wat te doen???help....

07-08-2010 18:04 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo Mensen,

Voel me vanaf februari niet lekker in m'n vel zitten.

ben erg moe, slaap het liefst, eet slecht, alles wat ik onderneem kost mij veel moeite, mijd contacten en voel me erg onzeker in gezelschap, kan niet goed uit m'n woorden komen-zit dus veel thuis want zeg bijna alle afspraken af.

Nu heb ik sinds 2 maanden een andere baan in de hulpverlening en heb me sinds vorige week ziek gemeld omdat het niet goed met me gaat, ook op m'n werk ondervind ik klachten.

Ben alleen niet eerlijk geweest met ziekmelden, heb gezegd dat ik een griepje had maar merk dat ik echt moet vertellen wat er aan de hand is maar durf dat bijna niet.ook het idee dat mensen mij dan zwak vinden en omdat ik er nog maar net werk maakt het mij moeilijk.Ik weet diep van binnen dat ik een andere richting werk moet zoeken, de hulpverlening put mij uit maar om die stap te zetten...is zo moeilijk!

En nu komt er nog bij dat mijn huisarts op vakantie is(tot 22 augustus) en ik naar een andere toe moet.Ik stel het steeds uit maar denk dat ik maandag toch maar een afspraak moet maken voor ik helemaal doordraai....hebben jullie tips voor mij?

groetjes.....
Maak evt afspraak met de bedrijfsarts. Je zal sowieso binnenkort wel opgeroepen worden.

Sterkte!
Tjee shafali, dat is al lang (februari), klinkt niet meer als een 'normaal' dipje.

HA lijkt me een goed idee, en het maakt toch niet zoveel uit dat je een vervanger krijgt? Misschien is het juist wel prettig om bij een onbekende je verhaal te doen.

Maar wat wil je precies bij de HA?

Misschien kun je een doorverwijzing krijgen naar een psycholoog. Dat is vaak ook vergoed (1e 10 sessies, zie polisvoorwaarden van je verzekering).
Zou je wel weer met mensen durven/willen afspreken als zij weten dat het niet zo goed met je gaat?

Bij mij scheelt het altijd als mensen ervan af weten, dan heb ik het gevoel dat ik me niet beter voor hoef te doen dan ik me voel, en dan durf ik eerder af te spreken.

Misschien werkt het voor jou ook zo.

Ik zou idd. gewoon maandag naar de vervanger van je huisarts gaan. En misschien idd. naar een psycholoog.

Een paar gesprekken helpen je misschien weer op weg.

Succes!
Moet naar de huisarts omdat ik me ziek gemeld heb en zelf ook vind dat ik mijn 'probleem' een keer op tafel moet leggen, vind het wel erg eng en zie er tegenop....mijn eigen huisarts weet iets van mijn problematiek af en zie er tegenop om het hele verhaal bij een vervanger weer te vertellen maar moet wel....ga maandag bellen!

zal wel een doorverwijzing krijgen ja maar dan moet ik het nog op m'n werk vertellen en gezien ik daar nog maar net werk zie ik daar het meeste tegenop.ben net door m'n proeftijd heen en dat voelt zo lullig....
weet dat ik m'n probleem onder ogen moet zien en het idd vertellen aan vrienden en familie maar is zó moeilijk.men ziet mij altijd als een sterke vrouw die alles aan kan ......
Volgens mij ben je echt sterk als je ook in mindere tijden hulp durft te vragen.

Ik denk, zeker gezien je ziekmelding, dat het heel verstandig is om maandag de HA te bellen.

Je kunt dan vertellen over je problematiek, de HA is er voor opgeleid om daar goed mee om te gaan dus zal echt begripvol reageren.

Wat betreft je werk, ik neem aan dat je niet bewust in een dip bent gekomen, je kunt er toch niks aan doen?

Wacht eerst dat gesprek met de HA af, je werk is belangrijk maar je eigen gezondheid en welzijn gaat boven alles!
Ben zeker niet bewust in een dip gekomen en het duurt al zo lang...wordt er moedeloos van....ga zeker de HA bellen, bedankt voor jullie reacties-maakt me iets sterker....x
Slecht voelen, en slecht eten?

Causaliteits verband anyone??
Ik vind het ook lang als het al vanaf februari aan de gang is.

goed dat je je huisarts gaat bellen! Laat je nog even weten hoe het is gegaan?

Ik zou informeren bij je ziektekosten verzekering of b.v. psychologische hulp vergoed wordt en alvast een afspraak maken.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
laat zeker nog wat van me horen.....bedankt!
quote:shafali schreef op 07 augustus 2010 @ 18:22:

weet dat ik m'n probleem onder ogen moet zien en het idd vertellen aan vrienden en familie maar is zó moeilijk.men ziet mij altijd als een sterke vrouw die alles aan kan ......Sterk of niet: geen enkel mens kan alles aan.
quote:shafali schreef op 07 augustus 2010 @ 18:22:

weet dat ik m'n probleem onder ogen moet zien en het idd vertellen aan vrienden en familie maar is zó moeilijk.men ziet mij altijd als een sterke vrouw die alles aan kan ......

Ben je bang hen teleur te stellen door 'ineens geen sterke vrouw te zijn' of ben wil je zel 'sterke vrouw' blijven?

Daar zit namelijk een groot verschil in!
shafali.......wat jij allemaal opnoemt van dat moe zijn, niet goed uit je woorden komen, het liefst slapen, slecht eten. Ik had daar ook last van begin dit jaar.

Na gewoon nog een tijdje doorgewerkt te hebben ging het van de een op de andere dag echt niet meer. Kon mijn bed niet uit en kon alleen maar huilen. Heb me toen ook ziek gemeld en gezegd dat ik een griepje had. Heb later de echte reden verteld.

Ik bleek na een paar dokters bezoeken een burn out te hebben. Loop nu al een tijdje bij een psycholoog en sta op de wachtlijst voor psychotherapie.

Ik zou zo snel mogelijk naar de huisarts gaan en eventueel een doorverwijzing vragen voor een psycholoog.

Laat ook eventueel je bloed nakijken....is bij mij ook gedaan om van alles uit te sluiten.

Snap dat je niet graag je verhaal bij een vervangende huisarts doet, maar ik zou toch gaan. 22 augustus duurt nog wel even.

Heel veel sterkte.
Hai shafali,

Hoe is het vandaag gegaan? Heb je de HA nog gebeld?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven