Was ik maar lesbisch.

17-10-2017 10:19 234 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil even van mij afschrijven, maar aandacht, positief of negatief, mag ook.
Ik wil het niet te persoonlijk maken, daarom laat ik mijn eigen ervaringen eruit.

Ik vind mannen lastige wezens. Ik weet dat zij dat ook van ons vinden, maar statistisch gezien zijn zij de echte lastposten.
Er zijn ook leuke mannen, maar daar heb ik het even niet over. Die hoeven zich dus niet aangesproken te voelen.

Ze doen veel slechte dingen. Ze doen veel slechte dingen in groepsverband.
Vrouwen willen gelijkheid, mannen zijn altijd op zoek naar hun rang in de pikorde.
Ze willen altijd hun mannelijkheid bewijzen.

Ik begrijp niet waarom ik zo nodig op mannen moet vallen.

Herkennen jullie dit?

Was ik maar lesbisch.

Totaal aantal stemmen: 93

Ik begrijp je. (25%)
Ik begrijp je niet. (75%)
anoniem_332253 wijzigde dit bericht op 17-10-2017 11:11
Reden: typo
0.15% gewijzigd
Alles is normaal.
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
17-10-2017 12:17
Beetje jammer weer....ik weet nou nog steeds niet of je een megatrauma hebt opgelopen?
Ik heb zelf niet het idee dat ik een megatrauma heb opgelopen, maar misschien is dat voor sommigen wel de enige logische verklaring voor dit topic.
Alles is normaal.
Alle reacties Link kopieren
aoide schreef:
17-10-2017 10:59
Ik lees tegenwoordig ook steeds vaker over BAM-moeders, vrouwen die naar de spermabank gaan omdat ze geen man in de opvoeding willen betrekken. Ik snap dat.
De meeste BAMmers zouden juist wel graag een man in de opvoeding willen betrekken, maar zijn op een leeftijd dat ze niet meer kunnen wachten totdat die man verschijnt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Heeft niets met sekse te maken. Je hebt leuke en stomme individuen. Maar omdat er vanwege ongelijke machtsverhoudingen op deze aardkloot nog steeds vaker mannen op machtige posities zitten, waarvan een deel zich dus klote gedraagt, lijkt het dus in jouw ogen dat mannen zich vaker klote gedragen. Maar (een deel van de) vrouwen met macht zou zich net zo kloterig gedragen. Daarom zie je ook dat wanneer vrouwen (statistisch gezien als groep) meer macht krijgen, er ook relatief meer vrouwen in de statistieken komen met gedrag dat niet door de beugel kan.
Plus: mannen zijn vaker fysiek sterker dan vrouwen, dus zullen dat middel als ze kwaad willen vaker inzetten dan vrouwen. En vrouwen doen het dan dus vaker via een indirectere weg.
Nogmaals: ligt echt gewoon aan de wijsheid van een individu hoe stom iemand zich wel of niet gedraagt.

(Misschien mosterd, want ik kan dit maar heel langzaam typen).
Alle reacties Link kopieren
In napraat las ik dat mensen nog nieuwsgierig waren naar statistieken over of er meer mannen dan vrouwen op de PAAZ terecht kwamen.
http://www.tijdschriftvoorpsychiatrie.n ... oecker.pdf
"Er was een stijgende tendens van het aantal go’s, zowel vanuit de spgd als vanuit de paaz. Er waren iets meer mannen dan vrouwen voor wie een go werd gestart. Op de spgd betrof het vooral psychotische stoornissen en middelengerelateerde stoornissen, op de paaz gaat het vooral om stemmingsstoornissen en psychotische stoornissen."

Dus dat er meer mannen vast zitten komt niet omdat vrouwen vaker een gedwongen opname krijgen.

Ik ga wel een steen zoeken waar ik onder pas.
Alles is normaal.
Alle reacties Link kopieren
Dus een statistiek is de reden dat daarom alle mannen vervelend, gek of klootzak zijn........
Alle reacties Link kopieren
snug schreef:
17-10-2017 12:33
Heeft niets met sekse te maken. Je hebt leuke en stomme individuen. Maar omdat er vanwege ongelijke machtsverhoudingen op deze aardkloot nog steeds vaker mannen op machtige posities zitten, waarvan een deel zich dus klote gedraagt, lijkt het dus in jouw ogen dat mannen zich vaker klote gedragen. Maar (een deel van de) vrouwen met macht zou zich net zo kloterig gedragen. Daarom zie je ook dat wanneer vrouwen (statistisch gezien als groep) meer macht krijgen, er ook relatief meer vrouwen in de statistieken komen met gedrag dat niet door de beugel kan.
Plus: mannen zijn vaker fysiek sterker dan vrouwen, dus zullen dat middel als ze kwaad willen vaker inzetten dan vrouwen. En vrouwen doen het dan dus vaker via een indirectere weg.
Nogmaals: ligt echt gewoon aan de wijsheid van een individu hoe stom iemand zich wel of niet gedraagt.

(Misschien mosterd, want ik kan dit maar heel langzaam typen).
Wat fijn dit, een echt serieuze reactie. Ik dacht eerst dat je eromheen draaide, maar ik zie nu wat je bedoelt. Als vrouwen over het algemeen fysiek sterker dan mannen waren, dan zou ik dit topic nooit deze titel hebben gegeven, dan was alles precies andersom geweest, dan had een man zich beklaagd over zijn heteroseksualiteit :D .
En vrouwen krijgen nu ook de mogelijkheid om bovengemiddeld sterk te zijn, zowel fysiek, maar ook in hun sociale positie en carrière.
Dus zullen ze ook wel vaker hun machtspositie laten gelden en ontsporen wanneer ze niet met hun kracht kunnen omgaan. Verhelderend.
Alles is normaal.
Alle reacties Link kopieren
aoide schreef:
17-10-2017 12:11
Ik trek me terug uit mijn eigen topic, want men heeft het hier liever over Marokkanen en andere culturen en mannen die wel leuk zijn, dat was de opzet niet.
Vervelend trekje van het viva forum, al die mensen die positief naar het leven kijken.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
borboletas schreef:
17-10-2017 12:49
Vervelend trekje van het viva forum, al die mensen die positief naar het leven kijken.
Ik zie dat anders, mensen die moeilijke onderwerpen uit de weg gaan, want manlief of vrouwlief leest mee.
Alles is normaal.
Alle reacties Link kopieren
aoide schreef:
17-10-2017 12:52
Ik zie dat anders, mensen die moeilijke onderwerpen uit de weg gaan, want manlief of vrouwlief leest mee.
Hahaha, als ik tegen m'n man zou zeggen dat ik lesbisch zou worden omdat mannen oververtegenwoordigd zijn in de misdaadstatistieken zou hij me alleen maar meewarig aankijken en zeggen: 'ja schat, wat jij wilt'.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
borboletas schreef:
17-10-2017 12:55
Hahaha, als ik tegen m'n man zou zeggen dat ik lesbisch zou worden omdat mannen oververtegenwoordigd zijn in de misdaadstatistieken zou hij me alleen maar meewarig aankijken en zeggen: 'ja schat, wat jij wilt'.
Dan zal hij wel veel van je houden.
Alles is normaal.
Ik :heart: mannen
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra schreef:
17-10-2017 13:00
Ik :heart: mannen
Zij ook van jou?
Alles is normaal.
ik dacht eerst dat TO aan het trollen was,
maar dit verzin je met een normaal verstand echt niet.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_353404 wijzigde dit bericht op 17-10-2017 13:08
Reden: verkeerd topic
0.00% gewijzigd
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
17-10-2017 13:05
ik dacht eerst dat TO aan het trollen was,
maar dit verzin je met een normaal verstand echt niet.
Bewijs dat jij over gezond verstand beschikt is ook niet voorhanden.
anoniem_332253 wijzigde dit bericht op 17-10-2017 13:16
0.20% gewijzigd
Alles is normaal.
Alle reacties Link kopieren
Dit doet me denken aan die forumster die dacht dat feminisme betekende dat je lesbisch moet worden omdat er in het Midden Oosten vrouwen worden verbrand door mannen.
Of zoiets.

Was best een vermakelijk topic toen.
Alle reacties Link kopieren
Over criminaliteit en sexe

Big 5 persoonlijkheidskarakteristiek: agreeableness:

People high in agreeableness are nice: compliant, nurturing, kind, naively trusting and conciliatory. However, because of their tendency to avoid conflict, they often dissemble and hide what they think. People low in agreeableness are not so nice: stubborn, dominant, harsh, skeptical, competitive and, in the extreme, even predatory. However, they tend to be straightforward, even blunt, so you know where they stand.'

'Women are higher in agreeableness than men. The mean percentile for women in a general population (women and men) is 61.5. For men it is 38.5. The fact that men are lower in agreeableness than women helps explain their much higher rates of criminal incarceration (90% male). The primary difference between criminals and non-criminals is disagreeableness. If the typical criminal is more disagreeable than 98% of people in the general population, then almost all those criminals will be male. This difference in agreeableness between men and women is largest in countries such as Norway and Sweden, where the most has been done to ensure equality of outcome between the sexes. This provides strong evidence that biological factors rather than environment and learning account for the dissimilarity.'

bron:understandmyself.com
the big 5 assesment scale test
Alle reacties Link kopieren
aoide schreef:
17-10-2017 12:23
Ik heb zelf niet het idee dat ik een megatrauma heb opgelopen, maar misschien is dat voor sommigen wel de enige logische verklaring voor dit topic.
Je hebt een afkeer...en die moet ergens door getriggered zijn lijkt mij (boeit mij overigens totaal niet waardoor).
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
17-10-2017 13:11
Je hebt een afkeer...en die moet ergens door getriggered zijn lijkt mij (boeit mij overigens totaal niet waardoor).
Ik weet ook wel dat je niet oprecht geïnteresseerd bent.
Alles is normaal.
Alle reacties Link kopieren
Pinda86 schreef:
17-10-2017 13:10
Over criminaliteit en sexe

Big 5 persoonlijkheidskarakteristiek: agreeableness:

People high in agreeableness are nice: compliant, nurturing, kind, naively trusting and conciliatory. However, because of their tendency to avoid conflict, they often dissemble and hide what they think. People low in agreeableness are not so nice: stubborn, dominant, harsh, skeptical, competitive and, in the extreme, even predatory. However, they tend to be straightforward, even blunt, so you know where they stand.'

'Women are higher in agreeableness than men. The mean percentile for women in a general population (women and men) is 61.5. For men it is 38.5. The fact that men are lower in agreeableness than women helps explain their much higher rates of criminal incarceration (90% male). The primary difference between criminals and non-criminals is disagreeableness. If the typical criminal is more disagreeable than 98% of people in the general population, then almost all those criminals will be male. This difference in agreeableness between men and women is largest in countries such as Norway and Sweden, where the most has been done to ensure equality of outcome between the sexes. This provides strong evidence that biological factors rather than environment and learning account for the dissimilarity.'

bron:understandmyself.com
the big 5 assesment scale test
Interessant, bedankt!
Alles is normaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie in dit topic maar 1 persoon die zich als een dick gedraagt en dat is geen man. :lightbulb:
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig ben je nog niet onder je steen gekropen :)
Misschien dat je wat aan mijn reactie hebt : ik ben biseksueel. Heel, heel lang geleden viel ik vooral op niet zo fijne mannen, en heb toen een tijd lang vooral relaties gehad met vrouwen. Ik werd altijd verliefd op beide, afhankelijk van de situatie, maar de vrouwen op wie ik gek was waren leukere, prettiger individuen in de omgang.
Ik kan dus wel wat navoelen wat jij stelt in je OP.
Na jaren ontdekte ik dat er ook voor mij aantrekkelijke mannen zijn die wél lief en aardig, en slim zijn (het zijn er niet veel ;-D , maar dat hoeft ook niet).

En laten we wel zijn, er zijn meer mannen die extreem geweld gebruiken tegen anderen, mannen en vrouwen, die moorden, verkrachten noem maar op. Vrouwen richten het geweld naar binnen, naar zichzelf of naar hun kinderen.
Maar als je zo algemeen naar mannen gaat kijken op het vlak van relaties zie je de leuke mannen niet meer. En je kunt jezelf niet dwingen biseksueel of lesbisch te zijn. O, en er zijn genoeg lesbische relaties waar ook veel ellende is, hoor, inclusief mishandeling, dus idealiseer het niet.
nounou
aoide schreef:
17-10-2017 10:29
Er staat bij dat er ook leuke mannen zijn. Daar gaat het niet over.

Gepest en geroddel is toch van een heel andere categorie slecht dan groepsverkrachting en hooliganisme.
Maar ik lees het al, jij wil graag wedijveren met de slechtheid der mannen.
Waarom richt je je dan niet op de leuke mannen?

Het is niet zo gek dat je met een niet leuke man eindigt als je je aandacht op niet leuke mannen richt. Zelfs hier doe je dat.

Je zegt het zelf. "De leuke mannen, daar gaat het voor mij niet over'. Tsja en het dan raar vinden dat de niet leuke mannen in je hoofd gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
17-10-2017 13:09
Dit doet me denken aan die forumster die dacht dat feminisme betekende dat je lesbisch moet worden omdat er in het Midden Oosten vrouwen worden verbrand door mannen.
Of zoiets.

Was best een vermakelijk topic toen.
Hier las ik dat 'militante feministen' hun strijdkleuren hadden afgespoeld nadat ze beseften dat een piemol stiekem best lekker was.
https://books.google.nl/books?id=8X-gBw ... 22&f=false
Alles is normaal.
Alle reacties Link kopieren
aoide schreef:
17-10-2017 13:12
Ik weet ook wel dat je niet oprecht geïnteresseerd bent.

Dit heeft niets met desinteresse te maken. Ik hoop alleen dat je inziet dat wat jij voelt/denkt/van mening bent te extreem is.

Ik hoef van een onbekende geen verleden aan te horen, immers heb ik daar nul mee van doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven