Wintervreugd voor de zomermoppers, deel 6

29-10-2018 23:05 3436 berichten
De wintertijd is ingegaan en we maken ons weer op voor ons favoriete jaargetijde! Koud en donker, maar voor ons comfortabel en fijn.

Afbeelding

Afbeelding

Maar ook in de warme, lichte en voor ons vaak nare zomerperiode kunnen we in dit topic terecht om elkaar een hart onder de riem te steken. Voor alle zomerhaters, hitteklagers, koudefans en winterfreaks!

Soms luchtig, maar ook voor de serieuzere noot is hier zeker plek. Welkom!

vorige topics:

deel 1
deel 2
deel 3
deel 4
deel 5
tanteslankie schreef:
11-08-2019 14:23
Nee joh. Ik zat uren beneden omdat het boven in de slaapkamer zo heet was. En ik heb toen even een potje zitten janken. De lucht was zo warm dat je geen frisse loude lucht meer inademt. En als het tien dagen achter elkaar zo heet is dan ben ik er op de tiende dag zo ontzettend klaar mee dat ik er best om kan janken ja. Ook al weet ik dat ik er niets mee opschiet en het er zelfs warmer van krijg. En voor volgend jaar staat er een airco op del lijst voor de slaapkamer.

Goed zo. We gaan waarschijnlijk nog veel meer hete zomers krijgen dus je kunt het jezelf maar beter zo comfortabel mogelijk maken. 👍🏻
Alle reacties Link kopieren
:redrose: ik begrijp het helemaal tante
tanteslankie schreef:
11-08-2019 14:29
Sick?

Ja inderdaad, ik ben dan letterlijk ziek van de hitte. En dan kan ik gerust een potje janken. HElpt het? Nee, natuurlijk niet. Maar soms lucht het wel op. En niemand heeft er verder last van toch?

Ik ga me in dit topic niet verdedigen. Het is juist hier waar niemand dat hoeft en waar iedereen welkom is die niets met de zomer heeft.
Alle reacties Link kopieren
Akeleila schreef:
11-08-2019 14:45
Ik denk dat het bij een zomerdepressie om meer gaat dan alleen een aantal hete dagen per jaar. Net zoals het bij een winterdepressie om meer gaat dan alleen een aantal dagen vorst per jaar.

En dat lange dagen, fel licht, warmte (en dan niet alleen de 30+ dagen), overlast, slaapgebrek, etc. ook een rol spelen.
Helemaal juist, verantwoorden en uitleggen kost juist bakken energie. Mensen met een echte zomer depressie snappen dit. Ben beetje teleurgesteld in sommige reacties hier.
Alle reacties Link kopieren
Utopia2016 schreef:
11-08-2019 15:24
Helemaal juist, verantwoorden en uitleggen kost juist bakken energie. Mensen met een echte zomer depressie snappen dit. Ben beetje teleurgesteld in sommige reacties hier.
Hoe zo?
RikM schreef:
11-08-2019 09:57
Heb je hier ook hulp bij want dit kan toch niet anders dan psychisch zijn? Warme lucht inademen... het lijkt me heel sterk dat je dat kunt voelen.
Eh jawel hoor, sterker nog, dat is exact wat ik zo vervelend vind aan warm weer (in huis). Zelf heb ik het als ik het rustig aan doe lichamelijk niet zo warm, maar het is die warme benauwde lucht, en het idee dat je niet lekker fris kan ademen dat het zo zwaar en vervelend maakt.
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 11-08-2019 16:15
0.10% gewijzigd
Zal ik aan de mods vragen of ze dit topic sluiten, en dan open ik een nieuwe?

Beginnen we met een schone gezellige lei ;)
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
11-08-2019 16:15
Zal ik aan de mods vragen of ze dit topic sluiten, en dan open ik een nieuwe?

Beginnen we met een schone gezellige lei ;)
Ik hoop dat ik mijn ei dan nog kwijt kan. Heb veel steun aan dit topic al is de sfeer wel minder geworden. Jammer
woesjje schreef:
11-08-2019 16:21
Ik hoop dat ik mijn ei dan nog kwijt kan. Heb veel steun aan dit topic al is de sfeer wel minder geworden. Jammer

Natuurlijk kun je je ei dan nog kwijt. Zou jammer zijn als je je niet meer welkom zou voelen. :redrose:
woesjje schreef:
11-08-2019 14:29
Madrid je hebt helemaal bij juiste eind. Inderdaad is de periode eind augustus tot zo beetje december te hachelen, daarna weer de angst voor wat me weer te wachten staat.
De maanden april mei en juni zijn de ergste. Die bizar lange dagen, de complete hysterie van mensen hier in de buurt bij de eerste warme dag. Ik trekhet echt niet.
Ik weet dat september ook nog warm kan zijn maar heb daar veel minder last van dan als het in mei of juni zo is.
Bedankt voor de uitleg. :)

Ik hoop dat mijn vragen de sfeer niet verpest hebben voor sommigen hier. Ik ervaar het allemaal anders en ben nogal nieuwsgierig aangelegd. Iedereen mag zich druk maken om wat ze zelf willen natuurlijk. Ik maak me ook druk om dingen dat mijn moeder denkt, waar gaat het over. Mijn kat bijvoorbeeld. :P Ik kan trouwens janken om een zielige reclame dus snel huilen ken ik wel. Niet om het weer alleen.

Het lijkt me alleen zo lastig om zoveel moeite met het weer te hebben voor zo'n lange periode achter elkaar. Dat betekent dus dat je meer dan de helft van het jaar zwaar ongelukkig bent vanwege iets waar je niet tegen kan vechten. Dat lijkt me een enorm zwaar gevoel.
Aan alle andere psychische dingen kan je zelf wel wat doen maar het weer helaas niet.
Ik denk wel, na het lezen van dit alles, dat ik vergeleken bij jou en anderen zeker geen zomerdepressie heb. Ik ben wel chronische depressief.
Utopia2016 schreef:
11-08-2019 15:24
Helemaal juist, verantwoorden en uitleggen kost juist bakken energie. Mensen met een echte zomer depressie snappen dit. Ben beetje teleurgesteld in sommige reacties hier.
Sorry als ik je beledigd heb ( en anderen ). Dat was niet mijn intentie. :redrose:
Je hoeft je naar mij niet te verantwoorden, dat hoeft niemand hier te doen. Ik was alleen nieuwsgierig. Dat is mijn slechte eigenschap soms. Ik vraag te diep door in mijn zoektocht naar de antwoorden op dingen die ik niet begrijp.
Ik heb dus geen echte zomerdepressie, maar wel een hekel aan de zomer en het lange licht.
Heb gevraagd of de mods deze willen sluiten.

Als deze dicht is is dit het nieuwe topic:

Kom allen naar deel 7!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven