Vanmiddag hoor ik of ik dood ga - knuffel nodig

12-01-2017 10:32 3047 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dramatische titel (en dat voor mijn eerst geopende topic na 8 jaar meelezen), maar zo voel ik me nu even ook.

Vanmiddag heb ik een gesprek met de oncoloog. Na 4 maanden van intensieve chemotherapie is het nu alles of niets. Van te voren is er gezegd dat er een kans was van <10% dat er na de chemo geopereerd zou kunnen worden. Zo niet, heb ik waarschijnlijk nog 2 jaar te leven.

Gisteren de CT-scan gehad, vanmiddag volgt dus de uitslag.



Ik heb vanochtend brood gesmeerd, de kinderen naar school gebracht, me aangekleed zoals ik er uit zag voordat ik ziek werd (panty en jurkje ipv een joggingbroek en slobbertrui), en ik doe net alsof ik niet elk moment keihard kan gaan huilen. Ik ben bang dat als ik eenmaal begin ik niet meer kan stopppen.

Na het gesprek zal ik alle tranen weer opdrogen, en zodra ik de kinderen weer zie een glimlach opzetten en weer doen alsof alles normaal is.



Maar nu wil ik heel graag even virtueel uithuilen en een (virtuele) knuffel van krijgen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon met het kussen voor op de bank beginnen. Daarna de Escherplaat en als iedereen dan nog dol is op Pokémon, het Pokémonproject.

Of gewoon drie Pokémonkussens voor op de nieuwe bank. :proud:
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, zo snel al die reacties!
Oei, de kinderen hebben al aangeboden me te helpen met de pokemon, maar een patroon van 31(!) A4-tjes..... En ik heb natuurlijk geen 4 jaar de tijd :P . Ga er nog maar even over nadenken.
Wordt vast zo'n project als het leesplankje wat mijn moeder ging borduren toen ze zwanger was van mijn zus. Leuk voor in de babykamer. Ik geloof dat ze er 20 jaar over gedaan heeft :D
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Zo, even bijgelezen. Wij waren de afgelopen weken op zomervakantie. Het was heerlijk.

Wat een fijn nieuws dat je weer verder kan met de chemo en infuus.

En wat klink je enthousiast over de bank! Ligt hij lekker, is de kleur naar je zin en zitten de eerste vlekken er al op?

Die Escher plaat is mooi. Pokémon ook maar dan moet je òf 1 grote maken of zorgen dat je voor beiden 1 af hebt. Het is ook wel sneu als je er 1 af hebt en de ander voor de helft. Maar pfff, borduren duurt zooo lang. Heb bewondering voor iedereen die er überhaupt aan begint.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk om nu nog op zomervakantie te gaan Smart!

Ik heb de Escher besteld en patronen gezocht voor een losse pokemon voor beiden. Ik was ook de spullen al in een digitasl mandje aan het gooien, maar ze waren zo strontvervelend gisteren dat ik de laptop heb dichtgeklapt en naar boven was gevlucht. Binnenkort dus maar opnieuw beginnen :)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Jee, borduren :O ... zelfs de intentie alleen al vind ik een buiging waard.
Alle reacties Link kopieren
o die Escher is wel mooi, maar zorg voor een goede lamp erbij, met al die grijs/zwart tinten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Een druk weekend gehad, dus nu even heerlijk genieten van het alleen thuis zijn :) . Ik lummel nog rond in mijn nieuwe joggingbroek (die eigenlijk vooral bevestigt dat ik echt niet meer in maat 38 pas dus dat beter ook niet meer kan kopen), heb een beetje opgeruimd en heb net zelf een begin gemaakt met het opschrijven van mijn uitvaartwensen. Maar verder dan dat ik Frans wel verwacht op rode crocs kom ik eigenlijk niet....
Nu ben ik dus maar aan het lummelen op het forum en ondertussen zielige muziek aan het luisteren. Net al 'laat me nu toch niet alleen' gedraaid en nu staat deze op:
What's the time?
Seems it's already morning
I see the sky, it's so beautiful and blue
The TV's on but the only thing showing
Is a picture of you
Oh, I get up and make myself some coffee
I try to read a bit but the story's too thin
I thank the lord above, you're not here to see me
In this shape I'm in

Maar eigenlijk heb ik natuurlijk letterlijk geen tijd om mijn tijd zo te verdoen :-)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Verdoen? Klinkt als emo verwerking! Iedereen staat daar anders in maar ik zou dat juist fijn vinden nu, als ik jou was. Daarbij, lummelen telt als uitrusten, dus super goed juist nu ;-D

Frans op rode crocs :O

Hoe is het nu met de jongens, op school? En hoe bevalt het on weer aan de chemo te zijn?
Het is zoals het is
AnnA_C schreef:
25-09-2017 09:49
Maar eigenlijk heb ik natuurlijk letterlijk geen tijd om mijn tijd zo te verdoen :-)
Maar ook dat is toegestaan Anna! Even lekker uitrusten en bijkomen.
Alle reacties Link kopieren
Haha, ja, eigenlijk is op de bank lummelen best goed he?

Ik heb net ook maar borduurlinnen en garen (en naalden bedacht ik op het laatste moment :) ) gekocht voor de pokemons van de jongens. Ben benieuwd! Ik heb van Fennekin alleen een voorbeeld ipv een echt patroon, dus dat wordt even goed tellen en kleurtjes bedenken.

Met de jongens gaat het wisselend. Soms is het echt drama om ze op school te krijgen en soms, zoals vanochtend, gaat het allemaal supersoepel. Oudste had vorige week nog wel wat werk mee naar huis gekregen omdat hij het op school niet had gedaan, maar dat vond hij geen probleem en hij kon ook uitleggen waarom hij het niet gedaan had (want X zat zo te kletsen en toen kon ik me niet concentreren). Juf van jongste vertelde dat ze gisteren met hem gesproken had en dat hij heel open was.
Volgende week hebben we het gesprek met school en buurtteam waarna we hopelijk het allemaal eens zijn dat we ze gaan testen en waar.

Alleen gaan slapen is momenteel echt een drama, vooral bij oudste. Hij heeft bedacht dat hij alleen kan slapen als hij in mijn bed ligt :( . En soms komt hij dus al na 5 minuten naar beneden om te klagen dat hij niet kan slapen (nee, dat snap ik, maar je hebt het ook nog niet geprobeerd). En dan moet je hem echt terug sturen en dan kijkt hij zo sip en dan wil ik hem eigenlijk gewoon knuffelen en op schoot nemen en in mijn bed leggen, maar ja. Als dat patroon er eenmaal echt in zit krijgen we het natuurlijk nooit meer terug. die fase hebben we als peuter en kleuter al gehad. Hij moet gewoon leren in zijn eigen bed te slapen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
O wat erg he, dat slapen! Dat hebben we hier met oudste ook gehad. Zo vermoeiend!

Ik zou extra knuffelen nu wel doen denk ik. Misschien dan bij hem in bed even erbij gaan liggen? Of kan hij bij zijn broer slapen? Of samen even speciale knuffel kopen (die met jou gelinkt is) om me te slapen.

Bij ons ging het pas beter met even ontspannings CD en lang mogen lezen in bed. We hebben de CD die hoort bij het boek 'stil zitten als even kikker'. Erg fijn.

School klinkt best goes eigenlijk. Hoop dat het gesprek met het buurtteam goed gaat!!
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
Ik denk overigens dat het niet gek is dat oudste nu terug grijpt op kleuter gedrag. Het is toch even heftige tijd voor je kinderen. Misschien dat dingen als elke tien minuten gaan kijken enzo nu ook wel weer helpen.

Borduren her ik verder niets over te melden, maar ik ben wel benieuwd maar de Pokemons ;-D
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
Zelfs mijn tienjarige grijpt bij alle stress hier in huis terug op kleutergedrag, dus daar kijk ik bij jouw oudste ook niet van op. :)

Ik zou ook lekker knuffelen, maar dan niet omdat 'ie naar beneden komt. Wel zou ik als hij boven blijft na vijf of tien minuten nog even een knuffel brengen. Dan beloon je het goede gedrag en niet het ongewenste gedrag. ;-D Wij hebben ook zo'n periode gehad en dan ging ik altijd na tien minuten en daarna na een half uur nog een keertje kijken. Meestal was de tweede keer niet eens meer nodig, omdat ik na tien minuten (of een kwartiertje, want die tien minuten duurden bij mij op een bepaald moment standaard een kwartier) een slapend kind vond.

Fijn dat het op school beter lijkt te gaan! En ook heel fijn dat hij met zijn juf kan praten. Dat bleek bij ons een heel belangrijke uitlaatklep. Hopelijk pakt het gesprek volgende week goed uit en krijgen jullie eindelijk een beetje adequate hulp!
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
Alle reacties Link kopieren
Met "bij alle stress hier in huis" bedoel ik de situatie met alle behandelingen en gezondheidstoestanden bij mij natuurlijk. Niet dat kind bij alle stress (op tijd op school moeten zijn, leren voor een toets, naar muziekles of andere clubjes moeten, etc.) hier in huis zichzelf meteen als een kleuter gedraagt. Daar komt het soms wel op neer helaas, maar dat is vanwege de onderliggende overspannenheid. Anders zouden we als opvoeders wel stevig gefaald hebben natuurlijk. :$
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook twee moeilijk slapende kinderen. Wij hebben voor de oudste een tweepersoonsbed gekocht (deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S79129986/) omdat hij toch een hele ruime slaapkamer heeft. Dochter heeft zoiets (volgens mij is dit een nieuwer model) http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S09129942/, waarbij er een lade uitgetrokken kan worden tot bed.
Daardoor hebben ze de keuze:
- alleen slapen
- samen slapen
- ik of man slaapt bij ze (en dan wat comfortabeler dan samen in een 1 persoonsbed)
Op die manier is het voor iedereen relaxter.
Als je hem tegemoet wil komen is een groot bed of bed met lade misschien een optie zonder dat het jullie teveel slaap kost.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Die galgenhumor van je, ik moet er soms zo om lachen. En dat voelt dan weer zo dubbel, want het is helemaal niet om te lachen. Hoe reageert je omgeving hierop? Ik ben zelf ook van de galgenhumor en dat kan mijn man niet zo waarderen als het hem indirect ook aangaat. Ik heb een keer een groepje artsen en co-assistenten (ik was een interessant 'project' ;-) ) aan mijn bed stonden aan het lachen gemaakt met mijn galgenhumor ondanks dat de situatie ernstig was. Ik zag aan de blik van mijn man dat hij het niet het moment vond om grapjes te maken, maar het zit er in en maakt ernstige situaties gewoon wat luchtiger.

Wat ben je toch creabea! En je maakt het ook af! Ik heb al verscheidene 'hobby's' gehad. Het is een patroon bij mij. Ik zie wat, raak enthousiast 'want zo moeilijk ziet het er niet uit'. Ik schaf alles aan, raak het drie keer aan, het mislukt en ik verkoop het weer op Marktplaats of ik gooi het in de prullenbak.
toffifee wijzigde dit bericht op 28-09-2017 09:25
0.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Speciale knuffel kopen hebben we al gedaan, maar zo speciaal was het blijkbaar niet, want ze slingeren op de grote hoop tussen de andere knuffels. Ik ben de enige die nemo nog aan zijn tas heeft hangen :)
We hebben wel een beetje de 'regel' dat als man laat thuis is dat ze dan in ons bed mogen. Als man thuis komt laat hij ze dan naar boven slaapwandelen (kinderen slapen op zolder).
Over een uitschuifbed voor de kinderen heb ik al eerder nagedacht, ook omdat ze in fases graag bij elkaar slapen. Hebben we toen (voor verhuizing moesten ze toch nieuwe bedden hebben) niet gedaan omdat het dan juist de mogelijkheid geeft dat wij bij ze kunnen slapen, terwijl ze nu gevoelig zijn voor het logische argument dat dat niet kan omdat het niet past.
We hebben trouwens wel expres zelf een extra breed bed, dus 1 kind erbij past wel. Maar 2, nee, dat is echt niet comfortabel meer (ten minste, als man er ook nog bij wil :P ).
Ik probeer nu wel om elke avond ze nog even een knuffel te komen brengen als ze al in bed liggen (maar er komt een moment dat ik dat zoldertrapje echt niet meer op kom..... het is een trap van 65 graden), dus even testen of dat werkt.

Had ik net verteld dat het zo goed gaat op school? Gisterenochtend belde de juf: Jongste was boos geworden en zat nu al een half uur in een niet te kalmeren woedeaanval. Of ik kon komen.
Hij had een toets gemaakt op de computer en hij dacht dat hij alles goed had, maar toen moest hij naar het extra uitleggroepje omdat hij volgens de juf niet alles goed had. Op 2 punten confronterend dus: 1) hij vond het oneerlijk want hij had alles goed en 2) blijkbaar weet hij niet alles en moet hij ook wel eens naar een extra uitleggroepje.
Uiteindelijk was hij wel weer gekalmeerd en hebben we de toets bekeken. En ehm..... man en ik weten niet wat het antwoord op de laatste vraag moet zijn :$ . Kind heeft blijkbaar ons gevoel voor denken geërfd , maar de rest van de wereld denkt misschien anders?
De vraag: welk woord hoort er niet bij?
a) de afspraak
b) eerlijk spelen
c) vals spelen
d) de spelregel
Ik hoor graag wat jullie denken, zal ik daarna zeggen wat kind, man en ik denken. Ik ga het deze week ook nog even aan de juf vragen hoor.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Ha wij hebben precies hetzelfde huiswerk meegekregen voor een toets voor taal. Groep 5 zeker?

Volgens mij minimaal twee antwoorden te verdedigen.
- de afspraak hoort er niet bij want gaat niet over een spel
- vals spelen hoort er niet bij want dat is tegen de afspraak/spelregel/niet eerlijk

Kansloos die multiplechoice vragen, mijn oudste blokkeert daar helemaal op. Als ze nou gewoon vragen wat de betekenis is van 'spelregel' dan weet hij het wel.

wat moest het volgens de juf zijn?
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
groep 4 :)
Wij gingen inderdaad voor de afspraak, maar dat is dus fout. Ik weet nog niet wat het volgens de juf moet zijn.

We hadden vorig jaar trouwens ook zo'n leuke vraag:
Plaatje 1: een volle vaas
Plaatje 2 een vaas die voor 1/2 vol is
Vraag: Maak het patroon af. Hoe vol is dan de vaas op plaatje 3?
a) helemaal vol
b) 1/4
c) leeg
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij hoort 'vals spelen' er niet bij. Je maakt een afspraak, dus stelt spelregels op om eerlijk te spelen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ik zat ook te twijfelen tussen 'Afspraak' en 'Valsspelen'.
En wat betreft de tweede vraag twijfel ik tussen 1/4 en leeg....
En ik was altijd goed in multiple choice :frusty:
ladyl0101 wijzigde dit bericht op 28-09-2017 10:04
Reden: typfout
0.57% gewijzigd
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
a) de afspraak
b) eerlijk spelen
c) vals spelen
d) de spelregel

Ik zie twee antwoorden die te verdedigen zijn:

a) de afspraak. Want: de ander drie gaan over manieren van spelen, en een afspraak is een overeenkomst over wanneer je iets gaat doen.

c) vals spelen. Want: de andere drie gaan over eerlijk spel. De afspraak heeft dan betrekking op de de manier waarop je speelt, maw net als een spelregel.

Plaatje 1: een volle vaas
Plaatje 2 een vaas die voor 1/2 vol is
Vraag: Maak het patroon af. Hoe vol is dan de vaas op plaatje 3?
a) helemaal vol
b) 1/4
c) leeg

Zowel B als C zijn te verdedigen. B: er gaat de helft uit. C: er gaat een halve vaas uit.
Alle reacties Link kopieren
Oja zoon zit in en 4/5 combi dus kan best dat dit groep 4 is. Ze doen taal deels met de hele klas en hebben deels een eigen werkboek.
Die vazenvraag is ook stom zeg. Ze zouden die toetsen toch eens door wat kritischer geesten moeten laten doornemen want ik zie zovaak vragen waarvan ik denk O_o
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Net zijn 'vaste' juf gesproken: het 'goede' antwoord is inderdaad vals spelen. Maar zij had zelf ook de afspraak ingevuld :) .

Oh, en net heb ik gewoon ruzie gemaakt met de overblijfjuf :O .
Vanwege een speciaal project moest jongste net om 1 uur op school zijn ipv kwart over 1. Dus al een beetje haasten met eten, maar goed. En ik wilde wel op tijd zijn, want om 1 uur zouden ze weglopen, en je wil natuurlijk niet dat je aankomt net nadat de hele klas weg is....Dus ik sta daar om 5 voor 1 met kind en fiets, mogen we het schoolplein niet op! Ik werd gewoon weggestuurd :O. Want tot 1 uur is de overblijf en Jongste had ik toch afgemeld? Dan kwam hij dus ook het plein niet op! En ik ook niet. Ik heb zijn fiets nu meer buiten het hek gezet (fietsenstalling is binnen het hek) en daar gewacht op de rest. Maar dit is toch raar? Ik snap dat zij verantwoordelijk zijn en dat je daar niet zomaar je kind los kan laten, maar ik was er toch zelf bij. En dan sla je toch ook niet meteen zo'n toon aan?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Belachelijke vragen. Zoon moest een woordenschat toets maken. Plaatje van een hand, voet, boom en touw. Welke twee horen bij elkaar en waarom. Zoon zegt hand en voet horen bij elkaar. want ze hebben beide nagels. Antwoord was fout. Want vlgs de antwoord sleutel had er lichaamsdeel of Ledematen in benoemd moeten worden. Groep 3 !!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven