosman alleen ervaring voor volwassenen. Qua organisatie gaat het er vaak rommelig aan toe en moesten we overal achteraan zitten zelf.
Omdat het op dat vlak zo vermoeiend ging allemaal was het qua therapie/cursus gedeelte uiteindelijk ook minder geslaagd. Het liep gewoon niet zo...

Voor kind en volwassenen ervaring met Altrecht Lunetten. Daar heel erg fijn begeleidt (allebei) en er veel gelukkiger uitgekomen. Wat wel, voor mij persoonlijk, een tegenvaller is, is dat ik redelijk vaak van therapeut heb moeten wisselen wegens omgooien van de hele organisatie.
Alle reacties Link kopieren
Ok, Bosman gaat hem niet worden dus :) . Altrecht zal ik zo nog even op zoeken.

Ik heb vanmiddag een bruiloft, maar ik heb geen zin.................... Ik wil gewoon de hele dag onder een dekentje op de bank hangen. Ik voel me lelijk, in al mijn jurkjes lijk ik hoogzwanger, wat natuurlijk voor pijnlijke situaties gaat zorgen, ik kan toch geen hakken aan, dus moet m'n wandelschoenen aan, het is in het centrum, 20 minuten lopen vanaf het station waarna ik kapot ben.....
Hoe lullig is het om gewoon niet te gaan en man alleen te laten gaan?
Oh, en man is heel chagrijnig. Hij dacht dat hij een jaar extra de tijd had om een beurs aan te vragen voor zijn werk, maar nu blijkt de regel dat je uitstel krijgt als je deeltijdwerken combineert met zorgtaken voor kinderen alleen voor vrouwen te gelden. Hij kreeg dus vanochtend bericht dat zijn verzoek om uitstel is afgewezen. Ik vind het zo oneerlijk! Het is positieve discriminatie, dus het schijnt te mogen, maar zo wordt het hele 'systeem' van parttime werkende vrouwen en fulltime werkende mannen toch juist in stand gehouden? Ze zouden mi juist blij moeten zijn en moeten stimuleren dat mannen parttime werken om hun kinderen op te kunnen voeden! Dus ik ben ook nog eens boos.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Pff, Anna, wat een pech voor je man. Kan hij geen beroep doen op deze regel? Hij zorgt immers al voor jou. Wat betreft de bruiloft, doe gewoon een mooie lange broek met platte schoenen aan en blijf niet te lang. Zijn het goede bekenden van je?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Hoi Anna, heb je de mogelijkheid om met de auto naar de bruiloft te gaan of een taxi vanaf het station te nemen?
Dat scheelt alweer lopen. Als het mensen zijn die wat verder van je afstaan dan lekker je dekentje pakken en op de bank kruipen en een lief kaartje sturen.

Belachelijk verhaal van de beursaanvraag van je man, kan hij in beroep denk je?
Lang leve de gelijke rechten..
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me alweer iets beter :)
Hebben net uitgezocht dat de bus dichterbij stopt, dus die gaan we gewoon nemen. Die 5 minuten lopen ga ik nog wel halen.
Een broek gaat hem niet worden, want daar past mijn buik niet meer in :) . maar ik heb heel veel jurkjes, dus ik ga zo even douchen en een jurkje uitkiezen. Ik denk dat het mijn oude vertrouwde favoriet wordt: een donkerblauw jurkje wat zit als een pyjama (knelt nergens), afkleedt bij mijn buik en ik er afhankelijk van de schoenen (tja, dat is wel even een puntje) en het bijgekozen jasje/vestje uitzie als een echte bankmevrouw of als iemand op een sjiek feestje. Misschien toch nog even een paar zilveren hakken in m'n tas mikken en omwisselen als we er zijn.

En die beursaanvraag is gewoon echt stom. Als hij een wel een fulltime contract had gehad maar met (betaald!) ouderschapsverlof minder was gaan werken (wat toen niet mocht omdat hij geen vast contract had) of als hij een maand later was gepromoveerd (wat hij expres vervroegd had omdat ik op het punt van bevallen van onze 2e stond) had hij die uitstel wel gekregen. Ik snap ineens waarom de meeste mensen in de wetenschap een stuk ouder zijn als ze kinderen krijgen....
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, en voor de bruiloft moeten we op verzoek van de ceremoniemeester een brief aan het bruidspaar schrijven voor over 5 jaar, wat we dan voor leuke dingen gaan doen met ze. Hahaha...... :(
Man zit nu dus maar een brief te schrijven over de leuke dingen die we 5-15 jaar geleden hebben gedaan.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
En nu ga ik me aan m'n eigen motto houden en stoppen met zeuren :)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
AnnA_C schreef:
14-09-2017 10:44
En nu ga ik me aan m'n eigen motto houden en stoppen met zeuren :)
:yes: fijn feest gewenst.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
AnnA_C schreef:
14-09-2017 10:41
Oh ja, en voor de bruiloft moeten we op verzoek van de ceremoniemeester een brief aan het bruidspaar schrijven voor over 5 jaar, wat we dan voor leuke dingen gaan doen met ze. Hahaha...... :(
Man zit nu dus maar een brief te schrijven over de leuke dingen die we 5-15 jaar geleden hebben gedaan.
Wat confronterend Anna. Hopelijk geeft de bruiloft je toch wat extra energie en wordt het gezellig.
En idd wat stom va die regeling mbt de beurs. Wat een irritante regeltjes hangen er allemaal aan vast zeg. Bah.
Alle reacties Link kopieren
Wat enorm achterlijk van die beurs zeg!! Het is dat het zonde is van de energie, anders zou je toch een klacht indienen en er achteraan gaan enzo.
Het is zoals het is
Sterkte Anna, je doet het super.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven