Wat maakt jullie gelukkig?

19-10-2019 21:09 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt jullie gelukkig?
Alle reacties Link kopieren
Een leuke tijd met familie, vriend en vrienden: Lekker eten in een goed restaurant. Leuke film kijken. Op stap gaan met vriendinnen. Dat soort dingen. En jij?
Alle reacties Link kopieren
De wekker niet hoeven zetten...
Chocolade.

Veel chocolade. Melkchocolade. Of met praliné-vulling.
Mijn familie, lekker eten en uitslapen.
Alle reacties Link kopieren
Samenzijn met familie en vrienden. De kleine baby die aan het groeien is in mijn buik. Mijn buik die elke dag een beetje verder groeit. Wakker worden en het gezicht van mijn vriend zien. Thuis komen bij hem. Eten. Een hele nacht doorslapen. Uitgerust wakker worden. In bad gaan. Vakantie. En ik kan nog wel even doorgaan. Geluk zit in kleine dingen. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me gelukkig als ik ontspannen ben. Natuur maakt me direct ontspannen, iets leuks doen met mensen bij wie ik echt mezelf kan zijn/ben en ik word gelukkig van donker. Dus heerlijk dat het nu weer herfst is, het steeds vroeger donker wordt. Thee, paar kleine lichtjes en een bank + laptop of tv. Dan ben ik blij.
Maar ook van doelen bereiken die ik mezelf gesteld heb, hoe groot of klein ook.
Verder van eten en van een warme douche met een lekkere douchegel.

Ook met goede sportprestaties van Nederlandse sporters op grote wedstrijden kan ik erg blij zijn!

Nog één: reizen. Vooraf geeft me dat veel stress, maar eenmaal op de bestemming vind ik het heerlijk om op een onbekende, mooie plek te zijn.
dagdromer1986 wijzigde dit bericht op 20-10-2019 01:25
19.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik merk bij mezelf, dat als het op één levensvlak niet goed zit, ik mij minder gelukkig voel. Zo kan ik mij gelukkig voelen als ik mijn huis heb opgeruimd na tijden verslonzing of als ik iets heb gedaan wat nodig was, maar ik wel lastig vond. Bij mij gaat het denk ik gepaard met goed voor mezelf zijn en trots op mijzelf kunnen zijn.
Als alle verhoudingen met de mensen om me heen goed zijn. Ik kan er niet goed tegen als er wrijvingen zijn met vrienden, familie of buren.

Knuffelen met mijn baby-kleinzoon :heart:

De natuur, ik kan intens gelukkig worden van de rust van een wandeling in het bos of over het strand.

Lekker op de bank met man kijken naar een goede serie met een drankje en een toastje.

Iets lekkers bakken.

Als mijn woonkamer in harmonie is. Rust, matchende kleuren en warmte en gezelligheid.
Alle reacties Link kopieren
Uit mezelf wakker worden en een kopje koffie drinken in bed voordat de rest wakker is.

Kamperen in het bos en zien hoe mijn kind zich vermaakt met een steen en een stok.

Verhuizen naar ons droomhuisje. En het in gedachten al inrichten.

Dat de financien op orde zijn. Dus niet meer bang om de post te openen en een onverwachte rekening is meestal geen probleem.

Dat mijn vriend net zo geniet van ons gezin als ik en dat hij dat regelmatig benoemt.
Kerel, kerel, kerel, kerel! Ik sta paf!
- Op mijn werk als dingen echt heel goed gaan of als je blije mensen spreekt, complimentjes krijgt.
- Een opgeruimd en schoon huis maar ik wil het zelf nooit doen...
- Winkelen en nieuwe kleding of schoenen
- 'Veel' geld op mijn spaarrekening, geeft een veilig gevoel (tegenstrijdig met winkelen maar dat doe ik niet zo vaak daarom is winkelen extra leuk)
- De hele dag in bed liggen en series bingewatchen
- Wandelen in de natuur
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nu zeggen: afwezigheid van pijn maar ik weet dat als het over is er weer wat anders is.

Echt gelukkig; tja dan ben ik maar heel kort; een paar uur als je uit de behandelkamer van de tandarts komt dan hoor je alle vogeltjes fluiten en de zon straalt met een fantastisch mooi licht.

Of vroeger, als ik verliefd was dan waren er heel mooie momenten maar ook diepe, diepe ellende. Dat ligt nooit ver uit elkaar. Heel even ben je ontzettend blij en je vertrouwt op de toekomst (als je er al aan denkt). Je kan alles aan. En daarna stort het weer in elkaar. Verliefdheid is dan ook geen goede basis om je zelfgevoel op te bouwen. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Er zijn geen dingen die me gelukkig maken. Geluk overkomt me, altijd na een periode van spanning, grote moeite, angst of ellende. Ineens is dat over en komt de beloning. Zonder dalen geen bergen.

Natuurlijk ben ik wel blij en verheugd met de herfst, met die heerlijke geuren en mooie bladeren. Met een autoritje lekker achterovergeleund. Met een vol bord eten wat goed gelukt is. Dat zijn de heuveltjes. Ook mooi, hoor, en onmisbaar. Maar geluk zie ik toch als een intens blij gevoel waardoor je haast in de hemel zit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Mijn gezin! Vaak als ik naar onze kinderen kijk overvalt mij een groot gevoel geluk, dat gevoel is onbeschrijfelijk. Van mijn man wordt ik ook erg gelukkig, niets is zo fijn om altijd samen te zijn met je beste vriend en samen hele mooie dingen te beleven maar ook zware tijden samen te doorstaan.
Alle reacties Link kopieren
Met mijn familie of vrienden zijn en samen leuke dingen doen. Op vakantie gaan. Mijn huis. Een dagje helemaal alleen thuis zijn. De zon.

En ik heb de afgelopen tijd ervaren dat gezondheid een van de allerbelangrijkste factoren is om gelukkig te zijn.
retrostar schreef:
20-10-2019 10:03
Er zijn geen dingen die me gelukkig maken. Geluk overkomt me, altijd na een periode van spanning, grote moeite, angst of ellende. Ineens is dat over en komt de beloning. Zonder dalen geen bergen.

Natuurlijk ben ik wel blij en verheugd met de herfst, met die heerlijke geuren en mooie bladeren. Met een autoritje lekker achterovergeleund. Met een vol bord eten wat goed gelukt is. Dat zijn de heuveltjes. Ook mooi, hoor, en onmisbaar. Maar geluk zie ik toch als een intens blij gevoel waardoor je haast in de hemel zit.

Je verwart geluk met euforie.
Geluk zit in de kleine dingen. Gewoon een intense tevredenheid met je leven.
Vanmorgen nog het roodborstje in de tuin dat zat te zingen voor mijn raam. Een paar dagen geleden de combi van zon, wind en herfstkleuren waar ik doorheen fietste.
Mijn kat kan mij ook heel gelukkig maken met al zn lieve en leuke karaktertrekken.
Mijn familie, mijn kat, het feit dat ik volgend jaar voor het eerst tante word.
Mijn nieuwe scharrel. :P

Niet hoeven werken.
Alle reacties Link kopieren
dat ik alleen kan wonen zonder schulden en comfortabel leven leid.
Alle reacties Link kopieren
Mijn honden. Wat een geluk, als ik naar ze kijk realiseer ik me hoe gelukkig ik ben dat ik voor deze beestjes mag zorgen.
Vandaag ben ik naar een boekenbeurs geweest en weer wat nieuw leesvoer gehaald voor weinig. Op de weg ernaartoe lekker uit het autoraam me kunnen verwonderen over al die mooie herfstkleuren. Oude muziek op de achtergrond, de kinderen kwebbelend op de bank achter me. De regen tikte tegen het raam. :heart: Daar word ik gelukkig van.

Kan ook enorm genieten van een boswandeling, thee met mijn beste vriendin, spelen met de kinderen, intiem zijn met mijn man. Binnenkort gaan we nog eens naar de sauna, vind ik ook fijn.
Elpee’s draaien als ik alleen thuis ben, met een kop thee.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder, mijn honden en de wandelingen met hen, dagjes weg, uitslapen, snacken.
Ik heb de laatste jaren geleerd om de kleine dingen in het leven te waarderen.
Vogels die vrolijk fluiten, mezelf een lekker geurtje cadeau doen. Een opgeruimd huis hebben, de gesprekken met bepaalde familieleden en vrienden.
Ik herken me wel in OliebolmetKrenten.
Niets moeten.. niets nodig hebben. Het simpele leven zonder de overdaad aan alles..
Mijn hond!!! :flirting:

Mijn werk, en nog zoveel meer. Het zijn de kleine dingen die het doen :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven