Vind jij het leven leuk?

15-06-2021 20:52 288 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic moest ik weer denken ‘nou, vaak vind ik het leven op zich niet leuk.’ Ik heb geen donkere gedachten ofzo, totaal niet. Maar als je mij vraagt ‘vind jij het leven leuk?’, moet ik toegeven dat ik dat vaak niet vind. Nochtans een warm gezin, gezonde kinderen, financieel stabiel en een job.

Dus, vind jij het leven leuk?
Alle reacties Link kopieren
JA heel leuk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ja
Alle reacties Link kopieren
opzich wel, ik had het slechter kunnen treffen
karl_marx wijzigde dit bericht op 15-06-2021 20:54
34.75% gewijzigd
Neuh. Meestal gelukkig ook niet niet leuk.
Eerlijk? Nee. Corona heeft er behoorlijk ingehakt en ik maak me in financieel en sociaal-cultureel opzicht grote zorgen over de toekomst.
Soms niet, soms wel. Maar alles bij elkaar vind ik het blijkbaar toch de moeite waard. Ik ben er immers nog.
Alle reacties Link kopieren
Ja
Och, ik ben er, dus ik maak er maar wat van. Maar ik had het ook prima gevonden als ik er niet was geweest. Ik vind het allemaal wel een hoop gedoe, zo’n leven. Dat is ook mijn voornaamste reden dat ik geen kinderen wil. Ik vind het allemaal prima, maar niet zó leuk dat ik een ander een heel leven toewens.

Dat gezegd hebbende, ik sta toch wel vrolijk en luchtig en het leven en heb meestal wel lol om dingen. Ik ben ook eigenlijk nooit somber. Depressieve gedachten heb ik echt nooit, en ik ben ook zelden gestresst.
Alle reacties Link kopieren
Vaker niet dan wel.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Ja. In principe wel. Maar het kan ook zwaar zijn. In de zin van “dat er zoveel moet”.
Ik ben heel nuchter en meestal vrolijk en sta vaak ook op met de gedachte ; fijn weer een nieuwe dag. Dus daarom ja.
Ook kan ik van sommige dingen erg genieten (eten, seks etc), daarom vind ik het leven eigenlijk alleen al “waard”.
anoniem_405244 wijzigde dit bericht op 15-06-2021 21:06
22.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het leven HEEEEEEL leuk, ook als ik in de balans verdriet en tegenslag mee reken. En nee, ik ben geen miljonair of filmster, ik heb voldoende narigheid meegemaakt, ik heb een rolletje, rimpels en hangtieten. Maar ik geniet belachelijk veel van zelfs de allerkleinste dingen.
Wat eten we vanavond?
makreel schreef:
15-06-2021 21:05
Ik vind het leven HEEEEEEL leuk, ook als ik in de balans verdriet en tegenslag mee reken. En nee, ik ben geen miljonair of filmster, ik heb voldoende narigheid meegemaakt, ik heb een rolletje, rimpels en hangtieten. Maar ik geniet belachelijk veel van zelfs de allerkleinste dingen.
:heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mijn leven ook leuk ik vind t apart dat je t niet leuk kan vinden blijkbaar en tegelijk niet somber kan zijn
where ever you go, go with your heart
Nee, ik kan er niks van.
Alle reacties Link kopieren
Nee. Ik begrijp niets van het leven en de dingen die me overkomen :huh:
Nee niet echt. Ik heb een heel sterk "is dit alles" gevoel de laatste jaren. Altijd gewacht op iets wat zou gaan gebeuren waarna ik helemaal gelukkig zou zijn en blijven. Maar uiteindelijk beseft dat dit niet meer dan een fantasie was.

Verder vind ik het leven verschrikkelijk oneerlijk. Ik kan maar niet accepteren dat de een alles heeft en de ander niets. Dat er zoveel ellende is in de wereld.
Alle reacties Link kopieren
De leuke aspecten, mijn partner en de geniet momenten die verworden tot leuke herinneringen, zorgen ervoor dat ik het meestal welde moeite waard vind.
Maar ik ben ook geen " vier het leven elke dag" type die het leven zaligmakend vind.

Kan mij voor een groot deel vinden in de post van emmalou.

Ik ben toevallig met mijn mede aardbewoners een passant in dit tijdperk...hadden ook de Middeleeuwen kunnen zijn zeg maar.
Ik benut de mogelijkheden die nu voorhanden zijn zo goed mogelijk en ook ik heb niet de minste behoefte gehad het leven door te geven
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
15-06-2021 21:09
Ik vind mijn leven ook leuk ik vind t apart dat je t niet leuk kan vinden blijkbaar en tegelijk niet somber kan zijn
Kan ook naast elkaar bestaan he.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Skawa schreef:
15-06-2021 21:09
Ik vind mijn leven ook leuk ik vind t apart dat je t niet leuk kan vinden blijkbaar en tegelijk niet somber kan zijn
Ja, dat begrijpen heel veel mensen niet. Daarom ben ik in het echte leven heel voorzichtig met dit soort uitspraken.
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
15-06-2021 21:09
Ik vind mijn leven ook leuk ik vind t apart dat je t niet leuk kan vinden blijkbaar en tegelijk niet somber kan zijn
Ik zie mezelf niet als somber. Ook niet als gelukkig. Neutraal eerder.
Ik ben angstig aangelegd dus het is zelden onbezorgd. Maar ik kan met tijden echt wel genieten en in het moment zijn.
Ik leer steeds meer die momenten te zien en het er van te nemen. Dus al met al: steeds meer 🙂
Alle reacties Link kopieren
Mijn leven was lang kut

Maar nu is het best leuk

Het zou nog leuker zijn als we iets vaker kampioen werden
Alle reacties Link kopieren
emmalou schreef:
15-06-2021 20:57
Och, ik ben er, dus ik maak er maar wat van. Maar ik had het ook prima gevonden als ik er niet was geweest. Ik vind het allemaal wel een hoop gedoe, zo’n leven. Dat is ook mijn voornaamste reden dat ik geen kinderen wil. Ik vind het allemaal prima, maar niet zó leuk dat ik een ander een heel leven toewens.

Dat gezegd hebbende, ik sta toch wel vrolijk en luchtig en het leven en heb meestal wel lol om dingen. Ik ben ook eigenlijk nooit somber. Depressieve gedachten heb ik echt nooit, en ik ben ook zelden gestresst.
Ik ben vaak gestresst. Misschien is dat wel een aandachtspunt voor mezelf. Maar combinatie kleine kinderen, huishouden en uitdagende job is niet makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
ñuca schreef:
15-06-2021 21:12
Nee niet echt. Ik heb een heel sterk "is dit alles" gevoel de laatste jaren. Altijd gewacht op iets wat zou gaan gebeuren waarna ik helemaal gelukkig zou zijn en blijven. Maar uiteindelijk beseft dat dit niet meer dan een fantasie was.

Verder vind ik het leven verschrikkelijk oneerlijk. Ik kan maar niet accepteren dat de een alles heeft en de ander niets. Dat er zoveel ellende is in de wereld.
Ja dit ja.
Ik heb ook echt vaak het idee dat iemand óf een geluksvogel is, óf een pechvogel. Ik zie dat ook om mij heen; mensen bij wie bijna altijd alles op rolletjes loopt en mensen die pech na pech hebben.
Maar wellicht is dat slechts mijn beleving hoor...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven