Wanneer begint antidepressiva te werken

30-11-2020 15:34 15 berichten
Hoi,

4 weken geleden ben ik begonnen met nemen van venlafaxine ivm depressie en paniek / angtaanvallen. Sinds 4 dagen is de dosis opgehoogd naar 150 mg per dag.

Kwa bijwerkingen is het goed te doen alleen psychisch merk ik ernog weinig van.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere wanneer de antidepressiva beetje aan begon te slaan?
lees bijsluiter , staat 6 weken voor
Alle reacties Link kopieren
Ik slik ook Venlafaxine, maar ik ben begonnen met een veel lagere dosis dan jij. Ik zit nu op 112,5mg per dag (na meerdere verhogingen) en merk nu pas dat het werkt. Ongeveer 2/3 weken na deze laatste verhoging merkte ik verschil, maar Venlafaxine zelf slik ik al enkele maanden.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Minstens zes weken. In deze aanloop kunnen mentale klachten zelfs verergeren en bijwerkingen optreden. Bij het overgrote deel van de mensen verdwijnen de bijwerkingen na zes weken en merk je ook een positief effect. Van belang is het dus om niet zomaar te stoppen in de beginfase.
- Fight for your right to party -
Alle reacties Link kopieren
Toen ik begon met 37,5 merkte ik vrijwel direct effect.
Nu is het opgehoogd naar 75 en heb ik vooral last van hoofdpijn. Van een positief effect vooralsnog niks te bekennen.
Alle reacties Link kopieren
Het kan zomaar 6 weken duren. Soms zelfs langer. Maar je zult zien op een dag voel je het. Ik merkte het zelf omdat ik op een mooie dag mijn vaste huilmoment niet had. Een hele aparte gewaarwording was dat en die dag zal ik nooit vergeten. Ik hoop en weet dat die dag voor jou ook gaat komen. Tot die tijd volhouden en heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Ik merkte het na ongeveer 2 weken. Opeens voelde alles “lichter”.
Alle reacties Link kopieren
Ik liep na 2 weken fluitend te stofzuigen.. O_O

Zo opgewekt bleef ik niet, maar het effect was dus snel merkbaar.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad 14 dagen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Bij mij duurde het ongeveer 6 weken voordat ik echt dacht 'hey, dit is anders'.
Duurt het per elke ophoging ook weer min. 2 weken voordat je wat kan merken?
Nee gelukkig niet. Jammer dat je nog niks positiefs merkt. Misschien zal de conclusie worden dat een ander ad beter gaat helpen. Sterkte🌹
Alle reacties Link kopieren
Wat voor de één geldt, geldt niet voor de ander. Dat kun je niet met zekerheid voorspellen.
Alle reacties Link kopieren
Manonna schreef:
30-11-2020 17:15
Het kan zomaar 6 weken duren. Soms zelfs langer. Maar je zult zien op een dag voel je het. Ik merkte het zelf omdat ik op een mooie dag mijn vaste huilmoment niet had. Een hele aparte gewaarwording was dat en die dag zal ik nooit vergeten. Ik hoop en weet dat die dag voor jou ook gaat komen. Tot die tijd volhouden en heel veel sterkte.

Of niet. Niet elk middel werkt bij iedereen en altijd. TO, sterkte en blijf goed in contact met je behandelaar(s).
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
30-11-2020 21:17
Of niet. Niet elk middel werkt bij iedereen en altijd. TO, sterkte en blijf goed in contact met je behandelaar(s).
Daar heb je gelijk in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven