wat heb ik?

08-07-2010 17:36 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste dames,

Ik heb een leuke baan, maar daar doe ik niks mee. Ik doe niet mijn best om verder te komen. Wat nog erger is, is dat ik de laatste tijd helemaal niks doe.

Ik heb het gevoel dat ik niks nuttigs doe en dat ik niks als prettig kan ervaren.

Hoe kan ik mijn werk weer waardevol vinden?

Waar komt dat vandaan?

Heeft iemand dat?

Bedankt dames.
Beetje vaag. Als je een baan hebt, doe je toch iets nuttigs?

En je zegt dat het een leuke baan is, vervolgens zeg je dat je niks als prettig kunt ervaren.

Ik snap het niet, geloof ik.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
depressief of somber waarschijnlijk

hulp vragen aan huisarts?

Sterkte
Bedoel je met niks doen, dat je doet alsof je aan het werk bent en ondertussen andere dingen doet?
Je doet echt helemaal niks? Hoe krijg je dat voor elkaar?

Het klinkt als een vicieuze cirkel: niks doen -> vervelen -> lamlendig voelen -> jezelf waardeloos voelen -> je werk waardeloos vinden -> niks doen -> vervelen. En zo verder.

Bied je werk misschien helemaal geen inspiratie? werk je onder je niveau? Is er misschien gewoon weinig te doen door de economische crisis?

Kun je niet eens met je manager overleggen om wat taken erbij te krijgen?
En ditzelfde topic staat op werk en studie.

Iets andere titel.
Hmmm tijd voor ander werk?

Is het een opeens tredend verschijnsel of zijn er dingetjes voorgevallen?
Bedankt voor jullie snelle reacties!

Dat had ik tijdens mijn studie ook; toen dacht ik dat de studie niet beloond wordt en daarom is die ook niet zo motiverend. Nu krijg ik een leuke baan en genoeg geld en toch laat ik alles zitten. Dat voelt niet goed en ik wil dat absoluut veranderen.
Volgens mij moet je toch echt concreter zijn als je tips nodig hebt.
Je zegt dat je een leuke baan hebt, maar wat is daar dan zo leuk aan?

Wat vind jij nog meer belangrijk naast geld verdienen?
Hoe zie jij jezelf over 5 jaar? (in je werk, huis, relatie etc.)
je bent een ontevreden lui mensch...
quote:zomerkind schreef op 08 juli 2010 @ 18:13:

Hoe zie jij jezelf over 5 jaar? (in je werk, huis, relatie etc.)Geen idee. Ik heb ook geen relatie. Ik heb het gevoel dat ik met alles verkeerd bezig ben.
@ Roosje: dit klinkt niet echt goed denk ik. Ik lees dat je dit gevoel ook al had tijdens studie. Heb je hobbies? Doe je iets naast het werk? Ik zou beginnen met een lijstje maken van de dingen die je op dit moment doet. Ook opschrijven wat je graag zou willen doen en dan eens ernaast te zetten wát je precies tegenhoudt om dat te gaan doen. ik heb niet veel informatie verder, hoe lang het al is, wat je precies voelt etc etc dus een echt advies is moeilijk te geven maar misschien kan je eens naar een coach? Of naar de huisarts om er eens over te praten? Maar probeer eens wat dingen eerst op een rijtje te krijgen zodat je ook wat makkelijker een hulpvraag kunt formuleren! Sterkte
quote:max09 schreef op 08 juli 2010 @ 19:05:

@ Roosje: dit klinkt niet echt goed denk ik. Ik lees dat je dit gevoel ook al had tijdens studie. Heb je hobbies? Doe je iets naast het werk? Ik zou beginnen met een lijstje maken van de dingen die je op dit moment doet. Ook opschrijven wat je graag zou willen doen en dan eens ernaast te zetten wát je precies tegenhoudt om dat te gaan doen. ik heb niet veel informatie verder, hoe lang het al is, wat je precies voelt etc etc dus een echt advies is moeilijk te geven maar misschien kan je eens naar een coach? Of naar de huisarts om er eens over te praten? Maar probeer eens wat dingen eerst op een rijtje te krijgen zodat je ook wat makkelijker een hulpvraag kunt formuleren! Sterkte

Bedankt voor je uitgebreide post;

Ik heb, een paar weken geleden, alles opgeschreven wat ik leuk vind; toch kon ik niks uitvoeren van wat op papier stond. Ik heb nergens energie voor. Ik ben zo slap...
klinkt als een depressie. zou even met de dokter praten. wie weet kan je er hulp bij krijgen. sterkte.
Ik zit ook de hele tijd te eten .
@ roosje: als je echt nergens energie voor op kunt brengen zou ik echt een afspraak maken bij de huisarts. hij of zij kan je misschien in de goede richting wijzen van een therapie die bij je past. je hebt nog zoveel meer opties dan alleen psychologen. sterkte!
...
kan trouwens ook best lichamelijk zijn hoor. Gebrek aan een stofje of bijv. Pfeiffer. Dat eten kan ook komen doordat je lijf dat wil aanvullen. Maar goed. We zijn geen dokters. De huisarts ziet regelmatig mensen met deze klachten. Zou er gewoon eens een afspraak maken.
Mijn leidinggevende kwam zelf naar me toe om te vragen hoe het is. Toen vertelde ik meteen dat ik me verveel en mijn werk niet meer boeiend vind. Die gaat iets anders voor me zoeken binnen de organisatie.
quote:supershiva schreef op 08 juli 2010 @ 17:38:

depressief of somber waarschijnlijk

hulp vragen aan huisarts?

Sterkte

hmm begrijp me goed, is echt niet lullig bedoeld en is ook psyche

maar eehhhh moet alles hier bestempeld worden met depressief en moet iedereen maar naar een psycholoog????

Al je je verveelt dan ga je toch zelf op zoek naar een andere baan. Weet ook niet hoe oud je bent ( schat in vrij jong) maar misschien ben je nog een beetje zoekende, twijfels over studie, uitzoeken wat je leuk vindt c.q. bij je past.

of ben ik nou veel te simpel?
quote:PoisenIvy schreef op 09 juli 2010 @ 22:09:

[...]

hmm begrijp me goed, is echt niet lullig bedoeld en is ook psyche

maar eehhhh moet alles hier bestempeld worden met depressief en moet iedereen maar naar een psycholoog????

Al je je verveelt dan ga je toch zelf op zoek naar een andere baan. Weet ook niet hoe oud je bent ( schat in vrij jong) maar misschien ben je nog een beetje zoekende, twijfels over studie, uitzoeken wat je leuk vindt c.q. bij je past.

of ben ik nou veel te simpel?Nee hoor, je hebt volkomen gelijk.
Maar heb je zelf de motivatie en de puf/zin om zelf op zoek te gaan naar een andere baan? Je klinkt een beetje uitgeblust of lees ik dat verkeerd?

Ik weet wel dat dat een heel goede oplossing zou zijn (een nieuwe baan zoeken), maar het lijkt alsof je wat moedeloos bent. Of zie ik het nu te negatief?

Natuurlijk hoef je niet direct naar een psycholoog, maar als je er alleen niet uitkomt is dat toch helemaal geen gekke gedachte?
quote:Annemeike schreef op 10 juli 2010 @ 09:05:

Maar heb je zelf de motivatie en de puf/zin om zelf op zoek te gaan naar een andere baan? Je klinkt een beetje uitgeblust of lees ik dat verkeerd?

Ik weet wel dat dat een heel goede oplossing zou zijn (een nieuwe baan zoeken), maar het lijkt alsof je wat moedeloos bent. Of zie ik het nu te negatief?

Natuurlijk hoef je niet direct naar een psycholoog, maar als je er alleen niet uitkomt is dat toch helemaal geen gekke gedachte?Ik ben ook moedeloos en heb heb nergens meer hoop in. Ik weet ook niet hoe ik daaruit kan komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven