Wat vind jij en zou jij doen?

27-12-2010 16:08 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
-
quote:enandersmaarniet schreef op 27 december 2010 @ 16:47:

Jorina,

je hebt dagjes uit, groepjesvriendinnen-dagjes uit, je hebt verjaardagsfeestjes, etentjes, vrijgezellenfeestjes etc.etc.

Voor verjaardagsfeestjes, maar ook voor vrijgezellenfeestjes geldt: ?? wel een feestje geven, maar niet uitgenodigd worden = verklaring verschuldigd, want RAAR.Ow, dat zal dan wel mijn sociale handicap zijn. Maar als ik dat raar zou vinden, zou ik gewoon naar die vriendin toe gaan en zeggen dat ik dat raar vind, en niet een halfslachtig verhaal ophangen over dat ik niet wil dat ze het er steeds over heeft.
Is het nieuws van de bruiloft en het feest nog 'vers'? In het begin zijn al dat soort dingen het enige waar iemand over kan praten (vgl: huis gekocht, kinderen, huisdier, nieuwe auto etc). Als het wat langer duurt dan is een opmerking wel op zijn plek. Niks is zo saai als iemand die maar over 1 ding kan praten waarbij je zelf niet betrokken bent.
Ik zou haar qua vriendinnenrangorde helemaal achteraan plaatsen en niet meer aan haar denken. Als ze weer begint te praten over de bruiloft zou ik haar onderbreken om over het weer te beginnen en me daarna uit de voeten maken.
quote:Avaeyebrow schreef op 27 december 2010 @ 16:41:

[...]

Natuurlijk mag dit wel maar het staat toch een beetje in een bepaalde context. Vriendinnen van mij hebben het ook over vakanties en dagjes uit waar ik niet voor ben uitgenodigd. Deze context is dat andere vriendinnen wel mee gaan maar zij niet is uitgenodigd, vind ik toch een beetje anders.Eens.
Misschien heeft 'de organisatie'de gastenlijst van het vrijgezellenfeest naar eigen inzicht samengesteld buiten de bruid om? Of is het een soort kliekje dat er gewoon geen anderen bij wil hebbenn? Of er is maar plaats voor 6 en er vielen veel andere vriendinnen/familie ook af?
Als ze wil ouwehoeren over haar huwelijksreis of een andere vakantie prima. Maar een vrijgezellen trip waar andere vriendinnen wel mee mogen en zij niet en daar dan steeds over vertellen vind ik op zijn zachts gezegd niet netjes! Het is meer beladen. Kijk ik heb ook vriendinnen waar ik over vakanties mee praat ook als zij met een andere vriendin gaan. Maar gaat zij op een vrijgezellen trip met meerdere vriendinnen en ik mag niet mee tja dan lijkt me het niet tatisch en aardig om degene die niet mee mag daar steeds mee te confronteren.
quote:Avaeyebrow schreef op 27 december 2010 @ 16:41:

[...]

Natuurlijk mag dit wel maar het staat toch een beetje in een bepaalde context. Vriendinnen van mij hebben het ook over vakanties en dagjes uit waar ik niet voor ben uitgenodigd. Deze context is dat andere vriendinnen wel mee gaan maar zij niet is uitgenodigd, vind ik toch een beetje anders.

Ook eens..

Het is niet zo dat elk dingetje waarvoor je niet bent uitgenodigd niet bespreekbaar is. Verplaats je in TO.. Als een vriendinnengroepje (waar je eigenlijk jezelf toe rekent) met zn allen op vakantie gaat bwv vrijgezellenfeest. En jij mag niet mee en krijgt ook nog eens ingewreven hoe leuk het allemaal wel niet wordt..

Dat is toch volkomen k*t..
quote:SweetSummer schreef op 27 december 2010 @ 16:56:

[...]

Ook eens..

Het is niet zo dat elk dingetje waarvoor je niet bent uitgenodigd niet bespreekbaar is. Verplaats je in TO.. Als een vriendinnengroepje (waar je eigenlijk jezelf toe rekent) met zn allen op vakantie gaat bwv vrijgezellenfeest. En jij mag niet mee en krijgt ook nog eens ingewreven hoe leuk het allemaal wel niet wordt..

Dat is toch volkomen k*t..

Of verplaatst je eens in de vriendin. Misschien was het helemaal niet haar keus dat TO er niet bij is. Weet ze eigenlijk wel dat TO er niet bij is?

Misschien wil ze TO er juist wel bij betrekken omdat er maar plek was voor 6 personen en zij zelf ook baalt dat TO er niet bij kan zijn?

Allemaal opties...
quote:Jorina schreef op 27 december 2010 @ 16:59:

[...]

Of verplaatst je eens in de vriendin. Misschien was het helemaal niet haar keus dat TO er niet bij is. Weet ze eigenlijk wel dat TO er niet bij is?

Misschien wil ze TO er juist wel bij betrekken omdat er maar plek was voor 6 personen en zij zelf ook baalt dat TO er niet bij kan zijn?

Allemaal opties...

Dit alles maak ik niet op uit TO's verhaal..

Als ik de bruid was geweest, en dit zou buiten mij om zijn gegaan..

Had ik me in iedergeval verontschuldigd tegenover TO, als ik er al zo nodig over moest praten.

Ik denk dat TO zich een stuk beter had gevoeld met een: Het spijt me lieverd.. ABCD heeft dit geregeld.. Maar wij gaan nog wel wat anders leuks doen!
@ Jorina; ik weet niet hoe jij met je vriendinnen omgaat maar zo te zien ben je een echte frenemy.

Vroeger bleef ik dan toch met zo iemand omgaan, nu denk ik; Lozen mijn tijd niet waard!
Jorina, ga je trouwen over anderhalf jaar?? ;))
dubbel
quote:SweetSummer schreef op 27 december 2010 @ 17:02:

[...]

Dit alles maak ik niet op uit TO's verhaal..

Als ik de bruid was geweest, en dit zou buiten mij om zijn gegaan..

Had ik me in iedergeval verontschuldigd tegenover TO, als ik er al zo nodig over moest praten.

Ik denk dat TO zich een stuk beter had gevoeld met een: Het spijt me lieverd.. ABCD heeft dit geregeld.. Maar wij gaan nog wel wat anders leuks doen!

Eens.

Als iemand anders een reis had geregeld en ik zou TO als mijn vriendin beschouwen, dan zou ik simpelweg gezegd hebben dat zij mee zou moeten. En dat het feest anders niet door zou gaan.

Ik kan me dus eigenlijk niet voorstellen dat bridezilla niet weet dat TO buiten de plannen voor haar huwelijk staat. En dat maakt haar gedrag extreem ongevoelig in mijn ogen.
What is in a name, het zit je dwars. Je geeft aan niet te snappen waarom je niet bent uitgenodigd. Kennelijk had je dus verwacht wel uitgenodigd te worden. Dat geeft niet; begrijpelijk dat je daarom dus teleurgesteld bent. En niet netjes (of eigenlijk gewoon lomp) van haar dat zij er telkens tegenover jou over begint.

Ik zou toch de volgende keer als zij weer over die vakantie begint te praten op vriendelijke wijze aankaarten waarom je niet bent uitgenodigd. Dit gaat anders aan je blijven knagen, telkens wanneer je haar weer ziet.
quote:Jorina schreef op 27 december 2010 @ 16:59:

[...]

Is bij een kennis van mij gebeurd. Ze ging trouwen, en had haar getuige een namenlijstje doorgegeven van vriendinnen die ze uitgenodigd wilde hebben voor haar vrijgezellenfeest. Daar stond een (lawezeggen) Sandra op, en de getuige heeft toen de verkeerde Sandra uitgenodigd. Niet de Sandra die bij haar middelbare school vriendinnengroepje hoorde, maar een Sandra die de kersverse vriendin van een vriend was.

Bruid was niet van het misverstand op de hoogte, schoolvriendinnengroepje vond het raar dat er een van hun niet was uitgenodigd, maar hebben nooit aan getuige aangegeven dat dit misschien niet klopte.

Op de dag zelf baalde bruid enorm dat vriendin er niet was.

Kortom: vraag het gewoon, wellicht is het een misverstand.
.
gewoon zeggen; lieve schat, hartstikke leuk dat je gaat trouwen, maar t duurt nog 1,5 jaar, wie weet wat er in tussentijd allemaal nog gebeurd. erg leuk dat je met je vriendinnen op vakantie gaat, veel plezier gewenst alvast, maar zullen we nu even over wat anders praten?

waarschijnlijk moet je jaloers worden omdat je niet mee mag.
wij slapen nooit.
Ik maak eigenlijk heel weinig op uit TO's verhaal, het belicht uiteindelijk alleen haar versie op de situatie.

Oja, ik heb geen idee wat een 'frenemy' is, en ga niet over 1,5 jaar trouwen

Daarentegen kies ik mijn vrienden wel zo uit dat we gewoon open en eerlijk tegen elkaar zijn, als mij iets dwars zit, dan zeg ik dat gewoon, en andersom.
Een frenemy is een friend die zich gedraagt als een enemy of een enemy die zich gedraagt als een friend. Geen goede vriendin dus.
Ik vind die vriendin verregaand onbeschoft met haar geneuzel over haar bruiloft en haar vrijgezellenfeest dat pas over anderhalf jaar plaats vindt. Zeker nu TO niet mee mag.

Hoe oppervlakkig en egocentrisch ben je dan?
Tsja, ik heb verschillende vriendinnen die 'vriendinnengroepjes' hebben. Een goede vriendin gaat altijd met een groep collegavriendinnen op vakantie. Een andere vriendin heeft een groepje van school, een groepje uit de buurt, een groepje van het werk, enz. En ik kan me voorstellen dat je met een 'vriendinnengroep' iets voor een bruid regelt, zonder er wellicht bij stil te staan dat er ook nog andere vriendinnen zijn. Ik zou mij daar dan ook absoluut niet druk over kunnen maken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven