Wintervreugd voor de zomermoppers, deel 6

29-10-2018 23:05 3436 berichten
De wintertijd is ingegaan en we maken ons weer op voor ons favoriete jaargetijde! Koud en donker, maar voor ons comfortabel en fijn.

Afbeelding

Afbeelding

Maar ook in de warme, lichte en voor ons vaak nare zomerperiode kunnen we in dit topic terecht om elkaar een hart onder de riem te steken. Voor alle zomerhaters, hitteklagers, koudefans en winterfreaks!

Soms luchtig, maar ook voor de serieuzere noot is hier zeker plek. Welkom!

vorige topics:

deel 1
deel 2
deel 3
deel 4
deel 5
Alle reacties Link kopieren
Hier ook hoor Dagdromer... Gisteren hele dag binnen geweest, ook niet vooruit te branden.
Vandaag wilde ik wel naar buiten, dus heb vanmorgen 5 km gejogd, was helemaal trots :lol:
En net nog een stukje gefietst, maar ben ook moe, hoofdpijnerig en niet in mijn hum.
Zo'n onbestemd gevoel. Blijf nu gewoon binnen, kopje koffie en vind het wel welletjes voor vandaag.
Nog even en dan gaan de temperaturen weer omlaag :)
Alle reacties Link kopieren
Zal blij zijn als het weer donker is,.. en als het weer koeler wordt! Knallende koppijn weer, gisteren ook al :@@:
Sterkte Yesss! Nog een uurtje, dan wordt het weer donker.

En alle verwachtingen wijzen nu gelukkig toch wel in de richting van afkoeling komende week. Na morgen steeds een paar graden lager en dan vanaf vrijdag weer normale temperaturen, zo'n 14 -15 graden. Nog "even" doorbijten dus, pfffff.
Alle reacties Link kopieren
Buurman is dronken gezellig aangeschoten, tettert op het balkon *zucht* Plaatselijk plensbuitje graag...
Alle reacties Link kopieren
(ik weet dat dit niet het klaagtopic is,maar ik moet het toch even kwijt)

Het is mooi weer en er is nog geen dag voorbij gegaan zonder geklus. Zaterdag zo'n zeurderige elektriche zaag en nu al 2 dagen iemand die steeds een paar seconden schuurt..
Rust is dus ver te zoeken. En aangezien ik bij andere ben kan ik geen dagen binnen zitten of oordoppen in doen
Alle reacties Link kopieren
Akeleila schreef:
21-04-2019 09:31
Dat klinkt als een leuke kat, Madrid87. En altijd leuk natuurlijk om complimentjes over je kind ( ;-D ) te krijgen.

En ik erger me ook niet aan zomerliefhebbers. Vind het juist altijd wel fijn om te horen/zien/lezen hoe mensen het naar hun zin kunnen hebben als het warm is. Ik voel me dan zelf helemaal niet in mijn hum en vind het dan meestal wel fijn om wat van hun positiviteit op te pikken. En ik gun het ze ook echt.

De enigen waar ik me groen en geel aan erger, dat zijn de mensen die graag weer zo'n extreme zomer willen als vorig jaar, daarbij totaal voorbijgaand aan de negatieve gevolgen daarvan. Maar dat was denk ik al wel duidelijk. ;-D
Ik gun ook iedereeen hun zomer echt, maar wat ik wel merk is dat wij flink belachelijk worden gemaakt. Zeker door bepaalde forumsters. Dat vind ik dan weer minder leuk.
Alle reacties Link kopieren
Dit is pas een milde voorproef van de zomer die weer gaat komen. Ik vind t nu nog goed te doen, maar straks wordt het weer 35+. Nou ja, airco op de slaapkamer en voor beneden nu ook airco aangeschaft. We zitten met de tuin op het zuiden en hele grote ramen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Getver wat ben ik het zat! Ik kan echt mijn draai niet vinden. Wil gewoon een rustig koel huis zonder zon.
Alle reacties Link kopieren
Buienradar voor komende 14 dagen ziet er goed uit. Wat was het warm op het werk vandaag.
Madeliefjees schreef:
22-04-2019 14:02
Dit is pas een milde voorproef van de zomer die weer gaat komen. Ik vind t nu nog goed te doen, maar straks wordt het weer 35+. Nou ja, airco op de slaapkamer en voor beneden nu ook airco aangeschaft. We zitten met de tuin op het zuiden en hele grote ramen.
He hou op zeg. Ik moet er niet aan denken dat het net zo word als vorig jaar. Mag ik dan bij jou komen logeren? Ik heb geen geld voor een airco. :proud: :frusty:

Ik vind het vandaag ook op het randje qua warmte hoor. Net niet lekker. Binnen bijna 23 graden alweer. Bleh. :|
Blij dat het woensdag weer over is. Nog even volhouden dames! :yes:
Madeliefjees schreef:
22-04-2019 14:02
Dit is pas een milde voorproef van de zomer die weer gaat komen. Ik vind t nu nog goed te doen, maar straks wordt het weer 35+. Nou ja, airco op de slaapkamer en voor beneden nu ook airco aangeschaft. We zitten met de tuin op het zuiden en hele grote ramen.
Hoe weet je dat het weer 35+ wordt?
Nog een paar dagen en dan wordt het beter.
De achterburen zitten buiten met hun vrienden en de muziek nogal ehhh.... hard, zullen we maar zeggen. Het zijn hele hippe, jonge mensen. Dat is het probleem hier, toen we het huis kochten was het hier nog een rustig en gezellig volksbuurtje waar men rekening hield met elkaar. Nu is het een peperdure, superpopulaire wijk vol net afgestudeerde yuppen die het studentenleven nog even gezellig voortzetten.
We slapen tegenwoordig aan de voorkant gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
20-04-2019 19:25
Ook zo fijn dat de kleinkinderen van de buren een bal hebben en daar constant mee stuiteren.. ze zijn met 3 en blijven logeren.
Ik kan m'n lol niet op...

Als het niet zulk mooi weer was zaten ze binnen. Gelukkig heb ik dit bij mij thuis niet

(Soms denk ik echt dat ik mysofonie heb. Ik wordt echt megachagerijnig van dit soort geluiden en heb daarom nu ook oordoppen in)

Dat is dus ook een reden dat ik een hekel aan de zomer heb
Oh voetbal geluiden, als ik een keer hoor stuiteren en weet dat dit betekent dat er weer een aantal jongeren voor mijn deur gaan spelen weet ik niet waar ik het zoeken moet en vervloek nog meer het weer.
Ik ben voetbalfan dus ik hou wel van voetbalgeluiden. Net tijdens het rondje lopen ook wat jochies op straat gezien die aan het voetballen waren. Dat vind ik dan helemaal geweldig.

Hier al de hele middag een sluierwolkje dus niet zo heel warm. Morgen koeler! Maximaal 22 graden. Het gaat de goede kant op. :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me wel aan zomer liefhebbers. Maar hier bij mijn vriendinnetjes mag ik dat lekker gewoon vinden.
Alle reacties Link kopieren
Utopia2016 schreef:
22-04-2019 18:58
Oh voetbal geluiden, als ik een keer hoor stuiteren en weet dat dit betekent dat er weer een aantal jongeren voor mijn deur gaan spelen weet ik niet waar ik het zoeken moet en vervloek nog meer het weer.
Dit dus + dat ik niet snap dat ouders/grootouders hun kids in de tuin laten spelen met een bal.
Daarom is het jammer dat tuinen zo vaak dicht aan elkaar grenzen, (waarschijnlijk een domme opmerking)

Op een gegeven moment was er naast ons een hele familiebijeenkomst omdat ze vanuit daar naar een speelparadijs gingen.
10 X elkaars naam noemen omdat ze een spelletje spelen... gelukkig waren ze een halfuur later weg.

Ik kan niet wachten tot het weer zo' n 15 graden is, hier binnen is het al weer 26 graden -_-
Inderdaad, als ik bepaalde geluiden hoor dan voel ik de moed alweer in mijn schoenen zakken... Ik vind zelf de temperatuur niet het grootste probleem (zolang het niet 30 of meer is) maar al die buitenactiviteiten waarvan het doel lijkt te zijn dat anderen toch wel kunnen merken dat ze van de warmte aan het genieten zijn... Ik zou veel meer genieten als ik rustig buiten een boek zou kunnen lezen zonder dat iemand daar iets van merkt maar dat wordt me niet erg makkelijk gemaakt.
Nou die 'helbal' gaat eindelijk onder, was me het zonovergoten dagje wel weer. Ik kan niet wachten tot het donderdag en daarna is.
Alle reacties Link kopieren
Anna2208 schreef:
22-04-2019 20:32
Inderdaad, als ik bepaalde geluiden hoor dan voel ik de moed alweer in mijn schoenen zakken... Ik vind zelf de temperatuur niet het grootste probleem (zolang het niet 30 of meer is) maar al die buitenactiviteiten waarvan het doel lijkt te zijn dat anderen toch wel kunnen merken dat ze van de warmte aan het genieten zijn... Ik zou veel meer genieten als ik rustig buiten een boek zou kunnen lezen zonder dat iemand daar iets van merkt maar dat wordt me niet erg makkelijk gemaakt.
Zeker, nu worden wij weggezet als een stelletje depressieve zwartgallige zonderlinge figuren, terwijl ik waarschijnlijk best van de zon zou kunnen genieten als het goddelijk rustig om me heen was en ik op geen enkele manier getuige zou zijn van de massa hysterie.
"Zich al weer voor bereidend op de jubel verhalen morgen bij het koffie apparaat "
Alle reacties Link kopieren
Laat het los, de zomerliefhebbers en wij zullen elkaar nooit begrijpen. Dat wil ik niet en hoeft ook niet. We hebben allebei ons eigen topic. Prima zo.

En ik heb écht mijn best gedaan vandaag. Met man en twee kinderen naar een buitenspeelparadijs met water. Insmeren, lezen op een handdoek, ijsje. Maar na een uur was ik het al zat en heb in de schaduw liggen slapen. Gevolg: knallende koppijn en mijn hele lijf doet zeer. Nu is het heerlijk afgekoelt en donker. Opnaar de 14 graden en regen. Ik kan niet wachten!!!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Ja, nog een paar dagen doorbijten en dan ziet het er weer goed uit! In mijn regio zie ik zelfs een keer 12 graden staan. Echt even fijn! Het is hier nu trouwens bewolkt. Niet op gerekend, maar ook fijn!

Tanteslankie, goed dat je het hebt geprobeerd. Maar ook goed dat je later in de schaduw bent gaan liggen. Is dat dan misschien een goede middenweg, tussen jezelf in huis opsluiten en pal in de zon gaan liggen? Wel naar buiten gaan, maar waar mogelijk in de schaduw blijven?

Ik merk trouwens dat ik (onbewust) ook ervan uitga dat het deze zomer weer 35+ graden gaat worden. Ligt ook wel een beetje in de lijn der verwachting na vorige zomers. Geen idee hoe ik me daar mentaal op zou kunnen voorbereiden, maar op de een of andere manier heb ik dan toch het idee dat het alleen maar kan meevallen. Of zoiets. :confused:

En nog even voor de duidelijkheid: ik erger me niet aan zomerliefhebbers in het algemeen, maar wel aan de aso's onder hen die overlast veroorzaken. :whip:
woesjje schreef:
22-04-2019 13:58
Ik gun ook iedereeen hun zomer echt, maar wat ik wel merk is dat wij flink belachelijk worden gemaakt. Zeker door bepaalde forumsters. Dat vind ik dan weer minder leuk.

Wat tanteslankie zegt: laat het los. Gewoon niet meer lezen daar. Doe ik ook niet meer en dat bevalt prima. :P
Akeleila schreef:
23-04-2019 08:50


En nog even voor de duidelijkheid: ik erger me niet aan zomerliefhebbers in het algemeen, maar wel aan de aso's onder hen die overlast veroorzaken. :whip:
Helemaal eens!
Alle reacties Link kopieren
Nee tuurlijk erger ik me ook niet aan mensen die van zon en warmte houden. Wel aan het gedrag van sommigen.
Gisteravond weer zoveel herrie hier in de vogelaarwijk. Denk dat ook scheelt hoe en waar je woont en niet onbelangrijk waar je werkt.
Alle reacties Link kopieren
Akeleila schreef:
23-04-2019 08:50

En nog even voor de duidelijkheid: ik erger me niet aan zomerliefhebbers in het algemeen, maar wel aan de aso's onder hen die overlast veroorzaken. :whip:
:thumbsup: Zo snap ik jullie beter! Echt, als zomer liefhebber is dit voor mij ook het grootste nadeel. Ik hou van de temperatuur en het licht, maar zit dus ook met koptelefoon buiten tegen herrie. Ik lees mijn boek buiten in plaats van binnen. Ik heb een rustig plekje waar ik met de hond heen ga zodat hij kan zwemmen en we niet hordes dagjesmensen hoeven te trotseren. Voor mij is de zomer puur ontspanning van mijn hoofd en lijf, zoals bij jullie dat de winter is. En dat vind ik bijzonder om te lezen, dat we niet per se zo heel erg verschillend zijn :)

Ik wou dit even delen, ik vind het mooi dat we elkaar ondanks de tegenstellingen juist wat beter kunnen begrijpen.
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven