Wat te doen met deze persoon?

01-03-2016 17:38 56 berichten
Oke, hier komt het verhaal.

8 jaar geleden ben ik bevriend geraakt met iemand. We hadden gewoon een gezellige tijd, veel lol samen en zo. Ik kwam daar vrij vaak. Hij had het heel vaak over andere vrouwen (van zijn werk of op tv) en bekeek die ook aandachtig. Hij zei ook dat hij een vrouw in huis maar lastig vond. Op msn hadden we veel gesprekken maar kon hij er niet tegen als ik een paar minuten niet reageerde, dan kreeg ik al een slaperige smiley toegestuurd.

Allemaal koek en ei, totdat ik een vriend kreeg. Toen waren de rapen gaar en begon hij jaloers gedrag te vertonen. Hij begon mijn toenmalige vriend af te kraken en me op te eisen. Hij was verliefd op mij, waar ik dus geen flauw idee van had. Zo hadden we dus veel ruzie gekregen en hij bleef de jongens die ik had maar afkraken. Ook ging hij bij collega's uithuilen om mij en verzon hij tegen vrienden en zo verhalen over dat hij sex met mij heeft gehad. En ik heb het contact altijd netjes proberen te houden. Ik heb nooit gezegd dat hij op kon donderen maar hij was nooit tevreden. Als ik hem tegenkwam wilde hij graag chatten, als we chatten wilde hij dat ik op bezoek kwam, als ik op bezoek kwam wilde hij dat ik vaker kwam.... en daarom ben ik daar toen ook vaak heen gegaan, omdat hij daar om vroeg.. Maar het was nooit goed.

Ik had hem een tijdje genegeerd, maar dat hielp niet want ik had een keer met zijn telefoon mijn moeder gebeld. Hij had dat nummer dus en heeft haar heel vaak opgebeld en als er werd opgenomen legde hij de hoorn op de haak. Meerdere malen per dag. Naar de politie gaan was toen geen optie, want die wilden het eerst nog een tijd afwachten.

Zelfs nu, na 8 jaar is hij nog bezig. Nog steeds vertellen dat hij een stijve krijgt als hij aan mij denkt. Mijn vriend en ik zijn in een andere plaats gaan wonen (niet vanwege hem,, maar vanwege de rust) en toch weet hij in welke plaats ik woon. Ik denk via via. Die plaats is zeker een kwartier/half uur rijden van de plaats waar hij woont. En nu vertelde hij mij dat hij via een collega een leuk adresje heeft gekregen om zijn laptop te laten maken. En waar ligt dat adresje? In onze woonplaats.... er zijn dichter in zijn buurt zo veel plekken om dat apparaat te laten maken, maar hij moet per se daar. Of hij dat echt van een collega heeft gekregen weet ik niet, maar soms lijkt het wel alsof hij het erom doet.

Hoe moet ik nou met hem omgaan? Ik chat nog zelden met hem maar wil het liefste helemaal geen contact meer, maar dan ben ik bang dat hij gaat stalken of gaat posten voor onze deur, zo'n dingen. Hij heeft nog niks gedaan maar je weet het nooit wat hij van plan is als hij een tijd lang niks meer van me hoort. Alleen maar daardoor twijfel ik of ik hem moet blokkeren of niet. Hebben jullie een idee?

Bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
quote:fouteman schreef op 01 maart 2016 @ 19:49:

Meid, je had lol met hem, hij dacht dat ie je krijgen kon, en toen nam jij een andere vriend. Hij heartbroken maar toch nog contact houden. En je wilt dat heartbroken gedoe niet meer van hem, maar je wilt hem ook niet uit je leven.Niet zo projecteren, zij kan er ook niets aan doen dat dit jou is overkomen.
Speechless
quote:fouteman schreef op 01 maart 2016 @ 19:49:

Meid, je had lol met hem, hij dacht dat ie je krijgen kon, en toen nam jij een andere vriend. Hij heartbroken maar toch nog contact houden. En je wilt dat heartbroken gedoe niet meer van hem, maar je wilt hem ook niet uit je leven.

Wees dan een vent, meid, en maak het uit met je vriend, ga naar je stalker toe en zeg: hier ben ik.

Want dat is wat je écht wilt. Behalve dat je niet je huidige vriend kwijt wilt, natuurlijk.Ik heb hier geen commentaar op, behalve dat jij het helemaal verkeerd ziet.
quote:fouteman schreef op 01 maart 2016 @ 18:32:

[...]

Ik heb ook wel eens fouten gemaakt en mijn aandacht aan de verkeerden verspild. Dat waren harde lessen. Maar ik ben er overheen hoor!En wat maakt jou nou een foute man?
quote:Muzemeisje schreef op 01 maart 2016 @ 20:01:

[...]

Niet zo projecteren, zij kan er ook niets aan doen dat dit jou is overkomen.Jij projecteert dat dit mij zou zijn overkomen.
quote:Kerstvrouw schreef op 01 maart 2016 @ 20:05:

[...]

Ik heb hier geen commentaar op, behalve dat jij het helemaal verkeerd ziet.

Toch jammer dat je er kennelijk geen speld tussen weet te krijgen met een inhoudelijk verhaal.

Evengoed hoop ik dat je de moed vindt om deze situatie te laten eindigen, want het is voor niemand echt fijn zo, en jij hebt de sleutel in handen.
quote:Corona67 schreef op 01 maart 2016 @ 20:28:

[...]

En wat maakt jou nou een foute man?

Hetzelfde wat alle andere foute mannen fout maakt. Ze zien me en ze willen me een betere man maken en zelf een minder brave vrouw worden.

Maar natuurlijk ben ik eigenlijk diep van binnen heel lief, een ruwe diamant, blanke pit enzo. Je moet het alleen willen en kunnen zien, dat soort teksten.

Maar dit onderwerp gaat niet over mij, dus laten we het vooral niet vervuilen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven