Wintervreugd voor de zomermoppers - deel 8!

12-08-2020 16:13 3683 berichten
Beste winterliefhebbers en zomermoppers,

In het heetst van de strijd - de beruchte woestijngolf van augustus 2020 - steunen wij elkaar en is dit ons veilige plekje om te klagen.

Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Link naar deel 7 met in de OP links naar alle eerdere delen

Afbeelding
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 16:28
20.19% gewijzigd
Dat gaat nog wel even duren. :-D

Ik was om 6 uur wakker, beroerd en pijn, vooral vingers en voeten zijn dik. Zonnescherm uit alvast. En ik heb alles open gezet ( waar geen mensen nog laten te slapen dan) wappers bij de achterdeur en boven voor de open ramen, alle deuren open tegen over elkaar om stroming van buiten te krijgen.


En te temperatuur is van 26 graden beneden naar 21,5 op het moment. :-o :heart:

Ik heb om 7 uur koud gedoucht.
Voel me meteen een stuk beter.

Ga nu snel wat basisdingen doen in huis met de aircooler op me. Dan strakjes de boel dicht en de airco aan in de middag denk ik.

Sterkte allemaal vandaag!
De temperaturen zijn weer aangepast t/m zondag 30 graden :furious:
Alle reacties Link kopieren
Ja gatverdamme. Ze worden nooit naar beneden bijgesteld, hoe dat werkt snap ik nog steeds niet.

Juni heb ik al afgeschreven. Dáág juni, rot maar gauw op, ik zal je niet missen. Ik bid nu intens voor een kille, verregende julimaand. Doen jullie mee?
't Is al met al een heel gedoe
tvp
Hogwarts schreef:
13-06-2021 08:41
De temperaturen zijn weer aangepast t/m zondag 30 graden :furious:
Huh? Hier gaan ze juist telkens omlaag. Morgen 26, dinsdag 22, woensdag 29, donderdag 30 en regen en onweer en vrijdag staat er hier 22 en de dagen erna ook. Maar ja, alledrie de weer apps geven totaal wat anders aan voor dezelfde locatie dus ik wacht het wel af.

Woensdag ga ik een proefles sporten bij een nieuwe sportschool, maar gelukkig wel vroeg in de ochtend.
Lucifer, sterkte met je lichamelijke klachten! Sterkte ook voor de rest hier.

Ik was alweer om 4 uur op. Pfff. Stomme klote vogels.
Die vogels zijn zo irritant het Madrid. Ze zien er schattig uit, maar als ze die snavel open trekken. Niet te doen.
Pingu schreef:
13-06-2021 08:47
Ja gatverdamme. Ze worden nooit naar beneden bijgesteld, hoe dat werkt snap ik nog steeds niet.

Juni heb ik al afgeschreven. Dáág juni, rot maar gauw op, ik zal je niet missen. Ik bid nu intens voor een kille, verregende julimaand. Doen jullie mee?
:-D :-D
Madrid87 schreef:
13-06-2021 08:55
Huh? Hier gaan ze juist telkens omlaag. Morgen 26, dinsdag 22, woensdag 29, donderdag 30 en regen en onweer en vrijdag staat er hier 22 en de dagen erna ook. Maar ja, alledrie de weer apps geven totaal wat anders aan voor dezelfde locatie dus ik wacht het wel af.

Woensdag ga ik een proefles sporten bij een nieuwe sportschool, maar gelukkig wel vroeg in de ochtend.
Lucifer, sterkte met je lichamelijke klachten! Sterkte ook voor de rest hier.

Ik was alweer om 4 uur op. Pfff. Stomme klote vogels.
Ja he?

Vergeleken met paar dagen terug, de voorspellingen voor aankomende week zijn ze bij mij flink omhoog gegaan hier. Het zou de hele week 19-21 graden zijn. Dat word het maar 1 dag. Wel die dagen boven de 26 graden.

En dat is dan de weerplaza, die geeft lager aan dan de rest. ;-)
Hogwarts schreef:
13-06-2021 09:00
Die vogels zijn zo irritant het Madrid. Ze zien er schattig uit, maar als ze die snavel open trekken. Niet te doen.
Ik heb sowieso een hekel aan alle soorten vogels maar visdiefjes ( soort meeuwen ) maken echt achterlijk veel herrie. Ze nestelen precies op het dak waar mijn dakterras aan grenst dus ik ben er de hele zomer om 4 uur wakker van. De rest van mijn appartementencomplex trouwens ook. Die worden er ook gek van. Ze vallen je ook aan als je langs het gebouw loopt, of als ik op mijn terras wil zitten in een stoel. Dat moet ik echt beschut doen anders heb ik klauwen in mijn gezicht. Mijn kat vind het ook doodeng die beesten. De kuikens zijn net vier dagen uit de eieren dus nu zijn ze nog tien keer agressiever dan eerst. Een buurtkat had er laatst een te pakken en toen dacht ik echt: mooi. Rotbeest. Weer een minder.
FeeLucifer01 schreef:
13-06-2021 09:04
Ja he?

Vergeleken met paar dagen terug, de voorspellingen voor aankomende week zijn ze bij mij flink omhoog gegaan hier. Het zou de hele week 19-21 graden zijn. Dat word het maar 1 dag. Wel die dagen boven de 26 graden.

En dat is dan de weerplaza, die geeft lager aan dan de rest. ;-)
Klopt, weerplaza geeft hem inderdaad veel lager aan dan buienradar en die standaard weerapp op mijn telefoon. Op nu.nl zijn ze ongeveer gelijk aan weerplaza dus daar hou ik me maar aan vast. Een beetje normaal juni weer zou wel lekker zijn. Gewoon graad of 20-22 beetje zon, beetje wolken, regenbuitje.
Ik kijk op kmni, want op alle andere weersites geven ze lagere temperaturen aan.
Madrid87 schreef:
13-06-2021 09:05
Ik heb sowieso een hekel aan alle soorten vogels maar visdiefjes ( soort meeuwen ) maken echt achterlijk veel herrie. Ze nestelen precies op het dak waar mijn dakterras aan grenst dus ik ben er de hele zomer om 4 uur wakker van. De rest van mijn appartementencomplex trouwens ook. Die worden er ook gek van. Ze vallen je ook aan als je langs het gebouw loopt, of als ik op mijn terras wil zitten in een stoel. Dat moet ik echt beschut doen anders heb ik klauwen in mijn gezicht. Mijn kat vind het ook doodeng die beesten. De kuikens zijn net vier dagen uit de eieren dus nu zijn ze nog tien keer agressiever dan eerst. Een buurtkat had er laatst een te pakken en toen dacht ik echt: mooi. Rotbeest. Weer een minder.

Ah nee joh, wat naar. Nee, op meeuwen zou ik ook niet zitten te wachten. Echt krengen. Zeker als ze ook op je dak nestelen. Niet alleen het geschreeuw, maar ook vogelmijt en tapijtkevers word je niet gelukkig van. En de ze terroriseren ook nog je kat. Niet leuk. Ik begrijp dat je geen warme band hebt met de kuikens 😉
Hogwarts schreef:
13-06-2021 09:21
Ah nee joh, wat naar. Nee, op meeuwen zou ik ook niet zitten te wachten. Echt krengen. Zeker als ze ook op je dak nestelen. Niet alleen het geschreeuw, maar ook vogelmijt en tapijtkevers word je niet gelukkig van. En de ze terroriseren ook nog je kat. Niet leuk. Ik begrijp dat je geen warme band hebt met de kuikens 😉
Haha, nou ja ik vind alle kleine dieren wel schattig maar deze kuikens, tja, dat worden volgend jaar weer van die krengen die me wakker houden, want ze komen elk jaar terug naar hetzelfde dak. Al zijn het er dit jaar veel minder dan vorig jaar dus misschien zijn er een paar gesneuveld onderweg van Afrika naar hier. Alle buren hebben me al gevraagd mijn kat los te laten op het dak zodat hij de kuikens kan uit moorden. Helaas is kat niet zo'n held en duikt hij weg als ze op hem af komen. Misschien moet ik zwarte kat van de overburen even lenen, die had laatst dus al een volwassen dier te pakken. Best knap want ze zijn razendsnel.

Ik had nog nooit gehoord van vogelmijt en tapijtkevers en ga ook maar niet googlen wat dat zijn, krijg nu al jeuk haha. :rofl:
Hier in huis is het nu 19 graden, lekker koel nog. :jump:
Fijn dat het dindsdag ook nog koel blijft, scheelt toch weer na een warme maandag.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in een vaccinatiestraat. Met dit weer zonder airco dus erg warm met de hele tijd een mondkapje en handschoenen aan. Het voordeel is dat de mensen met een t-shirt komen en dat het prikken sneller gaat omdat ze niet meerdere lagen kleding uit hoeven te doen. Het nadeel is dat veel mensen bezweet zijn en vol gesmeerd zijn met zonnebrand. Je pakt (ondanks handschoenen) steeds bezwete mensen vast die niet altijd even fris ruiken. Maar waarschijnlijk doe ik dat in de hitte ook niet :-$ .
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn ook de voorspellingen weer omhoog gegaan (en ik zou niet kijken 🙈). Ik kijk het meeste op buienradar. Als het gaat om regen hebben ze nooit gelijk, maar qua temperatuur heb ik het idee dat ze wel vaak het meest in de buurt zitten.
Ik zit even met gevaar voor eigen leven op het dakterras te zonnen met een frappé, het is nu best lekker nog. Heb een krant bij de hand tegen de meeuwen. :P
Madrid87 schreef:
13-06-2021 11:37
Ik zit even met gevaar voor eigen leven op het dakterras te zonnen met een frappé, het is nu best lekker nog. Heb een krant bij de hand tegen de meeuwen. :P
:-D :-D
Hahaha, Madrid! Geniet van je frappé. Ik heb uit ellende maar kerstmuziek opgezet en geniet nu van een iced latte.
Dank je! Heerlijk zo'n echte frappé, heb dan echt zin om naar Griekenland te gaan. Hopelijk kan ik in september nog een weekje. Het is nu toch te heet daar en ik ben pas eind juni ingeënt.
Zo goedkoop is het nu ook niet. Zeker niet als je alleen gaat, dan betaal je altijd meer helaas.

Geniet van je ijskoffie. Zelfgemaakt of gehaald? Hier een hoop wolken trouwens en best fris zonder zon. Er waren geen wolken voorspeld dus dat biedt hoop voor de aankomende week.
Ben ik de enige die bij deze rothitte darmproblemen heeft?
Behalve mijn dochter ken ik niemand die daar last van heeft.
De hele dag + nacht "rommelt" het in mijn buik en om de haverklap moet ik naar de WC.
Ook ben ik misselijk en voel me draaïerig.....pfff.
Ik tel af naar midden september; dan moet het echt gedaan zijn met dit rotweer!
@Moemoe hier chronische darmproblemen, dus ik ben niet echt een goede referentie.

@Madrid Alleen op vakantie is dan echt lullig als je extra moet betalen. Ik heb er ook veelvuldig ervaring mee. Zelfgemaakt. Ik heb een melkopschuimer, espresso, ijsblokjes en soms doe ik er nog zo'n siroop bij.
Moemoe, nee geen last van gelukkig, maar mij moet je ook niet als graadmeter nemen want ik schat zo in dat ik waarschijnlijk beter tegen de warmte kan dan de meeste hier. Ik vind het vandaag ook gewoon lekker warm, niet heet. Ik kan er wat beter tegen denk ik. Ik heb wel met echte hittegolven minder honger. Verder geen andere lichamelijke klachten, heel soms wat hoofdpijn maar meer niet.

Oh klinkt lekker Def G! Jammie. Wat voor siroop pak je erbij?
Ja ik blijf het stom vinden dat je alleen altijd zoveel meer kwijt bent, ik snap de logica erachter wel hoor, maar toch.
Alsof ik er wat aan kan doen dat ik niemand heb die mee kan/wil. Stedentrips zijn de prijzen vaak beter, daar boek ik alles los en dat is heel goed te betalen..
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend met mijn peuter al een waterballet gehouden. Hij ligt nu lekker te slapen.
Ik ga zo z'n badje opblazen. En vanmiddag weer waterpret. En dan zit ik ook met m'n derrière in het koude bad!

Sterkte iedereen!
She was brave and strong and broken, all at once.
Alle reacties Link kopieren
Niet echt darmproblemen, wel minder trek en dat is onhandig want ik weeg al iets te weinig en wil niet verder afvallen. Ondanks dat ik geen trek heb, gebeurt dat soms toch in de zomer. Dus blijkbaar heb ik toch meer eten nodig dan m'n lichaam aangeeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel weer klaar met die zon.
Zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven