Wie herkent dit?

12-06-2011 18:03 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn hier mensen die ervaring hebben met de (geestelijke) gevolgen van een (v)echtscheiding en de periode vóór de scheiding? Ik ben nu een paar jaar bezig om de scheiding te regelen, ik word aan alle kanten tegen gewerkt. Afentoe zie ik door de bomen het bos niet meer. Heb veel somatische klachten, kan me niet ontspannen terwijl ik van alles probeer (van haptotherapie tot douchen, tot ademhalingsoefeningen), het werkt niet voldoende. En door de langdurige stress ga ik dingen doen die ik niet zou moeten doen. Ben onder behandeling bij een psycholoog, huisarts en slik AD. Ik wil het weer helder kunnen zien, en in perspectief.
Kan je het niet overlaten aan een advocaat?
Ik denk dat je geduld moet hebben. Genezing kost tijd.. Step by step.
Volgens mij zit er niets anders op om concessies te doen.

Je wordt tegengewerkt schrijf je. Geef toe en bedenk dat rust meer waard is dan vast blijven houden aan je gelijk. Wees de grotere in dit geval.

Geeft je waarschijnlijk een stukje meer adem
Een scheiding kan er inderdaad behoorlijk inhakken. Mijn scheiding is vrij soepel verlopen, maar ik heb er jaren last van gehad, dus kun je nagaan. Kun je misschien iets meer uitleggen waarom het al jaren duurt? Want misschien zijn er mogelijkheden om het iets minder een vechtscheiding te maken?

Zou je je niet al beter voelen als de scheiding erdoor is? Je hebt er nu teveel stress van en daar zijn geen onstpanningsoefeningen of AD tegen opgewassen. De oorzaak van de stress wegnemen zou dus al een stuk schelen.
Ik weet ook eigenlijk wel dat ik het tijd moet geven om te herstellen. Ik moet ook niet in tijd denken. Dat is me ook gezegd. Het is alleen zo dat wanneer je er midden in zit en geen vooruitgang boekt of ziet, het altijd te lang duurt. Tenminste, vind ik. Ik loop gewoon tegen een heleboel dingen aan, die er nu uit komen en waar ik moeite mee heb. Ik heb oa een angststoornis, paniekaanvallen, etc. Allemaal van die 'fijne' etiketjes dus. Mijn lichaam reageert blijkbaar sterk.

Ik had net de reden opgeschreven waarom het al zo lang duurt, maar dat hou ik toch maar even voor mezelf nog. Wellicht heb je het toch nog gelezen. Ik heb er wat moeite mee om het allemaal op te schrijven.
Vleugeltjes, ik heb dat ook, mijn lichaam reageert ook heel sterk op stressvolle gebeurtenissen. Zit op dit moment ook in een moeilijke periode, ook angst e.d.

Maar ik begrijp dat je hier verder niet wilt schrijven waarom de scheiding zo lang duurt. Ik vind het daarom moeilijk om je daarover te adviseren. Ik kan je alleen maar aanraden om dingen zo zakelijk mogelijk te regelen en om water bij de wijn te doen als het op die manier sneller gaat.
Lila, laat ik het zo zeggen; er wordt enorm gerekt en niet goed mee gewerkt. Ik reageer snel en volgens de regels op alles wat moet gebeuren, maar de andere kant doet dat niet. En zo zijn er meer dingen. Mag ik vragen wat jij merkt aan je lichaam?
quote:vleugeltjes schreef op 13 juni 2011 @ 09:46:

Lila, laat ik het zo zeggen; er wordt enorm gerekt en niet goed mee gewerkt. Ik reageer snel en volgens de regels op alles wat moet gebeuren, maar de andere kant doet dat niet. En zo zijn er meer dingen. Mag ik vragen wat jij merkt aan je lichaam?

Heb je even?

Onrust in mijn lijf en duizeligheid vooral.

Maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat het bij mij om 2 dingen ging. Mijn eigen scheiding en het verdriet daarover wat ik niet goed heb verwerkt en de scheiding van mijn huidige man, die zo'n enorme nasleep had, vooral financieel, na jaren hebben we daar nog af en toe stress van.

Op dit moment heb ik meer lichamelijke klachten, omdat ik een tijdje ziek ben geweest.
Alle tijd

Ik herken het wat je beschrijft.

Inderdaad die duizeligheid en onrust. Bij mij is het ook een hele waslijst hoor, het lijkt wel of er steeds weer iets bij komt. Kan jij het accepteren? Heb jij steun vanuit je omgeving?

Ik hoop dat je inmiddels weer beter bent, sterkte in elk geval!
Accepteren is inderdaad het moeilijkste. Maar ik heb wel goede begeleiding gelukkig, iedereen is heel welwillend.

Maar laat het je niet opvreten hoor, ik snap dat je die scheidingsstress niet zomaar los kan laten, maar af en toe even helemaal niet aan denken en over piekeren, dat lost niks op. En.... uiteindelijk zal ook jouw scheiding erdoor zijn en dan komt er rust....
Ik ben onder behandeling bij een p'loog en de h.a, en dat zijn tegelijk ook de personen die me steunen voor zover ze kunnen. Mijn omgeving doet dat niet bepaald. Het gaat nu niet al te best in elk geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven