Wat moet ik doen?!

11-12-2011 11:10 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn stiefvader waar wij inwonen al een aantal jaren, is volledig doorgedraaid! Hij begint te dreigen en zegt dat hij ons kapot wilt hebben. Hij denkt dat wij hem het huis uit werken en zegt een granaat naar binnen te gooien mochten wij dit doen..

Hoor net van mn moeder dat ik een tas klaar moet zetten in het geval we weg moeten. Ik voel me echt niet veilig meer.. wat moet of kan ik doen??
Met je moeder weggaan?
Wat dacht je van de politie bellen in plaats van hier een nick aan te maken? Jullie zijn toch niet veilig? Dan roep je de hulpdiensten die daar voor zijn opgeleid in.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
http://shginfo.nl/slachtoffer

Je kunt ons altijd bellen

We hebben één landelijk telefoonnummer: 0900 - 126 26 26 (vijf cent per minuut). Als je belt vragen we je om je postcode in te toetsen. Daarmee kom je vanzelf uit bij het steunpunt bij jou in de regio. Bel je buiten kantooruren, dan kan het voorkomen dat we je doorverwijzen naar een ander telefoonnummer. Ben je in direct gevaar, aarzel dan niet en bel 112.
Als het al zo erg is dat je een tas klaar moet zetten, zou ik niet wachten tot het moment aanbreekt dat je weg moet. Dat moment is NU.

Hoe oud ben je?

Heb je mensen bij wie je terecht kunt? Vrienden? Familie?

Je hebt het over 'we'. Is dat jij en je moeder, of zijn er nog meer broers/zussen?

Sterkte!
Ik moet helemaal niks!
ik ben zeventien, heb nog 2 zussen.. mn moeder weet niet waar we heen kunnen en ik heb al gezegd dat ze familie moet bellen.. ze weet het ook niet ik ik kan toch moeilijk in mn eentje weg? Hij heeft dit wel vaker en dan zakt het af maar nu is het gewoon echt doorgeslagen?
Politie bellen en naar een Blijf van mijn Lijf huis. Als je niemand kent waar je terecht kunt dan zijn er goddank ook nog instanties. Weggaan is NIET ONMOGELIJK!
politie bellen en vragen om zo'n tijdelijke huisverbod voor hem
quote:luna09876 schreef op 11 december 2011 @ 11:19:

ik ben zeventien, heb nog 2 zussen.. mn moeder weet niet waar we heen kunnen en ik heb al gezegd dat ze familie moet bellen.. ze weet het ook niet ik ik kan toch moeilijk in mn eentje weg? Hij heeft dit wel vaker en dan zakt het af maar nu is het gewoon echt doorgeslagen?Je moet ook niet alleen weg, maar met je moeder en je zussen. Kan jij familie niet bellen als je moeder het niet kan/doet/wil/durft?
Dat je dan nu wel de tijd hebt om een nick aan te maken en op je gemak te forummen...
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Jeetje zeg, soms is een forum een soort van steun in paniek situaties.

Er staan hier een aantal goede tips. Veel sterkte!

Ga zo snel mogelijk met zijn allen weg van deze man!
Ah know`t, tha shunt
quote:mali30 schreef op 11 december 2011 @ 11:22:

Dat je dan nu wel de tijd hebt om een nick aan te maken en op je gemak te forummen...

Zeg ik!

(Het valt me wel op dat zowat ieder nieuw topic ook een nieuwe TO is..... Niet dat nieuwe TO's niet welkom zijn hoor! )
quote:mali30 schreef op 11 december 2011 @ 11:22:

Dat je dan nu wel de tijd hebt om een nick aan te maken en op je gemak te forummen...dat heb je met indigokindjes
quote:feeks schreef op 11 december 2011 @ 11:24:

[...]

dat heb je met indigokindjes Leg uit Feeks! Ik ben nog niet lang wakker en dit kwartje valt niet? Anders moet ik morgen een topic openen omdat ik de hele nacht wakker heb gelegen!
TO, wat ben je nu aan het doen? De popo aan het bellen hoop ik?
quote:Fame schreef op 11 december 2011 @ 11:28:

[...]

Leg uit Feeks! Ik ben nog niet lang wakker en dit kwartje valt niet? Anders moet ik morgen een topic openen omdat ik de hele nacht wakker heb gelegen! Vorige week, een troll die het over haar indigokind had
Ah de indigokindjes

On topic , genoeg tips TO sterkte.

*al ben ik wat sceptisch*
@fame, idd je ziet door de bomen (de) het bos (trollen) niet meer soms.

Maar misschien ben ik te sceptisch. Daarom heb ik TO in case of echte trubbels wel sterkte gewenst
TO, jij of je moeder zou nu al contact kunnen opnemen met wat @paloma in haar post geschreven heeft. Voor een luisterend oor en of tips.

Is er een familielid (broer/zus van je stiefvader) die iets zou kunnen doen, qua gesprek oid. met je stiefvader.

Zijn je zussen jonger of ouder?

In iedergeval heel veel sterkte met deze vervelende situatie.
quote:mali30 schreef op 11 december 2011 @ 11:32:

@fame, idd je ziet door de bomen (de) het bos (trollen) niet meer soms.

Maar misschien ben ik te sceptisch. Daarom heb ik TO in case of echte trubbels wel sterkte gewenst Dat sceptsische heb ik ook, maar ook in dit geval heb ik TO getipt de popo in te schakelen en naar een Blijf van mijn Lijf huis te vertrekken. Dat is toch goeie raad op de vraag Wat moet ik doen?
@fame, ik sta volledig achter jou gegeven tip! Popo en blijf van mijn lijf huis zijn the place's to go and the people to call!
Politie bellen en zij zullen jullie dan ook naar een blijf van mijn lijf huis brengen.
quote:mali30 schreef op 11 december 2011 @ 11:37:

@fame, ik sta volledig achter jou gegeven tip! Popo en blijf van mijn lijf huis zijn the place's to go and the people to call!

Precies! Wij zijn niet de personen die dit even op kunnen lossen.

(Vindt het ook een beetje koud buiten, dus ik blijf lekker thuis vandaag )
heb stichting huiselijk geweld net gebeld, ga straks als ik moed heb verzameld zeggen dat we met hun een gesprek moeten aangaan en zeggen dat ik gewoon echt weg wil hier...
luna, kom maar hier! Ik heb bedden genoeg en een groot hart.

in overijssel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven