Wintervreugd voor de zomermoppers deel 10
dinsdag 24 januari 2023 om 11:37
Op verzoek van Viva-moderator een nieuw deel omdat het vorige topic al erg veel post had.
Hier kunnen we juichen over winter, heerlijke grijze regendagen of de mooie natuur in de herfst. En klagen over het felle zonlicht, de lange dagen, plaknachten, ongediertes, hooikoorts en alles wat we verder maar níet leuk vinden aan de lente en/of zomer.
Tel hieronder af naar de wintertijd!
https://www.tickcounter.com/countdown/3 ... wintertijd
Hier kunnen we juichen over winter, heerlijke grijze regendagen of de mooie natuur in de herfst. En klagen over het felle zonlicht, de lange dagen, plaknachten, ongediertes, hooikoorts en alles wat we verder maar níet leuk vinden aan de lente en/of zomer.
Tel hieronder af naar de wintertijd!
https://www.tickcounter.com/countdown/3 ... wintertijd
dagdromer1986 wijzigde dit bericht op 02-05-2023 23:12
15.12% gewijzigd

maandag 2 oktober 2023 om 13:55
Principessa schreef: ↑02-10-2023 13:08Okay mensen, ik ga op anoniem. Heb hier jaren geschreven onder verschillende nicks, maar het voelt niet meer veilig na het gezeik van gisteravond. Bashen door zomerliefhebbers interesseert me niet, maar als iemand "van hier" meent mij hier op de vingers te moeten tikken omdat ik volgens haar verkeerd reageer, ben ik weg. Noem me kinderachtig, maar ik trek dat niet. Het leven is al k.t genoeg zonder.
Jij laat je wel snel kennen zeg

Je noemt een ander opportunistisch omdat diegene alleen maar een weertype wil wat hij of zij lekker vindt.
Dat is toch logisch?
Als ik het weertype voor het zeggen had, koos ik ook alleen maar weer dat ik lekker vind. Net als ieder ander.
Jij wilt toch ook alleen maar weer dat jij lekker vindt?
Ik vind je buitenproportioneel reageren hoor.

maandag 2 oktober 2023 om 16:19
Met zo'n instelling zal je leven inderdaad loodzwaar zijn.Principessa schreef: ↑02-10-2023 13:08Okay mensen, ik ga op anoniem. Heb hier jaren geschreven onder verschillende nicks, maar het voelt niet meer veilig na het gezeik van gisteravond. Bashen door zomerliefhebbers interesseert me niet, maar als iemand "van hier" meent mij hier op de vingers te moeten tikken omdat ik volgens haar verkeerd reageer, ben ik weg. Noem me kinderachtig, maar ik trek dat niet. Het leven is al k.t genoeg zonder.
maandag 2 oktober 2023 om 16:25
Ik vind dit eig wel heel lekker zo.
20 graden. Je kan alles doen en het is lekker vroeg donker. Dus de kaarsjes kunnen wel aan.
In de nacht ook niet zo stik heet.
Veeeeeel beter dan die lange hete dagen waarin er niks uit je handen komt van de warmte en je ook nog eens niet slaapt, en het benauwd is en bij alles het zweet op je voorhoofd staat.
Dit kan ik gelukkig heel goed hebben
20 graden. Je kan alles doen en het is lekker vroeg donker. Dus de kaarsjes kunnen wel aan.
Veeeeeel beter dan die lange hete dagen waarin er niks uit je handen komt van de warmte en je ook nog eens niet slaapt, en het benauwd is en bij alles het zweet op je voorhoofd staat.
Dit kan ik gelukkig heel goed hebben

maandag 2 oktober 2023 om 17:06
Mwrosa schreef: ↑02-10-2023 16:25Ik vind dit eig wel heel lekker zo.
Dit kan ik gelukkig heel goed hebben![]()
Ja ik ook. Ik heb echt een hekel aan de zomer, maar van dit weer word ik heel blij. Nog niet té vroeg donker (en ook nog niet te laat licht) maar wel donkere avonden, koele nachten, koele ochtenden, daardoor in huis ook een prettige temperatuur (niet te warm en ook nog niet te koud zoals in de winter). Heerlijk in de tuin werken, ook op plekken waar ik in de zomer niet kan komen door de hete zon.
maandag 2 oktober 2023 om 17:26
Hm ik denk dat het ook enorm verschilt per regio..
Hier is het al een paar dagen 25 graden en ja de ochtenden zijn echt wel frisser maar ik kon vanmorgen gewoon in tshirt naar buiten, dat is bij mij toch niet echt de definitie van fris.
Avonden gelukkig al vroeger donker, maar van mij mag het nog veel vroeger, heerlijk, kijk ook uit naar de klok die straks terug gaat
Maar gelukkig weer een beetje avonden terug, heel fijn
Tuurlijk fijn dat het niet meer zo heet maar als je gewoon enorm uitkijkt naar kouder weer dan zijn deze temperaturen gewoon echt een domper.
Moet het ook wel een beetje opnemen voor Principessa, tuurlijk zit er soms ook een hoop frustratie bij, dan wordt het persoonlijk en krijg je discussies en dat is idd niet zo handig... maar dat hier dan toch weer mensen mee komen schrijven met "oh ja het is lekker zacht Herfstweer" dan zit je idd in het verkeerde topic
Heb ik het niet over de laatste posts hoor, tuurlijk fijn als je dit prima weer vind maar dit blijft een Herfst en Winter topic en dat is het gewoon nog niet en daar mogen mensen van balen.
Persoonlijke uitlatingen daargelaten..
Hier is het al een paar dagen 25 graden en ja de ochtenden zijn echt wel frisser maar ik kon vanmorgen gewoon in tshirt naar buiten, dat is bij mij toch niet echt de definitie van fris.
Avonden gelukkig al vroeger donker, maar van mij mag het nog veel vroeger, heerlijk, kijk ook uit naar de klok die straks terug gaat

Maar gelukkig weer een beetje avonden terug, heel fijn

Tuurlijk fijn dat het niet meer zo heet maar als je gewoon enorm uitkijkt naar kouder weer dan zijn deze temperaturen gewoon echt een domper.
Moet het ook wel een beetje opnemen voor Principessa, tuurlijk zit er soms ook een hoop frustratie bij, dan wordt het persoonlijk en krijg je discussies en dat is idd niet zo handig... maar dat hier dan toch weer mensen mee komen schrijven met "oh ja het is lekker zacht Herfstweer" dan zit je idd in het verkeerde topic

Heb ik het niet over de laatste posts hoor, tuurlijk fijn als je dit prima weer vind maar dit blijft een Herfst en Winter topic en dat is het gewoon nog niet en daar mogen mensen van balen.
maandag 2 oktober 2023 om 17:38
Ik vind de avonden en nachten hier juist vreselijk, zo warm. Gisteravond na het eten een rondje gewandeld en het was nog 20 graden
Vannacht en aankomende nacht weer op zijn koelst 17/18 graden, ik vind dat echt niet lekker slapen. Vannacht had ik zelfs weer de ventilator aan en ik lig al alleen onder een laken. Mijn batterij is in oktober echt wel leeg voor dit soort idioterie, een sjaal en een dekbed wil ik!

maandag 2 oktober 2023 om 17:45
maandag 2 oktober 2023 om 17:47
yesss schreef: ↑02-10-2023 17:26Hm ik denk dat het ook enorm verschilt per regio..
Avonden gelukkig al vroeger donker, maar van mij mag het nog veel vroeger, heerlijk, kijk ook uit naar de klok die straks terug gaat![]()
Maar gelukkig weer een beetje avonden terug, heel fijn![]()
Moet het ook wel een beetje opnemen voor Principessa, tuurlijk zit er soms ook een hoop frustratie bij, dan wordt het persoonlijk en krijg je discussies en dat is idd niet zo handig... maar dat hier dan toch weer mensen mee komen schrijven met "oh ja het is lekker zacht Herfstweer" dan zit je idd in het verkeerde topic![]()
Ja 25 graden vind ik ook echt niet fijn. Beter te verteren dan in de zomer (omdat de warme uren per dag minder zijn en de zon veel minder krachtig is), maar alsnog echt niet fijn. Maar hier is dat gelukkig niet het geval geweest dus dat zal inderdaad regionaal nog best verschillen.

maandag 2 oktober 2023 om 17:49
Principessa schreef: ↑01-10-2023 20:57Ik schrijf hier wat ik wil. Moet ik daarbij rekening houden met mensen die in het andere topic schrijven, dacht het niet he? Ze hoeven hier niet te lezen. Mij boeit het ook niet wat daar geschreven wordt. Het onderwerp spreekt me niet aan, dus ik kom daar niet.
Dit topic is voor mij al jaren een veilige plek, juist omdat men je irl voor gek verklaart als je zegt dat je niet van de zomer kunt genieten.
En ik heb inderdaad genoeg mensen in mijn omgeving die met kerst sneeuw en ijs willen, en verder tien maanden per jaar zomer. Dat noem ik dus opportunisme ja.
Ik begrijp je woede niet.
Niemand zegt dat je niet mag zeuren, dat mag je namelijk wel. Zo veel als je zelf wilt. En niemand neemt je niet serieus. Maar je kunt reacties verwachten inderdaad als je zo over andere mensen praat. Het is de toon die de muziek maakt.
Jij zult ook kiezen voor het weertype dat jij het lekkerst vindt. Is toch net zo opportunistisch,
Echt, je maakt het veel groter dan het is.
Laat je niet zo kennen.
maandag 2 oktober 2023 om 17:50
maree schreef: ↑02-10-2023 17:38Ik vind de avonden en nachten hier juist vreselijk, zo warm. Gisteravond na het eten een rondje gewandeld en het was nog 20 gradenVannacht en aankomende nacht weer op zijn koelst 17/18 graden, ik vind dat echt niet lekker slapen. Vannacht had ik zelfs weer de ventilator aan en ik lig al alleen onder een laken. Mijn batterij is in oktober echt wel leeg voor dit soort idioterie, een sjaal en een dekbed wil ik!
Echt?! Nee hier gelukkig niet, wordt 11/12 graden hier de komende nachten. Zo zie je maar hoe 'dit weer' zelfs in ons kleine landje nog flink kan verschillen en je dan dus niet goed weet waar de ander het over heeft als het niet gespecificeerd is.
maandag 2 oktober 2023 om 17:55
Ik vind er echt geen bal aan. Airco staat een paar uurtjes per dag aan op het werk, airco staat thuis een paar uurtjes aan en dat in oktober. En dan zegt men dat de winter slecht is voor je portemonnee
Ik vind 24/25/26 graden in de zon echt veel te warm om lekker in te slenteren, dus buiten heb ik overdag met dit weer ook vrij weinig te zoeken. Ik voel me nog steeds erg beperkt in mijn doen en laten hierdoor. Het is in de verste verte geen herfst
maandag 2 oktober 2023 om 18:23
Ik neem aan dat je op mij doelt. Ik vind het naar voor je dat het rot en niet meer veilig voor je voelt maar ik sta achter wat ik heb gezegd. Ik word er namelijk nogal recalcitrant van als iemand meent voor anderen te kunnen bepalen dat ze op een verkeerd topic zitten en ja, ook ik sta net als jij te kijken van de welbekende fb-reacties van zomerliefhebbers die het hele jaar tropisch willen maar net met de kerst sneeuw. Maar als jij of om het even wie dan ook dat hier op dit topic neerzet kun je er gewoon op wachten dat er zomerliefhebbers komen reageren, aangezien het over hen gáát. En wellicht hebben juist zij net weer andere voorkeuren, aangezien een favoriet weertype gewoon heel persoonlijk is. Dat is zelfs hier onderling duidelijk te merken.Principessa schreef: ↑02-10-2023 13:08Okay mensen, ik ga op anoniem. Heb hier jaren geschreven onder verschillende nicks, maar het voelt niet meer veilig na het gezeik van gisteravond. Bashen door zomerliefhebbers interesseert me niet, maar als iemand "van hier" meent mij hier op de vingers te moeten tikken omdat ik volgens haar verkeerd reageer, ben ik weg. Noem me kinderachtig, maar ik trek dat niet. Het leven is al k.t genoeg zonder.
Ik had het toevallig een paar weken geleden precies omgekeerd op het zomertopic, toen zei er iemand zoiets als 'volgens mij zijn zelfs de zomerhaters blij met het weer vandaag'. Nou, ik niet dus

Je zegt dat jij hier mag schrijven wat je wil en waar je ook helemaal 100% gelijk in hebt, maar dat geldt dan net zo goed ook voor anderen. Je verwijt anderen wat je zelf doet.
Je beslist natuurlijk zelf of je op anoniem gaat, maar het zou zonde zijn als dat om mijn reactie van gisteravond gaat want zo belangrijk ben ik namelijk helemaal niet. Je kunt gewoon over me heen lezen of me onder de negeerknop zetten. Mij is het allemaal best hoor.
joyanna wijzigde dit bericht op 02-10-2023 18:39
4.13% gewijzigd

maandag 2 oktober 2023 om 18:27
Laat je niet wegjagen heePrincipessa schreef: ↑02-10-2023 13:08Okay mensen, ik ga op anoniem. Heb hier jaren geschreven onder verschillende nicks, maar het voelt niet meer veilig na het gezeik van gisteravond. Bashen door zomerliefhebbers interesseert me niet, maar als iemand "van hier" meent mij hier op de vingers te moeten tikken omdat ik volgens haar verkeerd reageer, ben ik weg. Noem me kinderachtig, maar ik trek dat niet. Het leven is al k.t genoeg zonder.

maandag 2 oktober 2023 om 18:52
maandag 2 oktober 2023 om 18:53
En de meeste/allemaal hier, reageren daar ook niet. Wel zo fijn.
Ik heb ook geen zin in die lappen tekst hierover dus skip ik die gewoon, vind vooral veel drama over niks.
En over drama gesproken. ....
Mijn grens van 1 oktober is ook niet meer heilig. De 1 septembergrens die veel nog hadden, was al 10 jaar steeds moeilijker.
Maar nu is 1 oktober ook nog gewoon zomer. Kut.

Ik heb ook geen zin in die lappen tekst hierover dus skip ik die gewoon, vind vooral veel drama over niks.
En over drama gesproken. ....
Mijn grens van 1 oktober is ook niet meer heilig. De 1 septembergrens die veel nog hadden, was al 10 jaar steeds moeilijker.
Maar nu is 1 oktober ook nog gewoon zomer. Kut.
Jaja.
maandag 2 oktober 2023 om 19:16
Wat maakt dat nou weer uit????LuciFee2023 schreef: ↑02-10-2023 18:53En de meeste/allemaal hier, reageren daar ook niet. Wel zo fijn.![]()
Ik zie er geen probleem in als er dingen op een normale manier over en weer kunnen gaan maar goed, wie ben ik.
maandag 2 oktober 2023 om 19:28
Omdat gewoon niet zo werkt, gezien de ervaringen in het verleden, mensen zijn gewoon beetje zat.
Vermoeiend gedoe is het.
Jaja.
maandag 2 oktober 2023 om 19:35
Ik zit daar niet echt op te wachten. Dan kan het op een normale manier zijn, maar ik denk dat beide kanten gelukkiger worden als we lekker blijven waar we zitten. Ik denk ook niet dat zij zo blij worden als het in mei 5 graden is en ik kom zeggen dat ik deze vorm van lente wel erg lekker vind, en dat kan ik ze niet kwalijk nemen. En natuurlijk kun je je soms aangesproken voelen en wil je iets rechtzetten. Of kan er om een andere reden prima een reactie komen, of kun je over sommige dingen wel lekker meepraten. Maar het hoeft van mij geen gewoonte te worden, ondanks dat je het recht hebt om te posten waar en wat je wil. Een 'ik ben zonliefhebber, maar waar ik nu ben is het heerlijk herfst en ik dacht aan jullie' is natuurlijk een ander verhaal.
maandag 2 oktober 2023 om 19:37
Omdat dit geen algemeen weertopic is en het gewoon echt niks toevoegd..
Dit is nou júist de reden dat dit topic er is.
Zodat wij Herfst Winter liefhebbers ons niet hoeven te verantwoorden en hier met gelijkgestemden kunnen kletsen, klagen what so ever en het niet zo alleen voelt.
Dit is nou júist de reden dat dit topic er is.
Zodat wij Herfst Winter liefhebbers ons niet hoeven te verantwoorden en hier met gelijkgestemden kunnen kletsen, klagen what so ever en het niet zo alleen voelt.
yesss wijzigde dit bericht op 02-10-2023 19:40
40.50% gewijzigd
maandag 2 oktober 2023 om 19:38
Eens!Liv8 schreef: ↑02-10-2023 19:35Ik zit daar niet echt op te wachten. Dan kan het op een normale manier zijn, maar ik denk dat beide kanten gelukkiger worden als we lekker blijven waar we zitten. Ik denk ook niet dat zij zo blij worden als het in mei 5 graden is en ik kom zeggen dat ik deze vorm van lente wel erg lekker vind, en dat kan ik ze niet kwalijk nemen. En natuurlijk kun je je soms aangesproken voelen en wil je iets rechtzetten. Of kan er om een andere reden prima een reactie komen, of kun je over sommige dingen wel lekker meepraten. Maar het hoeft van mij geen gewoonte te worden, ondanks dat je het recht hebt om te posten waar en wat je wil. Een 'ik ben zonliefhebber, maar waar ik nu ben is het heerlijk herfst en ik dacht aan jullie' is natuurlijk een ander verhaal.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in