wie heeft goede raad?
dinsdag 6 september 2011 om 12:56
Voor de effectiviteit van de therapie is het beter om het te vertellen (zoals je jezelf al aangeeft is de kans groot dat je steeds geremder gaat worden als je het niet doet). Een goede therapeut zal verstandig omgaan met datgene wat je vertelt en hier een goede 'oplossing' voor vinden (en ik vermoed dat stoppen met de therapie hier niet bij zal horen).
Ik begrijp overigens goed dat het erg lastig is om hierover te beginnen, dus denk er van te voren goed over na wat je wil vertellen en hoe.
Ik begrijp overigens goed dat het erg lastig is om hierover te beginnen, dus denk er van te voren goed over na wat je wil vertellen en hoe.
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
dinsdag 6 september 2011 om 13:09
In opleidingen wordt ook aandacht besteed aan overdracht.
Je hebt zelfs kans dat je therapeut het zelf opmerkt.
Dit is niet iets om je voor te schamen en het zal voor je therapeut niet de eerste keer zijn dat hij dit tegenkomt.
Als hij zo goed is als je hier schrijft, dan zal hij er ook integer mee omgaan.
Je hebt zelfs kans dat je therapeut het zelf opmerkt.
Dit is niet iets om je voor te schamen en het zal voor je therapeut niet de eerste keer zijn dat hij dit tegenkomt.
Als hij zo goed is als je hier schrijft, dan zal hij er ook integer mee omgaan.
dinsdag 6 september 2011 om 13:29
quote:vlinder2011 schreef op 06 september 2011 @ 13:00:
Spoken, ik schaam me echt hartstikke rot, kan er niks aan doen.Zonde, je voor een gevoel schamen heeft geen zin. Een gevoel is er gewoon. Je kan je wel schamen voor acties of gedrag. Maar wat ik daarvan kan lezen hier is dat juist ook niet nodig!
Spoken, ik schaam me echt hartstikke rot, kan er niks aan doen.Zonde, je voor een gevoel schamen heeft geen zin. Een gevoel is er gewoon. Je kan je wel schamen voor acties of gedrag. Maar wat ik daarvan kan lezen hier is dat juist ook niet nodig!
dinsdag 6 september 2011 om 14:09
Ik zou het aangeven. Zelf zou ik me er niet prettig bij voelen - zeker niet gezien bij de therapie fysiek contact vereist is. Ik zou eigenlijk denken dat dit geen gezonde verhouding oplevert en dat jij - juist in je kwetsbare positie - er geen goed aandoet om verder te gaan met de therapie, hoe zonde misschien ook...
dinsdag 6 september 2011 om 14:13
dinsdag 6 september 2011 om 14:17
Ik zou het ook aan die therapeut melden, vanwege de reden die je zelf al aangeeft, en vanwege wat er al eerder wordt gezegd: de man heeft dit vast al vaker mee gemaakt, je verwacht zelf al dat hij er goed op zal reageren. En bovendien heeft ie misschien ook wel ideeën over hoe je van dat fysieke verlangen naar hem af komt, dat zou helemaal mooi zijn.
Volgens mij gaat dit wel goedkomen, het lijkt me geen onoverkomelijk probleem
Volgens mij gaat dit wel goedkomen, het lijkt me geen onoverkomelijk probleem
dinsdag 6 september 2011 om 15:34
Ik denk dat het feit dat het gevoel bij je opwekt best eens een goed teken kan zijn. Dat je bezig bent een probleem aan te pakken. (doel is nooit geweest je man te beschamen, dus zou proberen me daar niet zo'n druk over te maken).
Snap dat de angst voor afwijzing e.d. je wellicht tegenhoudt om er met je therapeut over te praten. Ik denk dat hij je helpen zal, want daar is hij immers voor.
Ik denk echt dat het goed is dat je voelt. Want als er iets eng kan zijn is het voelen.
Veel sterkte gewenst!
Snap dat de angst voor afwijzing e.d. je wellicht tegenhoudt om er met je therapeut over te praten. Ik denk dat hij je helpen zal, want daar is hij immers voor.
Ik denk echt dat het goed is dat je voelt. Want als er iets eng kan zijn is het voelen.
Veel sterkte gewenst!
woensdag 7 september 2011 om 11:36
Het is misschien best moeilijk om dit tegen hem te zeggen. Tekst kwijt, stotteren, nou ja vul maar in. Waarom print je de OP niet uit en geef je dit de eerst volgende keer aan hem. Het is dan handig om het aan het eind van de sessie te doen zodat hij er ook eerst over na kan denken. Vertel er eerlijk bij dat je dit heel moeilijk vindt om te vertellen en dat je het daarom op deze manier doet.
Wellicht zeg ik hele stomme dingen maar dit was wat er bij mij op kwam
Wellicht zeg ik hele stomme dingen maar dit was wat er bij mij op kwam