Wintervreugd voor de zomermoppers, deel 7

11-08-2019 16:42 3012 berichten
De zomer is al een heel stuk op weg, en we tellen alweer af naar de herfst en de winter. Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 11-08-2019 17:09
0.56% gewijzigd
tanteslankie schreef:
01-09-2019 08:55
aardappelpuree, fijngesneden raapstelen (of postelein), gehakt rullen, door elkaar prakken, geitenkaas met honing erover heen en 15 minuten in de oven. Heerlijk!!

Klinkt heerlijk! Misschien ga ik dat vanavond wel gewoon maken. :D
Het zit er weer op voorlopig! Fijn hoor. Ik heb het prima overleefd gisteren, het is hier in huis niet boven de 24,5 gekomen dus heel goed te doen. Heb het niet heet gehad.
Ik heb lekker bank gehangen en ga dat vandaag ook weer doen want heb een drukke werkweek voor de boeg die morgen alweer begint. Dus even rustig aan.
Wasje draaien, even stofzuigen en dan vind ik het wel weer mooi geweest. Hier was men in de straat ook aan het vieren dat het nog een dag zomer was met een enorm lawaai dus echt lekker geslapen heb ik niet. Maar goed het is nu voor 2 weken in elk geval weer klaar. Daarna zien we wel weer verder.

Vanavond lekker erwtensoep eten denk ik, om de herfst alvast wat te vieren. En ik heb ineens trek in die pepernoten. :jump:

Geniet ervan allemaal. :yes:
Alle reacties Link kopieren
Oh happy 1 september!!!! De dag begint hier al lekker koel (vergeleken met afgelopen tijd), en het is flink bewolkt. Gister bij de AH al een stelling met speculaas en kruidnootjes gezien. Ik hou er zo van! Als ik kon (vr)eten zonder aan te komen had ik mijn mand helemaal volgeladen ermee!
She was brave and strong and broken, all at once.
Oh wat kijk ik nu lekker naar buiten. Het is binnen 20,5 graad en eindelijk gewoon buiten koeler dan dat. Vind het toch altijd ‘fout’ voelen als het binnen koeler is dan buiten, dat gaat er iets mis. De weersverwachtingen voor de komende 10 dagen zien er geweldig uit, regen en niet warmer dan 20 graden. Laat die herfst maar komen. :jump: :kneel: :flirting:
Haha, ik word helemaal vrolijk van jullie berichten! En van het grijze, afgekoelde weer buiten!! Ons seizoen kan gaan beginnen! Met, over een tijdje, als kers op de taart: de winter!!!

We hebben het overleefd mensen! Geniet van de komende tijd! :jump: :hello: :blob:
O meiden wat ben ik blij dat die snerthitte weg is en wat is het nu buiten lekkerrrrr. Ik ben deze week vrij en ga allemaal leuke dingen doen. Gisteren ook wat flinke regen buien gehad helemaal geweldig. Geniet er van allemaal!!!
Zo...hopelijk is dit klotehitte nu ver weg en komt ie niet meer terug. Vond het gisteren vreselijk, Als ik geen visite had gehad dan had ik lekker met de airco binnen gezeten, maar dat staat een beetje raar als je visite buiten zit.

Maar vandaag kan ik wel lekker naar buiten. Wie weet nog een stukje varen, als de wind niet te hard is. Maar dan geen bloedhitte meer, heerlijk.

Genieten!!
Lichaam wil nog niet mee, echt blijf een vaatdoek en warm en misselijk. Maar beter dan gisteren en dat was al beter dan afgelopen 8 weken. Helpt echt als je naast chronische pijn niet ook nog zo ziek en zwakjes bent.

Hoofd is al wat blijer, draait overuren om lijstjes te maken met wat ik echt nu deze week moet doen en wat ik allemaal wil gaan doen aankomende 2 maanden in huis, werk en hobby.

Ik ga pas juigen als die Indian Summer voorspelling niet uitkomt. Dus ik wacht nog even een paar weken. Maar dan komen de pompoms ook bij mij rondhuppelen.
Dag Sjonnie, blijf maar lekker een tijdje weg, totdat je me niet meer zo heet maakt.
Oh wat heerlijk vandaag inderdaad :D
Liep vanmorgen naar huis van de sportschool, heerlijk fris en bewolkt, echt een verademing en de sportles ging ook ineens een stuk beter. Veel meer energie.
Ik merk gewoon ook nu al meer rust op straat... Zo fijn :)
Janesnow schreef:
31-08-2019 19:28
Mijn buren hebben ook een nieuwe hobby. 5x per week frituren met een open frituurpan onder mijn slaapkamerdeur....
Disgusting :whip:
Dit is 1 van mijn lievelingstopics (en durf ik wel te posten cateautje!) blij dat de hitte eruit is jongens. Ik word heel blij van wolken en koele wind. Af en toe komt de zon voorzichtig door en voel ik wat zachte warmte.. echt ZO fijn!!
tanteslankie schreef:
01-09-2019 08:50
Mijn hele wijk heeft ook de laatste warme zomeravond flink gevierd. De halve nacht geschreeuw, sirenes, vuurkorven en muziek. Echt, het leek wel oudejaarsavond.

Maar goed, ik troostte me met de gedachte dat het vanaf vandaag minder warm is, maar god, wat voel ik me soms een vreemde eend in de bijt op deze wereld.
Contrast in beleving is ook bizar groot tov zomer liefhebbers. Gelukkig zijn hier meer vreemde eendjes.
Utopia2016 schreef:
01-09-2019 12:32
Contrast in beleving is ook bizar groot tov zomer liefhebbers. Gelukkig zijn hier meer vreemde eendjes.
Absoluut. Gelukkig is dit topic een vijver vol...

Op weeronline geven ze cijfers voor het weer. De komende twee weken komt het niet boven een mager zesje. Nou, ik geef het een dikke vette tien!!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
lizzylemon schreef:
01-09-2019 12:14
Dit is 1 van mijn lievelingstopics (en durf ik wel te posten cateautje!) blij dat de hitte eruit is jongens. Ik word heel blij van wolken en koele wind. Af en toe komt de zon voorzichtig door en voel ik wat zachte warmte.. echt ZO fijn!!
Welkom Lizzy. :hello:
De herfst is er. En dat is zo fijn!
🍁🍵🍄🍂☔

Aaaaahhh echt heerlijk.
Happy September allemaal :cheer:

En de weersvooruitzichten voor volgende week zowel overdag als s'nachts :flirting:
Ik heb de dunne zomerjurkjes vanmorgen weg gehangen. ( behalve dan die paar die nog in de was zitten)
Even met een schuin oogje naar mijn warme wintertruien gekeken, maar dat is nu nog niet slim natuurlijk, dan loop ik alsnog te puffen. Dus die zijn nog netjes opgeborgen.
Maar die tijd komt wel weer, ik heb er zo'n zin in!
Het was hier gisteren wel te doen qua temperatuur, maar wat een warme rotnacht weer. Vandaag is perfect! 19 Graden, zonnetje, lekker windje. Helemaal blij mee. Zo mag het wel blijven.

Herfst vind ik echt helemaal niks, dus we mogen wat mij betreft hierna gelijk doorspoelen na een lekkere, koude winter. Met heeeeeeeeel veel sneeuw.
tanteslankie schreef:
01-09-2019 12:42
Absoluut. Gelukkig is dit topic een vijver vol...

Op weeronline geven ze cijfers voor het weer. De komende twee weken komt het niet boven een mager zesje. Nou, ik geef het een dikke vette tien!!

Die cijfers slaan sowieso nergens op, wie bepaalt zoiets. Is toch super-subjectief. Ik had eerst de weeronline-app op mijn telefoon, maar dat vond ik zulke subjectieve berichtgeving telkens. 'Het is heerlijk weer om naar buiten te gaan' en dat soort gelul, dus heb nu gewoon de neutrale KNMI-app, veel beter.
Intratuin Duiven is de kerstshow aan het opbouwen en heeft de hele YANKEE CANDLE collectie. Ik kan wel janken van geluk. Ik ben gek, ik weet t :D
Jeej, september! :-D De echte zomerjurkjes en zomerschoenen zijn de kast in en heb al even gekeken naar nieuwe herfstkleding :heart: Ik word hier zo blij van. Nu nog die laatste hitte van gisteren uit mijn huis en dan is het helemaal top.
Heerlijk, heb gelijk weer meer energie.
Gisteren bij ikea allemaal nieuwe houten hangers gehaald(kunnen die zwarte plastic hangers ook weg)
Alle kleding uit de kast gehaald en netjes op de nieuwe hangers gehangen.
Al 2 vuilniszakken met vooral zomerkleding weg gedaan.
De zomerkleding die mag blijven achteraan gehangen en de herfst/winterkleding vooraan. :flirting:
Nu nog teenslippers aan, want nog best warm binnen.......hopelijk kan ik die morgen ook in de kast gooien. :lol:
Morgen op het werk zullen de collega's wel weer zeuren over het weer, ik zeg dan wijselijk niks maar denk alleen maar, nu komt mijn tijd weer! :jump:
Janesnow schreef:
01-09-2019 15:25
Intratuin Duiven is de kerstshow aan het opbouwen en heeft de hele YANKEE CANDLE collectie. Ik kan wel janken van geluk. Ik ben gek, ik weet t :D
Woooooh echt?! Hebben ze veel? Duiven is voor mij echt een eeuwigheid rijden. Moest zelfs opzoeken waar het in godsnaam was, haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven