Wat is voor jullie de definitie van rijkdom en geluk?

14-12-2010 15:47 168 berichten
.....Het antwoord voor mezelf is mij duidelijk, het is dus bij deze geen hulpvraag.

Ik wil met deze Topic geen kritische tik uitdelen aan andere TO's,laat ik dat voorop stellen om misverstanden te voorkomen!!

Wanneer ik sommige Topics doorlees, kom ik diverse teksten tegen....zoals met alle respect!..Hoe je ideale leven er uit zou zien.

Hangt gelukk nou daadwerkelijk af van die mooie auto? of 2x per jaar met vakantie, om maar wat te noemen.

Ben je nou echt zo ongelukkig als je je mooie auto in de prak rijd?

En hoe gelukkig ben en je als je weer thuis komt na een vakantie en je valt in een put omdat je weer moet werken.

Hoe ongelukkig ben je als je geen partner hebt?

Ben je dan echt alleen of was je juist eenzaam in je relatie?

Geluk..rijkdom.......zijn toch geen stoffen....geen materialen?
Alle reacties Link kopieren
quote:AQua9Girl schreef op 17 december 2010 @ 00:22:

[...]

En waar in mijn profiel vind ik zoiets terug (heb niks kunnen zien)? Ben een beetje nieuw hier met dat soort dingen... Geen flauw benul. Ben er ook nieuw mee. Ik weet wel zeker dat ik em verstuurd heb. Misschien één van de forumbugs van het moment? Nou ja, als het meant to be is, komt 't vanzelf goed.
quote:elninjoo schreef op 17 december 2010 @ 05:17:

Dat was ik, van liever die jackpot dan 'n relatie.

En daar ben ik vol van overtuigt. Relaties hebben me nog niets wezenlijks gebracht in m'n leven, behalve tijdelijke illusies. Doe mij dan maar iets tastbaars waar ik leuke dingen mee kan doen.

Zoals op 'n vorige pagina al iemand schreef, kan ook ik oprecht genieten van materiele zaken (in mijn huis), telkens weer opnieuw. Ik ben dan ook niet iemand die koopt om te kopen en 't na 1 dag in 'n hoek flikkert omdat ik er alweer op uitgekeken ben. Ik waardeer de spullen die ik aanschaf over 't algemeen langdurig en keer op keer opnieuw.

En geld maakt mij wel gelukkig. Het biedt zorgeloosheid en zorgeloosheid maakt mij gelukkig. Met zo'n jackpot achter de hand zou ik me nooit zorgen hoeven maken over 'n inkomen. Nu heb ik 't gelukkig goed, maar ik realiseer me maar al te goed dat ook het bedrijf waar ik werk failliet kan gaan en werk ligt hier (in mijn branche) niet voor 't oprapen. Dan zou ik toch 'n probleem hebben met mijn huidige levensstijl als ik daar op zou moeten gaan inleveren. Maar goed, zolang 't kan pluk ik de dag maximaal.

Ik begrijp dat een mooi huis en een fijne vakantie je een goed gevoel geven. Maar dat is niet hetzelfde als geluk. En jij stelt nu dat een relatie vergankelijker is dat een huis of een baan, waarschijnlijk gebaseerd op je eigen ervaringen.

Maar echte liefde vergaat nooit. Een huis en een baan kun je veel makkelijker kwijtraken dan echte liefde. Niet scharrels, foute mannen, of relaties met slechte basis natuurlijk.. En ik begrijp ook dat je na de zoveelste keer de deksel op je neus te hebben gekregen het het allerliefste maar opgeeft en je 'geluk' uit andere dingen probeert te halen.

Maar, wellicht ben of word je ooit moeder, misschien vind je ooit ware liefde, en dan weet je dat de wereld om je heen kan vergaan, maar dat jij geluk hebt gevonden. Romantisch hè?
quote:aninha schreef op 17 december 2010 @ 12:55:

[...]

Ik begrijp dat een mooi huis en een fijne vakantie je een goed gevoel geven. Maar dat is niet hetzelfde als geluk. En jij stelt nu dat een relatie vergankelijker is dat een huis of een baan, waarschijnlijk gebaseerd op je eigen ervaringen.

Maar echte liefde vergaat nooit. Een huis en een baan kun je veel makkelijker kwijtraken dan echte liefde. Niet scharrels, foute mannen, of relaties met slechte basis natuurlijk.. En ik begrijp ook dat je na de zoveelste keer de deksel op je neus te hebben gekregen het het allerliefste maar opgeeft en je 'geluk' uit andere dingen probeert te halen.

Liefde is zeldzaam en blijkt vaak 'n illusie, dus waarom streven naar iets wat voor de meeste mensen onbereikbaar is? Ik geniet van de dingen die ik wél kan bereiken en daarin ervaar ik absoluut wel geluk gelukkig!

Natuurlijk voel ik mij ook zeer gelukkig met mijn lieve ouders, maar verder haal ik mijn echte geluk in mijn leven vooral uit dingen die ik doe of heb. Relaties zijn zaken waar je 'n poosje bij denkt erg gelukkig te zijn, maar uiteindelijk er 'n kater aan overhoudt. Vind dat meer vergelijkbaar met high zijn ofzo. Tijdelijk geestelijk genot, maar niet blijvend.

En wie ben jij om te bepalen wat de geluksfactor van 'n ander is? Dat dat voor jou 'n man is, prima. Voor mij is 't dat niet. Misschien ook mede omdat ik best 'n einzelganger ben en ook niet zit te wachten op 'n samenlevingsvorm met 'n partner. Een latrelatie vind ik meer dan voldoende, heb erg veel behoefte aan eigen ruimte.

quote:Maar, wellicht ben of word je ooit moeder, misschien vind je ooit ware liefde, en dan weet je dat de wereld om je heen kan vergaan, maar dat jij geluk hebt gevonden. Romantisch hè? Hihi, je kent mij blijkbaar niet. Als ik één ding beslist niet wil hebben in mijn leven dan is dat wel 'n kind. Dat zou voor mij 't recept zijn om zwaar óngelukkig te worden
woops... 2x gepost
anoniem_104445 wijzigde dit bericht op 17-12-2010 23:34
Reden: dubbel!
% gewijzigd
quote:elninjoo schreef op 17 december 2010 @ 13:19:

[...]

Liefde is zeldzaam en blijkt vaak 'n illusie, dus waarom streven naar iets wat voor de meeste mensen onbereikbaar is?

Dat is dus niet zo, love is all around us, heb jij Love Actually niet gezien, of Alles is Liefde? Misschien liefde in vorm van een levenspartner, maar er zijn veeeeel meer vormen van liefde..

quote:Ik geniet van de dingen die ik wél kan bereiken en daarin ervaar ik absoluut wel geluk gelukkig!

Natuurlijk voel ik mij ook zeer gelukkig met mijn lieve ouders, maar verder haal ik mijn echte geluk in mijn leven vooral uit dingen die ik doe of heb.

Echt? Zou jij je moeder inruilen voor een nieuwe auto?

quote:[Relaties zijn zaken waar je 'n poosje bij denkt erg gelukkig te zijn, maar uiteindelijk er 'n kater aan overhoudt. Vind dat meer vergelijkbaar met high zijn ofzo. Tijdelijk geestelijk genot, maar niet blijvend.

Jóuw relaties, so far..

quote:En wie ben jij om te bepalen wat de geluksfactor van 'n ander is? Dat dat voor jou 'n man is, prima. Voor mij is 't dat niet.

Oh, ik ben niemand om dat voor jou te bepalen, ik geef alleen mijn visie. Voor mij is dat niet alleen maar een man nee, voor mij is het spirituele en mentale rijkdom. En een spirituele connectie met iemand is een soort bezegeling van je geluk.

quote:Misschien ook mede omdat ik best 'n einzelganger ben en ook niet zit te wachten op 'n samenlevingsvorm met 'n partner. Een latrelatie vind ik meer dan voldoende, heb erg veel behoefte aan eigen ruimte.

Ook een latrelatie is liefde/kan liefde zijn! En ik ben ook heel erg een einzelgänger, maar ik realiseer me wel dat je geluk alleen kan voelen als je het met iemand deelt. Heb je Into the Wild gezien toevallig? Die jongen komt ook tot die conclusie.

Sorry van al de filmtitels, en ik probeer je echt niet te bekeren of iets , maar we zijn allemaal op een zoektocht, en hè, misschien gaat mijn relatie over een paar jaar uit, kom ik hier uithuilen en zeg ik weet je wat, je had gelijk! Doe mij zo'n huis!!

Maar misschien vind jij je grote liefde en krijg ik gelijk. Ik houd gewoon van happy endings :-)
elninjoo, ik ben het wel met jou eens dat liefde vergankelijk is. je weet nooit of het eeuwig duurt en mensen veranderen.

er gaan zat mensen uit elkaar die mekaar eeuwige trouw beloofden.

het kan ook best zijn dat jij een einzelganger bent, of niet dringend op een relatie zit te wachten, niets mis mee.

maar als je je afsluit om geen kans te lopen op gekwetst worden, dan is dat zonde, want je loopt ook veel mooie ervaringen mis dan.

spullen zijn leuk en reizen blijven je bij, maar ze knuffelen je niet en praten ook niet met je en ze gaan ook niet met je naar de bioscoop of uit eten.
bij liefde hoort het risico dat het ophoudt of misgaat.
quote:Tralalalala schreef op 17 december 2010 @ 23:18:

elninjoo, ik ben het wel met jou eens dat liefde vergankelijk is. je weet nooit of het eeuwig duurt en mensen veranderen.

er gaan zat mensen uit elkaar die mekaar eeuwige trouw beloofden.

het kan ook best zijn dat jij een einzelganger bent, of niet dringend op een relatie zit te wachten, niets mis mee.

maar als je je afsluit om geen kans te lopen op gekwetst worden, dan is dat zonde, want je loopt ook veel mooie ervaringen mis dan.

spullen zijn leuk en reizen blijven je bij, maar ze knuffelen je niet en praten ook niet met je en ze gaan ook niet met je naar de bioscoop of uit eten.

Mooi geschreven trala...

Maar matariele rijkdom kan net zo vergankelijk zijn als de liefde.....

Een recessie kan aardig roet in het eten gooien.
Het risico ga ik elke keer dat ik iets voor iemand voel wel weer aan hoor (al ben ik niet zo vaak verliefd in the first place) Maar ben toch blij met mijn niet vergankelijke dingen (zoals o.a. mijn fijne huis) als het weer 'ns mis gaat.

Heb ook altijd medelijden met mensen die investeren in 'n gezamenlijk huis en die hun veilig plekje verliezen zodra de relatie ophoudt en er qua woning vaak ook nog flink op achteruit gaan. Dat risico loop ik gelukkig niet.

Mijn ouders zijn de enigen die onvoorwaardelijk van mij houden en dat is voor mij ook zeker 'n geluksfactor, al realiseer ik me ter dege dat zij niet 't eeuwige leven hebben.

Dat onvoorwaardelijke zou ik graag ook zien in 'n vriendschap/relatie, maar dat heb ik nog nooit gevonden al blijf ik er voor open staan. Vandaar dat ik me liever richt op realistischere zaken zoals dingen of ervaringen waar ik gelukkig van word. Werkt prima voor mij.
quote:Frankie33 schreef op 17 december 2010 @ 12:38:

[...]

Geen flauw benul. Ben er ook nieuw mee. Ik weet wel zeker dat ik em verstuurd heb. Misschien één van de forumbugs van het moment? Nou ja, als het meant to be is, komt 't vanzelf goed.Waarschijnlijk is het niet meant to be, en zit daarom het universum het vriendenverzoek dwars. Ik heb er namelijk ook een verstuurd.
Over liefde... liefde zou je volgens mij uit jezelf moeten halen voor jezelf en niet door/uit bevestiging van een ander. Daarnaast bestaat er ook zoiets als onvoorwaardelijke liefde, en dat is liefde die nooit zal ophouden en niet wordt begrensd door (het eindigen van) relaties, de dood, afstand oid.

Deze twee vormen van liefdes houden nooit op te bestaan.
quote:AQua9Girl schreef op 18 december 2010 @ 14:13:

Over liefde... liefde zou je volgens mij uit jezelf moeten halen voor jezelf en niet door/uit bevestiging van een ander. Daarnaast bestaat er ook zoiets als onvoorwaardelijke liefde, en dat is liefde die nooit zal ophouden en niet wordt begrensd door (het eindigen van) relaties, de dood, afstand oid.

Deze twee vormen van liefdes houden nooit op te bestaan.Mooi inzicht aqua.
Ik vind beide belangrijk,zowel immaterielle zaken als materiele

zaken.Geld is dan wel aan de ene kant niet alles maar armoe

is ook niets.Als ik zou moeten kiezen tussen armoe en rijkzijn

dan zou ik kiezen voor rijkzijn,uiteraard zou ik ook geld aan

goede doelen geven en verder ook gewoon mezelf blijven.

Ik vind het fijn om reizen te maken maar dat beschouw ik als ervaring en kennis op te doen en om een andere taal te kunnen spreken.Ik spreek 6 talen en vind het dan fijn om 2 keer per jaar op vakantie te gaan naar het buitenland wat dan natuurlijk niet de president suite betekent in een hotel.Ik ben leergierig,hou van

reizen en kultuur,beschouw die dingen en indrukken die ik zie en leer tijdens een rejs ook als een soort van rijkdom in immeratiele zin.Om voor mezelf af en toe iets te kopen daar wordt ik ook blij van.

Maar dingen zoals het vrijwilligerswerk dat ik nu doe en de

waardering die ik daarvoor krijg van de mensen dat maakt me

ook erg blij en dan voel ik me ook erg rijk en gelukkig,absoluut.

Liefde,gelukkigzijn en gezondheid vind ik ook belangrijk.Het

beste is een combinatie van alles.Mijn vriend,vrienden en familie

zijn voor mij ook rijkdom en betekenen alles voor mij.

Deze combinatie zoals net benoemd vind ik de fijnste.Dat is

mezelf ook af en toe iets leuks gunnen zonder schuldgevoelens omdat men eigenlijk vind dat je maar bescheiden moet zijn.Uiteraard ook de mensen om me heen die van je houden.Zou ook niet zonder kunnen.
He Ninjoo

ik kan je openheid wel waarderen.

en tot op zekere hoogte snap ik het ook wel.

ik ben zelf ook redelijk terughoudend met in zee gaan met iemand. geef niet graag mijn zelfstandigheid op.

maar, toch kun je ook in een relatie je zelfstandigheid behouden.

door bijv. je eigen dingen te blijven doen en je werk te houden.

ik heb ook zeker bewondering voor zelfstandige vrouwen, die het in hun eentje goed voor elkaar hebben!
soms hoef je maar 1 post in te typen en je staat alweer in de lijst
Ik heb geen huis, geen relatie en geen mooie auto, maar ik ben wel gelukkig!
Geluk en rijkdom houdt voor mij in:

Mijn liefdesrelatie

Mijn gezondheid

Een gezonde moeder (die hopelijk nog 25 jaar ofzo bij me mag blijven)

Ooit moeder kunnen worden

Tante zijn van een neefje en nichtje

Het hebben van een handjevol vrienden

Over voldoende geld beschikken

Mijn kat die gek op me is en ik op haar

Leuk werk en gezellige collega's

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven