Wintervreugd voor de zomermoppers deel 10
dinsdag 24 januari 2023 om 11:37
Op verzoek van Viva-moderator een nieuw deel omdat het vorige topic al erg veel post had.
Hier kunnen we juichen over winter, heerlijke grijze regendagen of de mooie natuur in de herfst. En klagen over het felle zonlicht, de lange dagen, plaknachten, ongediertes, hooikoorts en alles wat we verder maar níet leuk vinden aan de lente en/of zomer.
Tel hieronder af naar de wintertijd!
https://www.tickcounter.com/countdown/3 ... wintertijd
Hier kunnen we juichen over winter, heerlijke grijze regendagen of de mooie natuur in de herfst. En klagen over het felle zonlicht, de lange dagen, plaknachten, ongediertes, hooikoorts en alles wat we verder maar níet leuk vinden aan de lente en/of zomer.
Tel hieronder af naar de wintertijd!
https://www.tickcounter.com/countdown/3 ... wintertijd
dagdromer1986 wijzigde dit bericht op 02-05-2023 23:12
15.12% gewijzigd
maandag 4 september 2023 om 16:05
Ja dit herken ik wel. Ben graag thuis. En ik ga er soms ook weleens in mijn eentje op uit, maar ook dan voel ik me ook die zielige als ik dat deel. Ik krijg namelijk echt medelijden terug, terwijl ik juist heel gelukkig ben met de situatie. Maar ik krijg soms het gevoel alsof er iets mis is met meyesss schreef: ↑04-09-2023 15:29Groot gelijk! Ik zou ook willen dat ik daar niet zo gevoelig voor was.
Altijd weer die vraag 'en wat heb je allemaal nog gedaan met het mooie weer?' 'Of wat ga je vanmiddag nog doen met dit mooie weer?'
Terwijl ik dan blij ben dat ik even niks heb.
Ik wil gewoon doen waar ik zin in heb maar de meeste collega's zijn van die doordouwers die alle weekenden volgepland hebben en van bbq naar bbq, verjaardagen, van hot naar her etc (pfff) en ik houd nou eenmaal van rust, lekker sporten (dat is ook maar raar natuurlijk, met dit mooie weer??? Dan da je toch niet naar de sportschool?) ben ook een beetje een einzelganger maar heb dan altijd het idee dat ik iets moet verzinnen ofzo![]()
En ik krijg ook echt weleens letterlijk te horen dat ik 'echt naar buiten moet' of 'echt in de zon moet zitten' of 'van het weer moet genieten'
maandag 4 september 2023 om 16:20
Ik ga in de winter juist graag uit mijn huis vandaan. Ik zit in de zomer liefst binnen omdat ik buiten gewoon last krijg. En de herrie en veel mensen overal tegelijk.
Maar als koeler is vind ik dingen doen buitenhuis juist fijn. Zover als dat ik dat nog kan dan.
Maar de vraag, wat ga je doen/heb je gedaan is dan wel veel minder aanwezig inderdaad.
Maar als koeler is vind ik dingen doen buitenhuis juist fijn. Zover als dat ik dat nog kan dan.
Maar de vraag, wat ga je doen/heb je gedaan is dan wel veel minder aanwezig inderdaad.
Jaja.
maandag 4 september 2023 om 16:27
Ik ben ook echt een lente zomer liefhebben maar ben ook graag thuis mijn eigen dingetje doen. Ik hou gewoon van licht zonlicht dus ook in de herfst en winter ik had er vroeger wel meer moeite mee omdat ik dag in en uit slapperig en humeurig was door de donkere dagen ik heb vooral moeite met november en januari. Maar ik gun jullie een mooie herfst toe ik ga ook daar van genieten!
dinsdag 5 september 2023 om 00:22
Pfff...heb ik vakantie, wordt het bloedheet. Getverdegetver. Ik ga maar een keer naar Ikea ofzo en verder series kijken en buiten in schaduw met boek ofzo.
Voor mezelf ben ik er dus echt niet blij mee, maar de liefhebbers gun ik het wel (mits dit echt de laatste serieuze stuiptrekking van de zomer is
)
Voor mezelf ben ik er dus echt niet blij mee, maar de liefhebbers gun ik het wel (mits dit echt de laatste serieuze stuiptrekking van de zomer is

dinsdag 5 september 2023 om 11:35

dinsdag 5 september 2023 om 15:53
Nou echt he...
Vervelend dat je zoveel last hebt van eczeem trouwens.
Kan echt niet wachten tot het straks klaar is met de Zomer.
Ik doe nu maar 'smorgens iets, dan gáát het nog wel met de warmte en dan 'smiddags thuis.
Het vroegere donker is in ieder geval echt een blessing nu.
dinsdag 5 september 2023 om 15:55
Ziekmelden.Principessa schreef: ↑05-09-2023 07:42Morgen wordt het 32 graden. Ik ben in paniek, heb een afspraak die ik niet af kan zeggen, midden op de dag. K.tzooi.
Jaja.
dinsdag 5 september 2023 om 16:08
Wat een ellende vandaag
Ik moest ook een paar keer afstanden van 7 km fietsen. Conditioneel echt prima te doen, maar ik zweet me een ongeluk.
Heb wel een hele leuke herfst/winterjas binnen gekregen en die stond echt heeel leuk. Een warmbeige trenchcoat type jas. Sowieso van de week even m’n wintergarderobe uitgebreid met leuke truien en blazers.

Heb wel een hele leuke herfst/winterjas binnen gekregen en die stond echt heeel leuk. Een warmbeige trenchcoat type jas. Sowieso van de week even m’n wintergarderobe uitgebreid met leuke truien en blazers.
dinsdag 5 september 2023 om 16:09

dinsdag 5 september 2023 om 16:10
Ik vind het wel echt schelen dat het vroeg donker is en afkoelt 's avonds. Dat maakt wel dat ik het dan buiten in elk geval lekker vind, en de hond ook. Die is, net als ik, de rest van de dag niet vooruit te branden.
Ik hoef er gelukkig niet veel op uit en waar ik naartoe moet is airco. Dat scheelt ook. Dus ik zit lekker in de schaduw op mijn terras een beetje te werken en ga vanavond, als het wat koeler is, weer verder.
Wat doen jullie qua eten deze dagen? Ik heb dus totaal geen zin om te koken of groenten te snijden voor een salade. Soep vind ik te warm en iedere dag brood niet gezond genoeg.
Ik hoef er gelukkig niet veel op uit en waar ik naartoe moet is airco. Dat scheelt ook. Dus ik zit lekker in de schaduw op mijn terras een beetje te werken en ga vanavond, als het wat koeler is, weer verder.
Wat doen jullie qua eten deze dagen? Ik heb dus totaal geen zin om te koken of groenten te snijden voor een salade. Soep vind ik te warm en iedere dag brood niet gezond genoeg.
dinsdag 5 september 2023 om 16:27
Ik eet nu dagenlang verschillende koude bowls/salades. Vanavond met tonijn, feta, hardgekookt ei, paprika, komkommer, tomaat, morgen met gerookte kip, mozzarella, avocado, mango en weer komkommer en tomaat, daarna een vegetarische met avocado, rauwkost, noten en rozijn. Zulke dingen, inderdaad wel snijwerk.
dinsdag 5 september 2023 om 16:48
‘Vanavond nog lang warm aangenaam” nee mafklappers ‘het duurt tering lang voor je de boel open kunt zetten.’ Echt wat een debiele week wordt dit. Ik heb zelf yoghurtijsjes gemaakt ben benieuwd. Heb de gezinsleden al gemeld dat ik niet kook bij deze temperaturen. Ik was vrij maar ga morgen gewoon lekker werken onder de airco
dinsdag 5 september 2023 om 17:06
Ik zag de pompoenen al liggen bij het Tuincentrum vandaag, werd ik ook even blij van. Je ziet toch dat de Herfst eraan zit te komen

dinsdag 5 september 2023 om 17:43
Vandaag eet ik bij mijn moeder en daar is het nog wel aangenaam (enorm jaloers, het zou het voor mij zo veel schelen). Rest van de week wordt zo makkelijk mogelijk. Sla met kant en klare dingen erin, pizza, patat, broodje, dingen uit de oven of airfryer. Echt niet dat ik boven het gasfornuis ga hangen
dinsdag 5 september 2023 om 17:49
Ik haal in de ochtend of stuur man na werk om gesneden stokbrood of zo te scoren, maaltijdsalades, liefst kant en klaar, oudste neemt dan de 35% bakjes mee.
Soms soepen of airfryerdingen als afwisseling. Smeersels.
Veel fruit bij avondeten of iets wat in een pan te roerbakken is met al voorgesneden dingen erin.
En dat is met de airco aan beneden. Anders eten ze maar brood en salades.
Soms soepen of airfryerdingen als afwisseling. Smeersels.
Veel fruit bij avondeten of iets wat in een pan te roerbakken is met al voorgesneden dingen erin.
En dat is met de airco aan beneden. Anders eten ze maar brood en salades.
Jaja.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in